Pusťte tatínky k porodu!

Komentáře

#19609

Sdílí společnou domácnost, muže sdílet i všechny fáze porodní. Případně otestovat ať mají všichni jistotu, ze jsou rodice zdraví.

(Hradec Králové, 2020-03-19)

#19610

Aby maminky nebyly vystresované

(Ledeč nad Sázavou, 2020-03-19)

#19612

Podepisuji, protože tento zákaz nemá opodstatnění, pokud budou dodržena základní epidemiologická opatření směrem k personálu. Navíc tento zákaz může zvýšit četnost domácích porodů.

(Štěnovice, 2020-03-19)

#19613

Podepisuji, protože souhlasím s názorem, že by měl být otec u porodu. Stejně tak jako tam je zrovna matka a celý personál. Pochybuji že se bude personál před každým nástupem na sál testovat na koronavirus, aby neohrozil díte. Otec přeci může mít stejné ochranné oblečení jako personál i kdyby měl být ve skafandru. Jenom informace, ze by nemohl být partner při porodu může pro rodičku být velkou psychickou zátěží ještě před porodem samotným, tím ohrozit jí i plod.

(Hradec Králové, 2020-03-19)

#19617

Podepisuji, protože toto nařízení považuji za diskriminační s ohledem na život a sounáležitost celé budoucí rodiny. Daleko větší problém ohledně nákazy spatřuji v tajném shlukování mládeže, což ovšem vláda absolutně nezvládá

(Oslavany, 2020-03-19)

#19619

Podepusuji, protože se také domnívám, že otec u porodu je pro personál nižším rizikem.. Otec u porodu je podporou maminky. Měl by tam být, prožívat, zažívat, pomáhat a pamatovat si první momenty....

(TŘEBOŇ, 2020-03-19)

#19620

Je to nesmyslne, nepovede to k vetsi ochrane nikoho a naopak bude o to vice zen rodit doma (ja byt v situaci rodici zeny nyni, tak to tak udelam, ackoliv za beznych okolnosti bych rozhodne rodila v porodnici)

(Brno, 2020-03-19)

#19622

Podepisuji, protože mi přijde hloupé, aby človek, který s námi žije v jedné domácnosti a u porodu v ochranném oděvu a roušce představuje daleko menší riziko, než rodička sama, nemohl být oporou své ženě a bylo mu odepřeno právo, být se svým dítětem v prvních okamžicích jeho života. Dle mě je to chvíle, kdy se tvoří nejsilnější pouta a nikdo nemá právo do tohoto vzácného okamžiku zasahovat. Dále jsem si jistá, že to silně ohrožuje psychickou pohodu nastávající maminky a tím i průběh porodu! Nehledě na to, že se řadím k těm ženám, co jsou v očekávání, konkrétně už 3.5. a skutečně si neumím a ani nechci představit, že bych tuhle chvíli prožívala bez svého muže, své největší opory!

(Úpice, 2020-03-19)

#19626

Je to nelidské jednání.

(Olomouc, 2020-03-19)

#19633

Protože nevidím riziko pokud je otec zdravý a má ochranne pomůcky, tak není důvod proč by nemohl být u porodu a být své ženě na blízku.

(Lešany, 2020-03-19)

#19639

Podepisuji, nedokazi si predstavit porod bez partnera. Tatinek k narozeni miminka proste patri,nejen pro oporu maminky ale i pro pocit kdyz se rosi jeho dite.

(Liberec, 2020-03-19)

#19641

Pokud může být v porodnici rodička, která je se svým partnerem v 99,9% v blízkém kontaktu, může být u porodu i otec. Pokud je nakažený, je i rodička. Už takto zaživají rodičky velký stres z toho, co se děje. Porod je velká zátěž a budou na vše celou dobu sami. Dále boding není jen pro maminky, ale i tatínky. Oba si vytváří pouto s miminkem a teď o to tatínci přijdou.

(Mladá Boleslav, 2020-03-19)

#19643

Zákaz je nesmyslný, sdílím s manželem domácnost, pokud by představoval riziko on, pak já také. Navíc on bude chráněn ochrannými pomůckami, klidně podstoupí jakákoliv předchozí vyšetření atd... Pro psychiku rodičky i dítěte a také pro pohodu a úlevu personálu je obrovsky důležité, aby byl otec u porodu. Nikdy bych neuvažovala o porodu doma, ale po zákazu otce u porodu mi i tato jinak nepředstavitelná a nebezpečná myšlenka blikla hlavou....

(Štěnovice, 2020-03-19)

#19645

přítomnost otce dítěte u porodu je pro mě důležitá. Počítali jsme s ní s manželem od začátku těhotenství a oba se na to připravovali. Jsme zdraví, doma už přes týden v dobrovolné izolaci, nestýkáme se s jinými lidmi a maximálně dodržujeme všechna hygienická opatření. Není důvod, proč by jeden z nás (nastávajících rodičů) neměl být u porodu, když je to ve prospěch hladkého, přirozeného porodu a zdraví matky i dítěte. Stres opravdu ničemu nepomůže.

(Praha 8, 2020-03-19)

#19652

Pro personál není otec, který žije ve společné domácnosti s rodičkou, rizikem navíc - má-li vir on, má ho i rodička. Navíc může převzít mnohé úkony, které by jinak musely provádět PA, a tak sníží dobu, kdy může k přenosu viru dojít.

(Křinice, 2020-03-19)

#19653

Je to nesmysl. Lidi mají volný pohyb. Jezdi MHD a jednoho člověka odstrihnete u jednoho z nejkrásnějších momentu života. Všechny zákazy respektuji, ale tohle už je obrovský zásah do soukromí a nesouhlasím s tím!!!

(Komarov, 2020-03-19)

#19654

Protoze mam sama 2deti a neumim si presdtavit ze bych je rodila vez manzela po mem boku

(Praha, 2020-03-19)

#19664

Chci mít partnera u porodu

(Teplice, 2020-03-19)

#19665

Podepisuji, protože tatínek by měl být u porodu. ❤️

(České Budějovice, 2020-03-19)

#19670

Tento zákaz je nesmyslný, jen přitíží matkám a zdr. sestrám.

(Brno, 2020-03-19)

#19671

Jsem otec a chci byt sve zene oporou, na porod naseho druheho detatka se moc oba dlouho tesime, o to vic kdyz u prvniho porodu jsem byt nemohl (cisarsky rez).

(Lovosice, 2020-03-19)

#19672

Otec má právo, a měl by být u narození svého dítěte, a hlavně celé to prožít se ženou a být ji oporou v tak důležitý okamžik.

(Praha, 2020-03-19)

#19673

Tatínek k porodu rozhodně patří a nikdo nemá právo mu to odepřít!

(Klopina, 2020-03-19)

#19674

Pokud by byli rodiče dítěte žijící ve spolecne domácnosti nakažení, myslim,ze otec v ochranných pomuckach nepředstavuje riziko nákazy oproti rodicce. Zároveň mi neprijde spravne,aby otec viděl poprvé svoje dite až několik dnů po narození.

(Hradec Kralove, 2020-03-19)

#19676

Tatínek je důležitý ! A rodit doma se bojím !

(Mladá Boleslav, 2020-03-19)

#19685

Toto opatreni postrada vyznam pokud otec a matka sdili spolecnou domacnost!!!
Jako otec, termin 20.4. zasadne protestuji, specialne pokud nebudu vykazovat priznaky... nechte me s pani timto nelehkym procesem projit, prosim....

(Melnik, 2020-03-19)

#19686

Sama mám dítě a neumím ani nechci si představit pocit beznaděje a stresu, ale zaroven záplavu emocí, pomoci a pochopeni, co se nikdy uz neopakuje. Bylo by pro nas strasne kdyby muj muž nemohl být u porodu a být tam pro nas tady a teď!

(Praha, 2020-03-19)

#19688

Zažila jsem ten zásadní rozdíl v přístupu otce k dítěti, pri jehož porodu pomáhal nebo byl přítomen.

(Vrchlabí, 2020-03-19)

#19689

Chcem svojho manzela pri porode. Je mi obrovskou oporou a neviem si to bez neho predstavit.

(Praha, 2020-03-19)

#19696

Otec dítěte sdílí s matkou stejnou domácnost a v případě, že by měl být nakažen, tak velice pravděpodobně bude nakažena i nastávající maminka. Přijde mi jako absolutní nesmysl nevpustit otce k porodu.

(Kladno, 2020-03-19)

#19698

si myslim, ze je to opravdu nezbytne, aby doslo ke zmene tohoto rozhodnuti

(praha, 2020-03-19)

#19699

Protože budu rodit a potrebuju manžela u porodu, už mi byl doporučený i ambulantní porod a pořad doma přímo sestrickami v porodnicích, což mi přijde jako úplný vrchol!

(Praha, 2020-03-19)

#19702

Podepisuji, protože jsem právě v 9.měsíci těhotenství a náš syn může přijít na svět každým dnem. Již tato situace, která nastala, je pro mne velmi stresující, bojím se o sebe o své dítě a mou jedinou oporou v těchto chvílích je můj manžel. Jsem prvorodička a nevím, co mě čeká. Proto mám z porodu strach, je to asi normální, ale právě proto by jsem chtěla mít svého nejbližšího člověka v této chvíli u sebe. Nicméně i pro mého manžela je důležité být u narození syna, na kterého se tak moc těšíme!
Myslím, že mluvím za spostu nastávajících maminek, které jistě prožívají situaci podobně a vědí, jak moc je to pro nás všechny důležité, mít u sebe v tyto náročné chvíle a v dnešní těžké situaci své nejbližší! PROSÍM, PUSŤTE TATÍNKY K PORODU!!!!!

(Ústí nad Labem, 2020-03-19)

#19706

Jsem matka 18 měsíčního syna, a nyní čekáme narození našeho druhého syna. Manžel byl u porodu i poprvé a bez jeho podpory bych porod nezvládla normální cestou. Ani jeden z nás si nedokážeme představit, že by nám tohle bylo odepřeno.

(Libiš, 2020-03-19)

#19708

Je to absolutní nesmysl. Buď jsou nakažení oba rodiče, nebo ani jeden.

(Tatenice, 2020-03-19)

#19712

Jako matka dvou dětí, z nichž jedno bylo narozeno SC, bych byla ráda, aby měly rodičky možnost mít u sebe partnera, který prokáže, že není nakažený, protože je to neuvěřitelná pomoc při porodu, jak pro rodičku, tak pro personal. Díky

(Zádveřice 320, 2020-03-19)

#19713

Přikládám email, který jsem před chvílí odeslal na email ministerstva zdravotnictvi.

Vážený pane ministře Vojtěchu,

v první řadě bych Vám a kolegům poděkoval jak celou situaci ohledně koronaviru řešíte. Chápu, že situace je složitá a žádá si radikální kroky.

Respektuji a dodržuji všechna nařízení, která vláda v současné době zavádí.

V některých případech bych se dokonce i přiklonil k přísnějším pravidlům a vyšším postihům za nedodržení pravidel.

Jako nastávající otec se však nemohu ztotožnit s nově zavedeným opatřením, které udává, že otec nemůže být přítomen u porodu.
Žena čeká naše 1. dítě a neumíme si představit, že by porod (nemyslím pouze samotný akt, ale celý proces od cesty do porodnice, čekání až po samotný porod) měla žena absolvovat sama.

Nejsem odborník v oblasti virologie ani lékařství, ale jsem přesvědčen, že když jsme nyní spolu v jedné domácnosti (tudíž i ve společné karanténě), přítomnost obou u porodu dramaticky nezvyšuje pravděpodobnost případné nákazy.
Chápal bych zvýšené nároky na čistotu, dekontaminaci i včetně oděvu, ochranné pomůcky a jiné, nicméně rozdělit rodinu právě v tomto zásadním momentě mi příjde příliš kruté a stresující.
V současném stavu jsem přesvědčen o tom, že nařízení nadělá více škody než užitku.

Za sebe, moji rodinu a všechny těhotné ženy Vás prosím o přehodnocení zmíněného nařízení.

Přeji hodně sil!
S přátelským pozdravem a poděkováním

Robert Serdinšek

(Blansko, 2020-03-19)

#19715

Čekáme dítě a rozhodnutí ministra zdravotnictví považuji za nesmyslné.

(Praha, 2020-03-19)

#19719

Má pritelkyne čeká naše první společne dite a ja ji chci byt velkou oporou u jednom z nejkrásnějších zážitku v životě.

(Buchlovice, 2020-03-19)

#19727

Můj manžel byl pro mě u porodu moc důležitý a hlavně tento jedinečný okamžik, kdy rodič poprvé spatří své dítě, ten zázrak, ten se v životě jednoho člověka tolikrát neopakuje. Nevidím důvod, proč by zdravý otec nemohl být u toho.

(Praha, 2020-03-19)

#19730

Otec má právo tam s námi být!!!!

(Tabor, 2020-03-19)

#19732

A co takhle zakazat pritomnost matky u porodu?

(Liberec, 2020-03-19)

#19733

...jsme v tom spolu;-(

(Brno, 2020-03-19)

#19734

Naprosto souhlasím. KOKOTI ničí další generaci a to se musí zarazit.

(Cheb, 2020-03-19)

#19735

Je důležité,aby takový okamžik mohli sdílet oba rodiče společně,pokud si to přejí!

(Krásná Lípa, 2020-03-19)

#19738

I am an American with limited Czech language and I need my Czech husband present to help me communicate with doctors and nurses.

(Ostrava, 2020-03-19)

#19751

Nesmysl!! Chtěl bych být u zrodu svého syna, jako otec jsem pro své okolí menší riziko, než rodicka

(Homole, 2020-03-19)

#19756

Je to nesmysl - tatínkové u porodu budou i v předchozím blízkém kontaktu s matkami. V případě pozitivity budou i tyto již infikované. Naopak absence podpory (otce) u porodu vidím jako potenciální velkou psychickou újmu na tolik potřebném sebevědomí rodičky. Zároveň takto nastávající otec úplně nesmyslně promešká zásadní neopakovatelný okamžik v celém svém a potomkově životě...
Pane Ministře, Vy asi jste v dané otcovské roli ještě nebyl, že? Je to vidět:(

(Kosmonosy, 2020-03-19)

#19764

Jsem mela partnera u porodu a nedokazu si predstavit, ze bych to psychicky zvladla sama..Situace je uz takto dost psychicky narocna a toto opatreni muze maminky opravdy psychicky poskodit a jeste vice vystresovat..oba rodice jsou ve stejne domacnosti, tudiz mi toto opatreni prijde nesmyslne

(Mníšek pod Brdy, 2020-03-19)

#19769

Já osobně bych porod bez své mužské podpory psychicky nikdy nezvládla. Upřímně bojuju i u odběru krve a pod. A myslím si, že je spousta maminek, co na tom teď může být podobně a stres, kterým si teď procházejí může mít negativní dopad jak na ně tak na dítě. Rozumím, že je situace komplikovaná, ale pro dobro maminky a následně celé rodiny by bylo lepší, kdyby otec tyto chvíle mohl prožít taky.. Neumím si představit, že bych musela lámat ruku cizí ženě, co mi bude otírat pot z tváře.. Ještě když o mně v těhle situacích nic neví a tím pádem opravdu nebude vědět jak se ke mně chovat.

(Ostrava, 2020-03-19)

#19777

Po prvním těžkém porodu, kdy mi byl manžel obrovskou oporou, si nedokážu představit, že bych tam teď byla sama a mám z toho opravdu strach.

(Velké Karlovice, 2020-03-19)

#19779

Podepisuji, protože tohle omezení je totálně nesmyslné.

(Kralupy nad Vltavou, 2020-03-19)

#19782

Podepisuji, protože přítomnost otce u porodu považuji za velkou psychickou oporu pro nastávající matku, jsem ve 34tt a tato restrikce je pro mě velmi frustrující.

(Šestajovice, 2020-03-19)

#19784

Je to nesmysl. Pokud ma tatinek koronavirus, tak ho ma i matka a tim padem to dostanou i porodni asistenky. Teda za predopkladu, ze jim stat neda to co by mel ( respiratory nejvyssi tridy)... Je to par set korun na cloveka a my mlatime x tisic mesicne v dph.

(Hoštice-Heroltice, 2020-03-19)

#19785

Souhlasím

(Praha 6, 2020-03-19)

#19791

Souhlasím plně s výše uvedeným. Něco jiného jsou nesmyslné doprovody v podobě duly apod., ale táta je jen jeden a má na toto mít právo.

(Praha, 2020-03-19)

#19792

Je to neskutecna podpora pro budoucí maminky , neumím si představit nemít manžela u takové události .

(Brno, 2020-03-19)

#19793

Podepisuji protože mi přijde toto nařízení nelogické.

(Praha, 2020-03-19)

#19798

Není důvod bránit tatínkům být u nejdůležitějšího okamžiku v životě. Sama jsem porodila 2 děti a neumím si představit, že by u toho jejich tatínek nebyl.

(Řevničov, 2020-03-19)