Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice
Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice / Oznámení / Buďme slyšet / Komentáře
Nepřihlášený uživatel |
#12018-03-06 22:49Dobrý den, pár slov z mého pohledu. U trati jsem vyrůstal, 15 m od ní máme zahrádku, už jen proto, že se stala součástí mého dětství, ji mám rád. Už do školky jsem jezdil s rodiči po městě na kole, později do školy a vůbec všude po Hradci. Tenkrát to ještě šlo... Aut jezdilo málo. Při mém studiu SŠ, předmětu doprava, jsem byl panem učitelem již tehdy obeznámen se záměrem výstavby koridorů v ČR a o potřebě zdvoukolejneni tratí...Ve světě již běžně vlaky jezdily rychlostmi 300-400 km/h. Pan učitel si pochopitelně v této souvislosti posteskl, že u nás, bývalé železniční velmoci s dosud nejhustší železniční sítí v Evropě, budeme stavět nové koridory, na pouhých 160 km/h. O stavu tehdejší silniční a hlavně dálniční sítě nemluvě... Hradec Králové býval salonem republiky, urbanisticky nadčasově řešen i z hlediska dopravy. Svého času byl druhý okruh města i hlavní nádraží, tedy jak doprava silniční, tak železniční, koncipována vně města. Logicky, aby obyvatelé nebyli dopravou obtěžováni. Již dávno jsou okruh, nádraží a tratě, městem pohlceny. Železniční doprava nezaznamenala takový nárůst a rozvoj a zájem veřejnosti, jako doprava silniční, individuální. Zatímco na silnicích, zejména okruhu města, je situace kritická, tak železnice, není doposud plně vytížena. Přijde mi tedy absurdní, ve schodkovém státním rozpočtu, investovat do druhé koleje, která by byla sice fajn, ale z pohledu dopravy, ji nikdo nepotřebuje tak, jako potřebuje město obchvaty silniční. A to pominu fakt, že chceme stavět druhou kolej na 160 přímo uvnitř města, bezprostředně od obydlí, hřišť... Není snad žádoucí, reagovat na aktuální situaci a aktuální potřeby společnosti? Poněkud přehodnotit plány z minulého století, s výhledem alespoň tak daleko, jako to uměli naši předci? Z bývalých hlavních dopravních tepen se dnes staly prakticky lokální, vnitroměstské. Ponechme je tedy k užívání občanům města. Zmodernizovat ano, ale stavět železniční koridory a dálnice či křižovatky dálničního typu přímo ve městě je veřejný zájem? Veřejný zájem byl a vždy bude tranzitní dopravu odklonit vně lidská obydlí... A to se v Hradci, někdejšímu salonu republiky, který šel ostatním příkladem, neděje. Pokud bychom chtěli situaci na železnici zlepšit, významně a rychle, tak je nutné stavět tam, kde to má praktický dopad zásadní, tedy především v Rosicích zdvoukolejnit most přes Labe, což požadují železničáři už dlouhodobě. Můj pohled je tedy takový, že se utratily miliardy tam, kde to je potřeba málo a další miliardy se budou utrácet tam, kde to je potřeba ještě méně, místo toho, aby se postavil jeden most a bylo po problému... Ptám se proč to nejde udělat s rozumem, vizí? Vlaků zatím nejezdí víc, nejsou ani rychlejší, a až jednou možná budou, tak jen bezvýznamně a hlavně, budou jako doposud poloprázdné. Cestujících ve vlacích nepřibude, jen proto, že pojedou v intervalu 20 minut místo 30, či pro 2 minuty ušetřené... násobně víc času posléze lidé promarní v zápach dopravy silniční.... A to pominu nechuť veřejnosti ke hromadné dopravě obecně... Proto jsem zatím proti zdvoukolejnění. Jde to proti zájmům občanů celého města, trpících nerešenou dopravou silniční. Je to doslova plýtvání miliardami tam, kde to není významně přínosné. Proto tuto petici nemohu podepsat a dvoukolejku v této podobě, podpořit. Navrhuji ušetřené miliardy využít mnohem efektivněji. Aleš Toman. |
JK |
#2 Re:2018-04-28 17:08Dobrý den. |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice SMS ČR proti převodu financování nepedagogických pracovníků na obce (Vařečkový protest)
871 Vytvořeno: 2025-02-03
Exemplární trest pro střelce koček z obory Březka
13517 Vytvořeno: 2024-08-09
Za vyřešení drogové situace na Praze 5
779 Vytvořeno: 2025-01-16
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
2559 Vytvořeno: 2025-01-20
ZÁKAZ RADARŮ NA DÁLNICÍCH
847 Vytvořeno: 2024-12-07
Petice za odvolání ředitele ZŠ Vančurova Hodonín
79 Vytvořeno: 2025-02-05
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
15792 Vytvořeno: 2023-10-30
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
18179 Vytvořeno: 2023-10-23
Podpora pro spolek Triangl
281 Vytvořeno: 2025-01-23
Pepa a fortinte
33 Vytvořeno: 2025-02-06
Petice za záchranu stromů a zelené plochy na ulici Kulturní v Rožnově pod Radhoštěm
32 Vytvořeno: 2025-02-05
Propusťme politické vězně a zastavme kriminalizaci rostlin a hub
172 Vytvořeno: 2025-01-13
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
3094 Vytvořeno: 2024-07-23
Petice za odvolání ředitelky Krajské veterinární správy Karlovarského kraje paní MVDr. Márie Slepičkové
1880 Vytvořeno: 2025-01-22
Břehy bez omezení!
1774 Vytvořeno: 2024-01-24
Petice proti zjednosměrnění provozu v centru Loun
271 Vytvořeno: 2024-11-29
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
49582 Vytvořeno: 2022-12-27
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1468 Vytvořeno: 2024-12-12
Petice proti uzavření ulice Pod Novým lesem Praha 6
262 Vytvořeno: 2024-12-09
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
6465 Vytvořeno: 2024-04-15