MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post

SLŽDC - Správa likvidace železniční dopravní cesty

#168673 Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země

2021-03-30 18:51

Z problematiky konzervace dráhy se stala mimořádně politicky diskutovaná událost. Plán představil poslanec ANO 2011 a člen správní rady SŽ Martin Kolovratník už v závěru roku 2019 na zasedání asociace českého železničního průmyslu ACRI. Pak plán usnul, až se letos objevil jako pozměňovací návrh zákona o drahách. Kolovratníkův plán kritizovali i jeho straničtí kolegové v krajích nebo například železniční odboráři. Kolovratník v reakci na usnesení odborářů napsal místopředsedovi Odborového sdružení železničářů Vladislavovi Vokounovi dopis, ve kterém jejich usnesení kritizuje a označuje za skandální.

„Troufám si tvrdit, že rozvoji české moderní železnice jsem mezi poslanci Parlamentu ČR pomohl jako nikdo jiný,“ uvedl Kolovratník v dopise, ve kterém označuje svůj návrh jako prospěšný a který lokálním tratím pomáhá. „Konstatuji, že ten, kdo odmítá zmíněný pozměňovací návrh, prakticky škodí lokálkám a odmítá jejich ochranu před zničením,“ napsal Kolovratník v dopise, který má redakce k dispozici.

Jeho návrh už prošel hospodářským výborem, celý návrh je aktuálně na programu jednání plenární schůzce. Snaží se ho zrušit opoziční poslanci, pozměnovací návrhy už podali poslanci Ondřej Polanský (Piráti) a Věra Kolářová (STAN).

„Pokud takový návrh projde, může to v praxi znamenat zrušení desítek tratí, úspory jsou přitom diskutabilní,“ vysvětluje své námitky autor pozměňovacích návrhů a pirátský poslanec zodpovědný za resort dopravy Ondřej Polanský.

Odpovědi

office of railways

#168695 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země

2021-03-31 17:04:34

#168673: SLŽDC - Správa likvidace železniční dopravní cesty - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země 

Máme informace, že Kolovratník se nejspíš pokusí konzervaci dráhy prosadit v jiném návrhu, opět jako přílepek, protože ví, že stávající návrh konzervace dráhy by nemusel projít.