Prohlášení - reakce na Petici proti rušení ZŠ praktických
Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Prohlášení - reakce na Petici proti rušení ZŠ praktických
Gordon Brei |
#26 Re: Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-18 23:40#25: Fagala - Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky Vážený pane Fagalo, pominu fakt, že jste se nám nepředstavil, ale to je jedno. Jsem rád, že jste ukázal, kdo je v této kampani agresivní, to si může každý přečíst. A opravdu jsem si myslel, že vedu dialog s někým, kdo dané problematice rozumí a chce ji řešit. Zmýlil jsem se a na této úrovni se už s Vámi nebudu bavit. Pokud se podíváte na hodinu vložení mých příspěvků, určitě zjistíte, že to není v mé pracovní době. Nemám odpolední, noční a nemám ani služby o víkendech, pracuji od rána. Mějte se pěkně, koaly mám sice rád, ale rozhodně se za ně nevydávám :-) |
Adam G. |
#27 Re:2012-11-19 16:12Vážená pani HČ, Záväznou môže byť len taká definícia inkluzívneho vzdelávania, ktorá je definovaná zákonom, resp. vyhláškou. Vyjadrenia jednotlivých neštátnych subjektov (neziskoviek, rodičov, profesných zväzov) nikoho k ničomu nezväzujú. Ako zástupca subjektu, ktorý myšlienku inklúzie podporuje, Vám nezáväzne môžem odpovedať takto: Integrácia spočíva v snahe "fyzicky" presunúť žiaka so znevýhodnením do majoritného prostredia (školy) a docieliť, aby dosahoval rovnaké výsledky - napríklad za pomoci asistenta a rozličných pomôcok. Vyzerá to síce ako spravodlívé "meranie rovnakým metrom", v skutočnosti však možnosti žiaka nemusia na dobehnutie spolužiakov stačiť. Takto poňaté vzdelávanie je zamerané na výkon žiaka, sociálnu stránku veci príliš nerieši. Keď integrácia zlyháva, vysvetľuje sa to tým, že "žiak na to nemá". Inklúzia si za cieľ kladie maximálny rozvoj schopností žiaka, ale v popredí je sociálne začlenenie do kolektívu. Zjednodušene - dôraz je na prispôsobení prostredia tak, aby to žiak s postihnutím zvládal. Počíta sa s upravením učebných metód, sústavnou metodickou podporou učiteľov, citlivou prácou s kolektívom spolužiakov atd. Nejde o to, aby žiak počítal v matematike to, čo ostatní, môže sledovať svoj individuálny plán. Neznamená to zhoršenie jeho vzdelávania, v oblasti sociálnej je to jednoznačne lepšia varianta pre obe strany - tak pre žiaka s postihnutím, ako aj pre jeho okolie. Znovu, nemôžem hovoriť za všetkých, pokiaľ sa snažíme presadzovať inkluzívne vzdelávanie, v prvom rade nám ide o umožnenie začlenenia tým rodičom, ktorí ho pre svoje deti chcú. To žiaľ dnes v Česku nie je realitou. Ak sa dnes rodičia rozhodujú, či je bežná škola pre ich dieťa s postihnutím vhodná, majú pred očami často nevalné výsledky integračných pokusov. S touto predstavou tiež radi operujú autori rozličných petícií, aby získali podporu pre svoje požiadavky: zrušenie praktických škôl = vaše dieťa bude v preplnenej triede samo bez podpory. Povinne. Takú voľbu sotva nejaký milujúci rodič urobí. Ak by sme sa konštruktívne bavili o tom, čo a za akých podmienok je možné, a pracovali s víziou inklúzie, ako som ju popísal vyššie, voľba rodičov by asi vyzerala ináč. O "zlepšovanie podmienok" pre začleňovanie žiakov s postihnutím na základných školách sa napríklad o.s. Rytmus snaží už viac než 10 rokov. Hovoríme o dlhodobej metodickej podpore, kurzoch pre asistentov, pedagógov, odborných analýzach a podobne. Na margo obvinení pána Gordona Brie, podľa ktorého ktokoľvek, kto podporuje myšlienku inkluzívneho školstva, nevie o čom hovorí, je to snáď dostatočná poznámka.
|
Gordon Brei |
#28 Re: Re:2012-11-19 19:59Pán Adam G., nevnucujte mi slová a myšlienky, ktoré som nikdy nepovedal a prieči sa môjmu presvedčeniu, ďakujem. Myslím to len na konkrétne osoby tu v diskusii. A Vy ako inteligentný človek viete presne na ktoré.#27: Adam G. - Re: |
blanka |
#29 Re: Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-19 20:04#25: Fagala - Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky ....Jak vypadá v reálu vzdělávání ve speciálkách? Malotřídky, kde je ve třídě fakticky průměrně 4-7 dětí, na ně 3 pedagogové, stážisté/praktikanti, takže to vychází často i více než 1 osoba podpory na žáka. Tito učitelé s dětmi zpívají, malují, tancují, tolerují nízkou úroveň vědomostí a schopností. Tato úroveň vzdělání (tancování, zpívání, malování) není dostatečná ani pro nejzaostalejší kmeny v rovníkové Africe a není dostatečná ani v ČR. Kromě toho neexistuje žádná skutečná kontrola vzdělávacího procesu ve speciálkách. Takže v konečném důsledku je stav vědomostí žáků závislý na ochotě konkrétního pedagoga odvést za svoji nemalou odměnu alespoň nějakou práci. |
Fagala |
#30 Re: Re: Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-19 22:14#29: blanka - Re: Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky Paní Blanka zkopírovala text, aniž by poskytla jakoukoliv argumentaci. Asi proto, že není.
|
rorýs |
#31 Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-19 22:17#23: Fagala - Brei není oprávněn mluvit za odborníky Postoj „odborníků“ bránících i přes nesporné důkazy o škodlivosti odděleného vzdělávání různých skupin dětí by mělo vést ke znevážení hlasu těchto odborníků v celé věci. Nakonec o vzdělávání dětí by především měli rozhodovat rodiče. Odborníci by měli plnit jejich zakázku a ne určovat z pozice těch, kteří vědí nejvíc, jak se budou utrácet veřejné peníze. Boj za udržení odděleného vzdělávání z pozice speciálních pedagogů je nemorální. |
rorýs |
#32 Re: Re: Nazor...2012-11-19 22:19Souhlasím s Fagalou. Je dobré dávat pozor na to, kdo říká co. Dámy, které připravily prohlášení proti petici, totiž na rozdíl od autorů petice nemůže nikdo nařknout z obrany svých škol. Inkluzivní vzdělávání navíc podle praktických zkušeností vede k nutnosti změnit přístup ke vzdělávání, zaběhlé stereotypy atd. a to může být nepohodlné. Je pochopitelné, že Ti, od kterých se změny očekávají, se často brání. Proto je potřeba sledovat, kdo snáší argumenty proti změnám a i podle toho argumenty posuzovat. |
Fagala |
#33 Re: Re: Re:2012-11-19 22:33Pan Gordon by měl napsat, z kterých konkrétních pasáží z článku pana Adama dovozuje, že mu pan Adam vnucuje nějaké myšlenky a konkrétně které. Jinak jsou dva řádky vyprodukované panem Gordonem zase jen plácáním bez obsahu. Myslím, že to bude pro pana Gordona těžká písemka. Lalalalalala tohle říká Fagala: V pátek po o (o=obědě-poznámka autora) u Nečase zas byl velký rej na něm svoje pikle kul občan Gordon Brei.
|
Koukal |
#34 moc pěkně si to malujete2012-11-20 01:27Podivné praktiky na ministerstvu práce a sociálních věcí |
Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)
2012-11-20 03:29- Date of removal: 2012-11-20
- Důvod odstranění:
Petra Brabcová |
#36 Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-20 14:10#23: Fagala - Brei není oprávněn mluvit za odborníky
Jsem zastánkyní integrace a inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do "běžného" typu základních škol. Ovšem za určitých, předem vyřešených, podmínek, které zde byly již několikrát zmíněny. Zároveň považuji vybraná opatření "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" za přínosná a některá za nevhodná. Nechci příspěvek autora píšícího pod jménem Fagala hodnotit. Nicméně mám potřebu se k některým otázkám vyjádřit. Není mi zcela jasné, co pisatel myslí onou "speciálkou". Jedná se o speciální školství či základní školu speciální? Z kontextu tohoto i předchozích příspěvků spíše vyplývá, že by se mělo jednat o základní školu praktickou, tedy tu, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením. Pro porozumění by bylo vhodné užívat adekvátní terminologii. Dále by mě zajímalo, na základě čeho (vlastní zkušenosti, výzkum, závěry nějaké instituce apod.) uvedený pisatel popisuje výchovně-vzdělávací proces v oněch "speciálkách". Zároveň bych ráda znala kritéria posuzování práce a ohodnocení pedagogických pracovníků ve "speciálkách", ze kterých pisatel vychází, když píše "Takže v konečném důsledku je stav vědomostí žáků závislý na ochotě konkrétního pedagoga odvést za svoji nemalou odměnu alespoň nějakou práci." Pisatel dále uvádí, že "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádné své části neobsahuje opatření, které by mohlo jen naznačovat ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení..." V případě lehkého mentálního postižení, považuji minimálně následující část textu "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" "Obsahem střednědobého opatření je: Legislativně znemožnit zřizování a provozování základních škol zřízených pro děti s lehkým mentálním postižením...; Na základě analýz ... rozhodnout o školách zřizovaných pro děti s lehkým mentálním postižením ke zrušení ... a k transformaci (zavedení standardního vzdělávacího plánu ŠVP ZV); Indikátor plnění - Novela školského zákona neumožňující zřizování a provozování základních škol pro děti s lehkým mentálním postižením nabývá účinnosti; Je s konečnou platností rozhodnuto o základních školách zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením k transformaci na školu hlavního vzdělávacího proudu a ke zrušení..." za opatření vedoucí k (dle slov pisatele) "ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení". |
Fagala |
#37 Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-21 00:04#36: Petra Brabcová - Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky Odpovědi psány kurzívou pod odstavci tazatelky. Není mi zcela jasné, co pisatel myslí onou "speciálkou". Jedná se o speciální školství či základní školu speciální? Z kontextu tohoto i předchozích příspěvků spíše vyplývá, že by se mělo jednat o základní školu praktickou, tedy tu, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením. Pro porozumění by bylo vhodné užívat adekvátní terminologii. Pisatel má na mysli obecně všechny základní školy speciální tedy základní školu praktickou i základní školu speciální, a početní stavy průměruje s přihlédnutím k praktickým zkušenostem s docházkou žáků v obou typech škol. V praktické škole bývají absence časté u dětí z nepodnětného či rizikového domácího prostředí, v základní škole speciální je absence žáků s postižením často kvůli nemoci, diagnostickým pobytům, pobytům v lázních, v nemocnicích nebo omezením rodičů zvládat dopravní překážky do vzdálené speciální školy apod.. Dále by mě zajímalo, na základě čeho (vlastní zkušenosti, výzkum, závěry nějaké instituce apod.) uvedený pisatel popisuje výchovně-vzdělávací proces v oněch "speciálkách". Z vlastní zkušenosti, z výpovědí vyučujících základní školy speciální a základní školy praktické, z výpovědí asistentů a stážistů v základní škole praktické a základní škole speciální, z výpovědí rodičů žáků základní školy speciální a základní školy praktické. Zároveň bych ráda znala kritéria posuzování práce a ohodnocení pedagogických pracovníků ve "speciálkách", ze kterých pisatel vychází, když píše "Takže v konečném důsledku je stav vědomostí žáků závislý na ochotě konkrétního pedagoga odvést za svoji nemalou odměnu alespoň nějakou práci." Jediným kritériem pro posuzování práce a hodnocení pedagogických pracovníků je profesionalita, proti které se někteří pedagogové zpronevěřují. Sami na veřejných místech ventilují, že „rozčiluji se a snažím pouze do výše svého platu“, „ nač se snažit, když spratkům ve škole i těm doma je to jedno“, naše škola je celá romská a ti mluví jenom romsky čemuž nerozumím“ „k čemu je vzdělávání postižených, když nepřináší žádné výsledky“ apod. (s ohledem na rodiče volím méně hrubé výrazy, než je zaznamenáno z praxe). „Double face“ je běžným projevem zejména starších pedagogů ve speciálkách a ví to každý, kdo se o tuto problematiku zajímá. Na druhou stranu existují i kultivovaní profesionálové, kteří z uvedeného průměru vybočují. Vystupování některých ředitelů praktických škol je kapitolou samou pro sebe, jejich nevybíravá komunikace a praktiky jsou také všeobecně známé. Pisatel dále uvádí, že "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádné své části neobsahuje opatření, které by mohlo jen naznačovat ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení..." V případě lehkého mentálního postižení, považuji minimálně následující část textu "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" "Obsahem střednědobého opatření je: Legislativně znemožnit zřizování a provozování základních škol zřízených pro děti s lehkým mentálním postižením...; Na základě analýz ... rozhodnout o školách zřizovaných pro děti s lehkým mentálním postižením ke zrušení ... a k transformaci (zavedení standardního vzdělávacího plánu ŠVP ZV); Indikátor plnění - Novela školského zákona neumožňující zřizování a provozování základních škol pro děti s lehkým mentálním postižením nabývá účinnosti; Je s konečnou platností rozhodnuto o základních školách zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením k transformaci na školu hlavního vzdělávacího proudu a ke zrušení..." za opatření vedoucí k (dle slov pisatele) "ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení". Již v úvodním odstavci obsahuje Petice proti rušení praktických škol zavádějící informace, když se v ní píše: „Drtivá většina odborníků z praxe, zákonných zástupců, ale například i lékařů a psychologů se kloní k názoru, že je vhodné pro tyto děti se speciálními vzdělávacími potřebami zachovat možnost vzdělávání ve škole samostatně zřízené pro tento typ postižení…. Zakazovat rodičům volbu jiné než běžné základní školy pro své děti je nedemokratické.“ Ve smyslu dikce školského zákona dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami je osoba se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním nebo sociálním znevýhodněním. Zdravotním postižením je pro účely školského zákona mentální, tělesné, zrakové nebo sluchové postižení, vady řeči, souběžné postižení více vadami, autismus a vývojové poruchy učení. Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádném svém opatření ani nenaznačuje, že by se mělo ohrozit vzdělávání ve školách samostatně zřízených pro postižení sluchu, zraku, autismem, kombinovanými vadami, mentálním postižením apod. (typy zdravotního postižení). Autoři Petice z neznalosti nebo úmyslně formulovali tak, že ve skutečnosti prezentovali nepravdivý záměr Strategie boje proti sociálnímu vyloučení ohrozit možnost vzdělávání pro děti se zdravotním postižením ve škole samostatně zřízené pro tento typ postižení. U rodičů dětí se zdravotním postižením tak vyvolala Petice a její zavádějící interpretace vážné obavy o další vzdělávání jejich dětí. Proti tomuto nepřijatelnému šíření poplašné zprávy a jejich dopadech na rodiny s postiženými dětmi se vymezila Mgr. Baxová a Mgr. Laurenčíková ve svém věcném a výstižném Prohlášení. |
Luboš Vrba |
#382012-11-21 12:34Je to jako se vším v našem školství ..... splnit podmínky na papíře a v praxi, ať se s tím učitelé nějak poperou. Inkluze je dobrá, ale naše školství něco takového prostě uskutečnit jinak, než na papíře, nemůže a nedokáže, ovšem se všemi důsledky, že úroveň vzdělání se bude dále propadat. Bez peněz se podmínky v našem školství prostě mezmění a celý problém je o tom, že když něco chceme, musíme k tomu mít podmínky a nebo aspoň takové podmínky urychleně začít připravovat. Změna podmínek není ale otázkou okamžiku. Půjdou-li do školství peníze nyní, tedy od nynějška, první zlepšení tady dříve než za deset let se neprojeví. Celkem jednoduchá matematika. Stejně je to naopak. Peníze školství nemí cca 20 let a deset let pozorujeme katastrofální úpadek naší vzdělanosti. Hlupáci to ovšem nevidí. |
Adam G. |
#39 Čo hovorí stratégia a čo reakcie na ňu2012-11-21 13:03Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádném svém opatření ani nenaznačuje, že by se mělo ohrozit vzdělávání ve školách samostatně zřízených pro postižení sluchu, zraku, autismem, kombinovanými vadami, mentálním postižením apod. (typy zdravotního postižení). Je to otázka interpretácie, pán Fagala a pán Brei, a v tom je celý spor. Upresnime to: V úvode odseku 4.5.3.3 sa píše: "Cílem opatření je transformace paralelního systému základních škol zřízených pro děti s lehkým mentálním postižením tak, aby výsledný stav umožňoval vzdělávat všechny děti ve školách hlavního vzdělávacího proudu. K posílení škol hlavního vzdělávacího proudu směřuje většina ostatních opatření." (obsah krátkodobých a dlhodobých opatrení - viď zvyšok tohoto a nasledujúceho odseku, dovedna asi 2 strany) Áno, transformácia znamená zánik ZŠ praktických v tej podobe, ako ich poznáme. Podľa nás ovšem neznamená ohrozenie vzdelávania žiakov s postihnutím, pretože (a to ostatne Stratégia rieši v omnoho väčšom rozsahu) základné školy budú na vzdelávanie takýchto žiakov lepšie vybavené (viď druhá citovaná veta). Autori petície proti Stratégii nie sú ochotní veriť, že by to mohlo fungovať. Tvrdia síce, že sú za integráciu atd "ale dobre pripravenú", ale praktické kroky vedúce k pripravenosti terénu na zmenu sabotujú v zárodku (viď Stratégia). Pre svoj strach bránia súčasný systém segregovaného vzdelávania ako "závideniahodný výdobytok skvelej českej pedagogiky" a odmietajú priznať jeho chyby, jeho nedostatočnosť. Ja viem, na tomto sa nedohodneme. A na strach má každý človek nárok. Ale ak učitelia špeciálnych (vrátane praktických) škôl ako (jediní praví) odborníci masírujú verejnú mienku svojimi katastrofickými víziami budúcnosti, to skrátka nie je v poriadku. A je to škoda práve preto, že bez ich účasti a pomoci to základné školy v budúcnosti budú zvládať len ťažko.
|
Nepřihlášený uživatel |
#40 Paní Baxová káže vodu a pije víno...2012-11-21 13:26Paní Baxová má syna se zdravotním postižením (DS) a sama využila pro jeho výchovu a vzdělání praktickou školu, kterou teď ostatním rodičům a jejich postiženým dětem bere svými neopodstatněnými bláboly, kterými se zviditelňuje! Copak rodiče dětí s postižením mohou za absenci zodpovědnosti ke vzdělávání valné části romské menšiny, se kterou se teď takzvaně "svezou"? A že takových dětí je sakra hodně.... To snad nemyslí obě dámy vážně?!!! Ráda bych viděla, jak by si vedl syn paní Baxové, jako integrovaný či inkludovaný, na běžné ZŠ či SŠ. Uvědomte si dámy, že zhoršujete všem takovýmto rodinám jejich už tak velice těžkou životní situaci a máte v úmyslu je ještě více trestat zhoršením podmínek pro jejich děti s postižením, ačkoliv je úděl každé takovéto rodiny již tak velice těžký. Hanba! Styďte se!!! |
Šimůnková Renata |
#41 Re: Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky2012-11-21 13:33#37: Fagala - Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky Není mi zcela jasné, co pisatel myslí onou "speciálkou". Jedná se o speciální školství či základní školu speciální? Z kontextu tohoto i předchozích příspěvků spíše vyplývá, že by se mělo jednat o základní školu praktickou, tedy tu, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením. Pro porozumění by bylo vhodné užívat adekvátní terminologii. Pisatel má na mysli obecně všechny základní školy speciální tedy základní školu praktickou i základní školu speciální, a početní stavy průměruje s přihlédnutím k praktickým zkušenostem s docházkou žáků v obou typech škol. V praktické škole bývají absence časté u dětí z nepodnětného či rizikového domácího prostředí, v základní škole speciální je absence žáků s postižením často kvůli nemoci, diagnostickým pobytům, pobytům v lázních, v nemocnicích nebo omezením rodičů zvládat dopravní překážky do vzdálené speciální školy apod..
... Uvádíte zde mylnou informacil. Základní školy praktické patří do systému základního vzdělávání. Vzdělávají se tu žáci s lehkou mentální retardací. Délka vzdělávání 9 let. Po ukončení 9. postupného ročníku žáci získávají základní vzdělání. Výuka probíhá podle tohoto vzdělávacího plánu: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/rvpzv-lmp.pdf . Nejsou speciálkou. Základní školy speciální patří do speciálního školství a jsou zde umístěni žáci se střední a těžkou mentální retardací. Délka vzdělávání 10 let. Po ukončení 10. postupného ročníku žáci získávají základy vzdělání. Výuka probíhá podle tohoto vzdělávacího plánu: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP-ZSS_kor-final.pdf . Pokud by někdo měl zájem a dal si práci s porovnáním, zjistí podstatné rozdíly v nárocích. Po ZŠ praktické natupují žáci do systému středního školství (OU, popř SOU - 2 až 3 roky denního studia - střední vzdělání s výučním listem) po ukončení ZŠ speciální mohou pokračovat na Praktické škole (1 až 2 roky denního studia - střední vzdělání). ... Nejsem proti inkluzi (aby nebylo mýlky). Jsem proti překotným, v dalších souvislostech nepromyšleným a nevratným krokům. |
Adam G. |
#42 Špeciálne praktické a špeciálne špeciálne2012-11-21 14:00Základní školy praktické patří do systému základního vzdělávání. Pani Šimůnková má pravdu - z formálneho hľadiska nie sú ZŠ praktické súčasťou systému špeciálneho vzdelávania. Na druhej strane, ZŠ praktické sú funkčne oddelené od bežných základných škôl, žiaci ich navštevujú na základe odporúčania Špeciálne pedagogického centra, učia na nich spravidla špeciálni pedagógovia a faktická mobilita medzi ZŠ praktickými a ZŠ bežnými je blízka nule. Veľká časť ZŠ praktických sídli v jednej budove so ZŠ speciálnou a má spoločné vedenie. A predovšetkým, ZŠ praktické sú designované pre určitú "výkonnostnú kategóriu" žiakov - sú to také školy "zvláštneho určenia". To, že boli tieto školy premenované zo "zvláštnych" na "praktické" malo (ako to svojho času kdesi priznala i jedna z kľúčových aktériek tejto zmeny) predovšetkým symbolický význam - malo to znížit ich stigmatizujúci obraz. Lenže, ako už to býva, zmena mena nestačila. Naopak, práve vďaka nej teraz dochádza k takýmto sporom o názvy. Budeme ich teda nazývať v diskusiách ZŠ špeciálna špeciálna a ZŠ špeciálna praktická? |
rorýs |
#43 Re: Paní Baxová káže vodu a pije víno...2012-11-21 15:31#40: - Paní Baxová káže vodu a pije víno... A slyšel/a autor/ka příspěvku "...káže vodu a pije víno" o střední či vysoké škole, která v ČR přijímá studenty s mentálním postižením? Já to znám jen z ciziny, ze zemí, kde rovnost v přístupu ke vzdělání není praktikována pouze formou slovního cvičení. Jestlipak právě tohle není jeden z důvodů, proč paní Baxová napsala stanovisko... |
Nepřihlášený uživatel |
#44 Re: Re: Paní Baxová káže vodu a pije víno...2012-11-21 15:54#43: rorýs - Re: Paní Baxová káže vodu a pije víno... Např. Střední odborná škola managementu a práva, konzervatoře, střední odborná učiliště a také univerzita 3. věku :-) |
Pavla Baxová Nepřihlášený uživatel |
#45 Paní Baxová káže vodu a pije víno....2012-11-21 16:48Nepřihlášená uživatelko, můj syn chodil do běžné základní školy v místě našeho bydliště. Chodil tam devět let. Do školy byl přijat proto, že tam byla inteligentní a vstřícná ředitelka, která se rozhodla věci řešit, nikoli znemožňovat. Během celých devíti let dostávali učitelé podporu z místního speciálně pedagogického centra. Do školy chodila za synem speciální pedagožka a individuálně s ním 2x týdně pracovala. Asistenti, kteří ve třídě působili, byli proškolováni, pracovalo se s nimi mimo jiné metodou videotréninku interakcí. Nebylo to nic jednoduchého, ale přesto jsme za tuto možnost velmi rádi. Po skončení školy nastoupil syn do praktické dvouleté školy z toho důvodu, že jiná možnost neexistovala, resp. běžná střední škola by ho nevzala a na odborných učilištích jsme nenašli obor, který by syna zajímal (ani svíčky, ani obuvník, ani košíkář, zahradník taky ne). |
Vojtěch Zima |
#46 Re: Paní Baxová káže vodu a pije víno...2012-11-21 17:05#40: - Paní Baxová káže vodu a pije víno... Pro nepřihlášenou uživatelku. Člověk, který si myslí, že na někoho něco ví a použije to v kontextu, jako jste to použila vy, je slušně řečeno podlý či zlý. |
Fagala |
#47 Re: Paní Baxová káže vodu a pije víno...2012-11-21 22:37#40: - Paní Baxová káže vodu a pije víno...
Arogance, zloba a sprostota tohoto komentáře je tak dominantní, že jedině zmínka v ženském rodu "Ráda bych viděla" vyvolává pochybnost v přesvědčení, že to psal Gordon Brei. Styďte se, nepřihlášený uživateli a zakomplexovaný lůzře. |
Nepřihlášený uživatel |
#48 Re: Re:2012-11-22 10:49Účinnou cestou jest zajistit, aby měli rodiče možnost posouzení a možnost rozhodování, aby měly obě varianty důstojné podmínky pro práci s dětmi, to však určitě neznamená rušení speciálních škol. Naopak je třeba pracovat na podmínkách zejména pro ZŠ, aby netrpěly integrací i ostatní děti. Já znám naopak taky spoustu dětí, které po dvou až devítiletém trápení přešly do speciálky a dnes by jejich rodiče neměnili a let v ZŠ litují. |
Nepřihlášený uživatel |
#49 Re: Re: Re:2012-11-22 13:02Jsou případy, kdy integrované děti přechází do speciálek a nikdo už nepátrá po skutečných příčinách. Jestli selhává podpora poradenského zařízení, nebo se základní škola džentlmensky domluví se speciálkou, že pomůže zaplnit volná místa ve speciálce a dodá svého integrovaného žáka nebo jde o skutečné přání rodičů. Pokud je funkční týmové propojení základní škola - poradna-rodina, je integrace přirozenou a efektivní formou vvzdělávání pro všechny zúčastněné. |
Nepřihlášený uživatel |
#502012-11-22 21:17Fagala - Yiddish word for homosexual male. |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice SMS ČR proti převodu financování nepedagogických pracovníků na obce (Vařečkový protest)
787 Vytvořeno: 2025-02-03
Exemplární trest pro střelce koček z obory Březka
13514 Vytvořeno: 2024-08-09
Za vyřešení drogové situace na Praze 5
779 Vytvořeno: 2025-01-16
Petice za prošetření případu Libora BENÍČKA (kauza týrání zvířat v oboře Březka)
2559 Vytvořeno: 2025-01-20
ZÁKAZ RADARŮ NA DÁLNICÍCH
840 Vytvořeno: 2024-12-07
Petice za odvolání ředitele ZŠ Vančurova Hodonín
78 Vytvořeno: 2025-02-05
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
15790 Vytvořeno: 2023-10-30
Podpora pro spolek Triangl
280 Vytvořeno: 2025-01-23
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
18179 Vytvořeno: 2023-10-23
Petice proti zjednosměrnění provozu v centru Loun
271 Vytvořeno: 2024-11-29
Pepa a fortinte
33 Vytvořeno: 2025-02-06
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
1812 Vytvořeno: 2024-10-20
Břehy bez omezení!
1773 Vytvořeno: 2024-01-24
Petice za záchranu stromů a zelené plochy na ulici Kulturní v Rožnově pod Radhoštěm
31 Vytvořeno: 2025-02-05
Petice za odvolání ředitelky Krajské veterinární správy Karlovarského kraje paní MVDr. Márie Slepičkové
1880 Vytvořeno: 2025-01-22
Propusťme politické vězně a zastavme kriminalizaci rostlin a hub
172 Vytvořeno: 2025-01-13
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
49580 Vytvořeno: 2022-12-27
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
3092 Vytvořeno: 2024-07-23
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1468 Vytvořeno: 2024-12-12
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
6465 Vytvořeno: 2024-04-15