PETICE proti zákonu "ADOPCE DĚTÍ PRO HOMOSEXUÁLY"

gnold

/ #228 Rodina, sexualita, společnost atd.

2015-09-22 22:26

1. Jsem zásadně proti pochodům Pride a jejich prezentování jako pochodů hrdosti. Byl by na místě spíše širším způsobem pojatý pochod tolerance se smířlivým tónem vůči všem liberálním lidem dobré vůle, nejen se zaměřením na sexualitu. Na druhou stranu, byl jsem se podívat na ten "zlý" pochod Prahou, abych věděl, co kritizuji a spíše mi to připomínalo majáles, masopust či podobné slavnosti. Uváděné fotografie jsou tak o něčem jiném, než jsem viděl. Ostatně, i při takové akci platí zákony a případné výtržnictví (absolutní nahota apod.) může být postihováno policií.

2. Zároveň je třeba si uvědomit, že obscénní fotografie lze shromáždit z různých akcí ve společnosti napříč sexualitou. Představme si, kdyby někdo záměrně shromáždil fotografie z upadlého dění ve společnosti a prezentoval takto lidsvo např. mimozemšťanům. Asi byste namítli, že je to zásadně zkreslený obraz o celku. Ostatně, pobavil mne snímek zde uváděný, kde je nějaká dáma s pánem (oba v kůži), prezentováno v galerii jako úkaz homosexuálního úpadku. Zobrazit snímky ze srazu motorkářů, z techno párty či z naturistických akcí a opatřit je komentářem, zda byste jim svěřili výchovu dětí by bylo stejně zavádějící. Adopce musí být vždy proces hlubokého zkoumání vhodnosti, ať již jde o kohokoli.

3. Promiskuita je ve společnosti jako celku v této době zásadně vysoká a není to jen znak homosexuální komunity. S rozvojem informačních technologií a možností lidí se domlouvat (mobily, sociální sítě...) a zároveň i s narůstajícím stresem a rychlostí života zásadně narostla možnost jednorázových či opakovaných záletů "na chvilku", které zůstávají neodhaleny. Stačí si ale např. všimnout webů jako amateri.cz, zakulisi.cz apod a aktivit lidí na nich. Lze také vypozorovat, že významná část tzv. heterosexuální společnosti je schopna realizovat homosexuální jednorázové ulety. Na promiskuitu má pak vliv i míra ukotvení v rodině. Je pravděpodobné, že pár vychovávající děti má často jinou náplň života a tencence k sexuálním záletům klesá, ať se sexuální orientace jakákoli. Na druhou stranu, jak jsem již popsal, neidealizujme si stav celé společnosti ohledně míry nevěr a promiskuity.

4. Nechci volit tendenčí tón, že tradiční rodina je v troskách, že z rodin, kde by to nikdo neřekl, se najednou vyloupnou vraždící děti apod. To je stejně laciné jako vypichovat to špatné, co je u některých homosexuálů. Je to spíše otázka celé společnosti, příčin v nárůstu rychlosti života, nedostatku času, informačních technologiích apod. Na druhou stranu, tradiční rodinu je v takto roztříštěné třeba obohatit o další možnosti fungující výchovy a v podstatě se tak už děje (kdo by např. ve středověku našel pěstonskou péči, sociální programy apod.). Nelze ani vyloučit, že v určitých případech může být fungujícím zázemím a vychovatelem pro dítě např. teta se sousedkou, dva strýčkové nebo homosexuální pár. Kdybychom důsledně trvali na tom, co určila příroda, tak děti se narodily jen biologickým rodičům. Vše je jen o kvalitách jednotlivců a je třeba také vidět delší období, než jen do středověku, kdy např. v antice fungovaly i poměrně odlišné modely rodin. Zkrátka je třeba si uvědomit, že žijeme v době zrychlení vývoje všeho. Možná by v něčem bylo i lépe, kdyby nebyly mobily, internet, časté změny zaměstnání, důraz na efektivitu a rychlost a tolik možností, kdybychom žili tzv. "postaru". Nic z toho už se ale nevrátí a nebude to ani jediná forma rodiny v tzv. tradiční podobě.