MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#178580 Re:

2022-04-11 15:09

#178578: -  

 Aha, takže ty jsi spolu s nimi seděl v pilotní kabině, že máš takové "spolehlivé"informace.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#178581 Re: Re:

2022-04-11 16:12:33

#178580: - Re:  

    Ó nikoliv. Polská vláda uvolnila záznam komunikace v kokpitu, z černé skříňky. Takže jako by se stalo. Ten záznam je někde na internetu. A nejspíš je dostupný ještě dnes. Je tak možné si ho poslechnout až do závěrečného zaječení. A je tam i přepis.

   Díru před letištěm zmiňoval druhý pilot mjr. Robert Grzywna, když zahájil přípravu na přistání. Dál už se v komunikaci neobjevuje.

   Krucinální parametr pro vertikální navigaci při přistání, tlak vzduchu na letišti, podle všeho měli k dispozici. Ale zjevně ho nepoužili, jak ukazuje trajektorie letu. Z opilého velitele letectva, který četl údaje z radiovýškoměru, hrůzou strnulí jsouce. Před nimi, ještě za lepší viditelnosti, tam přistáli polští novináři. Pokud nevěřili věži, mohli údaj ověřit na polském jaku. 

   Prostřednictvím radiové komunikace byli piloti opakovaně varováni i posádkou druhého vládního letounu Jak-40, že mlha houstne každou minutu, že ruskému Il-76 se už nepodařilo přistát ani na druhý pokus a i od nich obdrželi doporučení divertovat na některé záložní letiště. Naposledy je jejich kolegové varovali a odhadovali dohlednost na 200 m v 6:37 UTC; 4 minuty před nehodou. I tato varování se však minula účinkem.

   Během finálního přiblížení došlo k přepnutí digitálního(!!!???) výškoměru kapitána na standardní tlak 1013 hPa (QNE) místo QFE (tlak na letišti), což způsobilo chybu asi + 165 m.   

   To může vysvětlit celý incident. Tlakový výškoměr ukázal nulovou hodnotu. To bylo správně.  Nicméně, kdosi to nepochopil a pokládal to za důkaz chybné funkce přístroje. Od toho okamžiku uhasla jakákoliv naděje.

     Kapitán z ječení přístrojů měl dostatek důvodů přiblížení okamžitě přerušit. Ale zblbl ho nekompetentní opilý nadřízený, který v kokpitu neměl co pohledávat.