Petice za referendum o vystoupení z Evropské unie


Nepřihlášený uživatel

/ #7785 Zrcadlový efekt? Jak se manipulovalo s průzkumy volebních preferencí na Slovensku

2016-03-24 13:41

Zrcadlový efekt? Jak se manipulovalo s průzkumy volebních preferencí na Slovensku. Zpackaná prefabrikace slovenských mediálních agentur, která se opravdu nepovedla!

Redakce AE News se zamýšlí nad patovým výsledkem slovenských parlamentních voleb a přináší i zajímavý diagram, který pěkně znázorňuje podivný zrcadlový efekt mediálního průzkumu na Slovensku.

Volby na Slovensku skončily obrovským zemětřesením pro mainstreamové politiky a rovněž i mainstreamový tisk. Do slovenského parlamentu (Národnej rady) se dostalo i hnutí Mariána Kotleby pod křídly Lidové strany – Naše Slovensko, které získalo přes 8% hlasů a v absolutních číslech přes 200.000 voličů. Jak už jsem před volbami předpovídal v předminulém pořadu na Svobodném rádiu, Marián Kotleba se do parlamentu opravdu dostal, zatímco slovenská mainstreamová média a agentury mu předpovídaly propad a pouhé desetiny procenta. Naopak zcela propadla strana Sieť vedená Radoslavem Procházkou, která měla být jakýmsi slovenským derivátem Babišova českého hnutí ANO. Strana se sice dostala do parlamentu, ale jen tak tak, získala 5.6% a je nejmenším subjektem v Národnej rade. Pojďme se podívat na zajímavý diagram, který pro nás připravil jeden ze čtenářů a za grafiku mu moc děkujeme.

Zrcadlový efekt nepovedené prefabrikace

Situaci a výsledkový stav jsme konzultovali s panem Petrem, se kterým jsme dělali známý rozhovor o mediálním průzkumovém průmyslu v ČR a dozvěděli jsme se, k čemu na Slovensku došlo. Podle pana Petra ukazuje výsledek voleb na Slovensku v porovnání s průzkumy, které volbám předcházely, že na Slovensku mediální agentury naprosto podcenily metodiku spinu. Samotné nadhodnocené a zákazníky nakoupené vylepšené předvolební modely musí být podložené spinovou prací, aby se přetavily v potřebný výsledek. Bez toho nelze prefabrikaci provádět. Proces prefabrikace průzkumového modelu musí brát v úvahu i tzv. určující spinové faktory, které definujícelospolečenskou objednávku č. 1, a tou je na Slovensku právě problém imigrace. Spinová metodika spočívá v exploitaci společenských otázek, které mohou být sice zástupné, ale voliče přitom zajímají velmi významně.

VICE-Zrcadlový efekt? Jak se manipulovalo s průzkumy volebních preferencí na Slovensku. Zpackaná prefabrikace slovenských mediálních agentur, která se opravdu nepovedla!