Petice proti vápencovému lomu na Bouzovsku

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#27 Re:

2016-02-20 10:46

#16: Peťa -  

 Plavební kanál je prostě jen vodní plocha s použitelnou hloubkou, o něco větší, než ponor nejvíce naložené dopravní barže. Jako rybník nebo potok nebo řeka.  Pomáhá krajině tím, že je v něm voda po celé jeho délce. Když na něm plave člun, voda kanálu zdvihá jeho supertěžký náklad jako nic. Můžeme ten supertěžký náklad přetáhnout docela snadno kamkoliv jinam. Asi šestkrát snadněji, nežli po kolejích. Za předpokladu, že chceme někam, kam ten kanál vede, a že máme nějaké dost velké necky. Ty se dají vyrobit výrazně levněji, než třeba koleje, vagóny, lokomotivy nebo organizace železničního provozu. Jako plavební kanál se v principu dá použít kterákoliv řeka, a dokonce i potok. Pokud se vhodně upraví jejich šířka  a hloubka. Že jsou na cestě přehrady?

No a? Lodní výtah ve Falkirku vypadá takto:

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#28 Re: Re:

2016-02-20 10:51:14

#27: - Re:  

 Jiný způsob,  jak přemístit plavidlo do vyšší plavební hladiny, je použití zdymadla:


Nepřihlášený uživatel

#34 Re: Re:

2016-02-21 09:42:54

#27: - Re:  

 Jaká je funkce těch zobců se mi nepodařilo zjistit. Možná mají nějaké vyšší poslání, jako samočištění, dejme tomu.