Otevřený dopis arcibiskupovi Janu Graubnerovi ohledně odvolání P. Marka Orka Váchy

Komentáře

#5201

Otce Váchy si nesmírně vážím. Věřím, že čtením jeho knih jsem se stala lepším člověkem a přiblížila se tak Bohu, a myslím, že v tom rozhodně nejsem sama. Můj přítel není věřící a na začátku našeho vztahu pro něj bylo velice těžké porozumět tomu, co to vlastně víra v Boha znamená. Po nějaké době jsem mu doporučila právě knihy Otce Váchy, které ho velmi zaujaly a právě díky nim dokázal více pochopit moji víru a naučil se ji respektovat. Touto dobou jsme spolu už pět let. Můj přítel rád odkazuje na Otce Váchu i jiné nevěřící. Neznám nikoho jiného z církve, kdo by takto dokázal přivést k Bohu jak nevěřící tak ty, kteří sice věřili v Boha, ale potřebovali svoji víru prohloubit.
Stručně řečeno Otec Vácha je momentálně jeden z nejaktivnějších členů církve, jehož myšlenky a aktivity oslovují tisíce lidí a přibližují je k Bohu. Žádný chybějící ubrus nebo nedopitý hrníček tohle nezmění a Otec Vácha by jednoznačně měl mít možnost ve své funkci působit dál.

Lucie Krausová (Železnice, 2025-02-20)

#5202

Nespuhlasi s rozhodnutim arcibiskupa Grabnera a take znsm Marka O.Vachu jako kvalitniho a vzdelaneho cloveka a kneze,ktery si takove jednani rozhodne nezaslouzi.

Jaromíra Novákova (Prušánky, 2025-02-20)

#5203

Abych se nemusela stydět, ze jsem součásti rimskokatolicke cirkve.

Romana Koblihova (Sedlec-Prčice, 2025-02-20)

#5204

Ztotožňuji se s autorkou dopisu i s mnoha komentáři signatářů. Vidím v celé kauze i zajímavý pozitivní efekt. Mnoho lidí, které by to jinak ani nenapadlo, si pustilo ze záznamu problematizovanou bohoslužbu a velmi pozorně ji vyslechli. Soli Deo Gloria.

Dalibor Titěra (Máslovice, 2025-02-20)

#5208

Coufalova

Vlasta Coufalová Coufalová (Velký Týnec, 2025-02-20)

#5209

Kněz Orko Vácha neudělal nic proti naší křesťanské víře. Za dobu svého působení obrátil mnoho nevěřících. Takové odsouzení si rozhodně nezaslouží.

Ludmila Staňková (Zlín, 2025-02-20)

#5213

Myslím si, že v dnešní asociální době by i církev měla být od toho, aby spojovala lidi, nikoli naopak. Chápu, že je to možná mimo její zásady, ale mě to přišlo jako spíš krok k přiblížení mše svaté k lidem, než o nějakou degradaci.

Vít Barth (Praha, 2025-02-20)

#5220

Podepisuji, protože nemohu mlčet. Marka Orko Váchu, vzdělaného, pracovitého a čestného člověka, si velmi vážím. Jen málo kněží dokáže oslovovat tolik lidí a přibližovat je Bohu. Naprosto nesouhlasím se způsobem, jakým byl odvolán arcibiskupem pražským z akademické farnosti. Český primas by neměl takto jednat.
Vyjadřuji respekt k rozumnému a lidskému postupu biskupa brněnského.

Vít Hojný (Dvůr Králové nad Labem, 2025-02-20)

#5223

Podepisuji, plně souhlasím s obsahem dopisu. Podepisuji, protože jsem za svých 74 let života nebyla z rozhodnutí hodnostáře mé církve více zklamaná, jako nyní. A že se k člověku za ta léta dostaly spousty různých chmurných zpráv...

Marie Voráčková (Praha, 2025-02-20)

#5224

Podepisuji především proto, aby byly mé postoje k této kauze jasné. Ve skutečnosti neočekávám, že by pan arcibiskup díky této prosbě změnil své chování, ale bylo by to milé překvapení.

Jana Vacíková (Hlohová, 2025-02-20)

#5233

Není mi lhostejné mafiánské chování vedení církve, krytí sexuálních zločinů a ponižování obětí sexuálního obtěžování a násilí

Štěpán Hrňa (Buchlovice, 2025-02-20)

#5235

Marek Orko Vácha je čistý člověk, kterého si velmi vážím.
Takových kněží je v katolické církvi velmi potřeba. Má veliký dar předávat Boží slovo i mimo církev.
Chci mu vyjádřit svoji podporu.

Věra Mokrá (Pardubice, 2025-02-20)

#5237

Podepisuji,protože si jako katolička přeji více otevřenou a současnou církev, která dokáže překročit svůj stín klerikalismu.

Barbara Kolářová (Zlín, 2025-02-20)

#5240

Zcela souhlasím, vnímám to stejně. Nerozumím co vyvolalo takové pohoršení.

Ilona Šlachtová (Brno, 2025-02-20)

#5248

Mt 25,40

Kamil Podroužek (Oparno, 2025-02-20)

#5249

Otec Vácha se snaží, aby byl Bůh blíž i lidem, kteří by do kostela jindy nevstoupili.. má tolik dobrých činností na kontě, že musí přeci všichni vidět, že to udělal bez žádných vedlejších úmyslů poškodit církev nebo podobné argumenty odvolání.

Martina Turoňová (Rožnov pod Radhoštěm, 2025-02-20)

#5252

Otec Vácha má dar přivádět lidi, zvláště mladé, k víře v její radostné a povzbuzující podobě.
Arcibiskup Graubner z nás křesťanů dělá spoluviníky zamlčování trestných činů a bezpráví v církvi.

Vera Malošíková (Holešov, 2025-02-20)

#5259

,Ježíš chodil i mezi lidi ,kteří byli na okraji společnosti a asi by neřešil nesmysly.

Vladimír Koliáš (Sokolov, 2025-02-20)

#5260

Souhlasím s obsahem dopisu.

Pavla Macounová (Olomouc, 2025-02-20)

#5261

Jsem proti odvolani

Margit Mališkova (Česky tesin, 2025-02-20)

#5266

Papež František vybízí, ať vyjdeme z kostela a evangelizujeme. Ukazujeme na Boha v místech, kde ho lidé neznají. Když otec Vácha tak činí, tak je za to potrestán…proč?
Jsem praktikující katolička a mrzí mě, že je katolická církev takto zkostnatělá… vždyť Ježíš se nám právě často ukazuje na těch nejméně běžných místech a situacích, nejen v krásně nazdobeném kostele.

Irena Rybníčková (Budišov 313, 2025-02-20)

#5271

S petici souhlasím.

Dana Ovečková (Praha, 2025-02-20)

#5272

Připojuji se podpisem k petici. Odvolání Marka Orko Váchy nebylo transparentně a srozumitelně komunikováno a vysvětleno.
Jsem od dětství členkou katolické církve, snažím se chápat většinu kroků jejich představitelů, ale pokud bylo důvodem odvolání Marka Váchy skutečně sloužení mše v Břevnovského klášteře, toto jednání se mi jeví jako výrazně farizejske a z mého pohledu jdoucí naprosto proti tomu, jak by se mela církev v dnešní době prezentovat- jako otevřená, přijímající, mající lidem ve světě co nabidnout.
Takové církve toužím byt součástí.
Krok pana arcibiskupa naopak vnímám jako takový, který bude církev v očích veřejnosti ještě více diskreditovat a doufám, ze bude mít tolik reflexe a pokory, aby jej byl schopen odvolat.

Pavla Janečková (Zlin, 2025-02-20)

#5276

Evidentně mistru Graubnerovi trošku vlezlo pod kůži genius loci Arcibiskupského paláce. Řešit problémy se zneužíváním nechce, jelikož některé z nich se jeho samotného dotýkají, hledá důvody k represím vůči osvícenějším, než je on sám.

David Pavliš (Praha, 2025-02-20)

#5277

souhlasím s obsahem dopisu

Věra Lipenská (Česká Rybná, 2025-02-20)

#5289

Podepisuji, protože znám Marka Váchu od dětství i jako kněze; nezaslouží si, aby byl bez možnosti obhajoby sesazen. Jeho evangelizační působení je naopak velmi potřebné.

Pavla Doležalová (Brno, 2025-02-20)

#5290

Podepisuji,protože se mi nelíbí způsob,jakým byl Marek Orko Vácha odvolàn. Nikdo se otce Marka na nic neptal,neměl.možnost se hájit a nikdo mu nic nevysvětlil.Způsob jeho odvolání je ryze totalitní praktika.Soudruhu arcibiskupe Jane Graubnere,račte na svůj pos rezignovat.

Petr Škranc (Brno, 2025-02-20)

#5292

Souhlasím bez výhrad.

Martin Václav Sukač (Zlín, 2025-02-20)

#5301

Nesouhlasím s odvoláním a s odůvodněním Jena Graubnera v této věci

Miroslav Kovář (Beroun, 2025-02-20)

#5303

Podepisuji, protože si myslím, že odvolání pana Váchy je neopodstatněné a nespravedlivé. Naopak měl by být obměněn za svou snahu něco změnit.

Matěj Krzystek (Těrlicko, 2025-02-20)

#5306

Mě zase pobouřilo takové rozhodnutí-odvolání , a to v době, kdy má kdejaký představitel v církvi plnou pusu o synodární cestě.

Zdeňka Pacíková (Strachotice, 2025-02-20)

#5308

Text výše vyjadřuje můj názor a souhlasím s každým slovem.

Martina Orságová (Olomouc, 2025-02-20)

#5314

Církev má k sobě lidi přitahovat, ona je ale dnes spíš vyhání. Lidé, jako je Marek Vácha, jsou nadějí, že jednou to bude jinak.

Magda Špetíková (Brno, 2025-02-20)

#5319

Vážím si aktivit P. Marka Orko Váchy, kterými dokáže oslovit množství lidí. Je autentický,vzdělaný,má široký záběr, na nic si nehraje, nejde po kariéře. Reakce pana arcibiskupa mi připadá jako z období středověku.

Jitka Čermáková (Brno, 2025-02-20)

#5320

Nesouhlasím s postojem představitelů církve, k odvolání M. Váchy neměli žádný důvod. Tohle není církev, jakou by Bůh chtěl mít.

Bára Pospíchalová (2025-02-20)

#5321

Podepisuji,protože souhlasím s každým slovem otevřeného dopisu a protože Marek Orko Vácha je obdivuhodný člověk. Kdo jej zná, ví…..

Františka Šedivá (Šlapanice, 2025-02-20)

#5325

Přístup arcibiskupství k případu pátera Marka Orka Váchy je velice smutný a špatný. Copak takhle se jedná s lidmi? Je to normální, aniž by s ním osobně nějakým způsobem jednali? To z lidské stránky. Co se týče mše samotné, nic špatného jsem na ní neshledával, naopak, ze záznamu jsem cítil tu milou a skvělou atmosféru mše, a to, že evangelium četl laicizovaný kněz, to, že na obětním stole nebyl ubrus... Co to je za argumenty? 😧😯 Právě taková mše přilákala více nevěřících. Právě takto vlastně Pán Ježíš působil mezi lidmi, mezi chudými, mezi farizeji. Církev jednou bude muset z toho krunýře vylézt, a právě tato událost (pro mnoho lidí bizární), všem ukázala, že změna rozhodně musí nastat.

Josef Kail (2025-02-20)

#5327

Nejsem členka katolické církve, ale sympaitizuji s peticí a moc si přeju, abychom se k sobě ve společnosti chovali křesťansky.

Odvolání pana Váchy z funkce bez možnosti se hájit nebo případně i napravit své kroky křesťansné není a rozrušilo řadu mých věřících přátel.

A mám obávu, že by mohlo zvýšit nechuť občanů stát se členy katolické církve a narušit důvěru v ní.

Hana JKřížová (Praha, 2025-02-20)

#5329

Podepisuji, protože jsem zhlédla celý pořad Hospodin v hospodě a nenašla jsem v něm nic závadného, co by odporovalo křesťanství. Naopak, kladně mě oslovilo společenství věřících a hledajících.

Iveta Sedlinská (2025-02-20)

#5330

Protože Ježíš Kristus tu je pro všechny, nejen pro novodobé farizee a zákoníky.

Eva Poláková (Brno, 2025-02-20)

#5335

Nesouhlasím s odvoláním Orka a tím, že církev zaštiťuje lidi, kteří sexuálně zneužívali

Ester Doležalová (Velké Meziříčí, 2025-02-20)

#5355

Podepisuji, protože nevidím žádný důvod k odvolání Marka Orko Váchy a plně se s obsahem dopisu ztotožňuji.

Tomáš Miklík (Brno, 2025-02-20)

#5361

Hyperkorektnost je pro mne cestou do pekel. Chci vidét osoby "Představené" jako laskavé, tolerantní. A nevnímat Pravdu jako něco co je pravdou, protože je to nejvíce slyšet..

Pavel Knížek (Praha 11, 2025-02-20)

#5364

Odvolání p. Váchy se mne hluboce dotklo, protože jsem jeho činy s uznáním a úctou sledovala několik let. Odvolání na podkladě vykonstruovaných a uměle vyvolaných pobouření jsme zažívali léta, mezi 1970 a 1990. Většinou pod taktovkou strany a vlády lidu, že se k podobnému kroku sníží čelný představitel katolické církve v roce 2025 mi připadá absurdní.

Eva Hledíková (Praha, 2025-02-21)

#5372

Podepisuji, protože sdílím názor autora veřejného dopisu arcibiskupovi Janu Graubnerovi ohledně odvolání P. Marka Orko Váchy.

Jan Smutný (Čechtice, 2025-02-21)

#5376

Když někdo má ten dar předávat víru,tak ji může předávat kdekoliv.

Jitka Pokorná (Přibyslav, 2025-02-21)

#5377

Podepisuji, protože p. M. Vácha jednal s dobrým úmyslem a čistým srdcem. O chybách během liturgie měl být dopředu upozorněn, nestalo se. Rozhodně uvedené důvody nejsou tak závažné, aby byly důvodem k odvolání z funkce - navíc bez předchozího upozornění a komunikace s dotyčným.

Renata Macháčková Dostálková (Staré Město u Uh. Hradiště, 2025-02-21)

#5380

Podepisuji, protože to prožívám úplně stejně. Jsem katolička důvěřující Hospodinu, praktikující od mládí a je mi už víc než šedesát. Kéž se Boží Slovo šíří po celé zemi...

Markéta Schichová (Čisovice, 2025-02-21)

#5387

Věřím, že jsme bratři a sestry.

Pavel Oslík (Samotišky, 2025-02-21)

#5395

Podepisuji, z důvodu neuctivého přístupu k panu M. Váchov a nesouhlasu s jeho odvoláním.

Jakub Priplata (Praha, 2025-02-21)



Placená propagace

Tuto petici propagujeme 3000 lidem.

Zjistit více...