Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi
Ivana F. |
/ #882016-03-14 10:28Dobrý den, jsem ředitelkou základní školy praktické a speciální v Plzeňském kraji. V letošním školním roce do naší ZŠ praktické nebyl školskými poradenskými zařízeními zařazen žádný žák s lehkým mentálním postižením. Dokonce ani žák s kombinací vad. Což je poprvé. Postupně tedy naše ZŠ praktická skončí, zajde na "úbytě" a MŠMT bude mít čisté ruce, oni přece nic nezrušili! Bohužel, i když MŠMT tvrdí, že inkluze se v žádném případě netýká oboru ZŠ speciální - tedy oboru pro žáky se středně těžkým, těžkým a hlubokým MP – opak je pravdou! Například u nás, pokud skončí ZŠ praktická, zůstanou pouze žáci ZŠ speciální, kterých je kolem třiceti. Pro zřizovatele se nebude vyplácet takto malou školu nadále podporovat a tak je v důsledku inkluzivních snah ohroženo i vzdělávání žáků s těžším mentálním postižením v oboru ZŠ speciální. A tak je to na řadě dalších míst naší republiky. Rodiče těchto dětí pak budou mít tři možnosti: 1. Najít si zařízení v blízkosti, za které ale budou muset platit (protože například naše škola je v okolí jediná bezplatná státní instituce pro žáky s mentálním postižením, kde se plní PŠD). 2. Posílat dítě do vzdálenější speciální školy, i když se jim to nebude finančně ani časově vyplácet. 3. Inkludovat svoji ratolest do nejbližší běžné základní školy. Naše škola je perfektně zařízena na vzdělávání žáků se všemi typy mentálních handicapů. Ve třídách je kolem deseti žáků, pracují zde asistenti pedagoga, všichni učitelé mají speciálně pedagogické vzdělání - minimálně o 3 roky vyšší vzdělání v oblasti psychopedie, logopedie a dalších oborů speciálně pedagogické péče. Celá budova školy je bezbariérová, vlastníme celou řadu kompenzačních, rehabilitačních pomůcek, speciální učebnice, vyučujeme alternativní způsoby komunikace a předměty speciálně pedagogické péče. Máme plně vybavené cvičné dílny, kuchyňku, interaktivní učebnu, učebnu s výpočetní technikou, školní pozemek a zahradu, hřiště a tělocvičnu. Naši žáci mají v rozvrhu všechny běžné předměty, ale navíc mnohem více hodin praktických činností a tělesné výchovy. Máme precizně zpracované tři školní vzdělávací programy ušité na míru jednotlivých druhů mentálních handicapů. Jsme malá škola rodinného typu, těžíme především z perfektní znalosti specifik našich žáků. V takto malém počtu žáků se opravdu můžeme každému dostatečně a potřebně věnovat. Žáci zde mají komfort, včetně odborného vedení, o kterém se jim na běžné škole může jenom zdát. A především, mají tady klid na práci a jsou zde spokojení. A rodičům zůstává možnost volby. Věřte mi, že mě uráží, pokud někdo tvrdí, že bráníme žákům v dalším vzdělávání. Díky nám umí řada žáků vůbec „sáhnout na kladivo“, pouze díky nám řada žáků pokračuje ve středním vzdělávání (my donutíme rodiče, aby podali přihlášku, my často přihlášky na střední školy na svoje náklady dopravíme, my suplujeme zákonné zástupce při zasílání zápisových lístků po přijetí, my kontrolujeme, zda žák po prázdninách na střední školu nastoupil atd…a přitom většinu z toho dělat nemusíme!). Je mi líto i mých kolegů, kteří, kromě edukačních činností, jsou léta zvyklí nahrazovat některým žákům rodinu, starat se o jejich hygienu, oblečení, svačiny, nosit jim školní potřeby z domova, platit za ně návštěvy divadel, muzeí, navštěvovat rodiny žáků, tahat žáky ráno z postele, aby vůbec přišli do školy! A jediné, co se za ta léta každodenní trpělivé práce dozvědí je to, že zabránili řadě žáků využít svůj potenciál a tím jim znemožnili dobře se uplatnit v životě??!! MŠMT má ohromnou starost o to, aby někteří učitelé nekončili na úřadu práce o hlavních prázdninách, ale už jej nezajímá, že např. na naší škole tímto způsobem může přijít o práci 16 pedagogických, plně kvalifikovaných pracovníků, a skončit na úřadě práce trvale, nejen o prázdninách. A to jen proto, že mají vystudován obor, který je v současné době považován za zbytečný, vždyť jsou přece Katalogy podpůrných opatření! A nějaké speciálně pedagogické vzdělání? Koho to zajímá! Je mi z toho smutno! Je mi líto všech našich žáků, kteří přijdou o svůj klid, je mi líto všech našich rodičů, kteří ztratí možnost volby, je mi líto všech našich učitelů se speciálně pedagogickým vzděláním, kteří přijdou o práci a zlobím se na sebe, protože nikomu z nich neumím pomoci. A proto jsem alespoň podepsala tuto petici a držím Vám palce! Děkuji i za nás.
|
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Petice za statní občanství bez diskriminace
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
48559 Vytvořeno: 2022-12-27
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
2898 Vytvořeno: 2024-12-16
Voda pro zubry a divoké koně
19235 Vytvořeno: 2023-06-06
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1216 Vytvořeno: 2024-12-12
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
1127 Vytvořeno: 2024-10-20
Otevření pizzerie a restaurant
201 Vytvořeno: 2025-01-01
Žádost o úpravu rozvrhu (zkrácení přestávek) na Gymnáziu Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace
122 Vytvořeno: 2024-12-29
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
2175 Vytvořeno: 2024-07-23
Úprava vyhlášky města Mníšek pod Brdy -Zákaz odpalu zábavní pyrotechniky a ohňostrojů i v období od 30.12.-2.1 v intravilánu města Mníšek pod Brdy
92 Vytvořeno: 2024-12-31
Výzva k pojmenování železničního terminálu VRT Praha-východ po Janu Kubišovi
933 Vytvořeno: 2024-09-23
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17911 Vytvořeno: 2023-10-23
Moravská vlajka na Brněnské radnici
78 Vytvořeno: 2025-01-03
Petice za zákaz prodeje a používání zábavní pyrotechniky na území města Studénky
152 Vytvořeno: 2024-12-31
Petice proti uzavření ulice Pod Novým lesem Praha 6
200 Vytvořeno: 2024-12-09
Zachraňme Jelení louky!
1334 Vytvořeno: 2024-11-26
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23084 Vytvořeno: 2021-12-22
PETICE ZA ZACHOVÁNÍ ČESKÉ KORUNY
10846 Vytvořeno: 2021-06-01
ZACHRAŇME ŠKOLNÍ SPORT
1710 Vytvořeno: 2024-11-29
Petice studentů, absolventů, učitelů a znepokojené veřejnosti proti omezení hodinové dotace dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
1724 Vytvořeno: 2024-12-08
Petice za přísnější tresty za týrání zvířat a zavedení sociální služby a kontroly stavů zvířat s názvem „psociálka“!
24 Vytvořeno: 2025-01-05