CESKÁ PROTI SLOUCENÍ

ze vsi

/ #340 sloučení GC+GON

2011-05-29 14:54

Několik poznámek ke sloučení obou institucí
1. záměr kraje je odrazem nízké kulturní a politické úrovně a v neposlední řadě odborné jeho představitelů, hlavně těch, kteří jsou původně kantory, pardon učitélé, jejich vztahu k regionu a k jeho budoucnosti
2. o synergických efektech sloučení nejde, kraj nemá vyhodnocené již uskutečněné slučování, protože je ani mít nechce, ukázalo by se , že úspory se nekonaly. Komunální jako každá jiná politická garnitura používá vyčíslování uspořených peněz pouze účelově, pleskneme tam nějaké číslo, co bude zapadat.
3. ztráta zdravé rivality ve městě a jeho blízkém okolí( v české se srocují, hrají divadlo,veřejně recitují, dělaj randál jakože hudbu, dokonce se učí - na GONU jsou hodní, hezky si sportují)
4. podpora soukromého sektoru, který ale není zatím tou špičkou ve vzdělávání
5. snížením kapacity po roce 2020 znesnadnění dosažitelnosti gymnaziálního vzdělání pro sociálně slabší (kdy došplíchne populační vlna, která je již zřetelná na prvním stupni ZŠ - pravě v době dokončení sloučení)
6. Materiální a odborná krize technického školství, která snižuje dlouhodobě prestiž technických oborů hlavně na úrovni středního školství. Proklamace typu gymnázií mnoho, zrušmě je, ONI půjdou na účňák nebo na průmku a je to - je naprosto lichá, po maturitě stejně půjdou na práva či na ekonomku, ostatní do služeb, ale ztrátu konkurenceschopnosti hospodářství to neovlivní
7. osmiletá gymnázia jsou mimo jiné důsledkem ubohého stavu základního školství, Pání kantoři reprodukují na zkouškách z pedagogiky poučky o ideálních počtech žáků ve třídách - určitě to nejsou počty okolo 30, má se za to že to má být okolo poloviny, kam tedy s nadanými dětmi - opět ta zažvaněná krize školství. Základní školy jsou plné holotříd (od holobytu) - to je obraz první státní instituce státu v očích jejích budoucích občanů, se kterou se aktivně setkávají, frekventovaně holé stěny, přetěžování, hyperaktivní žáci, nároční rodiče a peníze, nedostatek účelně potřebných peněz.
8. Je snad cílem sestup na začátek vývoje našeho školství - jedna třída, jeden kantor, 80 dětí všeho věku, kantor jako písař na obecním úřadě, kantor jako sbormistr na kůru - náklady byly proti dnešním úplně nádherné, tedy nějaká ta otýpka dříví, několik grejcarů, mouka, vejce, jedno prase za rok - a taky se žilo a jak zdravě, byť kratší dobu.
9. Obézní děti a tělesná výchova jako neoblíbený předmět, to má zakrýt podpora sportovního lycea? Vždycky jsme se ušklíbali na Potěmkinovými vesnicemi jednoho velkonároda. Jo tak tahle akce je jedna z nich, ale v malém krajském jihočeském měřítku.
10. Jde tedy o gymnázium a o pravým jménem sportovní lyceum, či -li přestože obě školy mají v názvu gymnázium, nejde o dvě stejné školy. Gymnázium je o všeobecném vzdělání. U lycea jde o odborné - tady sportovní s výrazným podílem všeobecného. Není obsahově splněna podmínka, že jde o stejné školy. Opět politika - že černá je černá, my máme mandát tvrdit že je do běla, ta černá (syfra, nebyla to rudá)