Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12014-03-25 13:09Na nádraží Praha-Bubeneč vystupuje a nastupuje každé ráno a odpoledne několik set lidí, kteří zde dojíždějí do zaměstnání do okolních firem, úřadů, škol, nemocnice i nedaleké ČVUT. Není pro mě proto pochopitelný návrh na zrušení této navíc malebné stanice, kterou vybudovali naši předkové na úpatí skalního útvaru. Toto nádraží je třeba rovíjet a ne utlumovat. Níže uvedené důvody nevysvětlují, proč by motorové vlaky a Elefanty nemohly i nadále zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč a přitom mohly zastavovat o cca 800 m dál v nově vybudované zastávce Praha-Podbaba. Změna koridoru přece nijak nedává důvod pro zrušení zastávky. Uváděné "důvody": zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h (v této stavbě dosaženo max. VK 115 km/h), prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC GC, tzn. průjezdný průřez Z GC podle ČSN 73 6320, minimální třída zatížení UIC D4 při rychlosti nejvýše 120 km/h, doplněné o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou. Nedílnou součástí je zajištění a splnění základních parametrů Interoperability podle pravidel Technických specifikací interoperability (dále jen „TSI“) vydávaných a průběžně doplňovaných k vydaným Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability. Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací do národní legislativy. Jedná se o Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému a Nařízení vlády č.133/2005, o technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského železničního systému. Součástí stavby jsou i úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou. |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#13 Re:2014-04-03 10:29:16#1: - Z nové zastávky bude řada těchto míst lépe dostupná, např. smerem k CVUT jezdi tram a bus, navic poloha nove zastavky a stare od sebe bude jen nekolik set metru, mozn nadelku vlakoveho nastupiste.
|
Eda |
#21 Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.2014-04-07 07:26:39Tak tenhle článek je jasná manipulace. Říct v prvním odstavci že je proti bourání a dál opisovat kancelářská zdůvodnění je evidentní způsob jak někoho zblbnout ale k důvodům : - Zvýšení rychlosti na 160 - jasně po rekonstukci celé tratě je možné jet 160 na celém úseku od zastávky Bubenče až kde končí rozdělení kolejí k Podbabě. Kdo se díval na mapu je mu jasné, že se žádný vlak nevyřítí 160 km, protože to v Podbabě neubrzdí - To je blábol !!! Pokud budou chtít profilovou rychlost 160 musí platit v celém úseku to přeci nebrání aby vlak zastavil v Bubenči. - prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC ... stejné jako v předchozím, musí platit pro obě místa a není důvod aby pro se rušila stanice a přesouvala se dál. - o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou - myšleno Pendolíno ? Opět musí paltit pro celý úsek který musí zrekonstruovat. No a v Podbabě zastavovat určitě nebude. - Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability - Myslíte že by někdo v západní Evropě zacházel k památkami jako u nás? Možná proto máte divný pocit, když jedete za hranice, že si tam víc váží vlastní hystorie. Stanice v Bubenči byla postavena 1850 !!! Tak že jako komunisti odpálili jendo z nehezčích nádraží Těšnov, něčí zájmy nechají zbourat něco co funguje aby dál postavili levnou zastávku, kterou nemusí udržovat. - Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací - to je blábol co ? - Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému - netušil jsem, že tahle trať je hlavní tratí evropského žel. systému. - bezbariérové užívání staveb - Jako že zastávka o 800 m dál bude bezbariérová ? Co brání aby Bubeneš byl bezbariérový? Možžná ale vybudování bezbariérové zastávky a zbourání jednoho nádraží bude levnější než bezbariérové úpravy stávajívího. Ale na to jsem v ČR vcelku dost hloupí abychom tomu uvěřili. - No a poslední odstavec je jak vystřižený z úvodníku mezinárodní situace na schůzi zahrádkářů za socialismu: "Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou." |
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Petice za statní občanství bez diskriminace
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
3636 Vytvořeno: 2024-12-16
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
49149 Vytvořeno: 2022-12-27
Petice proti zrušení pobočky Úřadu práce ve Zlatých Horách
509 Vytvořeno: 2025-01-14
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
1536 Vytvořeno: 2024-10-20
Voda pro zubry a divoké koně
19605 Vytvořeno: 2023-06-06
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
2334 Vytvořeno: 2024-07-23
PETICE ZA OCHRANU PROSTŘEDÍ RYBNÍKU U MLEJNA, K.Ú. HORNÍ BRANNÁ
95 Vytvořeno: 2025-01-09
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1344 Vytvořeno: 2024-12-12
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17992 Vytvořeno: 2023-10-23
Show na sedlčanských slavnostech ROSA?
80 Vytvořeno: 2025-01-07
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
6945 Vytvořeno: 2024-03-26
Zrušení programu zav
26 Vytvořeno: 2025-01-09
ZACHRAŇME ŠKOLNÍ SPORT
1740 Vytvořeno: 2024-11-29
Žádost o úpravu rozvrhu (zkrácení přestávek) na Gymnáziu Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace
149 Vytvořeno: 2024-12-29
Petice proti uzavření ulice Pod Novým lesem Praha 6
228 Vytvořeno: 2024-12-09
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23107 Vytvořeno: 2021-12-22
ŽÁDOST O AUDIENCI U JEHO EMINENCE ROBERTA KARDINÁLA SARAHA Předmět: Ochrana práv Apoštolského stolce
5108 Vytvořeno: 2024-11-14
ZACHRAŇME (A)VOID! 2.0.
1394 Vytvořeno: 2024-11-26
Petice za zrušení nebezpečné cyklostezky na ulici Rybářská v Brně
17 Vytvořeno: 2025-01-07
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2271 Vytvořeno: 2024-08-23