MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#152984 Re.

2019-11-02 20:38

#152980: - . 

Šanghajský maglev ; první magnetickou osobní drahou na světě byla berlínská M-Bahn, provozovaná v letech 1984 -1991 v části rozpojeného metra. Spotřeba elektrické energie byla o 20% nižší, než u metra. Rekord maglevu je o něco vyšší(cca 20%), než rekord klasického kolového vlaku, náklady na pořízení trati jsou vyšší.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#153000 Re: Re.

2019-11-03 11:47:51

#152984: - Re. 

Maglev v Šanghaji

 

 je vysokorychlostní pozemní dráha spojující stanici na mezinárodním letišti Šanghaj Pchu-tung s vnitřní aglomerací Šanghaje. Technologii vozidel vznášejících se díky odpudivým účinkům magnetického pole dodala německá firma Siemens. 
   
   Maglev jezdí ze Šanghaje ze stanice Longyang, kde je také v prvním patře informační centrum (muzeum), na mezinárodní letiště Pudong. V provozu je denně od 6:45 do 21:45 h v 15 až 20 minutových intervalech. Cesta 30 km trvá 8 minut. Zpáteční jízdenka stojí 80 juanů, což je asi 290 Kč. 
 
Počet linek: 1
Počet stanic: 2
Délka  trati: 30km
  V Mnichově měl Transrapid spojovat  hlavní nádraží  letištěm,  37 km za 10 minut. Ale 27. března 2008 německá vláda projekt pro extrémní cenový nárůst zastavila. Ministr dopravy Wolfgang Tiefensee oznámil ukončení po  oznámení změny ceny atrakce z 1,85 mld. EUR na sumu přesahující 3 mld. (4,7 mld. USD), tj. asi 300M zpátečních jízdenek z Šanghaje.
 
    Méně spektakulární vlastnost Maglevu spočívá v tom, že musí být lehký. Nemá vlastně motor. Jen jeho část, rozvinutý třífázový rotor vespod. Rozvinutý stator třífázového motoru, vytváří celou trať. Od začátku až do konce.
    To není celé. Trať musí být  jemně dorovnávána.   Lze to přirovnat k chronické bolesti zubů. Mezera je milimetr, ale až tolik není k dospozici. V podzemí je teplota stabilní,  venku se počasí mění.

Nepřihlášený uživatel

#153001 Re: Re.

2019-11-03 14:08:43