MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post

SŽ - Spáleniště železnic

#157016 Dědictví předků v ohrožení ze strany tupé a líné čecháčkovské svoloči

2020-02-25 09:12

Je to zřejmě největší zajímavost železničního jízdního řádu pro příští rok. Na léta opuštěnou severočeskou Kozí dráhu (č. 133) v úseku Děčín – Telnice vyjedou v dubnu vlaky. Alespoň tak je to zatím napsáno v návrhu grafikonu

Konkrétně půjde o dva páry ve čtvrtek 9. dubna, v podobě historických motoráků je vypraví dopravce KŽC Doprava. „Stane se tak na objednávku obce Telnice, zatím nevím nic o tom, že bychom nemohli na trať vyjet,“ uvedl šéf KŽC Doprava Bohumil Augusta.

Starosta Telnice Jan Doubrava to deníku Zdopravy.cz potvrdil. „Po pravdě řečeno je to pokus, zda je Správa železniční dopravní cesty schopná tu trať zprovoznit. Chceme zjistit, jaký je její skutečný stav a donutit je, aby jednoznačně řekli, zda je dráha schopná provozu, či nikoliv,“ uvedl Doubrava.

Podle něj je škoda nechávat Kozí dráhu zahálet, ať už bude využita jako železnice, či jinak. „Byl bych radši, aby zde jezdily vlaky, třeba postačí, aby tam jednou měsíčně projela muvka. Pokud to ale nebude možné, lze dráhu využít jinak. Je to třeba rozhodnout,“ doplnil Doubrava.

Trať je od roku 2007 bez pravidelné osobní dopravy, od té doby tu vlaky jezdily jen příležitostně. Správa železniční dopravní cesty na dotazy k jejímu aktuálnímu stavu neodpověděla.

Odpovědi

Zdeněk z Ústecka

#157018 Re: Dědictví předků v ohrožení ze strany tupé a líné čecháčkovské svoloči

2020-02-25 09:14:50

Tady je ukázkový příklad totálního selhání celého aparátu řízení. Selhal lokální manažer, který nezajisil co mu ukládá zákon. Pokud nezakročil jeho nadřízený, selhal taky a jeho nadřízený taky. Nevím, kolik úrovní řízení na SŽ mají, ale tady evidentně selhaly všechny a v tom případě měl zakročit stát, kterému se SŽ jako státní organizace zodpovídá. Taky nezakročil ani na jedné z úrovní.
Jestli tu trať přivede do provozuschopného stavu SŽ (udržovat provozuschopnou ji ukládá zákon) sama svými prostředky, tak je mi jedno jestli si na to vypíše nějaký projekt, který si uhradí sama včetně realizace, byť třeba s nějakou unijní dotací. Ale jestliže jen naznačí, že bude chtít státní peníze, tak vyhodit všechny zodpovědně nejen v SŽ, ale i ve státní správě. Nejen vyhodit, ale dát jim uhradit škodu vzniklou zanedbáním údržby a financema potřebnýma obnovu provozuschopnosti !!! Až mi to celé připadá jako cílené a vědomé, aby se to pak někomu za 1 Kč prodalo, protože tolik systémových selhání najednou nemůže býti náhoda.
V neposlední řadě se to týká i ČD, které svou „optimalizací“ jízdního řádu způsobily nezájem cestjících, což mi připomíná MHD v tady Ostravě – taky pořád optimalizujou a optimaluzujou (zdražujou jízdenky, komplikujou jejich nákup, přidávají další přestupy a prodlužujou dobu cestování okružními jízdami), až budou všichni jezdit autem. Pokud tam bude jezdit vlak co hodinu nebo dvě, tak bude využívaný jako linka a najde si své pravidelné cestující – v dosahu je několik sídlišť s více obyvateli, než se provozují jiné lokálky po celé trati dohromady. Dva vlaky denně jsou k ničemu.#157016: SŽ - Spáleniště železnic - Dědictví předků v ohrožení ze strany tupé a líné čecháčkovské svoloči