Prohlášení - reakce na Petici proti rušení ZŠ praktických
Fagala |
/ #37 Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-21 00:04#36: Petra Brabcová - Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky Odpovědi psány kurzívou pod odstavci tazatelky. Není mi zcela jasné, co pisatel myslí onou "speciálkou". Jedná se o speciální školství či základní školu speciální? Z kontextu tohoto i předchozích příspěvků spíše vyplývá, že by se mělo jednat o základní školu praktickou, tedy tu, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením. Pro porozumění by bylo vhodné užívat adekvátní terminologii. Pisatel má na mysli obecně všechny základní školy speciální tedy základní školu praktickou i základní školu speciální, a početní stavy průměruje s přihlédnutím k praktickým zkušenostem s docházkou žáků v obou typech škol. V praktické škole bývají absence časté u dětí z nepodnětného či rizikového domácího prostředí, v základní škole speciální je absence žáků s postižením často kvůli nemoci, diagnostickým pobytům, pobytům v lázních, v nemocnicích nebo omezením rodičů zvládat dopravní překážky do vzdálené speciální školy apod.. Dále by mě zajímalo, na základě čeho (vlastní zkušenosti, výzkum, závěry nějaké instituce apod.) uvedený pisatel popisuje výchovně-vzdělávací proces v oněch "speciálkách". Z vlastní zkušenosti, z výpovědí vyučujících základní školy speciální a základní školy praktické, z výpovědí asistentů a stážistů v základní škole praktické a základní škole speciální, z výpovědí rodičů žáků základní školy speciální a základní školy praktické. Zároveň bych ráda znala kritéria posuzování práce a ohodnocení pedagogických pracovníků ve "speciálkách", ze kterých pisatel vychází, když píše "Takže v konečném důsledku je stav vědomostí žáků závislý na ochotě konkrétního pedagoga odvést za svoji nemalou odměnu alespoň nějakou práci." Jediným kritériem pro posuzování práce a hodnocení pedagogických pracovníků je profesionalita, proti které se někteří pedagogové zpronevěřují. Sami na veřejných místech ventilují, že „rozčiluji se a snažím pouze do výše svého platu“, „ nač se snažit, když spratkům ve škole i těm doma je to jedno“, naše škola je celá romská a ti mluví jenom romsky čemuž nerozumím“ „k čemu je vzdělávání postižených, když nepřináší žádné výsledky“ apod. (s ohledem na rodiče volím méně hrubé výrazy, než je zaznamenáno z praxe). „Double face“ je běžným projevem zejména starších pedagogů ve speciálkách a ví to každý, kdo se o tuto problematiku zajímá. Na druhou stranu existují i kultivovaní profesionálové, kteří z uvedeného průměru vybočují. Vystupování některých ředitelů praktických škol je kapitolou samou pro sebe, jejich nevybíravá komunikace a praktiky jsou také všeobecně známé. Pisatel dále uvádí, že "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádné své části neobsahuje opatření, které by mohlo jen naznačovat ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení..." V případě lehkého mentálního postižení, považuji minimálně následující část textu "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" "Obsahem střednědobého opatření je: Legislativně znemožnit zřizování a provozování základních škol zřízených pro děti s lehkým mentálním postižením...; Na základě analýz ... rozhodnout o školách zřizovaných pro děti s lehkým mentálním postižením ke zrušení ... a k transformaci (zavedení standardního vzdělávacího plánu ŠVP ZV); Indikátor plnění - Novela školského zákona neumožňující zřizování a provozování základních škol pro děti s lehkým mentálním postižením nabývá účinnosti; Je s konečnou platností rozhodnuto o základních školách zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením k transformaci na školu hlavního vzdělávacího proudu a ke zrušení..." za opatření vedoucí k (dle slov pisatele) "ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení". Již v úvodním odstavci obsahuje Petice proti rušení praktických škol zavádějící informace, když se v ní píše: „Drtivá většina odborníků z praxe, zákonných zástupců, ale například i lékařů a psychologů se kloní k názoru, že je vhodné pro tyto děti se speciálními vzdělávacími potřebami zachovat možnost vzdělávání ve škole samostatně zřízené pro tento typ postižení…. Zakazovat rodičům volbu jiné než běžné základní školy pro své děti je nedemokratické.“ Ve smyslu dikce školského zákona dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami je osoba se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním nebo sociálním znevýhodněním. Zdravotním postižením je pro účely školského zákona mentální, tělesné, zrakové nebo sluchové postižení, vady řeči, souběžné postižení více vadami, autismus a vývojové poruchy učení. Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádném svém opatření ani nenaznačuje, že by se mělo ohrozit vzdělávání ve školách samostatně zřízených pro postižení sluchu, zraku, autismem, kombinovanými vadami, mentálním postižením apod. (typy zdravotního postižení). Autoři Petice z neznalosti nebo úmyslně formulovali tak, že ve skutečnosti prezentovali nepravdivý záměr Strategie boje proti sociálnímu vyloučení ohrozit možnost vzdělávání pro děti se zdravotním postižením ve škole samostatně zřízené pro tento typ postižení. U rodičů dětí se zdravotním postižením tak vyvolala Petice a její zavádějící interpretace vážné obavy o další vzdělávání jejich dětí. Proti tomuto nepřijatelnému šíření poplašné zprávy a jejich dopadech na rodiny s postiženými dětmi se vymezila Mgr. Baxová a Mgr. Laurenčíková ve svém věcném a výstižném Prohlášení. |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Exemplární trest pro střelce koček z obory Březka
13247 Vytvořeno: 2024-08-09
Za vyřešení drogové situace na Praze 5
718 Vytvořeno: 2025-01-16
Břehy bez omezení!
1753 Vytvořeno: 2024-01-24
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
2477 Vytvořeno: 2025-01-20
Podpora pro spolek Triangl
251 Vytvořeno: 2025-01-23
Petice za odvolání ředitelky Krajské veterinární správy Karlovarského kraje paní MVDr. Márie Slepičkové
1864 Vytvořeno: 2025-01-22
Petice za přepracování návrhu na rekonstrukci Hlavního nádraží v Praze
10144 Vytvořeno: 2023-11-28
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
3077 Vytvořeno: 2024-07-23
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
18147 Vytvořeno: 2023-10-23
Podpora udělení Ceny města Olomouce Ing. Vilému Švecovi in memoriam, za společenský přínos městu.
144 Vytvořeno: 2025-01-26
Petice proti zjednosměrnění provozu v centru Loun
264 Vytvořeno: 2024-11-29
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
15756 Vytvořeno: 2023-10-30
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
49565 Vytvořeno: 2022-12-27
Propusťme politické vězně a zastavme kriminalizaci rostlin a hub
147 Vytvořeno: 2025-01-13
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
1809 Vytvořeno: 2024-10-20
Žádáme zrušení nákupu letounů F-35
909 Vytvořeno: 2024-03-07
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1453 Vytvořeno: 2024-12-12
Otevřený dopis Radě města Železný Brod ve věci KC Kina
282 Vytvořeno: 2025-01-15
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
6967 Vytvořeno: 2024-03-26
Podpora Simonu Omaníkovi, slovenskému studentovi
2245 Vytvořeno: 2025-01-17