PETICE s připomínkami k novému autobusovému dopravci na lince Děč

Mates

/ #49 Výhody x nevýhody

2014-11-22 17:44

Hlavní problém je ten, že všechno je dělané typicky česky. Napůl. Místo aby se zavedl integrovaný systém, který by umožnil cestovat na jednu jízdenku více dopravními prostředky, tak se zavede sice jednotný tarif, kterému se dopravci přizpůsobí, ale vzájemná provázanost dopravců chybí. Jednodušší je to o to, že není třeba provádět finanční vypořádání mezi dvěma dopravci, jelikož platí že všechny tržby jsou dopravce, pro cestujícího tento systém nesystém ovšem žádné výhody nepřináší.

V případě Jílového a dalších měst v okolí Děčína tedy platí, že pro cestující, kteří chtějí využít i děčínskou MHD výrazně vzroste cena jízdného a to v některých případech až na dvojnásobek. Přitom při pohledu na navrhovaný jízdní řád do Jílového by člověk mohl vidět spoustu pozitiv (konečně návaznost v Libouchci na autobusy do Ústí, zkrácení přestupní doby v Děčíně na vlaky do Benešova nad Ploučnicí a Českou Lípu, zkrácení jízdní doby do Teplic, Mostu a možná i Prahy a to i přes přidání jednoho přestupu), ale negativum v podobě výrazného zdražení výrazně převýší veškerá pozitiva.

V této souvislosti by mě zajímalo, jak si lidé zvyknou na to, že do Ústí se bude jezdit přes Libouchec a ne přes Děčín a pak zejména to, zda si bude možno koupit např. měsíční jízdenku Jílové-Ústí, když jak spojení Jílové-Libouchec, tak i spojení Libouchec-Ústí bude zajišťovat stejná společnost....