MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#152179 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2019-10-14 10:01

#152136: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

   Alan Loughead  se radši přejmenoval... ale peníze nakonec sehnal. A přikutálely zpátky další.

   Jack Northrop  se dlouho nezdržel; Nějakou dobu pracoval i pro Douglase.

    Pak mu řekli, že ať si na své hovězí nápady shání peníze sám; a protože začal být už dost známý, byl v tom úspěšnější, než by kdo čekal.

   Za války postavil pro Brity v Gibu první americkou  noční stíhačku s sadarem a otočnou střeleckou věží...bez náměru, ten se nějak ztratil při předávání specifikací přes další osobu bez jakéhokoliv záznamu kvůli utajení. Super schräge Musik to nebylo; ani tak si s Gibem v noci radši nikdo nic nezačínal. Verze motorů s turbodmychadlem dávala 2x2800 HP a rychlost 693 km/h, ale.. Britivé věřili mechanickému kompresoru, jehož spotřebu výkonu tak nějak přehlédli či měli za bagatelní.

   Nápad s věží tehdá strašil na britském Air Ministry...  prosadili ho u slabšího výrobce. Defianta si  Němci ve dne pletli s krocanem... a uspěli.  Keith Park, letecký veterán z WWI, pravivší, že ... „když gangsteři v Chicagu mohou jezdit pancéřovanými auty, mohou mít jeho piloti pancíř za zády" následně řešil problém, jak využít tisíc ve dne prakticky bezbranných Defiantů. Nakonec je přesunuli  na noční akce, kde si vedly výrazně lépe.

   Chtěli věží znehodnotit i Hurricane a Spitfire. Arthur Harris, marně shánějící otočnou věž pro své bombardéry,  srovnával působení dotyčného ultrapracovitého úředníka, který naštěstí musel každý den i nějakou dobu spát, s účinky dvou německých divizí na bojových počtech.

   Otočná věž   se čtyřmi 0.5 inch kulomety a pevným náměrem  zpomalovala o 4 kilometry za hodinu, ale... taky občas  působila vibrace na výškovce. To je u letců nejcitlivější orgán,  nakonec čtveřici Američany oblíbených velkorážových kulometů dali pryč, odměr neodměr. 

    Přesto, že byly považována za pomalé, podobně jako těžkým radarem a jeho neforemnými anténami obtěžkaný Heinkelův Uhu,  ztráty Černých vdov byly způsobeny především nehodami, i v důsledku nedostatku paliva po dezorientaci při letu v noci.

    Buď jak buď, když válka skončila, polovina všech letadel na obloze nesla jasný Northropův podpis.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#152186 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2019-10-14 10:46:32

#152179: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

   Jack Northrop po válce postavil velké samokřídlo... s pístovými motory... a narazil na velké potíže. 

   Přestavba na tryskové motory přinesla další překvapení... stěžovali si, že na radaru nic nevidí... Únavové jevy a požár za letu pak přispěly ke zrušení projektu, později považovaného  v éře rychlých strojů za anachronický. Náklad je v samokřídle uložen napříč směru letu; křídlo proto nutně musí mít tlustý profil.  Ten ale při vysokých rychlostech bude mít vysoký odpor... a dokonce i vysoký vztlak, toť absurdní.....  Zatímco málo vzhledný, velký dlouhý trup je nastaven podélnou osou ve směru letu: minimalizuje odpor letadla kvůli nákladu. To je důvod,  proč se B-52  ukázal být efektivnější, než YB-49. 

    Přesto... YB-49 se proti veškerým očekáváním nestal slepou uličkou vývoje letadel.