Zachování lokomotivy 498.022 a zrušení šrotace daného stroje


Nepřihlášený uživatel

/ #23 Re:

2016-03-27 06:11

#22: -  

Vidím ten stroj se čtyřmi velikými koly asi  poprvé v životě... Nejrychlejší parní lokomotiva nepochybně má své místo v historii. I v muzeu. Lepší toho druhu už nebude

"Zatímco nákladní lokomotivy se i s obdobím na vlečkách udržely v provozu dlouhé desítky let, mnohdy až 80 nebo 90, pro velké rychlíkové lokomotivy si čas došel mnohem rychleji. Podle hesla: Velká kola, krátký život. Prvních deset nebo dvacet let hrdě v čele těch nejslavnějších mezinárodních rychlíků, a když přestávaly stačit výkonem, rychlostí i spotřebou modernějším strojům, tak dalších deset až dvacet let na osobních vlacích. A pak už jen kovošrot. Na posun byly nepoužitelné, na pomník velké a množství železa příliš lákavé. Nebyly ještě dost staré, aby lidem docházela jejich muzejní hodnota.