MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#103840 Musíme se spojit s Ruskem a Čínou!

2017-03-06 13:20

#103832: - 

 

V Česku pojede vysokorychlostní vlak nejdříve za deset let. V Rusku i Číně už jezdí

7 let starý článek.. :-)

 

 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#103843 Re: Musíme se spojit s Ruskem a Čínou!

2017-03-06 14:23:00

#103840: - Musíme se spojit s Ruskem a Čínou! 

 V Rusákově jezdí tak leda velký Zemanův opilecký pšouk, v jakém stavu je dnes Sapsan je velká otázka, Rusové vše vybydlí, tedy není důvod, aby nevybydleli i svojí "vysokorychlostní" trať. 

Evropan

#103856 Re: Musíme se spojit s Ruskem a Čínou!

2017-03-06 15:21:48

#103840: - Musíme se spojit s Ruskem a Čínou! 

V Číně vysokorychlostní vlaky již hodně dlouho jezdí. Do roku 2011 jezdili rychlostí 330 km/h., po nehodě, kdy se dva vlaky srazily, snížili rychlost na 300 km/h. V Rusku vyrobili jeden exemplář pseudorychlovlaku (ER200), ale dopadl stejně jako raketoplán Buran. Byl poruchový a je odstavený v železničním muzeu v Moskvě. Ruské dráhy provozují rychlovlaky Sapsan, což je souprava odvozená od typu Velaro od firmy Siemens a myslím, že jsou i v Německu vyráběné (pro jistotu). Jezdí na dvou tratí při rychlostech do 200 km/h. (i když wikipedia uvádí rychlost 250 km/h., odborné tiskoviny ale vždy uváděly 200 km/h.). Rychlostí 200 km/h. se ale jezdí i v Polsku, případně se můžete svézt našimi soupravami mezi Berlínem a Hamburgem, nebo se na tuto rychlost upravuje trať Brno - Břeclav. Za klasické vysokorychlostní vlaky se označují až ty, kde jedete rychlostí v rozmezí od 250 do 350 km/h. A není jich málo. Mezi ty nejmladší patří třeba tratě v Turecku z Istanbulu do Ankary a do Konye, případně budovaná trať v Maroku s termínem zprovoznění v roce 2020.

Budoucnost bych neviděl v tom, abychom se spojili s Ruskem a Čínou. Pro začátek by úplně stačilo spojit se s Německem, Polskem a Rakouskem. To pro nás bude projekt na příští "stoletku".