MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA


Nepřihlášený uživatel

#152526 Re:

2019-10-22 11:07

#152523:  

Všichni vědí, že za komunistů sis válel šunky V Rakousku. Neotravuj, degeneráte.


Nepřihlášený uživatel

#152527 Re: Re: hlupák Pauk

2019-10-22 11:13

#152525: - Re: hlupák Pauk 

Nejspíš EU. 

Bořivoj Pauk

#152528 ovarovsko-kikinovská pseudobolševická svoloč

2019-10-22 11:21

#152527: - Re: Re: hlupák Pauk 

Vypadá to, že Zeman jakož i Klaus a jejich poskoci (Duka), včetně některých "chartistů" (slizký Kavan, Srp, Hoffman, Tubera, Vondra, Bašta, Paroubek, Bělohradský, Robejšek, Čarnogurský a spol.), i rusofilních agentů-externistů (Best), jakož i Prognostický ústav apod., patří do skupiny uměle vytvořené skupiny "disidentů" vypěstovaných předem estébáckou elitou za účelem přechodu od reálného socializmu k oligarchickému komunizmu, a to dlouhodobě. Sám jsem byl StB váben do skupiny pro změnu režimu jako student už v roce 1965 při své zahraniční studijní cestě do Rakouska, kde jsem měl získávat vhodné vlivné demokraty s kontakty v NATO apod., na mne však estébáci neměli žádnou páku např. ve formě tělesně deformovaného (křivohubého) syna.
Také výběr jejich podivných zaměstnavatelů (povýtce virtuálních a s podezřelým založením) tomu odpovídá, jakož i celý jejich až nápadně a okatě protirežimní životopis. Už se stačili téměř úplně odkopat, ostatně kdo jsou dnes jejich oddaní voliči včetně KSČM a proč ???
Nic reálného, vědeckého či jinak hodnotného po nich nezůstalo (leda snad ukradnuté chilské pero nebo šílený nápad na bezvodý kanál Balt - Orient).
Zakomplexovaný a úskočný agent KGB, huhňavý Hovnoňuch Pružinskij se obklopil (kromě nenápadných českých postkomunistických oligarchů a spoluagentů robejšků) stejnými zamindrákovanými mrzáčky, jako je sám, aby se mezi nimi jeho zakomplexovaný inkludovaný syn lépe ztratil. Viz jakl, hájek, zahradil, weigl, haas, knížák a spol. a někteří další jeho pohrobci s čípkovitou hlavičkou (mach, macek, lenert, bartoš či štěpánek). Havlovo "Odcházení" je trefné.
Buran Gottwald měl svého kolaborantského lžikněze Plojhara a Rudé Právo a Zeman pupkatého agentského antikrista Duku a Prasečí Listy ?
Podobně, jako huhňavý křiváček Beneš připravil cestu buranu Gottwaldovi, učinil tak i křivohubý Klaus se svými poskoky Zemanovi. Jsou jenom mnohem sehranější. A blbé socky to těmto agentům stále žerou - jako důchodci akce šmejdů. Oba agenty střídá drzejší, mladší a méně senilní agent Babiš, v budování oligarchického komunizmu. Pitomio Kadimůra a agent Falmer mu sekunduje.
Zeman je bachratý jako Göring, ješitný jako Hitler a prolhaný jako Göbbels. Naštěstí je jeho lůzovitý, závistivý a švejkovitý pronárod natolik zbabělý a bordelářský, že žádnou válku nevyvolá a bude kolaborovat s každým, kdo přijde, třeba s přivandrovalečským estébákem Burešem. Zeman je jen ubohá, vyžraná atrapa moskevského satrapy - jako kdysi Gottwald. Ohání se Švédskem, kde by mu však nedali ani asyl, ani sociální dávku. Ohání se Masarykem, který by mu ruku nepodal. Přežije Milouš Zeman Milouše Jakeše a překoná ho ???
Teprve teď přináší komunizmus své Kainovsky zvrhlé a prznitelské plody na přírodě i na lidech - a ještě pár generací bude. Diskuze malomocných, žlučovitých, i zemanovských socek v pracovní době to jenom potvrzují. Nostalgicky opěvují loupeživý komunizmus či jiný „většinový“ systém a zamlčují, že tehdy ještě dožívala předkomunistická výchova a morálka – komunisty nazývaná „přežitky kapitalizmu“ a že se rozdávalo z naloupených bilionů. Dnes nemáme žádný civilizovaný kapitalizmus – ale promoskevskou trojbarevnou bolševickou otevřenou kleptokracii a partajokracii – bez „přežitků kapitalizmu“. Levicoví lemplové jen žvaní – ale ani jediný kibuc či družstvo si dosud nezaložili, aby tam předvedli, co umějí bez olupování těch úspěšnějších nebo bez darů z EU. Kydají na cikány, ale sami klesají na jejich úroveň, ba i pod ni a připravují se na moment, kdy azbucky uloupí (znárodní) západní investice v ČR, poskytnuté v době, kdy zde postkomunistická lůza chcípala hladem. Pro Západ jsou stejně nedůvěryhodní a nespolehliví, jako v době předválečného Mnichova pro Francii a Británii. Polsko mělo už tehdy větší cenu.
V novém adresném a zpětnovazebním volebním systému na principu občanského zákoníku - každý zmocnitel (volič), který se dostane do vlastního individuálního debetu volbou plýtvavého poslance - může si vybrat mezi možností vyčkat "ve vyloučení z voleb" do té doby, až schopnější spoluobčané státní pokladnu doplní i za něj - nebo z vlastní kapsy svůj konkrétní podíl na dluhu státu vyrovnat a tím okamžitě opustit "trestnou lavici" a opět volit.
Existuje stručný a logický, na partajích nezávislý projekt adresné spoluvlastnické demokracie (nikoli však falešné, diletantské a klamavé D21 tzv. „přímé demokracie“): v článku „Právní stát" na google:


Nepřihlášený uživatel

#152529 Re: Re:

2019-10-22 13:00

#152526: - Re: 

Všichni vědí, že za komunistů jsi si ty zase válel koule na sekretariátu OV KSČ, komunistický senile.


Nepřihlášený uživatel

#152530

2019-10-22 13:10

Člověk si musí rozmyslet. Buď bude dělat redaktora v ČT, nebo politiku.


Nepřihlášený uživatel

#152531 Re: Re: hlupák Pauk

2019-10-22 13:11

#152525: - Re: hlupák Pauk 

Zřejmě havloidní gauner Bakala.


Nepřihlášený uživatel

#152532 Re: havloidní pseudobolševická svoloč

2019-10-22 13:12

#152528: Bořivoj Pauk - havloidní pseudobolševická svoloč 

Takže tys byl udavač StB, ty zmrde. A opravdový, narozdíl od Babiše.


Nepřihlášený uživatel

#152533 Re: Vypadá opravdu zdravě....

2019-10-22 13:38


Nepřihlášený uživatel

#152534 Re: Re: Re: hlupauk Pauk

2019-10-22 13:52

#152531: - Re: Re: hlupauk Pauk 

Ten rozumí česky. Tyhle pindy jsou z Rakouska, opičí kapky od StB.

Evropan

#152535 Re: Re: Vypadá opravdu zdravě....

2019-10-22 14:04


Nepřihlášený uživatel

#152536 Re: Re: Re: Re: Re: Kurd

2019-10-22 14:06

#152522: - Re: Re: Re: Re: Kurd 

  Ten  chuj  původně psal, že Kurdi jsou směs komunistů a muslimů:

   „Kurd je jen další muslimský fanatik, pokud se z něj nestal fanatik komunistický."

  Nevěřím tomu. Přijde mi to maximálně sprosté. Navíc záměrně zavádějící. Kurdi nevedli hlubokomyslné řeči o multikulturní nutnosti respektovat vrahy z islámského státu. Narozdíl od  komunisticko-islámské verbeže evropské a zdejší. 

   Místo toho realisticky konstatovali, že jsou Pešmergové, na smrt jdoucí. Povšimněme si, že zde není zmínky o socialismu, natož komunismu. A ty orgiastické  vrahy z islámského státu vyhnali.

   A to je ten skutečný důvod, proč do nich islamista Erdogan  pustil celou tureckou armádu.

Evropan

#152537 Re: Re: burešovská bolševická svoloč

2019-10-22 14:08

#152532: - Re: burešovská bolševická svoloč 

Zřejmě patříš mezi vyznavače goebbelsovské praxe, že stokrát opakovaná lež se stane pravdou. To tak ale nebude. Andrej Babiš je veden v seznamu agentů StB pod jménem Bureš .A to je ověřeno a potvrzeno!

 


Nepřihlášený uživatel

#152538 Re: Re: Re:

2019-10-22 14:09

#152529: - Re: Re: 

To bych dneska byl ministr.

George Soros

#152539

2019-10-22 14:09

Kdo je váš oblíbený aktivista a proč právě Mikuláš Minář?

 

Nepřihlášený uživatel

#152540 Re: Re: Re: Kurd.

2019-10-22 14:26

#152513: - Re:

   Ale hovno. Motiv měli jen Turci.

   Předtím prohráli válku s rusákama. Mírová smlouva zněla tak, že nová hranice bude za Armény. Když začala WWI, Turci modifikovali realitu podle ní. Rusko pak přestalo existovat. Nová vláda v Kremlu na smlouvu zapomněla, nebo byla jedna ruka s Němci, a ti jedna ruka s Turky. 

Nazdar Greténi!

#152541

2019-10-22 14:28

Chytré děvče. :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=0bwLt_5t73g

 

Jediná kloudná věta, která z ní vypadla: "I thing maybe you should give some questions to the others as well." :DDD


Nepřihlášený uživatel

#152542 Re:

2019-10-22 14:32

#152539: George Soros -  

     Proč myslíte, že někdo má rád aktivisty?   Fanatici mají cihlu na plynu a vypnutý rozum. Ten by jim napověděl, že za nejbližší zatáčkou skončí ve velké bouračce. Každý druhý fízl. Příšerná svoloč. 


Nepřihlášený uživatel

#152543 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kurd

2019-10-22 14:42

#152536: - Re: Re: Re: Re: Re: Kurd 

Chuj jsi ty. Vždyť je to pravda a u nás to tak naštěstí není, i když je to váš vlhký sen, eurobolševici.


Nepřihlášený uživatel

#152544 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kurd

2019-10-22 15:13

#152543: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kurd 

Tys tam byl? A byls tady, na téhle debatě?   Ani jedno, ani druhé.


Nepřihlášený uživatel

#152545 Re:

2019-10-22 15:27

#152541: Nazdar Greténi! -  

Nemám důvěru k nějaké prepubertální Gretě. Nevidím důvod. Vy ano?  Nemám ani rezidua důvěry k IPCC. Protože se jedná o velkopodnikatele s gigapodvody.

Sicang Tulin

#152546 Ať zhyne Čínská Rudá Říše po deset tisíc let !!!

2019-10-22 15:30

Táhněte kriplovský zemanovský vypatlanci do rudých prdelí v Číně i se svým zadělaným Ovarem kolaborantem nejvyšším !!!

ČLR - NEJZRŮDNĚJŠÍ REŽIM VŠECH DOB !!!
Od roku 1949 systematické vraždění a asimilace všech nechanských národů nechtěně vtažených do systému čínské rudé komunistické říše
O roku 1949 okupace tradičních nečínských území Mongolů, Ujgurů a Kazachů, jejich systematická asimilace, vraždění až na hranici genocidy.
1950 - začátek kruté a bezprávné okupace Tibetu, ničení, vraždění, genocida, asimilace
1962 - vojenské napadení Indie
60.-70.léta vojenské přepady a zákeřné útoky na SSSR a další sousední země
50.-60.léta v celé čínské rudé říši maoistické šílené experimenty Velký Skok a Kulturní Revoluce které mají na svědomí desítky milionů mrtvých
70.léta - podpora šíleného bestiálního maoistického režimu Pol Pota v Kambodži s miliony mrtvých
1978- vojenské napadení Vietnamu
1989 - masakry vlastních neozbrojených občanů většinového chanského národa
90.léta - podpora maoistických guerill a teroristů ve světě ( Jihovýchodní Asie, Peru, Nepál, Afrika atd.)
a od konce 90.let také vydírání a vyhrožování svrchovaným zemím, neokoloniální zadlužovací politika vůči rozvojovému světu, uplácení režimů v Africe i v Asii, neustálé vyhrožování Tchajwanu.
2018-2019 - začátek absolutně totalitního orwellovského systému kreditů a všeobecného šmírování, udávání a špiclování po celé rudé říši, opětovné zavádění převýchovných táborů pro neposlušné nechanské uzurpované národy.


Nepřihlášený uživatel

#152547 Re: Re: hloupé stádo pseudočecháčků a jeho fýrerové z pekelné čtveřice na čele s odporným Ovarem.

2019-10-22 15:32

#152524: - Re: hloupé stádo pseudočecháčků a jeho fýrerové z pekelné čtveřice na čele s odporným Ovarem. 

Ten, který kolaboruje s východními říšemi není žádný čech vlastenec nýbrž hnusácký vepřoidní čecháček, sám největší vlastizrádce a terorista, nenažraný prasecký zmrd co by za kus mastnýho žvance, kdejakej šunt od Alibaby či za chytrý Hujáwej prodal vlastní rodinu. Takovýhle zrádný prasata je třeba odhalovat a vyhnat je svinským krokem na východ do širých ruských stepí či čínských rýžovišť ať se tam nažerou hnojem a sračkama a konečně zhebnou !!!


Nepřihlášený uživatel

#152548 Re: Ať zhyne Čínská Rudá Říše po deset tisíc let !!!

2019-10-22 15:36

#152370: - Ať zhyne Čínská Rudá Říše po deset tisíc let !!! 

Ať táhnou odporní číňani zpátky do své rudé říše. Tady nikdo rozkazovat z Pekingu nebude. Vlastizrádný kolaborantský Ovar má být pohnán k soudu a posléze potupně sesazen a uvržen do žaláře. Slávie ať táhne do prdele, nikdo není zvědavý na fotbalisty v čínských mundúrech. Odporné a zpovykané čínské turistické opice tady taky nikdo nechce, všichni jich mají plné zuby za jejich aroganci, povýšenost a odporné říšské velkochanské chování. A s nima můžou do rudých prdelí v Říši Středu táhnout i všichni ti strachy podělaní pročínští čecháčkové.


Nepřihlášený uživatel

#152549 Re: Re: Nejlepší a nejrychlejší doprava ( po letecké ) je železniční

2019-10-22 15:39

#152378: - Re: Nejlepší a nejrychlejší doprava ( po letecké ) je železniční 

Tady názorně vidíme jak se k práci a dílu našich předků chová otřesná vypatlaná babišovsko- zemanovská garnitura spolu s hloupými a tupými voliči Pitomia či Kikiny Zrůdičky.

Dnešní vydání IDnes přišlo s tímto článkem :

Pusťte na Kozí dráhu cyklisty, žádají města. O vlaky tu zájem nemají
22. října 2019 7:07
Z jednokolejné železniční trati, která propojuje několik měst a obcí Ústeckého kraje od Děčína až po Oldřichov u Duchcova, by se mohla stát cyklostezka. Navrhují to členové pracovní skupiny, která hledá pro nefunkční takzvanou Kozí dráhu vhodné využití.
Pracovní skupina je složena ze zástupců Správy železniční dopravní cesty, Děčína a Teplic. Město Děčín dokonce iniciuje vznik memoranda, jež by mělo pomoci vyřešit budoucnost této trati.
„Memorandum vzniká, zatím existuje předběžný návrh. Nyní probíhá oslovení obcí po trase Kozí dráhy, zda ho podepíšou a jaký je jejich názor na využití této železniční trati,“ sdělil mluvčí Děčína Luděk Stínil.
Doplnil, že vybudovat cyklostezku na místě nevyužívané trati je jedna z vizí vedení Děčína, jak zlepšit mobilitu ve městě a jeho okolí.
Vlastníkem Kozí dráhy je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se nápadu na vybudování cyklostezky na místě dřívější dráhy nebrání.
O zachování trati nemá kraj ani města zájem
„Je důležité uvést, že město Děčín, Teplice i Ústecký kraj nemají zájem o zachování trati pro potřeby objednání pravidelné osobní dopravy a naopak velmi usilují o jiné alternativní využití této dráhy, například zřízením cyklostezky,“ podotkla mluvčí společnosti Nela Friebová.
Kozí dráha
Naposledy byla v jízdním řádu označovaná jako železniční trať číslo 132, vznikla v roce 1871, tehdy ještě jako Duchcovsko-podmokelská dráha. Propojuje Děčín, Jílové, Libouchec, Telnice, Krupku, Novosedlice a Oldřichov u Duchcova.
Pravidelný provoz zde skončil v roce 2007. O čtyři roky později na ní došlo v důsledku poškození trati k výluce provozu mezi Telnicí a Oldřichovem u Duchcova. Dodnes jsou tu popadané stromy, naplavené bahno, ukradené podkladnice či rozřezaná kolej. Trať zarůstá náletovými dřevinami a pražce jsou v nevyhovujícím stavu.
V úseku Děčín–Telnice jezdily částečně vlaky ještě v letech 2013 a 2014.
„Před ním je však nutné dráhu formálně zrušit a tomu předchází dlouholetý proces,“ dodala Friebová.
Snahou SŽDC proto bylo prosadit do změny zákona o drahách tzv. institut konzervace dráhy, který by časově urychlil proces transformace dráhy na cyklostezku ve prospěch většiny obyvatel regionu.
„Tato změna zákona ale nebyla Sněmovnou schválena. Proces změny bude tedy nadále jak v tomto případě, tak i v jiných pomalý,“ doplnila Friebová.
Nápad s využitím Kozí dráhy jako cyklostezky oceňují i v Teplicích. Podle náměstka primátora Jiřího Štábla (ANO) by byla škoda nevyužít jejího potenciálu.
Finanční odhad na přebudování neexistuje
„Jedná se o relativně rovinatou trať. I z hlediska turistického ruchu a přilákání dalších turistů do regionu by bylo vhodné z ní udělat cyklostezku,“ zmínil Štábl.
Jaké by byly náklady na přebudování trati, však netuší. „Finanční odhad neexistuje. Věřím ale, že by to nemuselo být drahé. Asi by to vyšlo levněji, než kdyby se měla trať uvést zpátky do vlakového provozu. Vždyť ta cesta je zpevněná, jen by se musely odstranit koleje,“ poznamenal Štábl.
„Naše představa je, že vybudování cyklostezky zaplatí kraj, který cyklostezky v posledních letech buduje. Město Děčín by pravděpodobně financovalo napojení cyklostezky v Děčíně na svou infrastrukturu,“ sdělil Stínil.
„Prvním krokem ale je, aby obce na Kozí dráze byly jednotné a společně začaly s krajem jednat. Odhadnout, kolik by vybudování cyklostezky stálo, je zatím předčasné,“ dodal Stínil.
Ústecký kraj však zatím o financování této akce neuvažuje. „Kraj prioritně řeší realizaci a financování čtyř páteřních cyklotras v regionu. V tuto chvíli je nejdůležitější příprava a stavba cyklostezky Ohře,“ upozornila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
Připustila však, že by realizace cyklostezky prospěla dopravě i cestovnímu ruchu. „Zvažuje se ale více variant,“ dodala.
Návrat vlaků? Nepravděpodobné
Kozí dráha je od roku 2007 bez pravidelného provozu, a že by se na ní v budoucnu vrátily vlaky, je nepravděpodobné.
„Objednávka turistické příležitostné dopravy je pro trať tou nejhorší variantou. Pro stát, potažmo SŽDC, je obnova sjízdnosti trati a vynakládání neúměrně vysokých finančních nákladů na obnovu trati společensky neefektivní a nerentabilní,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Nela Friebová.
Friebová dodala, že náklady na přestavbu trati na cyklostezku by měly hradit obce.
„Například z různých dotačních titulů podpory ekologické dopravy a podpory cyklostezek. Jednou z možností je i Státní fond dopravní infrastruktury. Cyklostezka by pak byla majetkem obce,“ popsala Friebová.
Podle Stínila nyní pracovní skupina připravuje studii mobility a potenciálu daného území, aby bylo k dispozici co nejvíce podkladů pro rozhodnutí, jak cyklostezku pojmout.
„Zcela jistě by měla obsahovat všechny moderní prvky tohoto typu liniových dopravních staveb a také by měla být přizpůsobena pro provoz integrovaného záchranného systému (IZS). Pokud by například došlo kvůli havárii k uzavření Teplické ulice, která spojuje centrum Děčína s Bynovem a Jílovým, složky IZS by mohly jezdit právě pro cyklostezce,“ poukázal mluvčí Děčína.


Nepřihlášený uživatel

#152550 Re: Re: Nejlepší a nejrychlejší doprava ( po letecké ) je železniční

2019-10-22 15:40

#152378: - Re: Nejlepší a nejrychlejší doprava ( po letecké ) je železniční 

Tady názorně vidíme jak se k práci a dílu našich předků chová otřesná vypatlaná babišovsko- zemanovská garnitura spolu s hloupými a tupými voliči Pitomia či Kikiny Zrůdičky.

Dnešní vydání IDnes přišlo s tímto článkem :

Pusťte na Kozí dráhu cyklisty, žádají města. O vlaky tu zájem nemají
22. října 2019 7:07
Z jednokolejné železniční trati, která propojuje několik měst a obcí Ústeckého kraje od Děčína až po Oldřichov u Duchcova, by se mohla stát cyklostezka. Navrhují to členové pracovní skupiny, která hledá pro nefunkční takzvanou Kozí dráhu vhodné využití.
Pracovní skupina je složena ze zástupců Správy železniční dopravní cesty, Děčína a Teplic. Město Děčín dokonce iniciuje vznik memoranda, jež by mělo pomoci vyřešit budoucnost této trati.
„Memorandum vzniká, zatím existuje předběžný návrh. Nyní probíhá oslovení obcí po trase Kozí dráhy, zda ho podepíšou a jaký je jejich názor na využití této železniční trati,“ sdělil mluvčí Děčína Luděk Stínil.
Doplnil, že vybudovat cyklostezku na místě nevyužívané trati je jedna z vizí vedení Děčína, jak zlepšit mobilitu ve městě a jeho okolí.
Vlastníkem Kozí dráhy je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se nápadu na vybudování cyklostezky na místě dřívější dráhy nebrání.
O zachování trati nemá kraj ani města zájem
„Je důležité uvést, že město Děčín, Teplice i Ústecký kraj nemají zájem o zachování trati pro potřeby objednání pravidelné osobní dopravy a naopak velmi usilují o jiné alternativní využití této dráhy, například zřízením cyklostezky,“ podotkla mluvčí společnosti Nela Friebová.
Kozí dráha
Naposledy byla v jízdním řádu označovaná jako železniční trať číslo 132, vznikla v roce 1871, tehdy ještě jako Duchcovsko-podmokelská dráha. Propojuje Děčín, Jílové, Libouchec, Telnice, Krupku, Novosedlice a Oldřichov u Duchcova.
Pravidelný provoz zde skončil v roce 2007. O čtyři roky později na ní došlo v důsledku poškození trati k výluce provozu mezi Telnicí a Oldřichovem u Duchcova. Dodnes jsou tu popadané stromy, naplavené bahno, ukradené podkladnice či rozřezaná kolej. Trať zarůstá náletovými dřevinami a pražce jsou v nevyhovujícím stavu.
V úseku Děčín–Telnice jezdily částečně vlaky ještě v letech 2013 a 2014.
„Před ním je však nutné dráhu formálně zrušit a tomu předchází dlouholetý proces,“ dodala Friebová.
Snahou SŽDC proto bylo prosadit do změny zákona o drahách tzv. institut konzervace dráhy, který by časově urychlil proces transformace dráhy na cyklostezku ve prospěch většiny obyvatel regionu.
„Tato změna zákona ale nebyla Sněmovnou schválena. Proces změny bude tedy nadále jak v tomto případě, tak i v jiných pomalý,“ doplnila Friebová.
Nápad s využitím Kozí dráhy jako cyklostezky oceňují i v Teplicích. Podle náměstka primátora Jiřího Štábla (ANO) by byla škoda nevyužít jejího potenciálu.
Finanční odhad na přebudování neexistuje
„Jedná se o relativně rovinatou trať. I z hlediska turistického ruchu a přilákání dalších turistů do regionu by bylo vhodné z ní udělat cyklostezku,“ zmínil Štábl.
Jaké by byly náklady na přebudování trati, však netuší. „Finanční odhad neexistuje. Věřím ale, že by to nemuselo být drahé. Asi by to vyšlo levněji, než kdyby se měla trať uvést zpátky do vlakového provozu. Vždyť ta cesta je zpevněná, jen by se musely odstranit koleje,“ poznamenal Štábl.
„Naše představa je, že vybudování cyklostezky zaplatí kraj, který cyklostezky v posledních letech buduje. Město Děčín by pravděpodobně financovalo napojení cyklostezky v Děčíně na svou infrastrukturu,“ sdělil Stínil.
„Prvním krokem ale je, aby obce na Kozí dráze byly jednotné a společně začaly s krajem jednat. Odhadnout, kolik by vybudování cyklostezky stálo, je zatím předčasné,“ dodal Stínil.
Ústecký kraj však zatím o financování této akce neuvažuje. „Kraj prioritně řeší realizaci a financování čtyř páteřních cyklotras v regionu. V tuto chvíli je nejdůležitější příprava a stavba cyklostezky Ohře,“ upozornila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
Připustila však, že by realizace cyklostezky prospěla dopravě i cestovnímu ruchu. „Zvažuje se ale více variant,“ dodala.
Návrat vlaků? Nepravděpodobné
Kozí dráha je od roku 2007 bez pravidelného provozu, a že by se na ní v budoucnu vrátily vlaky, je nepravděpodobné.
„Objednávka turistické příležitostné dopravy je pro trať tou nejhorší variantou. Pro stát, potažmo SŽDC, je obnova sjízdnosti trati a vynakládání neúměrně vysokých finančních nákladů na obnovu trati společensky neefektivní a nerentabilní,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Nela Friebová.
Friebová dodala, že náklady na přestavbu trati na cyklostezku by měly hradit obce.
„Například z různých dotačních titulů podpory ekologické dopravy a podpory cyklostezek. Jednou z možností je i Státní fond dopravní infrastruktury. Cyklostezka by pak byla majetkem obce,“ popsala Friebová.
Podle Stínila nyní pracovní skupina připravuje studii mobility a potenciálu daného území, aby bylo k dispozici co nejvíce podkladů pro rozhodnutí, jak cyklostezku pojmout.
„Zcela jistě by měla obsahovat všechny moderní prvky tohoto typu liniových dopravních staveb a také by měla být přizpůsobena pro provoz integrovaného záchranného systému (IZS). Pokud by například došlo kvůli havárii k uzavření Teplické ulice, která spojuje centrum Děčína s Bynovem a Jílovým, složky IZS by mohly jezdit právě pro cyklostezce,“ poukázal mluvčí Děčína.