Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
Komentáře
#1801
PflegerovaZdeňka Pflegerova (Lišov, 2024-12-07)
#1810
Podepisuji, protože blaho dítěte má být pro úřady na prvním místě - nikoliv to, aby se za každou cenu stýkalo s oběma rodiči.Natalie Árona Rašnerová (Pelhřimov, 2024-12-07)
#1812
Jsem pěstounka, matka děti je odsouzená za trestný čin vůči dětem, alkoholička, manipulátorka, s poruchou osobnosti, ale přesto se mi dějí stejně věci jako jsou popisovány v článku. Děti jsou nuceny do setkávání s matkou že které mají panickou hrůzu, manipuluje se se spisem, zatajují se zprávy, bagatelizuje se minulost a traumata dětí a já jsem osočována z manipulace a na mě se dělá znalecký posudek! Přesně vím, o čem to je. Bohužel. Držím vám všem palce, ať se povede změnit hrůzné praktiky OSPODu. Můžete mě klidně kontaktovat na 602651985, pomůžu, jak budu moc.Justýna Wimmerová (Vimperk, 2024-12-07)
#1813
Systém ochrany dětí v našem státě je nastaven nefunkčně.Zaměstnanci se nezaměřují na ověření reality a dynamiky vztahů mezi subjekty .Netráví dostatek času zkoumáním života rodiny v praktickém životě.Místo toho tráví hodiny posedáváním v bublině kanceláře a uspokojováním přebujelé byrokracie .
Andrea Froňková (Kařez, 2024-12-07)
#1819
Je důležité se postavit organizací, kterou zajímá jen ona sama a právo děti je pro ně vedlejší.Jana Kuchařová (Praha, 2024-12-07)
#1822
Podepisují protože mi záleží na ochraně dětí a jejich práv.Lada Jurásková (Ostrava, 2024-12-07)
#1829
V ČR chybí řádný zákon o rodině. OSPOD je v mnohém větší zlo než špatná rodina.Karel Holcman (Praha, 2024-12-07)
#1832
Podepisují protože vinou ospodu který šel na ruku otci syna, nejen že jsem o synka přišla ale následnou manipulaci ke synek i zavrhl. Bolí toLenka Pelinkova (Lupenice, 2024-12-07)
#1833
Podepisují petici protože jsem sama maminka .Darina Balcarova (Brno, 2024-12-07)
#1836
Podepisuji, protože souhlasím s výhradami tak, jak jsou uváděny. Špatná praxe OSPODu i soudů, nezájem řešit jednotlivé případy důsledně, snaha o vyhovění OSPODu např. z důvodu osobní známosti mezi soudcem a pracovníkem. Vždy je poškozeno dítě - snahou o rychlé řešení nebo nátlakem soudu "na dohodu". Často vyhrává agresívnější rodič.Marie Kročilová (Komňa, 2024-12-07)
#1839
souhlasímPavel Růžička (Dohalice, 2024-12-08)
#1845
Podepisuji, protože z mého blízkého okolí znám několik žen, kteří se snaží zabránit styku dětí s násilnickým otcem.Šárka Pospíšilová (Brno, 2024-12-08)
#1847
souhlasimVlasta Vavrinova, MUDr (Oberviechtach, 2024-12-08)
#1848
Souhlasím ve všem s touto peticí. Děti se musí chránit a né jim ubližovat. Aby jsme měli silnou a zdravou budoucnost, musí být silní a psychicky zdraví děti.I když dítě nic neudělalo a žije ve spokojené rodině, proč za něj rozhodují soudy a OSPOD. Nám dospělým by se to taky nelíbilo, tak to proboha nedělejte dětem!!!
Dagmar Drápalová (Brno, 2024-12-08)
#1853
Vlastní negativní zkušenosti s OSPODem a soudy ve věci zamítnuté střídavé péče, kterou jsem chtěl.Michal Sedláček (Semily, 2024-12-08)
#1859
Podepisují protože vím, že soudy a organizace které s nimi spolupracují jsou ty poslední, kterým záleží na dětech. Dětí se tady v těchto těžkých situacích ani často nikdo neptá na jejich přání, pocity a potřeby.Jako učitelka moc dobře vím jak velice špatně na dítě působí střídavá péče. To trápení vidím každý den a už by se tady měl konečně někdo tím zabývat a řešit tento strašný nefungující systém.
Jana Borková (Humpolec, 2024-12-08)
#1869
Podepisuji, protože v mém okolí je podobný případ a namísto pomoci dítěte jde přesně o opak. Takto by to nemělo být.Jana Hofrichterová (Chomutov, 2024-12-09)
#1880
Podepisuji, protože mám ze soudu o péči nezletilých traumatizující zážitek dodnes. Při rozvodu zažádal otec o výhradní péči našich 2 malých dětí, protože jak mi sdělil, on alimenty platit tedy nebude. Na OSPODu se mnou jednali jak s malomocnou. Nějaká rada? Zapomeňte. Ale aktivně poslali mou adresu na sociálku do místa, kam jsem s dětmi před agresivním otcem utekla, aby prošetřili, jak žijí. Ti mě nemohli najít, protože má adresa a i dokonce telefon OSPOD v Praze opsal špatně!? Jen díky paní pošťačce mě našli a kontaktovali, jinak bych určitě byla u soudu za tu, co nespolupracuje. Soudkyně si první den soudu o svěření do péče asi spletla kauzu a začala: "Rodiče se dohodli na střídavé péči... Neuvěřitelné. Že otec pravdivě doložil, že nemá příjem - prý to není relevantní. Trestní oznámení za napadení matky? Nesmí se zmínit - není relevantní. Že o děti pečuji já a žijí se mnou? Nezájem, není pro určení relevantní. A že tam vedle soudkyně sedí madam z OSPODu, která celou dobu ani nekvákne - takhle hájí zájmy dětí - to nikoho nezajímá. A vrchol všeho, tahle pracovnice si tam na svém notebooku celou dobu hraje kartičky. To jsem viděla v momentě, kdy jsem vypovídala - holt si měla ten počítač ještě více natočit, ale neudělala to. Pochopte.. Vy tam stojíte a víte, že se rozhoduje o tom jediném, co má ve Vašem životě smysl, o tom nejcennějším co máte, o Vašich dětech. A já tam stála a najednou pochopila, že to tam nikoho nezajímá. Soudkyně úplně mimo a asi znuděná, a zástupkyně OSPODu si kliká a kliká.. A jen čučí do monitoru. Trvalo to dva roky. Poslali mě i děti k psychiatričce – proč, to dodnes nevím, závěry jsem neslyšela. Po dvou letech to skončilo stejně jako to začalo. ...a dohodli se na střídavé péči. Otec bude platit alimenty matce jako kompenzaci za to, že nemá kde bydlet, když dům patří otci. O tom jsem nikdy neslyšela.. Z domu mě tehdy nevyplatil a alimenty, které jsou dle mého pro děti mají jít na bydlení?! To mě těch tuším 4200 na dvě děti vzhledem k cenám nájmu v Praze fakt vytrhne. Ale už jsem to neřešila - alespoň mi je nesebrali. Mě, vzdělané pracující matce, která na konci živila i otce, žádný záznam ani v rejstříku trestů ani na sociálce. Obyčejná slušná žena a pečující máma. Ale i když tohle dokážete u soudu, nikoho to nezajímá. Protože je holt důležitý "pan otec". Myslím, že po x letech, kdy otcové byli u našich soudů znevýhodňováni, se dnes role otočila. Abychom dali najevo jak jsme rovnostářský, budeme šlapat po matkách. A děti, ty to odnesou nejvíce, protože se kašle na jejich zájmy. Dnes po pár letech mám občas stále špatné sny, ve kterých mi berou děti. A že samozřejmě mi otec neplatí alimenty? Prý ať to dám k soudu! Nejsem přece blázen, k soudu nejdu. Už vím, jak to chodí.Petra Grežo (Nučice, Praha západ, 2024-12-09)
#1882
Protože jsem za podpory Ospod přišla u soudu o desetiletou dceru. Soud svěřil dítě Předběžným opatřením otci, který byl mnohokrát soudně trestaný, z toho celkem osm let nepodmíněně. Šedesátiloetému otci, který má cukrovku, je po amputaci dolní končetiny, po mrtvici a na svoji osobu pobírá Příspěvek na péči. Otci, který pochází z rodiny, ve které byli dva členové pedofilní. Otci, který užívá lékařem předepsané opiáty. Otci, který se na mne dopouštěl domácího násilí a který proti mne dceru několik let manipuloval. Otci, který má minimálně třetí příjmení a o všechny své děti nejevil po rozvodech zájem. Otci, který naši společnou dceru zjevně používá jako nástroj pomsty. Ospod připustil, aby došlo k rozdělení sourozenců.Mám v pěči čtrnáctiletého syna, svoji dceru už prakticky celkem tři a půl nevídám. Nemám důvěru v Ospod ani v náš soudní systém.
Lenka Langerová (Písek, 2024-12-09)
#1884
Podepisuji, protože chci, aby děti vyrůstaly v bezpečném prostředí a souhlasím s navrženými body.Petra Štumpfová (Praha 8, 2024-12-09)
#1885
Vím jaké to pro děti je, moje to zažiliAndrea Jakubalová (Nová Role, 2024-12-09)
#1886
Podepisuji, protože jsem přesvědčena, že ve spoustě případů jsou děti ve skutečnosti těmi posledními, jejichž osud někoho opravdu zajímá. OSPOD v ČR ve spoustě případů absolutně neplní svoje poslání (záměrně nepíši funkci), prožitky a pocity dětí jsou mu vesměs ukradené.Zorka Šouláková (Frenštát Pod Radhoštěm, 2024-12-10)
#1889
Úředníci jsou páchnoucí zlo!Žádná odpovědnost s obrovskou mocí!
David Polata (Ústí nad Labem, 2024-12-10)
#1898
jsem pod dohledem OSPOD a to neprávam a OSPOD mně i dcerce už třetím rokem jrn ubližuje.Eva Tomanová (Praha 4, 2024-12-11)
#1899
Moji synové 10 a 14let jsou psychicky týrání otcem, soudním systémem. Opakované návštěvy spousty psychologů, poraden, soudní znalkyně,…vůle zlomit děti odmítající otce, po tom co je opustil, zklamal a nechtěl s nimi styk. Otec poslední rok tvrdě bojuje, vyhrožuje dětem ústavem atd. Hnus, co děti musí trpět, zájem otce nad zájem a psychickou pohodu dětí.Lucie Hošáková (Rychnov nad Kněžnou, 2024-12-11)
#1904
Mám podobnou zkušenost, ospod Teplice, pracovníci nezajímá nejlepší zájem dítěte ani násilný agresivní otec, střídavou péči ospod doporučuje, 😥Veronika Ticha (Teplice, 2024-12-11)
#1908
Nesouhlasím se střídavou péčí u malých dětí.Malé ditě potřebuje mateřskou lásku .U starších dětí by se měl brát ohled na jejich potřeby-škola ,kroužky ,kamarádi a také na jejich přání.Marie Přidalová (Vyškov, 2024-12-12)
#1919
Řeším otázku týrání své vnučky, která pravidelně jezdí s velkými modřinami a vystrašená a plačtivá, nechce se vracet k matce. OSPOD nechce nic řešit ani se dívat na důkazy. Policie také nic nechce řešit. Dítě se pocurava a stěžuje se že matka ji mlátí. Nikoho nic nezajímá. Jen aby náhodou nemuseli nic dělat a dítě je všem ukradené.Miroslava Zelená (Kvasiny, 2024-12-12)
#1920
Plně souhlasímJana Zapletalová (Borovnice, 2024-12-12)
#1921
Je potřebná z hlediska sociální psychologie.Ivo zapletal (Borovnice, 2024-12-12)
#1922
Mám opravdu otřesnou zkušenost s českým systémem. Jak OSPOD tak policie nic nečiní a nic je nezajímá. Soud nás teprve čeká, ale obávám se že to bude obdobné. Matka může vše, dokonce dítě týrat a otec nemůže dítě ani vidět, má pouze platit.Michal Janeček (Rokytnice v Orlických horách, 2024-12-12)
#1926
BoučkovaLudmila Boučkova (Plzeň, 2024-12-12)
#1931
protoze touto situací prave prochazim s dcerkou.Dalsi soud mám 16.12.2024.Je to strasne trapeni ma velike psychicke problemy.Monika Belliova (Kroměříž, 2024-12-12)
#1937
Jako prevazne psychycki tyrana matka jsem prosla opatrovnickym a rozvodovym rizenim. Pristup soudkyne v opatrovnickem rizeni byl bezohledny, pravdepodobne z neznalosti problematiky toxickych vtzahu. Oproti tomu mladsi a zrejme lepe obeznameny soudce v pripade rozvodu vystupoval velmi profesionalne, necinil vlastni podivovani nad tim, proc jsem napr. s manzelem tak dlouho zustala a podobne. Rozhodnuti obou bylo formalne v poradku, ale pocit krivdy v pristupu prvni soudkyne nikdy nezapomenu. Vite ptat se jakkoli tyraneho cloveka, zvlaste matky na materske v tu chvili bez dostatecneho prijmu, proc se svym tyranem zustavala a proc si to a to nechavala libit, je znakem absolutni neznalosti teto problematiky.Jana Štruncová (Bublava, 2024-12-13)
#1938
Ano, petici rád podepíší. Bohužel si myslím, že se nic nezmění. Sám mám s OSPOD problémy a nemám nikde zastání. Stížnost na pracovnici OSPOD nepomohla. Naopak se jak Okresní, tak Krajský OSPOD snaží házet chybu na mně. No nedám se a budu s OSPOD bojovat dál.Roman Zeman (Dubá Bukovec, 2024-12-13)
#1939
Měli jsme děti v pěstounské péči jak příbuzenské, tak zprostředkované. Teď usilujeme o hostitelskou péči.Květuše Zemanová (Dubá Bukovec, 2024-12-13)
#1947
Mám s touto organizací podobné zkušenosti a jsem tím otřesena.Helena Dvorackova (Cheb, 2024-12-13)
#1950
Podepisuji, protože i já nemám dobré zkušenosti s Ospodem, dokonce dvěmi. První se mě nezastal u soudu i když před soudním jednáním paní z Ospodu tvrdila jak je na mé straně a že otec se nesnaží. Druhý Ospod nezajímá, že otec má syna na háku a přijede jen jak se mu to hodí, je jim jedno, ze syn je autista a nedělají mu dobře změny.. ne, musím správně motivovat syna k zájmu k otci.Otec se mel dostavit na Ospod, řekl, ze nepřijede, to je v pořádku, kdybych nepřišla ja, tak je problém.
Čeká nás další soudní stání, nemíním ze svého syna dělat hračku na půjčení a odmítám zahodit veškeré terapie a jeho pokroky, které udělal jen aby si otec odškrtl, že syna viděl (vyfotil si ho) a zase odjel.
Už odmítám poslouchat, že otec má práva a matka jen povinnosti, také chci mít práva, bojuji za svého syna.
Jana Tomášková (Ostrava, 2024-12-14)
#1951
Protoze to, jakym zpusebem pracuje OSPOD Židlochovice, Brno-venkov, je doslova psychicky teror spachany na dětech i jejich matkách.Jitka Müllerová (Brno, 2024-12-14)
#1953
Mam syna ve stridave peci,ale otec za 8 let neni schopen se domluvit na zakladnich pravidlech a dela stale naschvaly proti me.Věra Navrátilová (Slavičín, 2024-12-14)
#1958
Podepisují protože jsem sama do svých 13 let žila s matkou, která byla závislá na drogách a když jsem sama zavolala na ospod do Litoměřic, kde mi to telefon zvedla P. Potůčková bylo mi řečeno, že své pubertální výlevy mám řešit s psychologem. Říkala jsem ji jak je matka agresivní jak u nás doma probíhá často násilí a jak už rok nemáme kde bydlet. Bylo toho mnohem a mnohem více, ale nemá cenu to zde vypisovat. Mám dva mladší sourozence a nakonec jsem šla do péče své babičky, mladší brácha do péče jeho otce a nejmladší brácha zůstal u matky. Matka stále nedokáže dítě zaopatřit. Nemají kde bydlet, úkoly s ním dělám po telefonu já, kluk je podvyživený, pořád se stěhují z azylového domu na další kdykoliv ji hrozí, že ji kluka sociálka sebere. Kluk mění školy, zázemí, je svědkem domácího násilí, a matce jsou přednější muži a drogy než její vlastní děti. Rozhodně mi nepřijde v pořádku nechat malé dítě (8let) v péči matky, která se o dítě nedokáže postarat. U soudu moje babička (a moje pěstounská pěstitelka) říkala, že nemá žádný problém vzít si do péče i Robina. To ospod zamítl se slovy "pokud matce vezmeme i poslední dítě, už nemá šanci se z drog nikdy dostat" takže nechaly dítě, které to odnese celým svým životem v péči matky, aby měla 40ti léta feťačka možnost se z drog dostat. Nikdo nekouká na to jak se mají děti. Snaží se, aby měly co nejméně práce.Ester Zemanová (Dubá, 2024-12-14)
#1964
Protože ospod nefunguje jak má. Sama mám špatnou zkušenost,kdy hájí jen práva otce. Otec děti je magor a oni mu ještě vychází vstříc!!!Iveta Putnarová (Dlouhá Třebová, 2024-12-14)
#1967
Souhlasím s body uvedenými v důvodech pro petici. OSPOD je organizace z doby komunismu...Ondřej Štefan (Praha, 2024-12-14)
#1969
Je to nehorázná lež. Lucka je skvělá mámaJana Koucká (Častolovice, 2024-12-15)
#1973
Ja sama (ako obeť domáceho násilia) spolu s mojim 12-ročným synom sme obeťou inštitucionálneho násilia zo strany súdov a ODSPOD a trvá to už nepredstatviteľných 5 rokov.Andrea Jančová (Diaková, 2024-12-16)
#1974
Podepisují, protože mám aktuálně negativni zkušenost během soudního řízení o opatrovnictvi děti.TEREZA Burešová (Choceň, 2024-12-16)
#1975
Pretože dieťa bolo súdom zverené do osobnej starostlivosti otca aj napriek tomu, že sa na súde vyjadrilo, že chce byť s matkou. Ako 5 ročné matke povedalo, že sa honorec nevhodné dotýka na intímnych miestach. Vďaka chybne nastavenému systému identifikácie trestného činu sexuálneho zneužívania detí, toto nebolo preukázané. Teraz dieťa prišlo s tým, že mu otec ťahá prsty na rukách a nohách tak, že mu pukajú a trhá nohou, že mu puká v kolene. Keď dieťa pohybuje spomenutými časťami tela, už mu tam samovoľne puká. Podala som na otca z toho dôvodu ďalsie TO, ale keďže je otec prokurátor, obávam sa o rovnaký postup OČTK ako v minulosti.Prežívam tiez systémové tyranie ako je popísané vyššie.
Je zjavné, že aj v mojom prípade nie je braný do úvahy najlepší záujem dieťaťa, ale najlepší záujem jeho otca.
Dieťa má z toho psychické problémy, vďaka ktorým bolo aj školou poslané na vyšetrenie do CPPPaP, kde otec po roku mal ísť na kontrolu, avšak aj toto odignoroval aj napriek tomu, že dieťaťu sa stav zhoršuje.
Katarina Špirková (Nové Sady, 2024-12-16)
#1977
Lidi , jsou svině.Ondřej Filip (Choceň, 2024-12-16)
#1979
Som vymazaný rodič a vidím, že moje deti trpia, nedovoľte aby si traumu niesli do dospelosti a ich vzťahovZuzana Kosmeľová (Mutne, 2024-12-16)
#1980
Tuto nespravedlnost zažívám se synem z té druhé strany, diskriminovaného pouhého druhého rodiče. O týrání syna matkou nechce slyšet žádný ze státních orgánů i policie, která i přes důkazy a zhoršování synova stavu odmítá jednat.Jan Zpěvák (Praha 1, 2024-12-16)
#1983
Pretoze nas Slovensky stat vyhnal.so synom spat do Spnaielska,kde zije synov otec,narcisticky psychopat!a nikto nic nezobral do uvahy, ani to,ze dieta sa 5krat vyjadrilo kde chce zit a mu to sposobuje problemy,sni to ze pred sudkynou sa vyjadril,ze chce ostat na SR nemalo vahu,len to,co zaplatil pan otec 🙏🙏🙏🙏Lubica Sabolova (Barcelona, 2024-12-16)
#1995
Podepisuju ,protože co si dovoluje Ospod se soudy skrz děti ,je neskutečné!!!! Sama mám zkušenosti s nimi,kdy jsem díky manipulacím a "skvělé p.z Ospodu"přišla o syna,dceru se nám povedlo zatím zachránit!! Co se ale děje s psychykou dítěte nikoho nezajímá!!!Sám Ospod děti zmanipuluje ku prospěchu protistran a to takovým drtivým způsobem,rozvrací fungující i když neúplné rodiny a total nabourává psychyku celé rodiny a dokáže lhát aj před soudem a ještě tyto lži nějakým způsobem zviditelnit!!!!:-[【[. Děti jsou v šíleném nátlaku psychyckém a nedivím se jejich zhroucwníLucie Veinfurtova (Dobřany, 2024-12-19)
#2000
Znám několik případů, kde se s dětmi nezacházelo podle jejich zájmu.Už více než 20 let učím na prvním stupni základní školy a vidím, jaké problémy musí některé děti překonávat.
Také mám neblahé zkušenosti s jednou pracovnicí na OSPODu v Berouně. Její jednání je vyloženě neprofesionální. Neumí jednat s vedením školy, s problematickým rodičem ani s dětmi.
Lenka Šocová (Buštěhrad, 2024-12-19)