CESKÁ PROTI SLOUCENÍ

Quoted post

SV

#387 Re:

2011-05-31 14:03

#3: -  

 Přečetla jsem si reakce na sloučení gymnázií a mám velikou potřebu se k tomu jako matka dcery, která studuje GON, vyjádřit. Toto osočování ze strany studentů, pedagogů a rodičů studujících GČ hraničí s honem na čarodějnice. Mohu jen napsat, že dcera se musí připravovat na vyučování stejně, jako by se musela připravovat na GČ, má dopolední i odpolední tréninky, o víkendech závody. Na GON šla s velice dobrými výsledky ze ZŠ. Myslím, že sport v mladých lidech pěstuje sebezapření, učí se prohrávat a to je, myslím, velice důležité pro jejich další život, který není jen o výhrách. Znám absolventy GONu, kteří úspěšně vystudovali VŠ a jsou např. dobrými pedagogy. Je velice smutné, že se kvůli sloučení talentovaní mladí (ať už ve vědeckých či sportovních disciplínách) rozdělí na dva tábory, které bude provázet nenávist. Škoda.

Odpovědi

pohled z návsi

#388 Re: Re:

2011-05-31 15:20:54

#387: SV - Re:

tzv. osočování je jen vnější projev reakce na realitu neuváženého, nezralého a účelového rozhodování místní elity. Schopnému a nadanému člověku je primárně jedno, jakým školským systémem projde a co při tom dělá ve volném čase či v čase organizovaném školou, prostě na to má a splní proto požadavky školy od cvrkání kuliček přes recitování oslavných básní na diktátory přes čuchání H2S a kuňkání rosniček po derivování složených funkcí.  To že sportovní zaměření GONu je terčem, je právě jen díky potřebě vymezit v čem je vlastně podstata nesouhlasu se sloučením a to především veřejnosti spojené s GČ. Veřejnosti spojené s GON je to víceméně jedno, co se s GON a GČ děje. V očích mých je GČ představitelem tradice, skvělé atmosféry, která může přinést absolventu víc, než co přinese pouhé maturitní vysvědčení. Tradice a atmosféry, která ale není postavená na soutěžení ve sportu, proto ostatně chodí i schopní žáci na GON, protože chtějí hlavně dál sportovat ve svém sportu, zatímco jsu i takoví, kteří místo na GON jdou na GČ či GJ a sportují dál ve svém volném čase a na i srovnatelné úrovni se studenty na GON. Takže žádný hon, jen hledání, vymezování rozdílů, u kterých se očekává vliv na současných stav na GČ.

Lucie Bohoňková, 3.A, GČ

#389 Re: Re:

2011-05-31 16:46:05

#387: SV - Re:

Právě proto by se měla zachovat obě gymnázia. A konečně překonat ten pohled dvou táborů.