Petice proti rezoluci upírající Izraeli právo na Zeď nářků

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#153 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-17 15:48

#149: ShabbaTot - Re: Re: Re: Re:  

 Dnes ale nežijeme před několika tisíci lety, že anonyme?

Odpovědi

ShabbaTot

#168 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-18 06:13:22

#153: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Žalm 137 

U ŘEK BABYLONSKÝCH ,TAM JSME SEDÁVALI S PLÁČEM

Uřek babylonských,tam jsme sedávali s pláčem

   ve vzpomínkách na Sijón.

Své citary jsme v té zemi

   zavěsili na topoly,

když nás ti,kdož nás odvlekli,

   vybízeli tam ke zpěvu,

trýznitelé k radovánkám:

   "Zazpívejte nám některý ze sijónských zpěvů !"

Jak bychom však mohli zpívat

   píseń Hospodinovu v cizí zemi ?

Jestli Jeruzaléme,na tebe zapomenu,

   at mi má pravice sloužit zapomene.

At mi jazyk přilne k patru,

   nebudu-li si tě připomínat,

nebudu-li Jeruzalém považovat

   za svou svrchovanou radost.

 

 

 

 

Tak toto je Žalm 137 ,vytvořený s největší pravděpodobností Židem,který se vrátil do Israele z babylonského zajetí,anebo se v Israeli narodil a byl uvržen do babylonského otroctví.

Jedná se o konkrétní pocity jednotlivce,který je verbuje písemně a vyjadřuje tak své kladné a záporné emoce.

S největší pravděpodobností se tedy jednalo o israelitu,který zakusil babylonské zajetí a řídil se se svou židovskou komunitou radama proroka Jeremiáše,který psal.Toto praví Hospodin zástupů,Bůh Izraele,všem vyhnancům,které jsem odvedl z Jeruzaléma do Babylóna-Stavějte domy a bydlete v nich.Vysazujte zahrady a jezte jejich plody.Berte si ženy a poldte syny a dcery.Berte pro své syny ženy a své dcery vydávejte za muže,aby rodily syny a dcery:množte se ,at vás tam neubývá

Hledejte pokoj města,do kterého jsem vás odvedl a modlete se za něj k Hospodinu,protože v jeho pokoji budete mít pokoj.(29,4-7)

Ale protože Babylon bylo přece jenom zajetí a otroctví,na svou ztracenou vlast israelita vždy,rád a ve velkém vzpomínal,takže vzpomínat na horu Sijón,JERUSALÉM,chrám Hospodina a toto vše již před několika tisíci lety.

Vžádném případě nevzpomínal na nějaký Tel Aviv a již vůbec ne na chrám Hospodina,živého Boha a místo kde se nacházel jako na posvátné místo nějakého ---islámu!

Žádný v té době totiž nebyl.

Takže,pokud se israelký národ od dob babylonského zajetí nezměnil,potom je pořád stejný dříve,stejně jako nyní a proto nikdy nežije v nějaké přítomnosti,ale žije minulostí a tam se preferoval Jerusalem.

A chrám Hospodina.

....chápeš to...?