Proti změnám v severočeské veřejné dopravě

Tereza

/ #19

2015-01-04 10:29

Ze změn jsem nadšená nebyla, předplatné mi podražilo o 300 Kč a spoje nanic, ale říkala jsem si, že si na to zvyknu. Jenže to jsem ještě nevěděla, jaký bude ralita!

 

- Na spoje není spoleh, mnoho autobusů prostě vůbec nepřijede, případně mají velké zpoždění. MHD tak přestalo být spolehlivou formou dopravy do zaměstnání a škol! Zákazníkům vzniká škoda (např. zaplacení jízdy taxíkem, když spoj vůbec nepřijede), navíc hrozí sankce ze strany zaměstnavatelů, kteří nebudou tolerovat pozdní příchody!

- Nelogicky vypracované jízdní řády (špatné přípoje na vlak, nezohlednění začátků směn v zaměstnání, nulová obslouženost v nočních hodinách), nesmyslné trasy (mnoho továren, jejichž zaměstnanci dřívější linky využívali, zůstávají neobslouženy). Mnoho lidí musí do zaměstnání jezdit i o dvě hodiny dřív, protože jiný spoj prostě není, nebo se vůbec nedostanou autobusem z práce domů, protože ve večerních hodinách už žádný spoj nejede.

- Řidiči nejsou pořádně proškolení, díky tomu vzniká zpoždění, případně vůbec službu nemůžou poskytnout (původně uváděná možnost zakoupit čipovou kartu u řidiče a přímo ji i nabít je za první dny provozu naprosto nereálná).

- Není možné si vyzvednout včas objednanou a zaplacenou čipovou kartu nebo ji nabít - v kanceláři v Teplicích se tvoří fronty na 4 hodiny, obsluha naprosto nezvládá a desítky (ne-li stovky) lidí zůstávají neobslouženi, jsou nucení frontu vystát i několikrát a to bez záruky, že skutečně dostanou zaplacenou službu! Posílení obsluhy kanceláře ani po měsíci neustálých front, kolapsů a rvaček nebylo uskutečněno.

- Část vyrobených karet vůbec nedorazila, zákazníci, kteří kartu objednali včas, jsou tak nuceni platit jízdy zvlášť a vzniká jim škoda!

- Občané nebyli včas a uceleně o změnách informováni, internet jako zdroj aktuálních informací využívá jen část populace a v kanceláři v Teplicích nebyli ještě ani v půlce prosince schopni kompetentních odpovědí.

- Autobusy příměstské linky nejsou změnou k lepšímu, úzké uličky jsou velkým problémem jak pro silnější osoby, tak pro důchodce  nebo kohokoliv, kdo s sebou má nějaké zavazadlo (jet z nákupu s plnými taškami tímto autobusem se stává skoro nemožnou misí).

- Zdražení jízdného a předplatného i v řádech stokoru, znevýhodnění oproti původním podmínkám některých skupun (např. cestujících s kočárkem).

- Dva druhy dopravy (městská a příměstská) působí chaos.

 

Přestávám věřit, že se situace může v blízké době uklidnit. S odchodem více a více řidičů se spíš obávám toho, že se vše úplně vymkne kontrole.