MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#338272015-01-20 18:45Co kdyby se mluvilo o nejen zanedbaných, ale i – třeba mírně mentálně zaostalých dětech? Když se budu bavit o dětech s mentální retardací, tam na to mám jednoznačný názor! Děti s mentální retardací lze integrovat jen těžko. Učila jsem na zvláštní škole. Zažila jsem ony vynikající podmínky a zcela jiný učební plán – děti s mentální retardací se tam věnují mnoho hodin pracovnímu vyučování. Jsou tam ideální podmínky pro rozvoj manuálních dovedností a lásky k práci – opět jsme u toho citu. To se jim na běžné škole nedostane. Takže – stejně jako na naší škole – lze integrovat děti s různým postižením, ale lze jen těžko integrovat děti s mentální retardací. Nejen proto, že nechceme být konkurencí zvláštní škole, ale opravdu je to o něčem jiném. Přitom děti s mentální retardací mohou být velmi úspěšnými lidmi a speciální škola je k tomu dobře připravuje – nevím, proč bychom to dobré, co máme vybudované, měli z nějakého důvodu módní vlny či tendence ničit. Dobrý vztah k práci a manuální zručnosti se na běžné škole dětem s mentální retardací nedostane. Dosti málo si dovedu představit, jak by se v praxi takto dva různorodé učební plány aplikovaly. Jistě, všechno se dá ´ošulit´, ale – s nejlepším svědomím a vědomím – nedá se to spojit. Inkluze dětí s mentálním postižením jde prostě skutečně jen těžko. Vybavuji si dobře slova profesora Matějčka: Takovéto dítě, když je do běžné třídy integrováno, může zažívat mnohem hlubší segregaci! Opravdovou segregaci, oproti tomu, kdyby bylo ve speciální třídě, kde jsou děti s postižením pohromadě a jsou vedeny v duchu toho, na co opravdu stačí. Samozřejmě nevím, co přesně mají na mysli ti, kteří o inkluzi hovoří... Vždyť i tyto děti mohou zažívat velmi silné pocity úspěchu při začleňování do většinové společnosti v době mimoškolních aktivit, při spolupráci speciálních škol a běžných základních škol při výletech, školách v přírodě a podobně, což v současné době téměř neexistuje. Školy jako celky se příliš separují, přitom by se školy měly možnost vzájemně velmi obohatit. Speciální školy by při budoucím integračním a inkluzivním procesu měly být velmi silnou oporou běžným základním školám z důvodu především odborných informací, které na běžných základních školách chybí a to nejen u učitelů, ale především také u ředitelů škol.
Retardované a asociální děti ruší vyučování. Některé vážně začlenit nejde |
|
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#33841 Re:2015-01-20 19:27:39Nikdo prece nechce, aby retardovane deti byly umistovane do trid s normalni vyukou. Totez plati pro deti s asocialnim chovanim. Sporne pripady posuzuji odbornici z pedagogicko psychologickych poraden. Lidem vadi predevsim fakt, ze prezident shrnul "postizene deti" do jedne skupiny, druh a miru postizeni nijak nespecifikoval. Vyvolal tim pohorseni obcanu. Teprve potom zacal jeho mluvci trapne vysvetlovat, jak to pan prezident myslel. |
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice za pojmenování vltavské náplavky v Praze po Karlu Schwarzenbergovi
551 Vytvořeno: 2024-11-12
Stop the death penalty
276 Vytvořeno: 2024-11-08
Petice za statní občanství bez diskriminace
4094 Vytvořeno: 2024-09-11
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
24725 Vytvořeno: 2022-12-13
Petice proti pokácení jedle a pro zachování jedlové aleje na hřbitově v Lounech
228 Vytvořeno: 2024-11-11
Za zachování tramvají na Maninách
791 Vytvořeno: 2024-11-02
Horní míru pro dravce
1356 Vytvořeno: 2024-10-15
Petice proti zrušení pobočky Úřadu práce v Holicích
534 Vytvořeno: 2024-11-05
Otevřený dopis panu děkanovi a Akademickému senátu Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové
156 Vytvořeno: 2024-11-11
Petice proti zrušení pobočky Úřadu práce ve Skutči
134 Vytvořeno: 2024-11-11
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
534 Vytvořeno: 2024-10-20
Prohlášení k vysokoškolské stávce za klima 2024
126 Vytvořeno: 2024-11-12
Petice za pozastavení a odložení terénních úprav spojených s kácením stromů, zejména stoletých dubů v parku Zdenky Landové ve starém Braníku.
95 Vytvořeno: 2024-11-10
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17024 Vytvořeno: 2023-10-23
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2101 Vytvořeno: 2024-08-23
Homofobie do škol nepatří
38 Vytvořeno: 2024-11-14
Otevřený děkovný dopis Viktoru Orbánovi
2221 Vytvořeno: 2024-10-21
Petice za zrušení Malého státního znaku ČR
80 Vytvořeno: 2023-10-18
Petice: Žádám o vyvěšení státní vlajky ČR na budově Národního muzea.
341 Vytvořeno: 2023-03-17
Zastavte indoktrinaci dětí genderovou ideologií na všech stupních vzdělávání včetně mateřských škol
680 Vytvořeno: 2024-06-10