PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.

Komentáře

#603

Nesouhlasím s výstavbou Mega projektu v regionu již tak z devastovaným životním prostředí, s projektem, který zabije přírodu, lidi, naroste kriminalita a další negativa.

Ladislav Kijonka (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#609

Nechci ve svém okolí smrad a nebezpečné látky v půdě a ničit chráněnou oblast

Šárka Kuklínková (Karviná , 2024-03-09)

#615

Kus krásné přírody, kde žije a vyrostl můj muž.

Veronika Slavíková (Doubrava, 2024-03-09)

#618

Proč zase stavět ve volné krajině a ne na místech zbouraných fabrik.

Ivo Cieslar (Nýdek, 2024-03-09)

#619

Nevhodné umístění, zatížení životního prostředí ,stavba blízko obydlené části

Martina Hrčková (Dolní Lutyně, 2024-03-09)

#620

Nesouhlasím s výstavbou.

Lucie Kéryová (Kárvina, 2024-03-09)

#629

Nesouhlasím se stavbou

Anna Hrckova (Skřečoň, 2024-03-09)

#630

Projekt elektromobility, jehož součástí Gigafactory nepochybně bude součástí, je od samotného začátku velmi diskutabilní s ohledem na proklamovaný přínos pro životní prostředí v Evropě. Myslím si , že je projektem určitých lobistických skupin. Naprosto nesouhlasím se záborem další zemědělské půdy a ničením krajiny pro výstavbu továrny ,kdy celý projekt výroby a provozu elektromobilů s ohledem na omezenou životnost baterií , jejich neekologickou likvidací zatěžujících ještě více životní prostředí, může být brzy minulostí.

Karel Kubesa (Ostrava, 2024-03-09)

#644

Další orná půda se má proměnit v továrnu? Ať si to postaví na nějakých brownfieldech, pacholci.

Erlin Emrys (Ostrava, 2024-03-09)

#649

Nesouhlasím s výstavbou gigafactory

Anna Urbančíková (Věřňovice, 2024-03-09)

#653

Likvidace půdy a znečištění okolí.

Bedřich Anguš (Dětmarovice , 2024-03-09)

#654

Nesouhlasím s výstavbou Gigafactory! Nechceme to tady! 😠

Lucie Angušová (Dětmarovice , 2024-03-09)

#655

Nelikvidujme to co ještě je živé kvůli technologiím

Jan Pietrasz (Karviná , 2024-03-09)

#657

Zachovat přírodní krajinu.

Antonín Zbedina (Karviná , 2024-03-09)

#665

Protože nestojím o změnu krajinného rázu a narušení poklidného vesnického života

Jana Ujazdowska (Orlová , 2024-03-09)

#668

Nesouhlasím s výstavbou jakéhokoliv průmyslového komplexu v zemědělské krajině, navíc v okolí chráněné oblasti. Nenapravitelně a nevyhnutelně by to změnilo život všem, ať už byl charakter továrny jakýkoliv. Představa několika tisíc lidí zahlcující vesnici je jednoduše hrůzu nahánějící. Nemluvě o nevratném poškození krajiny a dalšího znečištění ovzduší, které je již nyní nejhorší v republice. Zvláště zábavné je to, že se v Lutyni staví rodinné domy o sto šest a poté se jim za humny postaví taková obludnost. Je to jednoduše nesmysl!

Denisa Gajdošová (Dolní Lutyně, 2024-03-09)

#669

Zásadně nesouhlasím se stavbou čehokoli v této unikátní přírodní lokalitě, která je domovem mnoha chráněných živočichů.
Argumenty proti realizaci strategického průmyslového parku v Dolní Lutyni.
1. Emise CO2 – ve Věřňovicích a Dolní Lutyni je nejvíce znečištěné ovzduší v ČR – proč jej dále znečisťovat? – dopad na zdraví obyvatel
2. Ptačí oblast –pole na kterých má komplex vyrůst jsou významným hnízdištěm čejky chocholaté a tahovou zastávkou dalších druhů bahňáků.
3. Likvidace orné půdy a dopad na změnu krajiny.
4. Záplavová oblast – nebezpečí možného zatopení výrobních hal a úniku nebezpečných látek.
5. Likvidace rekreační zóny pro široké okolí.
6. Rapidní pokles ceny nemovitostí v dané oblasti – domy v bezprostřední blízkosti se stanou prakticky neprodejnými.
7. Zvýšení dopravy v dané oblasti – další znečišťující vlivy na životní prostředí.

Martina Martušková (Dolni Lutyně, 2024-03-09)

#672

Kvalita ovzduš a komfort žiti v okoli uz tak neni vzdy idealni, toto by to je. Zhoršilo

Maroš Stopka (Stonava, 2024-03-09)

#673

Zdravím, vidím, že tady je hodně lidí a určitě příspěvky zde čte jak starosta tak ostatní. Asi rozjedeme petici PROTI výstavbě komplexu na baterie, která bude zabírat plochu větší, než celé Záblatí. Já osobně s tímto nesouhlasím. Četl jsem, že starosta a spol jsou pro, pokud nebude jinak zasahovat do životního prostředí atd. Pane starosto, narovinu a upřímně. Vy, co toto nesjpíše schvalujete, vy tady nebude žít tak dlouho, jako my mladší generace a naše děti. V místě, kde se toto má realizovat chodíme na procházky do přírody odpočívat atd. JÁ A ANI NIKDO JINÝ SE NECHCEME KOUKAT NA NĚJAKÉ DEBILNÍ FABRIKY NA BATERKY a ještě o brutální rozloze! Zapomínáte na živočichy, ktereé tímto vystrnadíte? Zapomínáte na lidi, kteří tam v okolí žijí? Jaké by Vám a ostatním schvalovatelům tohoto bylo, kdyby jste se z okna místo na pole najendou dívali na betonové zdi? Tahle myšlenka a další hesla skrývající se v tomto projektu mě doslova vytáčí. Už tak stačí, že se všude staví satelitní "městečka", třeba jak se povolilo v Rychvaldě. 16 parcel nasáčkovaných kolem sebe, to je teda úlet, toto postavit na orném poli. Do prdele s novou dobou, píšu to jako normální občan, který se v Bohumíně narodil, žije a taky umře, nebudu emigrovat do Prahy a jiných měst, ale chce zůstat tady.
Budu rád za názory ostatních, aby jsme tohle to mohli společně předložit starostovi a ostatním, kteří toto schvalují.
Výhody projektu z mého pohledu:
mnoho pracovních míst
obrovské peníze pro Bohumín (emisní povolenky, drobné milionové pokuty pro novou firmu, protože u takového projektu se ne vše povede na 100% dobře atd)
Jo a budeme známí po celé Evropě
Nevýhody:
Obrovský příliv zaměstnanců, jak vy říkáte těch inženýrů - obrovské množství aut se spalovacími motory, z toho vyplývá větší znečištění ovzduší
bude zde přelidněno a všude se stavět výše zmiňovaná satelitní městečka, aby se měli zaměstnanci (ti vaši inženýři( kam ubytovat
obrovské množstvé nového odpadu nejen běžného
Ekologický dopad bude větší, než si vy myslíte a než investoří slibují
a je toho mnohem více, to je seznam na diplomovou práci

David Porwolik (Bohumín 4, 2024-03-09)

#679

Protože v okolí jsou jiné pozemky, které by k tomuto účelu byly daleko vhodnější a sice pohornické pozemky mezi karvinou a havířovem. Zastavět kvůli tomu zemědělskou půdu v malé vesnici není strategicky správně.

Veronika Flašková (Brno - Žabovřesky, 2024-03-09)

#693

Existuje mnoho jiných vhodných lokalit, např. brownfieldy po důlní činnosti, je nelogické a proti zdravému rozumu zastavět jednu z mála posledních zelených lokalit v naší obci.

Petr Lindner (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#694

Podepisují, protože jsem v této oblasti bydlela deset let. Je tam spousta chráněných ptačích druhů. Toto místo je fajn na procházky. Nebude to vhodné hlavně pro obyvatele vesničky. Žije tam v okolí i moje rodina a také z toho není nadšená, že bude toto místo velice frekventované.

Petra Bilková (Dolní Lomná , 2024-03-09)

#695

Nesouhlasím se stavbou na zelené louce, neslučuje se s green dealem, ochranou přírody, emisními povolenkami a vůbec se směřováním ke zkvalitnění životního prostředí ...

Halka Leňková (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#702

Nesouhlasím. A mám pro to mnoho důvodů a ještě více případných otázek a pochybností.
Omlouvám se za délku textu, ale nikoho nenutím to číst. Uvádím pouze mé úvahy a pochybnosti.
Pokusím se objektivně (pokud je to pro mě jako obyvatele Dolní Lutyně možné) popsat své důvody.
Nesouhlasím s výstavbou průmyslové zóny v zemědělské oblasti, která by nenávratně poškodila vzhled a ráz krajiny, stejně jako úrodnou půdu. Nemůžu souhlasit s projektem, který počítá s 280 hektary, což je více než jedenáctina rozlohy obce, a tedy zákonitě zabere mnohem více jejích kapacit orné půdy.
Nesouhlasím s průmyslovou zónou v sousedství chráněné oblasti, které by se výstavba nevyhnutelně dotkla, ať už budou poskytnuty "záruky" či ne. Nic neexistuje v krajině odděleně od celku, když bude odříznuta podobnými stavbami, znamená to v podstatě ohrožení chráněné fauny a flóry, která utrpí již v samém počátku realizace projektu, tedy při výstavbě a pohybu těžké stavební techniky. To povede k poškození údolní nivy a její vegetace, a proto i nutně k poškození hnízdišť chráněných ptáků. Kdo je v dnešní "zelené" době schopen přemýšlet nad umístěním průmyslu do těsné blízkosti chráněné přírodní oblasti?
Další problém vidím v odtoku vody a umístěním do záplavového území. Pole, která jsou pro průmyslovou zónu vyčleněna, se zdají být v podzimních, teplých zimní a jarních měsících podmáčena. Aby byla výstavba v takovém terénu možná, pravděpodobně dojde k návozu materiálu a vyvýšení oblasti, což způsobí problémy s povrchovým odtokem vody v okolí továrny. Pokud se nepletu, již tak je celé Karvinsko podmáčené i bez dalších takovýchto zásahů.
Konceptem samosprávy Dolní Lutyně (pokud nějaký má) se zdají být v první řadě stavby rodinných domů a zaměření na zemědělství. Volná prostranství jsou zastavována domky mladých, často z městského prostředí pocházejících, lidí. Za posledních patnáct let došlo v periferiích obce k mnoha stavbám rodinných domů a další stavby se plánují. Z vesnice je dobrý dojezd za prací do přilehlých měst, a proto se stává hlavně obytnou zónou. Do takové obce by podle plánů měl být zasazen "strategický průmyslový park". Otázka, která se přímo nabízí je: Proč vznikla a jaký účel mají města? Podle mě, proto aby koncentrovala ekonomickou aktivitu jeho okolí, tedy aby soustřeďovala i průmysl. Vzniklá situace by tak způsobila opačný proces. Z města by několik tisíc lidí dojíždělo na vesnici za prací. Nemohu si pomoct, ale působí to nanejvýš úsměvně.
Tímto se dostávám k dalšímu důvodu mého nesouhlasu, tedy k devastaci charakteru vesnice. Z vyjádření osob z vyšších politických pater se mluvilo o přidané hodnotě pro stát. Ať si to přiznáme nebo ne, naše země spadá v rámci globální dělby práce mezi "montovny". Tedy státy, které nejsou zahraničními korporacemi využívány k vývoji a výzkumu, ale k obyčejné výrobě. Proto nelze očekávat, že tato gigafactory nebude nic jiného než další montovna, jejíž přidaná hodnota je pro Česko minimální a většina peněz odteče do mateřské "demokratické země". Na schůzce starostů se mluvilo o přílivu mladých a perspektivních lidí do regionu a odmítání oné již výše zmíněné montovny pro tisíce a jejich umisťování do ubytoven, tedy další zástavbě na volných plochách. Stěhování lidí tak spustí dominový efekt. Při takovém přílivu lidí bude docházet k další výstavbě nové infrastruktury a dalšímu ničení orné půdy, přírody a vesnického charakteru všech okolních obcí. Po případné dostavbě gigafactory by pak docházelo k přetížení dopravy, zhoršení kvality ovzduší a světelného znečištění a zvýšení hluku. Z ekologického hlediska by to byla pro tuto oblast katastrofa a z okolních obcí se stane ubytovna, jejímž jádrem bude gigafactory. Ne, děkuji.
Posledním bodem mého nesouhlasu je zničení oblasti, která mnoha lidem z celého okolí poskytuje místo ke sportování, odpočinek a relax. Narušením cyklostezek a polních cest vhodných k procházkám bude dosaženo toho, že tito cyklisti a vycházkáři budou vytlačeni do pro ně nepřátelského prostředí měst. Dojde ke znemožnění pozorování volně se pohybující divoké zvěře a konec kochání se jednou z mála v okolí nezastavěných lokalit.
Abych pravdu řekl, zpráva o tomto nápadu mě nepříjemně překvapila. Rozhodně mě nikdy nenapadlo, že by někdo chtěl postavit moderní gigafactory na vesnici "na konci světa" za lesem na podmáčeném poli. Zvláště když je docela dost dobře možné, že do třiceti let bude továrna opuštěná nebo zastaralá a bude chátrat na půdě, kterou by bylo nemožné v dohledné době obnovit. Jde pouze o další devastaci zemědělského půdního fondu, který by se měl, a který se mnozí zavázali, chránit.
Proto se podpisem připojuji k této petici.

Marek Gajdoš (Dolní Lutyně, 2024-03-09)

#706

Podepisují protože nesouhlasím se znečištěním a ničením přírody v okolí Věřňovic.

Michal Havlíček (Bohumín , 2024-03-09)

#713

Nesouhlasím, Potocká

Jindřiška Potocká (Věřňovice , 2024-03-09)

#714

Podepisuji, protože si nepřeji tuto stavbu. Nechci blízko své vesnice obří továrnu, která bude znečišťovat ovzduší.

Tereza Ferensová (Věřňovice , 2024-03-09)

#715

Podepisuji, protože nechci dýchat již tak znečištěný vzduch.

Martin Kovařík (Karviná, 2024-03-09)

#718

NESOUHLASÍM!!!!

Vladislava Strakošová (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#720

Nechci zadnou odpornou fabriku na baterie!!!! Znicenou prirodu!!! A dychat tyhle dalsi sracky v nasem kraji!

Zuzana vlckova (Ostrava, 2024-03-09)

#721

Protože to totálně zničí přírodu v Bohumíně, krajinný ráz a co ta zvířata. Nehorázný projekt.

Ondřej Bolcarovič (Bohumín, 2024-03-09)

#726

Podepisují

Martin Kucharczyk (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#730

Nejvíce znečištěné ovzduší v okrese, kdysi bylo ČSSR v produkci potravin soběstačná a velký podíl jsme vyváželi. Dnes pšenice z Ukrajiny, brambory z Polska a Španělska. Na každém poli plechový hangár, sklad a montovna. Polovina nefunkční...

Rudolf Hrubý (Petrovice u Karviné, 2024-03-09)

#734

Žiji tady od narození.

Josef Vajda (Věřňovice, 2024-03-09)

#739

V Dolni Lutyni žije otec mého přitele

Helena Tregnerova (Orlová, 2024-03-09)

#744

Nesouhlasím se stavbou gigafactory

Irena Kasparková (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#746

Je to jediné místo, kde máme trochu krásné přírody a vy nám ji chcete vzít. Máme tady mnoho míst, kde skončily mnohé firmy tak využijte tyto místa a neberte nám poslední krásné místo, kde se můžeme projít s dětmi a vidět nedotčenou přírodu. Máme tady nejhorší vzduch, žádnou přírodu a tu poslední nám chcete vzít. Projeďte se po celé republice a všude uvidíte víc volného místa než u nás. Všude je obec na obci a samá továrna. Děkuji ale nechci.

Radek Adamczyk (Dolní Lutyně, 2024-03-09)

#749

Podepisují, protože nesouhlasím.

Vladislav Raszka (Český Těšín , 2024-03-09)

#750

Nesouhlasím s výstavbou gigafactory!!!

Patrik Harwot (Věřňovice , 2024-03-09)

#751

Nesouhlasím!!!

Radka Harwotová (Věřňovice , 2024-03-09)

#753

Jsem pro nové investory v kraji, ale také pro využití brownfieldů, ne zelených ploch.

Jan Bernatík (Bohumín , 2024-03-09)

#754

Jako občanka obce Dolní Lutyně nesouhlasím se stavbou této továrny! Naše obec patří k oblasti s nejhorším ovzduším v ČR. Vím, že možnost navýšení pracovních příležitostí je pro tento region jedna z priorit. Z tohoto důvodu je v kraji již vytvořeno mnoho průmyslových zón, které nejsou zcela využité. Zachovejte obec takovou jaká je, pro nás i budoucí generaci! Nikdo z nás nechce žít v průmyslové zóně!

Jiřina Krajčová (Dolní Lutyně , 2024-03-09)

#755

Nesouhlasím se stavbou továrny. Tato továrna výrazně ovlivní zhoršení životního prostředí a kvalitu života v obci.

Libor Krajčí (Dolní Lutyně, 2024-03-09)

#756

Žádné továrny v blízkosti civilizace nechceme.

Nikola Pěchová (Bohumín , 2024-03-09)

#759

Protože nechci aby se zničila příroda na úkor hal které tu nebudou věčně a přírodu ničím jiným nenahradíš. Haly tu rostou jak houby po dešti a to je špatně. Ať staví kde působí.

Petr Šejnoha (Vratimov, 2024-03-09)

#761

Se mi nelíbí že se ničí priroda

Petra Kertisova (Petřvald , 2024-03-09)

#765

Balamucký

Lukáš Balamucký (Karviná , 2024-03-09)

#768

Bydlím přímo v dotčené oblasti. Už tak tady máme špatné ovzduší, bylo by ještě horší. Navíc- stavět takto obrovské haly přímo mezi obydlenými oblastmi? To je proti zdravému rozumu. Zabrat dobrou ornou půdu, stavbou obřích hal vyhnat všechny živočichy-vždyť je možnost využít brownfieldy, kterých je v okolí dostatek.
Za mě tady kategorické NE.

Zlatuše Juráňová (Bohumín, 2024-03-09)

#769

Podpisujem petíciu, pretože bývame v Novej Vsi, ktorá má dlhodobo obrovské problémy so spodnou vodou, bez možnosti odvodnenia. Ďalšia obrovská stavba v blízkosti tejto oblasti by to určite nezlepšila.. Nehovoriac o dopade na životné prostredie..

Kristína Drápelová (Bohumín , 2024-03-09)

#780

Myslím si že je zde v kraji mnoho jiných vhodných bývalých průmyslových prostoru než zde v Dolní Lutyni.

Jiří Pavlík (Dolní Lutyně, 2024-03-09)



Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...