MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#76131 Re: S Čapím hnízdem je to vlastně velmi prosté....

2016-03-15 23:45

#76130: - S Čapím hnízdem je to vlastně velmi prosté.... 

 chtel jsem napsat uplne to same :-)

Rusky trolove jsou dnes bez vyplaty. V Moskve i na ambasade v Praze kolecka se toci a nikdo nevi co s tim.

Zeman i Bures budou mit zitra rybi oci, nebudou celou noc spat.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#76134 Re: Re: S Čapím hnízdem je to vlastně velmi prosté....

2016-03-16 07:04:23

#76131: - Re: S Čapím hnízdem je to vlastně velmi prosté.... 

 Je to vlastně jedna z nejskvělejších zpráv od velmi špatné zprávy zvolení marx-lenininského komunisty a nacionálního socialisty Miloše Zemana. 

ČR snad jako jediná země EU nemá zákon na rozdělování dotací EU, ale činí tak na základě "rozhodnutí vlád" a tzv. dalších právních prředpisů, které se musí řídit metodikou EU. EK schvaluje jednotlivým "rozdělovačům" jejich základní dokumenty, které mají různé názvy, ale ve své podstatě se jedná o totéž, dopředu stanovují způsob rozdělování dotací, kam dotace půjdou, jak se bude kontrolovat jejich přidělování, jak se budou vybírat projekty, v jakém informačním systému se bude celá věc spravovat atd. 

Babiš v této věci i v současném programovacím období prováděl velmi podivné věci, najdříve poslal kontrolu na ministerstvo Ministerstvo pro místní rozvoj na dodavatele informačního systému, který měl být zaplacen z peněz EU, tedy z peněz, které jsou určeny na to, aby vůbec mohly být miliardy z EU rozdělovány. Následně vláda rozhodla, že vzhledem k tomu, že by s proplacením více jak 2 mld. korun na vývoj a správu tohoto "informačního systému" z EU měla obrovský problém, rozhodla se, že to zaplatí z našich daní a soudruh Babiš byl pro. 

Věc je velmi vážná i vzhledem k tomu, že vlastní informační systém nebude pravděpododobně v takové situaci dostatečně transparentní pro EK, neboť s velkou pravděpodobností není schopen evidovat veškeré úkony, které jsou pro správu fondů nutné a které zajišťují transparentnost celého procesu rozdělování dotací, tedy platí to, co tu už jednou bylo, že se část agendy vedla vedle v xls např. na většině ROPů, což vedlo ke stavu v Severních Čechách, přičemž já si myslím, z toho jak dotaci získal např. Mynář, že problém byl všude stejný a že se na všech ROPech masivně kradlo. 

EK toto vyřešila tím, že donutila ČR k přijetí zákona o státních úřednících a s dotacemi nově nesmí manipulovat nikdo, kdo by nebyl státním úředníkem pod zákonem o státní službě. Nově tedy již tito lidé nemohou být chránění politikem a nemohou být také politikem zneužívání pod hroubou, že budou např. vyhozeni, ale velmi hrozí trestní postih, pokud budou např. přihlížet manipulaci s daty v informačním systému, tedy porušování předpisů ze základních dokumentů. 

Celá řada dotací byla přidělena na tzv. "výjimku" kdy se ti, kdož podepisují smlouvy o přidělení dotace - tvz. podmínky příjmu dotace, byli ochotni podepsat pod tuto smlouvu i tam, kde úředníci a systém takové žadatele odmítl.  Policie měla tyto "výjimky" dávno prověřit, ale evidentně se do toho nikomu nechce. 

Další věci je transparentnost vlastního informačního systému a celého procesu, kdy logicky dodavatel informačního systému nemá žádný problém kdykoliv zasahovat do dat a ta měnit, např. tak, že se negativní hodnoceí projektu nikdy neodehrálo a potom, co se najdou povolnější hodnotitelé, se projekt zhodnotí znovu. 

S příchodem socanů se věci zase velmi uvolnily a tím, že informační systém neplatí EK a tudíž vlastně na jeho vývoj nemůže nijak dohlížet má také velmi stíženou pozici v sledování jeho transaprentnosti. Celá věc může skončit i tak, že EK prostě prohlásí, že informační systém a dodavatel nejsou dostatečně transaprentní a důvěryhodní a čeprání dotací úplně zastaví. Vidím to jako velmi pravděpodobnou možnost. 

Šlechtová se naposledy velmi vřele vyjádříla o soudruhovi Zemanovi a tedy řekl bych, že tuší, že je v opravdu gigantickém průšvihu, neboť zorientovat se ve všech prioritních osách, ve všech základních dokumentech, zhodnotit, zdali jsou základní dokumenty v souladu s informacčním systém a zdali ten pokrývá vše, co základní dokumenty nutně potřebují k tomu, aby rozdělování dotací bylo transparentní, je úkol pro velký tým navíc lidí znalých a především důvěryhodných, takové lidi, bych si dovolil tvrdit, Šechtová nemá nejen proto, že sama vlastně prokázal jistou velmi vysokou míru hlouposti. 

Jak v celém procesu jede MF? MF je hlavní dohližitel (kontrolor) rozdělování dotací, má k tomu speciální systém, který je přímo napojen na systém v Bruselu a ten obsahuje subset dat projektů z jednotlivých "rozdělovačů" dotací, kdy každý projekt je veden v systému samostantně a MF systémem sleduje (může sledovat) jak schválení projektů, tak především jejich proplácení.

To je ta věc, kvůli které se v minullém programovacím období, zastavilo proplácení dotací, kdy EK řekla, že MF tento systém nevyužívala na kontrolu projektů a Kalousek oponoval, že se v subsetu dat, žádné nesrovnalosti neobjevovaly, tudíž nebylo co kontrolovat a to měl naprostou pravdu. 

Základní dokumenty totiž obsahují procesy pro typování "nestrovnalostí" např. pomocí kontrol na místě, které takové nestrovnalosti mohou zjistit, ale i za pomoci elektronického sledování, např. srovnávání jednotlivých podobných projektů a vyhodnocování, zdali některý z nich nevybočuje ze srovnávacích parametrů. Toto, ale velmi pravděpodobně nový systém vůbec neobsahuje. Kalousek tedy tehdy správně tvrdil, že nesrovnalosti měly řešit tedy jednotlivá ministerstva a ropy, které dotace přidělovaly. 

Domnívám se tedy, že se celá věc začně v nejbližší době opět masivně v mediích probírat a vyplavou na povrch obrovské problémy v tomto programovacím období. Pokud se tak nestane a i to je možné, bude to velmi smutná zpráva pro daňové poplatníky nejen v ČR ale i v celé EU. Bude to totiž také znamenat, že současná politická moc je připravena dotace masivně rozkrádat v lepším případě, že se nechala obelhat, že se tak nebude dít. Mimochode Hašek si vybral mezi poslancem a hejtmanem právě hejtmana, neboť možnost krást má hejtman minimálně tisícinásobně větší, než poslanec. 

 


Nepřihlášený uživatel

#76242 Re: Re: S Čapím hnízdem je to vlastně velmi prosté....

2016-03-16 14:49:42

#76131: - Re: S Čapím hnízdem je to vlastně velmi prosté.... 

 

 Je to vlastně jedna z nejskvělejších zpráv od velmi špatné zprávy zvolení marx-lenininského komunisty a nacionálního socialisty Miloše Zemana. 

ČR snad jako jediná země EU nemá zákon na rozdělování dotací EU, ale činí tak na základě "rozhodnutí vlád" a tzv. dalších právních prředpisů, které se musí řídit metodikou EU. EK schvaluje jednotlivým "rozdělovačům" jejich základní dokumenty, které mají různé názvy, ale ve své podstatě se jedná o totéž, dopředu stanovují způsob rozdělování dotací, kam dotace půjdou, jak se bude kontrolovat jejich přidělování, jak se budou vybírat projekty, v jakém informačním systému se bude celá věc spravovat atd. 

Babiš v této věci i v současném programovacím období prováděl velmi podivné věci, najdříve poslal kontrolu na ministerstvo Ministerstvo pro místní rozvoj na dodavatele informačního systému, který měl být zaplacen z peněz EU, tedy z peněz, které jsou určeny na to, aby vůbec mohly být miliardy z EU rozdělovány. Následně vláda rozhodla, že vzhledem k tomu, že by s proplacením více jak 2 mld. korun na vývoj a správu tohoto "informačního systému" z EU měla obrovský problém, rozhodla se, že to zaplatí z našich daní a soudruh Babiš byl pro. 

Věc je velmi vážná i vzhledem k tomu, že vlastní informační systém nebude pravděpododobně v takové situaci dostatečně transparentní pro EK, neboť s velkou pravděpodobností není schopen evidovat veškeré úkony, které jsou pro správu fondů nutné a které zajišťují transparentnost celého procesu rozdělování dotací, tedy platí to, co tu už jednou bylo, že se část agendy vedla vedle v xls např. na většině ROPů, což vedlo ke stavu v Severních Čechách, přičemž já si myslím, z toho jak dotaci získal např. Mynář, že problém byl všude stejný a že se na všech ROPech masivně kradlo. 

EK toto vyřešila tím, že donutila ČR k přijetí zákona o státních úřednících a s dotacemi nově nesmí manipulovat nikdo, kdo by nebyl státním úředníkem pod zákonem o státní službě. Nově tedy již tito lidé nemohou být chránění politikem a nemohou být také politikem zneužívání pod hroubou, že budou např. vyhozeni, ale velmi hrozí trestní postih, pokud budou např. přihlížet manipulaci s daty v informačním systému, tedy porušování předpisů ze základních dokumentů. 

Celá řada dotací byla přidělena na tzv. "výjimku" kdy se ti, kdož podepisují smlouvy o přidělení dotace - tvz. podmínky příjmu dotace, byli ochotni podepsat pod tuto smlouvu i tam, kde úředníci a systém takové žadatele odmítl.  Policie měla tyto "výjimky" dávno prověřit, ale evidentně se do toho nikomu nechce. 

Další věci je transparentnost vlastního informačního systému a celého procesu, kdy logicky dodavatel informačního systému nemá žádný problém kdykoliv zasahovat do dat a ta měnit, např. tak, že se negativní hodnoceí projektu nikdy neodehrálo a potom, co se najdou povolnější hodnotitelé, se projekt zhodnotí znovu. 

S příchodem socanů se věci zase velmi uvolnily a tím, že informační systém neplatí EK a tudíž vlastně na jeho vývoj nemůže nijak dohlížet má také velmi stíženou pozici v sledování jeho transaprentnosti. Celá věc může skončit i tak, že EK prostě prohlásí, že informační systém a dodavatel nejsou dostatečně transaprentní a důvěryhodní a čeprání dotací úplně zastaví. Vidím to jako velmi pravděpodobnou možnost. 

Šlechtová se naposledy velmi vřele vyjádříla o soudruhovi Zemanovi a tedy řekl bych, že tuší, že je v opravdu gigantickém průšvihu, neboť zorientovat se ve všech prioritních osách, ve všech základních dokumentech, zhodnotit, zdali jsou základní dokumenty v souladu s informacčním systém a zdali ten pokrývá vše, co základní dokumenty nutně potřebují k tomu, aby rozdělování dotací bylo transparentní, je úkol pro velký tým navíc lidí znalých a především důvěryhodných, takové lidi, bych si dovolil tvrdit, Šechtová nemá nejen proto, že sama vlastně prokázal jistou velmi vysokou míru hlouposti. 

Jak v celém procesu jede MF? MF je hlavní dohližitel (kontrolor) rozdělování dotací, má k tomu speciální systém, který je přímo napojen na systém v Bruselu a ten obsahuje subset dat projektů z jednotlivých "rozdělovačů" dotací, kdy každý projekt je veden v systému samostantně a MF systémem sleduje (může sledovat) jak schválení projektů, tak především jejich proplácení.

To je ta věc, kvůli které se v minullém programovacím období, zastavilo proplácení dotací, kdy EK řekla, že MF tento systém nevyužívala na kontrolu projektů a Kalousek oponoval, že se v subsetu dat, žádné nesrovnalosti neobjevovaly, tudíž nebylo co kontrolovat a to měl naprostou pravdu. 

Základní dokumenty totiž obsahují procesy pro typování "nestrovnalostí" např. pomocí kontrol na místě, které takové nestrovnalosti mohou zjistit, ale i za pomoci elektronického sledování, např. srovnávání jednotlivých podobných projektů a vyhodnocování, zdali některý z nich nevybočuje ze srovnávacích parametrů. Toto, ale velmi pravděpodobně nový systém vůbec neobsahuje. Kalousek tedy tehdy správně tvrdil, že nesrovnalosti měly řešit tedy jednotlivá ministerstva a ropy, které dotace přidělovaly. 

Domnívám se tedy, že se celá věc začně v nejbližší době opět masivně v mediích probírat a vyplavou na povrch obrovské problémy v tomto programovacím období. Pokud se tak nestane a i to je možné, bude to velmi smutná zpráva pro daňové poplatníky nejen v ČR ale i v celé EU. Bude to totiž také znamenat, že současná politická moc je připravena dotace masivně rozkrádat v lepším případě, že se nechala obelhat, že se tak nebude dít. Mimochode Hašek si vybral mezi poslancem a hejtmanem právě hejtmana, neboť možnost krást má hejtman minimálně tisícinásobně větší, než poslanec.