MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA


Nepřihlášený uživatel

#132651 Re:

2018-06-24 10:27

#132640: -  

Politický, intelektuální i mediální establishment zemí Západu se cítí ohrožen rostoucí nespokojeností nemalé části občanů s jeho politikou a chováním. Přechází proto do protiútoku. Vytvořil, resp. přisvojil si, dnes módní koncept tzv. liberální demokracie, prohlašuje jej za jediný správný a arogantně tvrdí, že je tato jím velebená „liberální demokracie ohrožena nástupem autoritativních vládců a s nimi spojeným populismem“. To není přímý citát výroku nějakého konkrétního autora. To je jakýsi sumář, v tomto duchu píše a mluví mnoho autorů a politiků. Je to náš pokus o vystižení podstaty problému, který nás již dlouhou dobu nesmírně tíží.

Pojem „liberální demokracie“ není neutrálním politologickým termínem, stal se v současnosti propagandistickým heslem. Nemá smyslu zabývat se tím, zda a jak ho někdo v minulosti použil. Mluvíme o dnešku. Jeho smyslem je zúžit pojem demokracie – jako obecného prostoru a mechanismu pro otevřenou politickou soutěž – na jednu jedinou podobu uspořádání společnosti. A tím vlastně demokracii jako takovou sprovodit ze světa.

Aby nedošlo k mýlce. Liberální demokracie je něco úplně jiného než liberální společnost. Pokrokářské elity usilující o přetrvání svého dnešního mocenského monopolu pochopily, že hlavní překážkou v jejich snaze neomezeně vládnout je volič a svobodná politická soutěž. Straší občany, že hrozí diktatura, a že největší hrozbou pro dnešní svobodu jsou autoritativní a populističtí politici současnosti. Proto se snaží z politické soutěže i z veřejné společenské debaty vyloučit vše, co se do jejich „liberální demokracie“ nevejde.

Říkáme zcela nekompromisně, že s touto desinterpretací akutních hrozeb současnosti nesouhlasíme. Faktické ohrožení svobody přichází od dnešních – zejména evropských – elit samotných, což se tyto elity ze všech sil pokoušejí skrývat. Snaží se zatemnit podstatu a příčiny současného stavu a odvést pozornost jinam, což je nebezpečný manévr. Jimi iniciovaná manipulace a matení veřejnosti mají za následek postupný rozklad politického systému, založeného na soutěži tradičních, ideově vymezených politických stran, a zmatené těkání voličů mezi nově vznikajícími hnutími s nejasnými programy a často s bizarními vůdci. Tento chaos velmi pomáhá k udržení moci dnes vládnoucích, ale málokým respektovaných politických elit.

V jedné jediné věci se s nimi shodujeme. Ohrožení demokracie opravdu existuje.Není jím však – jak tvrdí oni – existence a relativní politická úspěšnost těch několika málo tzv. populistických lídrů, kteří uspěli tím, že dokázali oslovit voliče kritikou dobře viditelných a ničím neobhajitelných defektů dnešního evropského politického systému. Lehce vyslovitelná nálepka populismu je od evropských elit cílenou a vědomou náhražkou vážné diskuse. Je urážkou všech těch, kteří jsou k takové diskusi připraveni.

Liberální nebo parlamentní demokracie?

Demokracie je opravdu vážně ohrožena, ale ze zcela jiné strany, než nám tvrdí současný politický establishment. K nezanedbatelnému potlačení a omezení občanských svobod tentokráte dochází ve jménu nové, potichu vzniklé, evidentně nedemokratické pokrokářské ideologie, která v posledních dvou dekádách ovládla západní civilizaci, resp. západní mocenská centra a na ně napojený mediální a intelektuální svět. Jejich – totalitou zavánějící – mutace demokracie dnes dostala zdánlivě neutrální název liberální demokracie. Není ani liberální, není ani demokracií.

Zrekapitulujme to: za hlavní hrozbu pro demokracii na Západě nepovažujeme tzv. autoritářské režimy nepohodlných populárních vůdců, ale právě onu tolik opěvovanou liberální demokracii (a její exponenty).

Když jsme se zbavili komunismu a vstupovali do postkomunistické éry, naším zcela dominantním, ne-li výlučným cílem byla svoboda a s ní – pro nás jako její záruka neodmyslitelně spojená – parlamentní demokracie. Vůbec nás tehdy nenapadlo mluvit o liberální demokracii. Byli jsme sice po desetiletích komunistické nesvobody až trochu naivně proliberální, ale považovali bychom už tehdy za zavádějící a za zcela nepatřičné toto adjektivum přidávat ke slovu demokracie. A tím ji oslabovat.

Parlamentní demokracie se nám naproti tomu zdála být – i přes naše rezolutní odmítání všech adjektiv, všech přídavných jmen, která obvykle změkčují a oslabují smysl následného jména podstatného – adjektivem naprosto dostačujícím a nesporným. Dnes už pro některé lidi, zejména pro smetánku západního (tedy i našeho) světa, tak nesporná není. Není náhodou, že ideologové  liberální demokracie o parlamentní demokracii nehovoří. Vypadla z jejich slovníku. I když se ji neodváží přímo a veřejně odmítat, je zřejmé, že parlamentní demokracie stojí v cestě rychlé realizace jejich plánů a záměrů.

Občanská veřejnost je udržována v pocitu, že k žádné změně nedošlo, že na Západě, a tedy i u nás, je existující politický systém tou „starou dobrou“ demokracií, jak ji člověk intuitivně chápe a o které se psávalo v učených knihách minulosti. Tvrdí se nám, že bylo třeba, aby byla původní parlamentní demokracie v důsledku nezastavitelného pokroku nutně – oni říkají pouze – „obohacena“ o doktrínu lidských práv a o ochranu přírody a menšin. Nedodává se, že to předpokládá nemalá omezení původních, s demokracií spojených občanských svobod, jakými jsou svoboda slova, nedotknutelnost soukromí a vlastnických práv. Toto „obohacení“ nemůže být provedeno bez paralelního zavádění tvrdých regulací i takových stránek života lidí, které v demokratické společnosti nikdy a nikým v minulosti regulovány nebyly. To vše se děje v zájmu jakéhosi nejasně definovaného, spíše jen tušeného či automaticky předpokládaného Dobra, jehož majiteli (a jedinými legitimními vykladači) mají být samy dnešní politické a intelektuální elity.

Liberální demokracie, tedy nikoli samotná demokracie, začala být prezentována jako ideál a cíl současnosti. Nic lepšího údajně neexistuje, a ani existovat nemůže. Proto si Západ, jako její kolébka, osobuje právo uplatňovat universalistický nárok na šíření tohoto programu po celém světě, třeba i násilím (všechny „barevné“ revoluce a „humanitární“ intervence jsou toho přesvědčivým důkazem).

Podstatný posun původního smyslu slova demokracie

Proč k demokracii jako tradiční, historií osvědčené formě vlády, dnešní politický, mediální a akademický mainstream připojuje adjektivum „liberální“? Není to ani náhoda, ani nevinný dodatek. Toto adjektivum má za cíl technicistnímu či proceduralistickému pojmu demokracie přidat zcela určitý – v našich očích velmi sporný – hodnotový obsah. Ten samotný smysl demokracie výrazně posouvá a proměňuje. Přídavné jméno liberální, tradičně spojované se svobodou a tolerancí, má za cíl zakrývat skutečnou podstatu tohoto neliberálního programu.

Svoboda a tolerance dnešním šiřitelům dobra překáží při uskutečňování jejich pokrokářských cílů. Těmi není vytvoření skutečně liberální společnosti, ale uspokojení vlastních mocenských ambicí. Proto se liberální demokracie dostává do příkrého rozporu s demokracií skutečnou, s vládou většiny, která má – podle tradičního pohledu – jediná právo určovat směřování společnosti. Menšiny samozřejmě respektuje a chrání. Zrekapitulujme to jasně a nekompromisně: demokracie je vládou většiny, liberální demokracie je vládou menšin. Její prosazování a obhajobu považujeme za „začátek konce“ moderního liberálního světa.

Není to poprvé v historii, kdy byl pojem demokracie ukraden. Musíme připomenout podobné hrátky se slovem demokracie v komunistické éře. Starší generace si dobře pamatují pojem „lidová demokracie“, což byl zřejmý obsahový nesmysl či protimluv („lidová lidovláda“). Nebyla to vláda lidu. Zneužití slov „lidová“ a „demokracie“ bylo snahou legitimizovat totalitní komunistickou diktaturu. Dnes tolik vzývaná liberální demokracie je podobnou ambicí. Je snahou o legitimizaci politického systému vlády, založené na bázi progresivistické, pokrokářské, levicové ideologie. Ta liberální v žádném případě není. Pocit svobody, na který jsme se před listopadem 1989 tolik těšili, už opět nemáme. Opět žijeme v systému rozsáhle manipulované společnosti. Není náhodou, že to cítíme silněji než lidé v zemích na západ od nás. V tom jsme byli nesmírně poučeni komunismem.

Koncept liberální demokracie fakticky znamená odklon od pojetí demokracie jako vlády se souhlasem ovládaných. Vláda většiny je nahrazována vládou byrokracie, jejímž úkolem je zajišťovat ochranu a práva velmi rozmanitě definovaných menšin. Jejich počet je záměrně a programově neukončený a neukončitelný. Když hrozí, že se – z pohledu elit – něco úspěšně vyřeší, musí být k dispozici vždy plná zásobárna dalších „diskriminovaných“. Umělá práva, nároky, pravidla a svévole „nezávislých“ orgánů dostávají přednost před voličem a odpovědností vůči němu.

Voliči naštěstí začínají postupně zjišťovat, že se to s demokracií a liberální demokracií má obdobně jako s demokracií a „lidovou demokracií“. Začínají si uvědomovat, že je pojem liberální demokracie eufemisticky znějící zástěrkou pro velmi netolerantní nadvládu levicových progresivistů nad celou společností a pro snahu o vyřazení možnosti, jak tento systém demokratickými prostředky změnit. Že je to úsilí o udržení mocenského statu quo, za jakoukoli cenu.

Normální – v našich očích – parlamentní demokracie je politickým systémem, který umožňuje zjistit většinovou vůli lidu a jistou, přesně omezenou dobu (do příštích voleb) vládnout v souladu s ní. To ambicím pokrokářské avantgardy zásadně nevyhovuje. Ona se považuje za výlučného majitele Pravdy a šiřitele Dobra, a takže lid v politickém smyslu slova (démos) k tomu nepotřebuje. Ten je pro ni pouhým objektem, často spíše nepřítelem.

Lid, vůle většiny a národní stát

Progresivistická ideologie současnosti má za cíl politický lid-démos rozbít a zabránit prosazení vůle většiny, která by byla v rozporu se zájmy dnešní, za avantgardu se považující mocenské garnitury. Té se podařilo zneužít demokracie k vytvoření své autoritativní vlády. Protože démos může existovat pouze v rámci národních států, stávají se tyto národní státy hlavním předmětem pokrokářského ataku. To platí především pro Evropu a Evropskou unii, která je vůči svým základním článkům – vůči členským národním státům a vůči národním společenstvím jejich obyvatel – vysloveně nepřátelská. A je nepřátelská stále více.

Politické elity se snaží národní státy všemi cestami oslabit, narušit, zbavit je posledních zbytků suverenity. To není žádná novinka. O to se neliberální politické elity v minulosti snažily nejednou. Pokoušejí se zlikvidovat národní identitu jejich obyvatel. I dnes se to, stejně jako v minulosti, provádí v zájmu již tradiční pokrokářské ideje – sjednocení Evropy a vytvoření jejího nového obyvatele, zglajchšaltovaného kosmopolitního Evropana bez kořenů a tradic. To považují za nezbytné. Dnešní Evropan, se svými národními kořeny a tradicemi, brání uskutečnění tohoto „velkého“, avšak zcela neliberálního projektu.

Dlouhá desetiletí probíhajícího neomarxistického (či neomarxisty prováděného) „pochodu institucemi“, kterému demokraté v podstatě vůbec nebránili, nesou své neblahé důsledky. Vládnoucí elity Západu nechtějí společnost, která by byla národem. Nechtějí společnost, která by byla přiměřeně homogenním celkem, držícím pospolu.

Společnost je cíleně rozbíjena na nejrůzněji definovaná „společenství menšin“. Touto cestou jsou proti sobě stavěni občané podle dílčích, avšak nikoli občansky definovatelných kritérií – genderových, sexuálních, náboženských, etnických, věkových atd. Určujícím pocitem, který podle dnešních vládnoucích elit tyto menšiny v životě provází, je tzv. diskriminace. Boj proti této všemocné a zcela uměle vykonstruované zrůdě se stává novou náplní politiky a veškerého jednání politiků liberální demokracie.

Apoteóza společenství menšin a odmítání minulosti

Klasická, tedy normální demokracie, která dává moc většině, je v novém světě všudypřítomných menšin považována za špatnou. Neřeší to, co novodobí pokrokáři považují za hlavní. Podle nich je primárním úkolem státní moci bojovat proti diskriminaci ve všech jejích možných formách a podobách, a zajistit tak absolutní rovnost a proporciální zastoupení všech minorit, a to nikoliv jen v příležitostech, ale i ve výsledcích. Právě po tom volají zmutovaná lidská práva (dávno už ne práva občanská) všech na všechno.

Ve jménu lidskoprávního moralizování je budována společnost k nesvéprávnosti – a proto k nezodpovědnosti – vedených jedinců. Ti jsou pak nutně závislí na státu, který má zajistit jejich domnělá, stále se rozšiřující uměle vykonstruovaná práva. Z občanů se stávají klienti státu, lidé vykořenění, ovládaní a regulovaní, permanentně vychovávaní (to znamená indoktrinovaní) avantgardou aktivistů a s nimi spojených médií.

Ne náhodou je významnou součástí ideového zázemí pokrokářské liberální demokracie odmítání minulosti a její diskreditace, a to diskreditace jak národní historie, tak tradičního pojetí mezilidských vztahů a je utvářejících a chránících institucí, jakými jsou národ, rodina, náboženství, dokonce i pohlaví. V nové podobě se opakuje neblahý případ komunismu s jeho snahou zničit vše staré a začít znovu. Je to stále stejné. Každý, kdo chce ovládnout minulost, brzy zjistí, že to nejde. Proto se ji snaží odstranit, potlačit, vymazat.

Dalším z arzenálu prostředků používaných pro zbavení člověka Západu jeho kořenů a společenské kotvy je vnucování mu pocitu viny, studu a nutnosti se z něj vykoupit. Proto hrají v ideologii dnešní pokrokářské avantgardy tak velkou úlohu pojmy jako otroctví, rasismus, holocaust, vykořisťování, xenofobie, sexuální násilí, případně příroda a její ničení. S jejich pomocí je diskreditována a zavrhována nejen veškerá minulost západních národů, za níž i dnes žijící lidé údajně nesou neodčinitelnou vinu, ale i dosavadní způsob života a pojetí normality ve společnosti.

Do evropské tradice hluboce zakořeněného chápání pokroku jako přirozené cesty k lepší budoucnosti patří provádění ideologicky koncipovaných, voluntaristických sociálně-inženýrských experimentů. Stejně tak tam patří zneužívání autority vědy. Kvazivědecká argumentace slouží k vyvolávání strachu z budoucnosti a k pocitům „dědičného hříchu“, tentokrát vůči přírodě (environmentalismus) nebo lidskému zdraví (kult zdraví či „healthismus“ nebo „healthcareismus“), pro jehož odčinění je nutno přistoupit k rozsáhlé kontrole a omezování lidských aktivit a k podřízení lidského chování údajně vyšším, planetárním imperativům, které vymýšlí a dnešnímu světu monopolisticky určuje právě tato pokrokářská avantgarda.

Projekt nového lidstva a jeho šťastné budoucnosti, chce se nám říci v realitě uskutečňovaný Huxleyho „Brave New World“, který opanoval dnešní Západ, se ve své podstatě neliší od utopických snů komunistů a socialistů devatenáctého a dvacátého století. Na rozdíl od nich jeho dnešní zastánci věří, že je uskutečnitelný i bez společenské revoluce, tedy pouhou manipulací lidí a postupnými změnami v rámci stávajícího systému. Proto navenek zůstává demokracie verbálně respektovanou formou vlády. „Pouze“ se zásadně proměnil její obsah. Převýchova lidí je – i přes „demokracii“ – permanentní a všudypřítomná, zákazy a příkazy zasahují stále intimnější sféry lidské existence, indoktrinace dětí a mládeže je opět enormní.

Demokratické procedury se v poměrech dnešní liberální demokracie stávají pouhou formalitou. Prototypem této nové budoucnosti je Evropský parlament, který s původním významem slova parlament nemá nic společného. Záměrně v něm neexistuje vládní většina ani opoziční menšina, svobodná parlamentní diskuse v něm není umožňována, parlament nemá zákonodárnou iniciativu.

V éře apoteózy menšin a jejich odlišných identit a v éře postupující atomizace společnosti není ani národní parlamentní systém schopen vytvářet funkční politické konstelace. Všeobecnou se stává nepřehlednost politické scény a nefunkčnost politických uspořádání. Politika jako taková je dehonestována a diskreditována.Její chaotizace navíc slouží k diskreditaci a oslabování národních států.

Politici a politika jsou odmítáni. Přesto je stále posilován stát. Proto jsou vzývány a oslavovány – jak houby po dešti se množící – tzv. nezávislé orgány. Ty však nepodléhají standardní demokratické kontrole, což je koneckonců faktickým obsahem oné pokrokářské „nezávislosti“. Spolu s nimi chod státu ve stále větší míře zajišťuje úřednická, politicky nekontrolovaná a nekontrolovatelná byrokracie a aktivistické NGOs, kterým stát část veřejné moci nezodpovědně předává a jejichž činnost z veřejných peněz platí.

Nadnárodní organizace a role EU

Stále dominantnějším nástrojem nadvlády pokrokářské avantgardy jsou mezinárodní organizace a instituce globálního vládnutí, ať již mají podobu orgánů EU, OSN nebo desítek či stovek dalších mezinárodních finančních a dalších nevládních institucí. Ty jsou zcela mimo jakoukoliv demokratickou kontrolu, ale přesto mají vůči národním orgánům (s demokratickou legitimitou) nadřazené postavení.

Neustále se rozšiřující globální pakty a dohody dnes už zasahují téměř do všech oblastí života společnosti. Mechanismy OSN, evropské integrace, NATO atd., jsou nadřazeny národním pravidlům a zákonům. Jejich prostřednictvím pokrokářská agenda vstupuje do života všech zemí. Domácími demokratickými procedurami není ovlivnitelná a je zvenčí tvrdě prosazována, a její nedodržování je sankcionováno. V těchto poměrech začínají být takové demokratické procedury, jako jsou volby, pouhou formální dekorací.

Evropská unie je svou konstrukcí přímo ideálním prostředím, v němž je postupný a trvalý odklon od zásad demokracie a svobodné společnosti již řadu desetiletí „úspěšně“ uskutečňován. Eufemisticky se hovoří o demokratickém deficitu EU (my dodáváme deficitu vrozeném), ale to v očích tvůrců a hybatelů liberální demokracie není nedostatkem EU, nýbrž její kýženou předností.

Znovu zdůrazňujeme, že evropský démos neexistuje. Bez něho však demokracie v Evropě možná není a je zbytečné to někomu vytýkat. Právě neexistence jednotného evropského politického národa (lidu) umožňuje pokrokářským elitám bezohledně uskutečňovat své plány a nebrat při tom ohled na občany jednotlivých členských států.

Stejně tak, jak bezmocné jsou členské státy na evropských fórech, má být bezmocná i jejich domácí vnitrostátní struktura. Masová migrace (*) a multikulturalismus spolu s umělým regionalismem se staly účinnou metodou, jak destruovat homogenitu evropských národních států.

Dá se něco změnit?

Západní svět se nachází ve stavu, kdy si toto všechno část veřejnosti začala uvědomovat a kdy vidí, že všechny tradiční politické strany (bez ohledu na svůj název či původně deklarovaný program) podléhají pokrokářskému mainstreamu, a de facto tak uskutečňují shodný levicově progresivistický program. V tomto „uvědomování si“ je třeba hledat začátek cesty ke změně. Bez něho změna možná není. Deset let před koncem komunismu věděla drtivá většina našich spoluobčanů, že tudy cesta nevede. Dnes to o evropské současnosti drtivá většina obyvatel Evropské unie ještě neví.

Probíhající antidemokratický proces – tolerovaný standardními politickými stranami – zřejmě nelze zastavit tradičními demokratickými prostředky nepřímé demokracie. Proto sledujeme pokusy o únik k přímé demokracii a k hledání nápravy v referendech. Ta mohou být jednou z dílčích cest, ale hledat v nich spásu je iluzorní. Kdo bude voličům zprostředkovávat výklad smyslu referenda a možné důsledky nabízených alternativ? Jen pokrokářská média hlavního proudu? Politické strany mají být postaveny zcela na vedlejší kolej? A spolu s nimi samotný koncept nepřímé, zastupitelské demokracie?

Žádné krátkodobé revoluční řešení neexistuje. Zvrátit neblahý vývoj západní společnosti bude během na dlouhou trať. Předstupněm k němu musí být nahrazení „liberální demokracie“ demokracií skutečnou, tj. znovu dát většině rozhodující slovo při správě věcí veřejných. Jinak řečeno, ubránit parlamentní demokracii. Předpokladem je obhájit národní stát (před liberální demokracií) jako jediné přirozené místo pro existenci funkční demokracie. Musíme bránit všem dalším pokusům o posilování bruselského centra a o pokračování přenosu kompetencí z národních států. Prvním velkým střetem bude souboj o revoluci v azylové legislativě (Dublin IV), o odebrání kompetencí členských států v této oblasti. Musíme zrušit automatickou nadřazenost unijní legislativy nad národní. Jedině tak lid znovu získá kontrolu nad svou vládou.

Na vnitrostátní úrovni je nezbytné podrobit všechny oblasti veřejného života demokratické kontrole občanů, tj. netolerovat „nezávislé“ orgány a instituce nadané veřejnou mocí bez odpovědnosti. Rozhodování musíme vrátit orgánům s demokratickým mandátem. Musí nastat zprůchodnění politického systému tak, aby usnadňoval vytváření funkčních vlád. Nefunkční vlády jsou nikoli náhodou jedním z cílů liberální demokracie. Na první místo v pořadí principů, jimiž se řídí společnost, musíme znovu předřadit svobodu před falešnou rovností.

Transformovaná EU (potřebovala by i změnu názvu) se musí stát ideologicky neutrální entitou „pouze“ podporující dobrovolnou spolupráci členských států, nikoliv nadřízeným nedemokratickým orgánem snažícím se zničit identitu svých členů a nedemokratickými metodami prosazovat záměry jedné pochybné ideologie.

Dovolíme si zakončit parafrází jednoho starého výroku: Pokrokáři se vždy snažili svět změnit. My chceme jeho v minulosti osvědčenou, stále oslabovanou podobu vrátit zpátky a respektovat.


Nepřihlášený uživatel

#132652 Re:

2018-06-24 10:27

#132649: -  

I takovou představu o hranicích komunisticko nacistická pakáž má, to máš naprostou pravdu. 

Země není naším vlastnictvím, máme jí ve správě. Hranice je administrativní vymezení oblasti, to je vše. V rámci EU jsme se domluvili, že hranice budou volně překročitelné jako v USA. Není na tom nic nemravného, hanebného, nekulturního. 


Nepřihlášený uživatel

#132653

2018-06-24 10:30

Média spekulují, proč se státy Visegrádské skupiny včetně České republiky neúčastní minisummitu k migraci, který se koná v neděli v Bruselu. Není to tím, že bychom nebyli pozváni, jak se spekulovalo. Pozváni jsme byli. Jen považujeme formát a načasování setkání za nešťastné a účast více států za komplikaci řešení. O celé záležitosti a dalším postupu jsem dnes hovořil s německou kancléřkou Angelou Merkelovou.

Abych předešel dalším výmyslům, rozhodl jsem se celou věc uvést na pravou míru. Kancléřka Merkelová potřebuje vyřešit velice konkrétní problém, který se týká pohybu lidí zejména z Itálie do Německa přes Rakousko. Nechce, aby Německo kvůli tomuto problému zavíralo hranice, a tím spustilo dominový efekt.

Telefonoval jsem s kancléřkou Merkelovou o zítřejším setkání o migraci. Na rozdíl od Francie nám rozhodně nevyčítá neúčast. A to setkání se koná na její popud. Od Emmanuela Macrona jsem nečekal, že vrátí debatu o rok zpět.

Původní plán byl uspořádat setkání v Berlíně, kam by kancléřka pozvala Itálii a Rakousko nebo i ostatní jižní státy, kterých se problém bezprostředně týká, Řecko, Španělsko, Francii a Maltu. Samozřejmě i s předsednickou zemí Rady EU, tedy Bulharskem. Bohužel někteří účastníci nechtěli těsně před konáním Evropské rady do Berlína. Otevřela se tedy možnost organizovat akci v Bruselu, a tím pádem byly přizvány i ostatní státy.

Z původního záměru uzavření dohody mezi Německem a Itálií tak vzniklo riziko vytvoření paralelní Evropské rady. Pokud by se jednání účastnilo velké množství států, hrozilo by, že dojde ke zpochybnění institutu Evropské rady. Celá věc je nešťastná, ale V4 se zachovala konstruktivně a odpovědně vůči Evropské radě a v respektu k řešení, které mělo být nalezeno. Přestože jsme dostali jasně formulovanou ústní pozvánku, rozhodli jsme se nezúčastnit. Státy V4 jsou jednotné, kvóty odmítáme a žádáme zastavit migraci mimo Evropu. Rakouský kancléř Sebastian Kurz má stejný názor, a to je s nadcházejícím rakouským předsednictvím velmi důležité. Navíc technický návrh prohlášení nedělního minisummitu, ke kterému jsme měli výhrady, byl neprůchozí i u Itálie, která s textem nesouhlasila a nesouhlasila ani s jakýmikoli písemnými závěry.

Jsem přesvědčen, že summit měl konkrétní cíl, který měly řešit jen státy, kterých se přímo dotýká. Bylo to i přání těchto států. Ještě před setkáním premiérů Visegrádské skupiny jsem zvažoval, že se zúčastním, abych tam hájil i zájmy této skupiny. Kolektivně jsme ale jako premiéři České republiky, Slovenska, Polska a Maďarska rozhodli, že lepším řešením je nechat podobné jednání jen na dotčených zemích.

Opravdové a celoevropské řešení se nemá hledat na neformálních summitech organizovaných jako znouzectnost, ale na Evropské radě, kde se scházejí všechny členské státy. ČR je a bude vždy jednat v respektu k evropským smlouvám a k procesům v nich zakotvených. Bohužel konání podobného summitu v Bruselu ve větším formátu a z pozvání Komise takto časově blízko summitu jde proti duchu smluv a je v mnoha ohledech politicky nešťastné.

Nejzodpovědnější volba pro všechny členské státy kromě těch, kterých se tento konkrétní krok týká, je summitu se neúčastnit a pozice i řešení hájit na Evropské radě, která se uskuteční pouze čtyři dny po této nedělní akci. Vycházíme tím vstříc institutu Evropské rady i přáním dotčených států setkat se v menším formátu. Je to rozhodnutí, které není jednoduché, ale nezbytné pro zachování rámce, ve kterém probíhá evropská spolupráce, a pro nalezení řešení v oblasti migrace, které je v souladu s českými zájmy.

Andrej Babiš, předseda vlády


Nepřihlášený uživatel

#132654 Re: Re:

2018-06-24 10:31

#132651: - Re:  

Dnes, stejně jako v minulosti totalitní ideologové vytváří dojem, že demokracie jsou "různé". Nikoliv, je demokracie, která má jasné principy nebo je nejaký druh a úroveń totality totalita. 

Přesto je úroveň demokracie měřitelná hodnota. Např. pokud se v dané zemi vraždí politici a novináři, není tam demokracie žádná, přestože tam probíhají pravidelně volby. Proto asi z  russákova tvrdí, že mají nejlepší demokracii na světě - diktaturu proletariátu. 

Pokud naopak daná země (její administrativa) poskytuje maximum informací o správě veřejného prostoru je velká pravděpodobnost, že tam bude také vysoká míra demokracie, neboť občan se může svobodně rozhodovat na základě důvěryhodných či dokonce naprosto přesných (např. steno záznamy ze Sněmovny, vlády) informací. 


Nepřihlášený uživatel

#132655 Re:

2018-06-24 10:33

#132653: -  

Jj Bureš už vůbec neví kudy kam a tak žvaní naprosté hovadiny. 


Nepřihlášený uživatel

#132656 Proč prototyp komunisty z padesátých let Vondráček mluví za svého zaměstnavatele StBáka Bureše?

2018-06-24 10:37

Oficiální seznam ministrů na Hrad ještě neodešel, tvrdí Vondráček

Předseda ČSSD Jan Hamáček tvrdí, že pokud by Andrej Babiš (ANO) nepředložil prezidentovi nominaci Miroslava Pocheho na post ministra zahraničí, jednalo by se o porušení koaliční smlouvy. Šéf Sněmovny Radek Vondráček má za to, že žádný oficiální seznam zatím na Hrad odeslán nebyl.

.......Proč se vlastně soudruh Vondráček z ANO StB "domnívá" "má za to", že "žádný oficiální seznam na Hrad dosud neodešel"? Co jej k takovému "domnívání se" vede? Předkládá jej snad soudruh Vondráček? Pokud je tomu tak, tak ať soudruh Vondráček popíše proces, jakým se listina s návrhem ministrů dopravuje na Hrad a jakou úlohu v takovém dopravování hraje právě předseda Sněmovny, kterým z naprosto nepochopitelných důvodů je. 

I tímto svým "domníváním" jasně Vondráček dokládá, že předsedou Sněmovny být nikdy neměl. 


Nepřihlášený uživatel

#132657

2018-06-24 11:09

"Liberální demokracie" je bolševický hnůj!


Nepřihlášený uživatel

#132658 Re:

2018-06-24 11:13

#132657: -  

Nejdříve tedy musís definovat, co si představuješ pod pojmem "liberální demokracie", neb to vypadá, že si pod tím představuje "diktuturu proletariátu", což zjevně neodpovídá realitě. 

Vlastenec

#132660

2018-06-24 11:33

Poche je vlastizrádce, ten patří před soud a ne na ministerstvo!


Nepřihlášený uživatel

#132661

2018-06-24 11:56

Stav se na státním zastupitelství, budeš nadšen z toho co ti sdělí....

Jestli je někdo v této zemi velezrádce, je to Miloš Zeman, neboť soustavně porušuje Ústavu ČR. 

 

 

Vlastenec

#132660

2018-06-24 12:33

Poche je vlastizrádce, ten patří před soud a ne na ministerstvo!

Vlastenec

#132662 Hrdina všech havlistů a zmrdů z pražských kaváren!

2018-06-24 12:00

Po dvou pivech a dvou rohypnolech mám rád všechny lidi, psal Václav Havel své milence. Přečtěte si, co jí napsal, když šla na potrat

Více se dočtete zde


Nepřihlášený uživatel

#132663 Re:

2018-06-24 12:03

#132659: -  

Babiš - Plesluv Blesk I. je potřeba brát s velkou rezervou. Je potřeba si přečíst zpráva AI, to co píše Babiš - Pleslův Blesk může být opravdu něco úplně jiného. 

Např. je potřeba se ptát, zdali masivní koalice desítek států priti IS, používali v boji o Rakká přesnou munici.  

Pokud tomu tak bylo, věci by to hodně vyjasnilo, neb russácí snad ani žádnou přesnou munici nemají. 

 


Nepřihlášený uživatel

#132664 Re: Hrdina všech havlistů a zmrdů z pražských kaváren!

2018-06-24 12:05

#132662: Vlastenec - Hrdina všech havlistů a zmrdů z pražských kaváren! 

To, že tvrdí, že jí to psal Václav Havel neznamená, že je to realita. 

Já např. tvrdím (domnívám se, mám ten názor), že když Zeman podpesal "privatizaci" MUS za 650 mil. a přidal k tomu 14 mld. hotovost a poslal 120 mld. našich daní kamsi do russákova, že to není člověk duševně zdravý, neboť nemá alementární odhad ceny věci, přitom pro tebe je to naprosto jistě vrchol duševního a nejspíše i fyzického zdraví, stačí když ti sdělí, že je panicový prostatik :-). 


Nepřihlášený uživatel

#132665 Šílené na Ledecké nejspíše bude to, že ho od Zemana přijme.....

2018-06-24 12:13

Prezident Miloš Zeman chce udělit státní vyznamenání snowboardistce a lyžařce, dvojnásobné olympijské vítězce Ester Ledecké. Zeman to dnes řekl v rozhovoru pro Blesk.cz. Ledecká patří ke sněmovním nominantům na ocenění. Prezident uvedl, že by vyznamenání dostala i z jeho vlastní iniciativy.


Nepřihlášený uživatel

#132666 Co tam šaškuje StBák a nomenklaturní komunista Babiš, když se komunistická totalita.....

2018-06-24 12:27

Lidé si připomínají vyhlazení Ležáků

Vypálení obce Ležáky na Chrudimsku před 76 lety a vyvraždění jejích obyvatel připomnělo pietní shromáždění v místech, kde vesnice stála. Gestapo roku 1942 odhalilo, že čs. parašutisté odtud udržovali vysílačkou spojení mezi domácím a zahraničním odbojem, proto tento krutý trest. Nedělní vzpomínky se zúčastnily stovky lidí, premiér Andrej Babiš (ANO) ve svém projevu vyzdvihl důležitost NATO a EU při uchování míru.

......a její nomenklaturní kádry jako je on ničím neliší od nacistické dikatury a tamních nomenklaturních kádrů? Babiš už ztratil naprosto všechnu soudnost, už je to jen nevkusný šašek.  


Nepřihlášený uživatel

#132667 S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi....

2018-06-24 12:28

Babiš potvrdil, že navrhne Pocheho na ministra zahraničí

Premiér Andrej Babiš v neděli potvrdil, že navrhne Miroslava Pocheho ministrem zahraničí, jak prosazuje šéf ČSSD Jan Hamáček. Prezident Miloš Zeman, který Pocheho odmítá jmenovat, v neděli uvedl, že v seznamu navrhovaných ministrů Poche není. Babiš následně osvětlil, že se jednalo o pracovní verzi materiálu. Oficiální na Hrad teprve pošle.


Nepřihlášený uživatel

#132668 Re:

2018-06-24 12:41

#132653: -  

   Prosím, neberte teď to, co napíšu, příliš vážně. Jsou to jen nápady při čtení, bez nějakých hlubokých analýz.  Ještě to budu číst víckrát.

    Přijde mi, že demokracie je prostě jen způsob vlády. Snaží se nalézat nejlepší řešení aktuálních problémů současnosti, případně i problémů, které přinese budoucnost, a opírá se přitom o hlas lidu,  voliče v tajných volbách. Názor každého voliče je zatížen určitou náhodnou chybou, ALE .. v průměru se tato NÁHODNÁ chyba limitně blíží k nule. V tom tkví stabilní kvalita demokratických rozhodnutí.

     Zde je vidět, proč koaliční vlády chronicky fungují blbě. Jsou podobny korábu s vícero motory,  namířenými různými směry, a ať se snaží sebevíce a podle jejich motorů sebelépe, míří jiným směrem, než si skoro všichni přejí.

---

     Problém, se kterým máme co do činění, nespočívá zdaleka jen v tom, že děti s nafouklými bříšky odněkud prchají, protože tam hoří.  To je velice povrchní náhled. Kdyby tomu tak skutečně bylo, stačilo by požár uhasit, a než se tak stane, ubytovat je někde  ve stanech na pláži.

      Svědčí o fušerství a naprosté nekompetentnosti, pokud se někdo domnívá, že podobná opatření čemukoliv pomůžou. Reálně jde jen o spolehlivý způsob, jak daný problém ještě mnohem více rozdmýchat.

      Macron se může vztekat jak chce, je jen fušer.  Tenhle problém jsme řešili v našich končinách o řadu století déle,  než ve Francii, a po celou tu dobu nám Francie ještě úmyslně škodila.

     


Nepřihlášený uživatel

#132669 To je panečku hlava otevřená, má v tom naprosto jasno :-).

2018-06-24 12:56

Nová ministryně průmyslu Nováková: Dostavbu jaderných bloků v Temelíně a Dukovanech zvládne ČEZ i za své peníze

Tedy trochu počítejme - ta legrace je schopna pracovat 6 480 hodin ročně cca. a vyrábí 2 mdl wattů/hodina jmenovitý výkon, tedy je to cca 13 mil. MWhodin. watt hodin/ročně. tedy 13 mld. KWhodin

1 kW na burze stojí 1 korunu

Tedy obrat Temelina je 13 mld./ročně a blok 2GW bude stát 250 mld., tedy pokud by Temelin už neměl žádné jiné náklady, návratnost v obratu by byla  19 let. 

Velmi se ale obávám, že získ z jedné kwhodiny je pro telelín možná 10 % možná 50 %, kdyby to bylo 50 % a zbytek by šel do paliva, údržby, lidí atd.  tak by návranost byla za 38 let :-), kdyby ovšem měl blok zisk nižší, např. 10 %, návratnost by byla za 190 let :-). 

Zjevně takto počítat maškara neumí. 50 % získu z výroby elektřiny se jeví jako pravděpodobné číslo, může být samozřejmě i vyšší, ale není to pravděpodobné. 

 

 

 


Nepřihlášený uživatel

#132670 Re: S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi....

2018-06-24 12:57

#132667: - S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi.... 

No a tím pádem bude asi nucen Zeman Pocheho jmenovat, KSČM vládě důvěru nedá, 3.pokus předsedy sněmovny bude taky neúspěšný a směřujeme k předčasným volbám, jak již v týdnu Zeman naznačil, že by je mohl vyhlásit. Ovšem nevím, jestli také není možnost, že by Zeman po 3.neúspěšném pokusu jmenoval svou úřednickou vládu, samozřejmě v čele s Babišem. To nevím jestli to ústava prezidentovi umožňuje. Všechny ty kroky se mi zdají předem promyšlené a projednané, nejprve Zeman prohlásí, že mu Pocheho nikdo nenavrhl, načež Babiš okamžitě vyhlásí, že dostane prezident zítra návrh kde bude i Poche a všichni zúčastnění vědí, že KSČM celou dobu prohlašuje, že s Pochem souhlasit nebude a couvnout už tedy nemůže.

Rovněž tak je možnost, že Zeman Pocheho opravdu nejmenuje a pověří řízením MZV Hamáčka, ale tím, že Babiš Pocheho navrhne, dodrží vlastně koaliční smlouvu, aby od začátku nebylo možné říkat, že ji porušil. O to možná jde nejvíc. A dohoda, že Hamáček bude dočasně řídit MZV už je, i s tím, že Poche bude na onom ministerstvu náměstkem a vlastně jej stejně bude řídit on. Vlk se nažere a koza zůstane celá. Však oni se nějak na těch korytech domluví


Nepřihlášený uživatel

#132671 Re: Re:

2018-06-24 13:07

#132668: - Re:  

Demokracie především řeší jen veřejný prosto a soukromý prostor nechává občanům.

Volby v demokracii jsou bohužel zranitelné a hlas lidu manipulovatelný, jak předvádí Putin i Zeman či brexit. Demorkacie se proti tomu systematicky brání tím, že definuje, že se ve volební kampani nesmí lhát. 

Tedy není zdaleka pravda, že se občané nemohou mýlit, viz. např. 46 % pro komunisty v Československu v roce 1946. To je naprosto absurdní číslo a je nepochybné, že bylo založeno na lživé kampani, proti které se demokracie nebyla schopna bránit. 

Myloš Zeman v obou kampaních porušoval volební zákon, v první to dokonce konstatuje Nejvyšší správní soud, ale věc neřešil. Byla to velká chyba, jak je dnes naprosto zřejmé. 

Podobně lhal ve volební kampani trestně stíhaný StBák Babiš, i zde zůstala demokracie dosti slepou. 

Demokracie předpokládá, že politik není zločinec a politiku dělá s dobrými úmysly, stejně tak předpokládá, že občané jsou dostatečně vnímaví, aby rozpoznali lháře. 

Přesto je demokracie skvělá v tom, že i když zvítězí zločinec jako je Zeman či Babiš, díky vazbám na okolí je čím dál více zřejmější, že se o zličince jedná a tedy je pravděpodobné, že to jednou pochopí i ti nejpomalejší. 

Tedy tvá úvaha je opravdu úplně mimo realitu. 

Koaliční vlády jsou výrazem voleb. Systém vlády jedné strany končí katastrofou, pakliže není opozice dostatečně silná v tom, aby čelila kriminalitě takové strany a ta si tedy kriminální jednání nedovolila, např. v podobě změn Ústavy. 

Další věci je, že demokracie je skvělá v tom, že se v principu stará  o veřejný prostor a soukromý prostor nechává občanů, byť hranice se v čase jistě mění. 


Nepřihlášený uživatel

#132672 Re: Re: S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi....

2018-06-24 13:09

#132670: - Re: S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi.... 

Komunista z ANO StB Vondráček jmenuje Bureše, ten si všechna ministerstva napíše na sebe, za Zemanem skočí, že vláda je on sám - na ministra si naklonuje polodementní "Malé" a běhm půl roku bez důvěry s KGBákem v pozadí ČR vykrade do základů. 

Pak teprve budou nové volby a Babiš v emigraci v russákově. 

Nové volby neřeší KGBák z Hradu, ty řeší Sněmovna. 

Pokud vláda ani ve třetím pokusu neuspěje, jsou předčasné volby.  Že v takovém případě KGBák projeví "ústavní kreativitu" a bude to oddalovat, co to půjde a mezi tím si postaví  něco prapodivného jako "vládu" tedy jmenuje počtvrté premiéra Babiše to je více než jisté, budou zkoušet co ještě občané vydrží. 

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2018-06-24 13:20



Nepřihlášený uživatel

#132674 Přestože průzkum nebude nic moc, potvrzuje propad ANO StB....

2018-06-24 13:20

ČSSD by podle průzkumu skončila ve volbách na hranici pro vstup do sněmovny

.....a je zřejmé, Babiše a jeho "češtin" už má toto země opravdu dost. 


Nepřihlášený uživatel

#132675 Re: Re: Re: Re: S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi....

2018-06-24 13:28

#132673: - Re: Re: Re: S StBákem a KGBáme, je opravdu "velká legrace" žít v této zemi.... 

Je tam skutečně, že může, ale zároveň je, že prezident má pouze dva pokusy jmenovat premiéra. Tedy ve své podstatě Ústava říká, že se musí Sněmovna s prezidentem dohodnout na předčasných volbách a jejich termínu a pak je jedno, kdo Sněmovnu rozpustí, jestli prezident nebo se rozpůstí "sama", to pak prezident musí učinit. 

Zeman si to ale nepochybně vyloží Ústavu kreativně tak, že po návrhu předsedy Sněmovny má on opět dva pokusy a tak stále dokola. Je to na Sněmovně, jak to vyřeší. Dnes je zřejmé, že Zeman se neštítí žádné zrůdnosti a žádného způsobu jak ničit tuto zem.