Zachování lokomotivy 498.022 a zrušení šrotace daného stroje

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#23 Re:

2016-03-27 06:11

#22: -  

Vidím ten stroj se čtyřmi velikými koly asi  poprvé v životě... Nejrychlejší parní lokomotiva nepochybně má své místo v historii. I v muzeu. Lepší toho druhu už nebude

"Zatímco nákladní lokomotivy se i s obdobím na vlečkách udržely v provozu dlouhé desítky let, mnohdy až 80 nebo 90, pro velké rychlíkové lokomotivy si čas došel mnohem rychleji. Podle hesla: Velká kola, krátký život. Prvních deset nebo dvacet let hrdě v čele těch nejslavnějších mezinárodních rychlíků, a když přestávaly stačit výkonem, rychlostí i spotřebou modernějším strojům, tak dalších deset až dvacet let na osobních vlacích. A pak už jen kovošrot. Na posun byly nepoužitelné, na pomník velké a množství železa příliš lákavé. Nebyly ještě dost staré, aby lidem docházela jejich muzejní hodnota. 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#24 Re: Re:

2016-03-27 06:14:17

#23: - Re:  

 

Z velkých rychlíkových lokomotiv Gölsdorfovy školy tak u nás neunikla kromě zmíněné 375.007  (http://jankratochviljan.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=269454)


Nepřihlášený uživatel

#25 Re: Re:

2016-03-27 11:46:00


Nepřihlášený uživatel

#29 \Re: Re: Nejrychlejší parní lokomotiva ČSSR

2018-05-06 19:23:12

#23: - Re:  

Nejrychlejší parní lokomotivou ČSSR byla lokomotiva žady 498-1 - 498.106 ale dle mne byly lokomotivy řady 498.0 nejelegantnější, jejich vzhled navrhl pan Vilém Kreibych a Škodovy závody je podle jeho vávrhu postavily.