Kaštanka

Quoted post

...

#9 Re: Re: Ví signatáři co podepisují?

2016-05-17 18:20

#8: - Re: Ví signatáři co podepisují? 

Jakákoliv stavba sebou nese omezení komfortu těch, kterých se dotkne. Po dokončení ale může komfort a bezpečí stejných lidí proti tomu, co je teď, také zvýšit. Rozumím Vašim obavám a jsem pro, aby tato problematika byla řešena tak, aby ovlivnění okolí stavbou bylo minimálizováno. Ale o tomto se v petici nemluví ani náznakem, a o tomto příslušný spolek podle toho, co uvádí na svém webu, nejedná. O to se úspěšně stará město prostřednictvím týmu svých úředníků, kteří o obsahu stavby léta velmi pečlivě a svědomitě jednají ve snaze vytěžit pro město maximum.

To, co bylo dosud prezentováno organizátory petice, je o požadavku na vymístění tratě jinam, protože konkrétní osoby obtěžuje. Nejlépe do Kuklen, když už nejde zrušit úplně. Tomu se dá rozumět, i proto, že v ceně nemovitosti hraje roli více faktorů. Vážným problémem petice z mého pohledu ale je požadavek na vymístění na pozemky nebo pod okna sousedů, a to, že je to založeno na deklaraci ochrany aleje. Požadování osobního prospěchu na úkor druhých formou petice na základě nevědomosti veřejnosti.

Svévole? Obávám se, že se rozcházíme v terminologii. Je svévolí záměr, který je po desetiletí opakovaně potvrzován řádně zvolenými vládami z různých částí spektra politických stran jako součást Dopravní politiky České republiky a územního plánování krajů? Je svévolí stavba, která je zanesena v aktuálním i v navrhovaném územním plánu, který byl řádně projednáván s veřejností podle stavebního zákona? Je svévolí i obsah kteréhokoliv platného zákona či nařízení?

Stavba za stovky milionů se nestaví na základě nápadu správce nebo dopravce, jak je i zde v komentářích mylně prezentováno. Za svévoli by se možná dalo považovat, pokud by se politici stotisícového města na základě petice několika jednotlivců (ne referenda) rozhodli blokovat realizaci záměru, který je v souladu s obsahem platného územního plánu města i krajů, a způsobili tak České republice škody na vracených dotacích za již realizovaný úsek z důvodu nesplněných parametrů celé stavby mezi Pardubicemi a Hradcem.

Finanční zdroje jsou určeny na konkrétní stavbu. Nebude-li jisté čerpání, budou přesunuty jinam, aby se včas vyčerpaly. Například na novostavbu železniční trati mezi Pardubicemi a Chrudimí nebo na rekonstrukci nádraží v Pardubicích. Nebo kamkoliv jinam na jinou železniční stavbu někde po republice. Hradec má možnost nechat si zaplatit ze státního věci, které má stavba přinést, a v rámci finančních možností stavby získat co se dá. Nebo s ostudou odmítnout. Nebude-li stavba realizována, peníze pro Hradec, které v budoucnu nemusí být, se rozplynou. Osobně mi to přijde škoda.

Respektuji Váš názor a souhlas s peticí, ať už z jakýchkoliv důvodů, Vám nerozmlouvám - je to Vaše věc. Jsem rád, že máte dostatek informací o obsahu stavby a omyl ve Vašem případě nehrozí. ;-)

 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#10 Re: Re: Re: Ví signatáři co podepisují?

2016-05-17 20:09:42

#9: ... - Re: Re: Ví signatáři co podepisují? 

 Oprava - rychlost vlaku po zavedení dvojkolejky  Hradec Králové - Pardubice se zrychlí o 3 minuty!!! 


Nepřihlášený uživatel

#14 Re: Re: Re: Ví signatáři co podepisují?

2016-05-21 16:54:55

#9: ... - Re: Re: Ví signatáři co podepisují? 

 Osobní vůlí je zde patrně myšlena svévole námi volených spoluobčanů. Nebo snad už nejsme demokratická společnost ochotná diskutovat a zvažovat svědomité plánování? Z mého pohledu to svědomité a zodpovědné není. Jsou z toho příliš cítit peníze a zisk na úkor občanů.