Petice studentů, absolventů, učitelů a znepokojené veřejnosti proti omezení hodinové dotace dějepisu, zeměpisu a přírodopisu

Komentáře

#809

Podepisuji, protože kvalitní výuka se v této hodinové dotaci dělat nedá. Původním záměrem měla být výuka těchto předmětů v dvouhodinových blocích - a teď obrat o 180 stupňů? Je to příklad totální bezkompetenčnosti, s jakou příprava nového RVP probíhá.

Berenika Šišuláková (Loučeň, 2024-12-10)

#815

Protože to konečně vypadalo, že se ve výuce dějepisu začíná blýskat na lepší časy. Tolik lidí se věnovalo přípravě materiálů a metodik k badatelské výuce, soustředili se na kritické myšlení. V pohých 45 minutách týdně opravdu imho nejde kvalitně dějiny dětem přiblížit. Jemi z toho upřímně smutno :( Fakt bych chtěla vidět hodinu autora tohoto výmyslu, jak by si je rozložil v roce.

Karolina Kafková (Brušperk, 2024-12-10)

#818

Učím přírodopis a neumím si představit mít poloviční hodinovou dotaci... To se děti nenaučí už téměř nic z oboru...

Petra Maslíková (Mělník, 2024-12-10)

#831

Podepisuji, protože mi záleží na budoucnosti naší země, která bude v horizontu deseti let trpět, kvůli špatné výuce dějepisu

Petr Kučera (Hazlov, 2024-12-10)

#832

V době, kdy je tradiční frontální výuka kritizována a důraz se klade na různé formy činnostního učení, působí tento krok nelogicky a nekoncepčně. Pokud bude navrhovaná změna schválena, pedagogové budou nuceni vrátit se k výkladu, aby splnili cíle kurikulárních dokumentů, protože použití rozmanitých výukových metod by je v praxi spíše zdržovalo. Současně žákům a studentům nebude poskytnuta příležitost k hlubšímu přemýšlení o učivu ani k rozvíjení tolik žádaných klíčových kompetencí. Z těchto důvodů tuto petici podepisuji.

Tomáš Pintner (České Budějovice, 2024-12-10)

#833

Mám ráda tyto předměty

Jana Jarošová (Praha, 2024-12-10)

#843

Souhlasím

Lenka Hejdukova (Plzeň, 2024-12-10)

#854

Roky se snažíme podporovat učitele v tom, aby učili jinak, venku, badatelsky, kompetenčně, aby se žáci učili aktivně měnit svět kolem sebe. A školám jsme radili, ať překročí formát 45 minut, spojují hodiny do bloků... A teď se učivo oseká na hodinu v týdnu a zabijí se tak snahy o modernizaci výuky (a to vypadalo RVP v mnoha směrech nadějně). Po této změně už NPI nenajde zastání opravdu nikde. Ztrácíte poslední podporovatele.

Martin Kříž (Zašovice, 2024-12-10)

#856

Protože nechci, aby se Komenský v hrobě obracel. Díky

Alena Tíkalová (Kraluv Dvur, 2024-12-10)

#858

Podepisuji, protože jsem učitelkou dějepisu a nechci se podílet na výuce a výchově dalších "nevzdělaných oveček", které budou naši zemi při volbách směrovat pod ochranná křídla samozvaných Spasitelů. Mám pro jejich volbu jediné vysvětlení , že ve škole buď nedávaly dostatečný pozor, nebo se vůbec nedostaly ke kvalitní výuce moderních dějin.

Jana Spudilová (Kutná Hora, 2024-12-10)

#862

Jako učitel jsem znepokojen snahou omezit výše zmíněné "vyučovací předměty".

Matěj Komínek (Zlín, 2024-12-10)

#868

Podepisuji, protože jsem znepokojen s vyvíjející se situací ohledně nového RVP. Jsem studentem oboru biologie a geografie. Dokážu respketovat změnu hodinové dotace i škrty, ale jen v rámci celkové reformy školství. Zde se škrtá jen to, co není podstatné. Ale proč zrovna tohle? Jaký je rozdíl při škrti mezi fyzikou, biologii, chemii nebo geografií? Pokud chceme měnit věci, tak bychom měli komunikovat a dělat to případně komplexně a ne sporadicky jen podle toho, co nejméně bude bolet.

Jiří Svoboda (Kroměříž, 2024-12-10)

#870

Souhlasím se zněním petice.

Zdeněk Vašek (Praha, 2024-12-10)

#874

Nesouhlasím se sníženou hodinovou dotací dějepisu, zeměpisu a přírodopisu

Šárka Rokosová (Velké Přítočno, 2024-12-10)

#876

podepisuji, protože jsem student pedagogické fakulty v oboru učitelství pro 2. stupeň základní školy a mám aprobaci Zeměpis a Přírodopis.

Michal Sládek (České Budějovice, 2024-12-10)

#877

Je jedna hodina prostě málo. :-)

David Lopaur (Olomouc, 2024-12-11)

#886

Jsem učitel a snížení hodinové dotace u těchto předmětů mohla vymyslet pouze blbá ministerská úřednická hlava.

Jakub Ozaňák (Most, 2024-12-11)

#887

Učím zeměpis, tento a ani dějepis s přírodopisném by neměly být omezovány.

Ondřej Kyselý (Olomouc, 2024-12-11)

#888

Jsem studentka učitelství biologie a už takhle je málo času na některé věci, takže jedna hodina týdně je šílenost.

Sabina Podroužková (Kostomlaty nad Labem, 2024-12-11)

#893

Podepisuji, protože bych žákům a studentům přála možnost ponořit se do témat dějepisu, přírodopisu nebo zeměpisu s chutí, zájmem a pochopením a protože věřím, že k tomu dobrý učitel potřebuje čas, který mu teď chceme vzít.

Martina Horáková (Český Brod, 2024-12-11)

#898

Tyto předměty jsou už takto podceněné a další omezování už není na místě.

Marek Velechovsky (Nymburk, 2024-12-11)

#899

Bych chtěla, aby každý mladý člověk měl základní orientaci v přírodních dějích, vztazích mezi státy a byl schopen díky vedení a dostatku času pochopit souvislosti.

Petra Šimáková (Praha 10, 2024-12-11)

#904

Jako vyučující dějepisu jsem znepokojen tlakem učit badatelským způsobem, i přes nízký počet hodin. Méně hodin tak znamená buď letopočty a nesourodá fakta, nebo sice věcné, ale nesourodé a chaotické informace. Omezení hodin tak nutně povede k oslabení modernizačních prvků ve vzdělání.

Tomáš Poláček (Praha, 2024-12-11)

#907

Nesouhlasím s krácením hodinových dotací na dějepis, zeměpis a přírodopis. Je nutné změnit rozsah a způsob vyučovaného učiva. V dějepise se nazývat hodiny pravěkem, ale vést děti k pochopení doby jako takové a spojit v ní znalosti dějepisu, zeměpisu i přírodopisu, architektury, výtvarného umění....aby děti pod každým obdobím měly jasnou představu o tom, co se dělo a neučily se spoustu zbytečných faktů...stěžejní fakta. Taktéž hodiny přírodopisu. Základem by mělo být naučit děti milovat a chránit přírodu kolem nás a znát ji....umět rozpoznat rostliny, stromy, které u nás rostou a znát zástupce našich živočichů, hmyzu apod. Participovat na projektech chránících přírodu v dané lokalitě. Zeměpis by měl být především o znalosti map a stěžejních faktů pro každou zemi. Pravé a levé přítoky řek nejsou důležité, ale důležité řeky a kudy tečou ano. Čím je každá země známá a jací lidé tam žijí a jaké mají sociálně-kulturní kořeny a co je tradiční pro tyto země.

Kateřina Pospíšilová (Říčany, 2024-12-11)

#913

protoze to je absolutni nesmysl,mit drjepis,prirodopis,zemepis na druhem stupni pouze 1x tydne.Vyrazne to snizi kvalitu vyuky a nasledne predani informani detem.Deti budou mit nizsi zakladni prehled do zivota.

Petra Jeřábková (Heřmanův Městec, 2024-12-11)

#915

protože jako učitel dějepisu, který se snaží o badatelskou výuku si zásadním způsobem nedokážu představit, jak takto učit při výrazně snížené hodinové dotaci.

Marek Simandl (Krásná Lípa, 2024-12-11)

#922

......kdo nezná dějiny lidstva, zeměpisné a přírodopisné zákonitosti.......jakoby nežil. Kdo se snaží z pozice moci tato vědění jakýmkoli způsobem okleštit, zpomalit, upozadit...... nemůže spolurozhodovat o směřování společnosti!!!!

Radek Svatoň (Přílepy, 2024-12-11)

#929

Zcela souhlasím se zněním petice. Návrh MŠMT je zcela diletantský a nezohledňuje potřeby společnosti.

Tomáš Gráf (Praha, 2024-12-11)

#931

Znalost vývoje společnosti, prostoru, ve kterém žijeme a principů přírody, které nás obklopují, je přes všechny pochyby více než žádoucí.

David Hons (Brno, 2024-12-11)

#938

Zeměpis, dějepis a přírodopis patří k základům vzdělání a alespoň za mého dětství a dospívání to byly jedny z nejzajímavějších předmětů na škole. Mj. i díky dějepisu jsem se stala archeologem.

Zdeňka Nerudová (Brno, 2024-12-11)

#946

jsem učitelka D,Z - jsou důležité v kontextu všeobecných vědomostí a zákonitostí dnešního světa a vývoje civilizace

Petra Kotlárová (Knov, 2024-12-11)

#948

Souhlasím s textem petice. Přál bych si, aby v případě snížení hodinových dotací se z předmětů zeměpis dějepis staly hybridní hodiny právě badatelsky orientované výuky oscilující mezi tématy na pomezí těchto předmětů. Jinak by měla hodinová dotace zůstat zachována.

Matěj Skřivánek (Vyškov, 2024-12-11)

#950

Podepisuji, protože navrhovaný záměr je zcela v rozporu s revizí kurikula. Na potřeby současného světa dobře reaguje badatelská výuka, redukce hodinové dotace naopak povede k návratu k frontální výuce. Záměr ministerstva vnímám jako cílené podkopávání občanské společnosti a demokracie v ČR. Proč ministerstvo tímto krokem dláždí cestu populistům, demagogům a autokratům?

Jiří Neminář (Hlučín, 2024-12-11)

#954

Učím.

Eva Landsingerová (Holice, 2024-12-11)

#956

Redukcí hodin výuky uvedených předmětů nevychováme mladé uvědomělé lidi. Změnit by se měl spíš styl výuky místo jejího zkrácení.

Markéta Dumpíková (Brno, 2024-12-11)

#963

Nemůžeme mít tupé děti .

Johana Gabrielová (Nový Bor, 2024-12-11)

#964

Omezení hodinové dotace nepovede k efektivnějšímu vzdělávání, pouze k líbivému pozlátku v podobě opticky lepších vzdělávacích výsledků, získaných ovšem na základě signifikantně mírnějších požadavků na znalosti a dovednosti. A to při použití tradičních metod výuky. Jak by to mělo vypadat při používání těch progresivních, které se, jak ve znění petice stojí, vyznačují nezanedbatelně vyšší časovou náročností realizace a vyhodnocení, si raději nechci představovat.

Filip Malík (Valašské Meziříčí, 2024-12-11)

#975

Podepisuji, protože mám malé děti a chci, aby se jim v budoucnu dostalo kvalitního vzdělání, které s omezenou hodinovou dotací zkrátka není možné. Zároveň jsem učitelkou dějepisu a už omezení pro 6. třídy (kde je bohužel dějepisu věnována jen jedna hodina namísto dvou), je velká komplikace, dětem nejsme schopni v této hodinové dotaci poskytnout dostatečnou fixaci látky, není tolik prostoru pro tvořivé aktivity a už jsem měla stížnosti i ze stran dětí, že by chtěli hodiny dvě.

Liliana Černá (Volduchy, 2024-12-11)

#980

Podepisuji, protože mi záleží na vzdělání další generace a jakožto budoucí učitelky dějepisu mi záleží na tom, aby studenti nejen znali, ale hlavně CHÁPALI lidské dějiny v souvislostech a na základě toho dokázali kriticky smýšlet o dění v dnešním světě. To samé se týká i dalších dvou zmíněných předmětů. Základní vzdělání by mělo být plné a ne ošizené nesmyslným biflováním fakt.

Michaela Horníková (Staňkov, 2024-12-11)

#983

Nesouhlasím s takovou destrukcí vzdělávání.

Tamara Kotrbová (Zlín, 2024-12-11)

#984

Připojuji se k podpisu z mnoha důvodů - nejvýraznější signály se dotýkají zejména principu výuky dějin, geografie či znalostí z oblasti přírodopisu v podobě suchých faktografických výkladů. Bez přehodnocení výuky směrem k badatelskému stylu se generace studentů nenaučí vnímat ani souvislosti ani kontext. Přitom badatelská varianta výuky přímo vybízí k aktivizaci syntetizačních i analytických dovedností žáků a studentů. Pokud zůstaneme pouze při faktografické formě výuky, dosáhneme velmi nízkého procenta výsledků - mnoho z vysokoškolských studentů přiznalo, že znalosti z dějin považovalo za nutné zlo právě díky této faktografické formě výuky a teprve s živými prvky badatelského stylu začali mnozí z nich chápat souvislosti i smysl výuky dějin i v tom kontextu, že jsme jako druho homo sapiens jedinými živočichy, kteří mají tendenci se dějinami svého druhu zabývat takto do hloubky. Tento jev má jistě svoje archetypální důvody - minimálně v hodnotě předávání zprávy, jakéhosi typu příběhu rodu, jeho proměn a vývojových zvratů, pochopitelně také třeba z rozhodně ne bezvýznamného důvodu předávání znalostí a zkušeností, orientace v prostoru i v životním prostředí. Snížení časové dotace nepovažuji za krok kupředu, naopak se jedná o zásah, který významně omezí znalostní bázi a kulturu v širokém společenském měřítku.

Andrea Jochmanová (Brno, 2024-12-11)

#994

Podepisuji, protože s peticí plně souhlasím.

Eliška Vostracká (Staňkov, 2024-12-11)

#998

Podepisuji petici protože dějepis má zásadní zastoupení na školách a mělo by se učit především o dějinách 20. století.

Štěpán Galle (Turnov, 2024-12-11)

#999

Podepisuji, protože souhlasím s textem petice

Lukáš Mráz (Slaný, 2024-12-11)



Placená propagace

Tuto petici propagujeme 3000 lidem.

Zjistit více...