OTŘESNÝ PŘÍPAD ŠIKANY - SPŠ TŘEBEŠÍN, PRAHA 10

Quoted post

Karels

#220 Re: Re: Učitelé

2016-02-25 08:14

#219: Mike - Re: Učitelé 

A to všechno je důvod, proč se mi zrovna dvakrát nechce učit. Aprobaci mám na ZSV a latinskou filologii. Latinu bych rád učil, ale do občanky se vůbec nehrnu. (a už vůbec ne učit na základní škole)

Obdivuju všechny, kteří na základní škole denně musí zvládat děcka. Byl jsem na náslechu v jisté základní škole v Olomouci. Možná se tam jeden žák předváděl před ostatníma, ale v jednu chvíli během vyučovací hodiny vykřikl:

Paní učitelko, kopněte Markétu do hlavy.“ ... :-)

Učitelka zareagovala dobře (nekopla Markétu do hlavy...), ale hned dala tomuto uličníkovi poznámku.

Seděl jsem vzdadu, a tak jsem viděl, co žáci v hodině dělají. Proběhla například mezi žáky výměna mobilu (kvůli tomu, aby mohl psát smsky) za tři cigarety...

Během studia na pedagogické fakultě nám občas vyprávěli hrůzostrašné případy konfliktu žák vs. učitel. Jistá paní učitelka při písemce stála u problémového žáka, ťukala tužkou o lavici, žák ji dvakrát řekl, aby to nedělala. (neťukala tou tužkou o lavici) Paní učitelka se nezachovala podle jeho slov, a tak žák vytrhl tužku učitelce a vrazil jí tužku vší silou do hřbetu ruky. (prorazil učitelce hřbet ruky a vlastně tak „přišpendlil“ její ruku k lavici)

Mnoho dalších podobných příběhů, které znám, raději nebudu více šířit, ať to není nikomu na škodu.

 

Odpovědi

Mike

#223 Re: Re: Re: Učitelé

2016-02-25 12:42:55

#220: Karels - Re: Re: Učitelé 

 Jo, to s tou tužou v ruce mi před časem vyprávěl kamarád, co taky studoval pajďák. Zjevně oblíbená historka k varování "uteč, dokud můžeš." Ještě mi převyprávěl určitě další, ale tahle mi utkvěla. Radši fakt nevzpomínat, nebo nikdo nebude chtít jít dělat učitele, i kdyby nakrásně paní ministryně vydupala miliard dvacet.

Jinak souhlas s tím, co tu píše Robert, ale představoval bych si jiný statut než veřejného činitele, jak se o tom jednu dobu mluvilo. Asi by nebylo dobře, aby měl učitel takové pravomoci, taky ne každý učitel lemuje svou cestu čistě dobrými úmysly a skutky, že, to jsme v těchto dnech dobře viděli. Ale stejnou úroveň ochrany by požívat učitelé měli.