Petice proti stavbě obřího ruského kola v Praze

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#29 Re: Re: Re:

2016-07-29 09:27

#27: - Re: Re:  

 Na leteckém snímku Falkirk Wheel si můžeme povšimnout,  že dolní hladina je vždy stejně vysoko. 

Ale výška hladiny v přehradě stejná není. Leda by horní výtah měl výstup do malého přizpůsobovacího zdymadla;  to by asi vyšlo nejjednodušší.

Voda pod hrází  už nemůže být  elektrárnou vyfakturována.  I když, asi by nějak nenápadně taky skončila v turbíně. 

Otázkou je, zda se najde levnější přístup.

Jinak by došlo na oprášení velmi starého,  návrhu.   Járy Cimrmana c. k.  paměti. Plovoucí,  k rozsáhlé přesné vodící rampě aretovaný výtah.  Prázdný dolík dolní úvrati, pevná součást výtahu, by plaval na hladině.  

  Cimrman sám na tento přístup hleděl s ponuře. Od doby, co se jeho po dlouhých zimních večerech pečlivě sestavený model napřed naplnil vodou,  pak převrhl a nakonec potopil v rybníce...

 --------------------------------------------

Frustrovaný Cimrman ještě gestikuloval oběma rukama, dupal a neartikulovaně vykřikoval v bagančatech a kšiltovce  po sněhu na břehu, když si náhle uvědomil, že není u rybníka jediný.

Tvář porybného Drchlíka zůstala bezvýrazná.  "Ještě to má nějaké mouchy. Zkroutilo se to, a pak vzpříčilo. Ke všemu  zrovna v horní poloze.  Daj radši po stranách  nějakou montážní pěnu... Tady maj bidlo. Ať to můžou vylovit,"  konstatoval nevzrušeně, s pohledem upřeným na vystupující bubliny.  Cimrmanovi se chtělo křičet. Usedl  u vrby, opřel se, zavřel oči a složil hlavu do dlaní.  Když znovu vzhlédl, byl Drchlík pryč. Jen  kořistní bidlo s  prádelní šňůrou a žraločím trojháčkem slabě připomínalo Drchlíkův nevyléčitelný optimismus.  Cimrman si povzdychl, opřel bidlo o vrbu a začal opatrně vystupovat do ježaté koruny.   

 ---

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#32 Re: Re: Re: Re:

2016-07-30 20:55:37

#29: - Re: Re: Re:  

 Co by nemohla. Pod hrází je další přehrada. Na noční proud přečerpám zpátky.  Ve špičce vyrobím dražší. Kolikrát budu chtít.  

Už Jára Cimrman, coby noční  topič v žižkovské elektrárně,   navrhoval Křižíkovi, aby topili i v noci. Aby ráno nemuseli zatápět. A přebytky proudu uschovávali na horší časy. Podle očitých svědků Křižík neodpověděl hned, protože mu upadl doutník do mouru.  Podle některých historiků ho  překvapil Cimrmanův přehled. Podle jiných Křižík zaťal zuby, aby nepublikoval  svůj nejnovější nápad. Nedokončený, tedy v nevhodný čas. 

    Buď jak buď,  Křižík  sáhl do kapsy, vytáhl nový,  nabídl i Cimrmanovi, a připálil.  Cimrman se rozkašlal.

František Křižík zamával sirkou. Pak pohlédl Cimrmanovi do očí.  "Odvahu! Odvahu do života. Nic víc! Co dovedou jiní, dovedeme my taky. "


Nepřihlášený uživatel

#41 Re: Re: Re: Re:

2016-08-14 10:45:20

#29: - Re: Re: Re:  

 ____________________________

*   Bidlo byl konfiskát.  Drchlík jej zrekvíroval již dříve výrostkům z kolonie, kteří  v rákosí cosi ukryvše spěšně, zmizeli  jak ranní opar náhle. Drchlík, rozšafně sledující  po cestě zanechané opadané kusy bláta,  následně ve vodě nalezl bytelný trojzubec. Poněkud narovnané to byvší podávky, s neumělým frakturovým nápisem "SMRT HASTRMANUM!", prádelní  šnůru a  malou kotvu s mrtvou ondatrou.

Večer se Drchlík zastavil na jedno pivo v hospodě za náhonem  Mezi řečí zmínil, že vyšla nová  vyhláška ohledně vodního pychu. Že bude sčítání vyder, ondater, užovek, hastrmanů a nějaké další slizké havěti. Ale že už to není, co to bývalo za Krčína. Ten ještě kvůli hastrmanům s sebou na stavby tahal šibenici. Ale dneska?? Už padesát let je statistiky ani nezmiňují.


Nepřihlášený uživatel

#46 Re: Re: Re: Re:

2016-08-25 23:59:55

#29: - Re: Re: Re:  

 Cimrmanova frustrace zakryla rudou mlhou inkriminovaný model lodního výtahu. Podle Drchlíka Cimrman svůj model nakonec vylovil; a bedlivě prohlédnuv poškození jeho, drahnou dobu  na vrbě setrval mlčky.

     Pak rozmáchnuv se mocně,  odhodil hračku do vody co nejdále, a z vrby sestoupiv opatrně, z místa odešel, aby již nevrátil se více.

     Rudá mlha, zakrývající lodní výtahy, nicméně nezakryla bystrý postřeh Cimrmanův zcela. Cimrman si záhy uvědomil, že tanto robustní, takřka bezúdržbový typ výtahu stojí na minimu použité vody a minimu spotřebované energie.

Přišel, aby zůstal.  

Cimrman sepsal memorandum v tom smyslu, že tímto výtahem lze vytvořit výkonný. vnitrozemský spoj lodní dopravy mezi třemi moři, a to s minimálními, takřka nulovými nároky na množství přitékající vody.

    Zkostnatělý rakouský byrokratický aparát po čase odpověděl. " Co kdyz voda v kanálu zamrzne?? To se na kolejích stát nemůže!"

Obrázek: Plavební kanál kdesi u Středozemního moře. Povšimněme si okraje kanálu v proluce platanového stromořadí. Uchytil se tam rákos. Ale nikde jinde.