Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice


Nepřihlášený uživatel

/ #12 #11: Tom - Re:

2015-06-10 13:43

S ohledem na spádování...Jaká je spádovost Kralovic do Plas??? Snad do Plzně! řekl bych na obhajobu petice asi toto: 

Na konci roku 2006 se SŽDC konečně rozhodla, že s touto tratí něco udělá a začala uvažovat o jejím zprovoznění (Přípravná projektová dokumentace). Bohužel, přišly volby, noví ministři, noví náměstci a také pan ministr Bárta, který začal šetřit tím, že stopnul všechny projekty. Co na tom, že jsme na toto rozhodnutí doplácíme dodnes-nedokážeme vyčerpat miliardy EUR z evropských fondů na dopravu, právě proto, že nejsou připraveny projekty.

Ale to  jen na okraj.

Co jsem však chtěl říci je to, že sama SŽDC by ráda obnovila tento úsek a to z ne z důvodu jak Vy uvádíte, aby se pár lidí vozilo z Kralovic do Mladotic, ale z důvodu využití potenciálu ve formě zachování spojení z Rakovníka (17.194 obyvatel) a Plzně (167 472 obyvatel).

Navíc se měla trať z Kralovic do Mladotic opravit tak kvalitně, aby bylo možné spojení z Kralovic do Plzně pod jednu hodinu jízdy, což značně navyšuje potenciál. Samozřejmě s výhledem na další zlepšení po rekonstrukci taratě z Mladotic do Plzně.

Jako plus mělo vzniknout nová zastávka Kralovice-Mariánský Týnec (spádovost poloviny Kralovic) a Trojeny-obec. Obě dvě zastávky by samozřejmě obsloužily cestující, kteří dnes na Plzeň nemohou jezdit ani vlakem, ani autobusem.

Prosím pěkně, o jakých penězích se to bavíme: EU modernizace tratě dotuje až z 85%, (EU na rozdíl od nás železnice podporuje) takže ze státní kasy jde naprosté minimum a vznikne něco, co tady bude dalších 100 let. Navíc se musí počítat s tím, že obnova tratě by přinesla práci místním stavebním firmám a na DPH se část peněz opět vrátí do rozpočtu.