Pusťte tatínky k porodu!

Komentáře

#37403

Nemít tatínka u porodu je nesmysl! Jestli je tatínek nakažený, tak logicky bude i maminka. Tím pádem to nedává smysl. Bez manžela si nedovedu porod představit. Je to pro ně obrovská podpora po všech stránkách. To ovšem není jen můj názor, ale je nás mnoho a mnoho maminek.

(Kladno, 2020-03-25)

#37406

Podepisuji, protože jsem sama před rokem rodila. A pokud si žena přeje aby s ní byl muž u porodu, pak by ho tam měla mít. Jako oporu, partnera, posilu a nebo alespoň pro povzbuzení.

(Suchdol nad Lužnicí, 2020-03-25)

#37408

Podepisuji, protože je důležité mít psychickou podporu při tak důležitém milníku v životě! A ženy by si sami měly vybrat zda tam chtějí partnera nebo ne.

(Kostelec nad Labem, 2020-03-25)

#37409

Protože to nemá hlavu ani patu.

(Liberec, 2020-03-25)

#37411

Mam spoustu kamaradu, kteri se tesi na prvni miminko a tatinci by opravdu radi byli soucasti porodu. A osobne s tim souhlasim, ze je tezke se o tak zasadni a jedinecnou zkusenost nechat pripravit, stejne tak maminky potrebuji oporu. Zvazte prosim vazne zruseni tohoto zakazu

(Třebíč, 2020-03-25)

#37412

Manžel je opora, bez nej fatální psychický stres, který by ohrozil mne i dítě. Je to totální nesmysl tento zákaz!

(Praha, 2020-03-25)

#37414

to je úplnej nesmysl kterej ničemu a nikomu nepomůže a hodně ubližuje.Ten kdo to naříďil by měl co nejdříve nastívit psychiatrickou lečebnu a nastoupit hospitalizaci

(Soběraz, 2020-03-25)

#37416

Domnívám se, že porod je zásadní životní událostí, které by se měli zúčastnit oba zákonní zástupci budoucího dítěte. Budoucí rodiče po po celou dobu stejnou domácnost, tudíž pokud bude nakažen jeden z nich, budou nejspíše nakaženi oba. Navržené opatření pana ministra povede k více traumatickým zážitkům z porodu, je pravděpodobné, že se zvýší počet domácích porodů, které mohou být rizikovější. Úkolem ministerstva zdravotnictví je zajistit zdravotníkům a nemocničnímu personálu adekvátní a účinné ochranné prostředky, které
je bezpečně ochrání proti "pandemii". Pokud by ministerstvo tento základní úkol zvládlo nebyl by důvod vydávat toto nesmyslné nařízení, které omezuje základní práva otců. Jisté je, že zdravotníci budou mít základní ochranné prostředky, ale rodička pravděpodobně ne. Pokud bude mít problémy "udýchat" porod skrz roušku, tak si ji prostě sundá a bude dýchat bez ní. Otec narozdíl od rodičky bude mít po celou dobu porodu ochranné pomůcky. Tudíž lze konstatovat, že pokud zdravotnický personál od někoho covid-19 chytí, tak to bude na 90% od matky nikoliv otce. Větší pravděpodobnost, že zdravotnický personál chytí vir je v MHD cestou do práce než od otce u porodu. Nařízení pana ministra zdravotnictví se mi nejeví jako krok k ochraně zdravotnického personálu, ale jako záměrný krok k omezení lidských práv pod rouškou "zvýšení bezpečnosti" s cílem zjistit, jak na omezení budou občané reagovat a co si vláda může dovolit.

(Čelákovice, 2020-03-25)

#37417

Protoze se zákazem nesouhlasim...

(Ostrava, 2020-03-25)

#37424

...je nesmyslné oddělit dva lidi, kteří do okamžiku příjezdu do porodnice sdíleli byt, jídlo, toaletu, sprcháč, nádobí i lože.
...je strašné, jaké dopady na psychiku dětí má problematický průběh porodu nebo separace od matky.

(Praha 3, 2020-03-25)

#37427

Základní lidská práva

(Plzeň, 2020-03-25)

#37428

Je to nesmyslné.
Podpora partnera u porodu je nenahraditelná.

(Třebíč, 2020-03-25)

#37431

Podepisuji, protože tohle nařízení je nesmyslná nehoráznost. Je to nelidské a naprosto nepochopitelné. Značí akorát o hlouposti vedoucích orgánů našeho státu. Nedokážu si představit porod bez partnera.

(Zdíkov, 2020-03-25)

#37434

Chci otce zpet k porodum. Protoze tam patri. Protoze patri k zene a patri k diteti. Je to rodina, a porod je predevsim rodinna udalost, ktera musi byt brana vazne a s nejvetsi citlivosti. Zena a dite sveho muze u porodu stejne jako pri poceti.
Prosim zpet tatink k porodum. Jednoznacne tam patri.

(Kolec, 2020-03-25)

#37437

Za nedlouho budu rodit a chci mít partnera nablízku, zejména kvůli bondingu v případě komplikací.

(Praha 3, 2020-03-25)

#37438

Souhlasím!!! Partner je neodmyslitelná opora! Je stejně rodič jako matka!

(Litoměřice, 2020-03-25)

#37445

U porodů by se tohle mělo vynechat. Ten zákaz!!!Taky chci mít manžela u porodu!!!! Zrušte ten zákaz!!

(Hradec Králové, 2020-03-25)

#37446

Chcem ist k porodu a som uz dva tyzdne pre istptu doma aj ked nepredpokladam, ze bybsom sa niekde mohol nakazit. Chranim sa ako ide.

(Moravany u Brna, 2020-03-25)

#37447

Tohle opatření je nesmyslné a bezcitné

(Praha, 2020-03-26)

#37448

Je to v rozporu s právy dítěte na přítomnost obou rodičů!

(Praha, 2020-03-26)

#37451

Podepisuji, protože z vlasní zkušenosti vím, že přítomnost otce u porodu je velmi důležitá.Pro psychickou pohodu a celkovou podporu matky a dítěte.Pro otce je taktéž důležité, aby byl přítomný neopakovatelnému zážitku a zároveň se tak stal plnou součastí počátku života, svého potomka.Pokud žije rodina pohromadě,otec nepřinese do nemocnice vyšší riziko, než samotná matka.

(Hemel Hempstead, 2020-03-26)

#37455

Tatínci mají právo být u narození svých dětí.

(Hradec Králové, 2020-03-26)

#37459

je to nelogické, nedůstojné a nelidské .... plus poroste počet domácích porodů, což ohrozí zdraví lidí více než koronavirus od otce

(Praha, 2020-03-26)

#37460

Rodila jsem před pár lety v Hořovicích. Naštěstí manžel byl přítomen. Zdravotnický personál byl velmi vytížen. Nikdo na nás neměl čas. Manžel mi hodně pomohl, zastal práci PA. Po porodu mi jedna lékařka přiznala, že je to bezna situace. Rodičkám nemohou zaručit individuální pristup, i proto tolik porodu konci naprosto zbytečnou sekci.

(Beroun, 2020-03-26)

#37461

Je to cesta zpet. Pritomnost otce napomáhá psychyce zeny a tím i celkové bezproblemovosti porodu.

(Christchurch, 2020-03-26)

#37463

Je to prostě hloupost, když je doprovod zdravý. Matka by měla mít právo mít s sebou někoho kdo by jí byl oporou, aby ji personál nemocnice nezatlačil do situace, ze které by se sama vlastními slovy a činy nezvládla dostat, hlavně když tou dobou má na práci něco zcela jiného. A hlavně je potřeba někdo, kdo by při horším vývoji situace za matku a dítě rozhodoval, třeba kdyby žena musela podstoupit akutního císaře tzn. Celkovou narkózu. Tak ona jaksi nemůže o sobě rozhodovat a onabi dítě pak jsou vydání na pospas lékařům. Dítě bez bondingu, zbytečné dokrmy a další věci, které si prostě personál nemocnice bude moci udělat i když si to rodička nepřála.

(Otrokovice, 2020-03-26)

#37468

Otcove maji právo byt u porodu.Maminky to psychicky deptá, kdyz tam byt nemohou a maji byt s cizimi! s ochrannými pomuckami je riziko mimimální! to by pak i rodičky s novorozeňaty mely být na pokoji samy, aby nechytly nahodou nic od jinych matek!
Nenechte rodit ženský doma nebo v autě před porodnici!!!
Zakažte návštěvy, at zbytecne kde kdo necourá po porodnici.. pouze matky, otcove a jejich miminka, ale OTCOVÉ ZPĚT NA PORODNÍ SÁL!!

(Skorkov, 2020-03-26)

#37469

Podepisuji, protože si myslím, že riziko nákazy zdravotního personálu, při dodržování podmínek ( tzn. rouška a rukavice) je minimální.
V takovéto chvíli je důležitější nový život, co přichází na svět.
Matka potřebuje oporu, dítě potřebuje otce, zvlášť, když je maminka po těžkém porodu třeba úplně mimo.
Na šestinedělí, pak pokud je vše v pořádku s matkou, otec vůbec nemusí působit.

(Praha, 2020-03-26)

#37470

chci být se svojí ženou u porodu v kvetnu! nařízení je nesmyslné! nechceme rodit na chodbě, ale spolu pod dohledem lékařů, kvuli bezpečí ditete i matky - jen diky tomu mame jednu z nejnižších umrtnosti pri porodech.

(Skorkov, 2020-03-26)

#37478

Nesouhlasím s nesmyslným zákazem

(Ostrava, 2020-03-26)

#37485

Podepisuji, protože je to nesmyslný zákaz, stejně jako opatření nemocnic mít pořád roušku (svojí) a dítě nesmí ani na pokoji k matce blíže jak na 2 metry? 🤦🏼‍♀️😁🤪 asi by ten materiál co oni berou měli brát všichni, ať tuhle dobu v klidu přežijem

(Štětí, 2020-03-26)

#37486

Se mi tohle nelíbí, s rouškou a ochranným oblekem se snad nic nestane. Pokud jsou spolu do porodu doma, tak nechapu proc u samotneho porodu otec být nesmí. To je vrchol.

(Bučovice, 2020-03-26)

#37489

Podepisuji tuto petici, protože díky vládě vážně zvažuji domácí porod.

(Jindřichův Hradec, 2020-03-26)

#37494

Duvodů je mnoho,ale jeden z nich je ze k otehotneni jsme porli velmi dlouhou a slozitou cestou a proto bychom neradi prisly o tuhle moznost byt otce u porodu.
Diky za kladna reseni...

(Slavičín, 2020-03-26)

#37495

Podepisují ,protože podle mě je nezbytné ,aby byl otec u porodu .

(Kladno, 2020-03-26)

#37503

Toto téma se mě hluboko dotýká.

(Praha, 2020-03-26)

#37506

Nesouhlasím s plošnou (bezdůvodnou) nepřítomností otců u porodu

(Plzeň, 2020-03-26)

#37507

Souhlasím s tím, aby byl otec u porodu!

(Jirkov, 2020-03-26)

#37512

Protože se mi nelíbí momentální přístup.

(Havířov, 2020-03-26)

#37522

Nejsme v osmdesátých letech. Narození dítěte je zásadní událost pro matku (samozřejmě), dítě (samozřejmě) i otce (samozřejmě!). V kterékoliv době. Proto pokud se dodrží nutná opatření podporuji otce u porodu v tomto, i kterémkoli jiném krizovém období.

(Bechyně, 2020-03-26)

#37526

Podle mne by si o zákazu měly porodnice rozhodnout sami dle svého uvážení. Já měla krásný porod a hlavně take kvůli tomu,že manžel byl celou dobu se mnou a byl mi velkou oporou. Smekám před maminkami,které to zvládly sami,některé to tak i chtěli,což také chápu.

(Hrušovany nad Jevišovkou, 2020-03-26)

#37529

Podepisuji, protože sama jsem matkou dvou dětí a neumím si představit rodit bez svého muže. Je součástí tohoto procesu. Nesmíme otce vynechat od tohoto důležitého! Je to důležité pro celou rodinu, matku, dítě i pro otce, potažmo pro společnost a stát! Zde se rodí rodina♥️

(Jablonec nad Nisou, 2020-03-26)

#37535

Manžel byl jediný, koho jsem byla schopna při porodu vnímat. Kdo mě podpíral, pomahal mi ve sprše, kdo mi pomáhal dojít na záchod, kdo za mě četl dokumenty, co jsem měla podepisovat. Bez něj bych tam být nechtěla.

(Brno, 2020-03-26)

#37539

Jsem matkou a vim, jak dulezite je zazit klidny porod s podporou otce ditete, ktera je potreba a zasadne ovlivnuje pocit bezpeci pri porodu.

(Odolena Voda, 2020-03-26)

#37540

Je důležité mít u sebe někoho blízkého, obzvlášť u porodu. Rodila jsem dvakrát a manžel mi byl velkou oporou.

(Hořešovice, 2020-03-26)

#37543

Vím, jak je to pro oba důležité. Žena u porodu potřebuje podporu a manžel mi moc pomáhal u obou porodů. V tomto depresivním období je úplně nejlepší lidi ještě víc stresovat, deprimovat tímto zákazem. Matka u porodu musí být v psychické pohodě a to ji tento zákaz jistě nepřidá. Pokud je nakažená matka dítěte, tak je i její partner. Pevné zdraví přeji

(Zlín, 2020-03-26)

#37545

Jsem těhotná a chci mít přítele u porodu! Pokud je nakažený on, budu i já. Muž může mít na sobě různé ochranné prostředky k zabránění přenosu, narozdíl ode mě, jestli by se personál od někoho nakazil, bylo by to ode mě a ne od otce!

(Semily, 2020-03-26)

#37550

Jsem máma dvou dětí a byl podstatný rozdíl když se mnou muž byl u druhého porodu a u prvního ne.

(Zlaté Hory, 2020-03-26)

#37554

Podepisuji, protože se zakázem doprovodu u porodu nesouhlasím. Bude to mít špatný vliv na vše. Ženy začnou víc rodit doma, zvýší se tak pravděpodobně úmrtnost, atd.

(Krásná Hora nad Vltavou, 2020-03-26)

#37557

Protože se mě to týká. S manželkou žijeme v jedné domácnosti. Tak proč bych s ní nemohl být v jedné místnosti? A porodí, tak kdo pohlídá dítě? To ho jako někde odlozite jako nějaký odpad někam bokem? Takže hrdě podepisuji a stojím si za tím.

(Tršice, 2020-03-26)

#37559

Protože to je nesmyslný zákaz. Je-li nakažena matka, je nakažen i otec. Jsou-li oba zdraví, není třeba se ničeho obávat. Pro oba rodiče je to nejsilnější zážitek v živote. Otec je také zákonný zástupce dítěte, má právo být u jeho narození. Pokud nechcete, aby otec byl v nemocnici u porodu, podpořte maximálně domácí porody.

(Havířov, 2020-03-26)

#37560

Podepisuji, protože se zákazem otce dítěte absolutně nesouhlasím. Porušuje se tak Základní listina práv a i české zákony. Virus je jedna věc, ale zdravý rozum tato situace postrádá. Nejvíc mě štve, že o tomto rozhodují muži za stolem.

(Blansko, 2020-03-26)

#37563

Podepisuji, protože žena potřebuje podporu muže.

(Karlovy Vary, 2020-03-26)

#37566

Nesouhlasim!!!

(Ostrava, 2020-03-26)

#37567

Souhlasím s přítomností tatínka u porodu.

(Trstěnice, 2020-03-26)

#37574

Zákaz otců u porodu je zásah do svobody rodiny. Žena je v tuto chvíli velice zranitelná a potřebuje se opřít i někoho, komu věří.

(Štětí, 2020-03-26)

#37575

Je důležité aby byla rodina při porodu pohromadě.

(Bašť, 2020-03-26)

#37579

Přítomnost otce u porodu je podle mě velice důležitá. Není to jen osoba navíc, ale neskutečná podpora pro rodící ženu, PA není celou dobu s ženou, její muž ano. Podporuje ji, masíruje, podává co je potřeba, uklidňuje a atd. A nemluvím o důležitosti po narození dítěte. Stejně jako otec dítěte, může být nakazena PA, sestřička nebo lékař. Tento zákaz mi přijde nesmyslný. Samozřejmě musí být otec zdráv.

(Znojmo, 2020-03-26)

#37580

Protože také čekám dítě a rozhodně nechci být u porodu sama!

(Pustá Polom, 2020-03-26)

#37581

Byla bych velmi rada za umozneni rodici zene, aby sebou mela svuj doprovod. At uz manzela/pritele/dulu. Nedokazu si predstavit, ze by tam byl na obtiz, kdyz rodicku uklidnuje, hladi, dava ji napit, pomaha zmenit rodici pozici, atd. Naopak to vidim jako usnadneni prace pro personal PA. Muj muz tam rozhodne nikomu neprekazel u prvniho porodu. Naopak to se mnou odrodil sam a PA prisla na poslednich 30Minut. A ubdruheho byl cisar a tam mi pred cisarem pomohl take. On mne vezl na porodni saly do x patra, pomahal mi svleknout, dal mi jeste loknout vody, drzel mne za ruku nez se za mnou zaklaply dvere na porodnim sale!
A kdyz zena je nakazena, je i muz a nebo naopak!!
Cele toto nove narozeni je uplna hovadina!! Nedava smysl!
Rodit by meli zkusit ti, kteri to narizeni provadeji! Beztak ten clovek travi jen svuj veskery cas v politice a pokud ma deti tak si umim predstsvit, ze deti z otce moc nemaji.
Pevne verim, ze spokojena a pevna rodina je zaklad statu/cele spolecnosti!!
A toto jde totalne proto tomu!!
Dekuji za zapocitani meho hlasu!!

(Havlickuv Brod, 2020-03-26)

#37583

Nepřípustné a absurdní rozhodnutí s kterým nesouhlasím. Otec jest také rodič a má právo být s dítětem neprodleně od jeho narození...
Nehledě na to, že pokud má někdo obavy z nakažených otců Covidem, tak by nemocnice nesměli přijímat ani rodičky, když bydlí ve společné domácnosti s otcem dítěte. To by ženy musely zůstat rodit doma, kdyby se mělo jít do důsledků...

(Týn nad Vltavou, 2020-03-26)

#37585

První okamžiky v životě jsou velmi důležité a pouto, které se tvoří se později těžko vynahrazuje. Benefity z přítomnosti otce u porodu převažují rizika.

(Litomyšl, 2020-03-26)

#37588

Uz mam sice po 2 porodech ale bez muze by to bylo těžší. Ma právo tam byt, kdyz bude chtit.

(Zlin, 2020-03-26)

#37589

Je důležité mít v tomto klíčové momentu oporu toho nejbližšího. Je to jednoduchá věc. Pokud mám využívat službeb nemocnice, tedy jediné, pokud mi vyjdou vstříc, jednoduché. Já jsem klient a já si vybírám a pokud mi to neumožní, určitě půjdu jinam.

(Paris, 2020-03-26)

#37591

Mi toto opatření nedává smysl a považuji jej za škodlivé.

(Olomouc, 2020-03-26)

#37592

Plodová voda mi praskla 3 týdny před termínem. Celá vyděšená jsem volala manželovi, protože to bylo pár desítek minut po tom, co jsem absolvovala vyšetření, kde bylo vše v pořádku. Ihned jsme jeli zpět do porodnice. Můj muž je ten nejbližší člověk. Neumím si představit ho u porodu nemít. Po cca 2 hodinách v porodnici paní doktorka rozhodla - akutní císařský řez. Eliška tedy na bonding putovala k tatínkovi. Ten má životní zážitek. Miminko bonding potřebuje! Mě po tom byť rychlém, ale otřesném zážitku přivezli za nimi. Těžko popsat co se odehrává v hlavě, když máte rozhozené hormony, miminko je nečekaně tady dřív, císařský řez je nepříjemný, ikdyž v tu chvíli nebolí... manžel je důležitá opora! Proto jsem moc rada, že už máme Elišku a tahle nesmyslná opatření se nám vyhla.

(Česká Třebová, 2020-03-26)

#37593

Protože mam uz jeden porod za sebou a naštěstí s doprovodem partnera, ktery mi.byl obrovskou psychickou oporou a byla jsem klidnější v době, kdy ja nemohla vstát z lůžka, ze se synem neustale nekdo je vše ohlída. Ted me ceka druhý porod a jsem z toho nervózní, porod samozřejmě zvladnu, ale ta psychika, to bude horší. Navic se domnívám, ze doprovod u porodu velmi usnadňuje práci zdravotním se sestřičkam.

(Hradec Králové, 2020-03-26)

#37594

Mám termín v květnu a myslím si, že by u toho měl být i tatínek . Už jenom z toho důvodu aby viděl jaké to je a nepřišel o zážitek , a podepisuji také proto že s personálem přijde otec do styku hned co se dítě narodí , tak nechápu proč by nemohl být na sále a být oporou a zároveň ušetřit personálu práci .

(Stříbro, 2020-03-26)