MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#168629 Re:

2021-03-29 09:26

#168625: -  

 AS 350 B3 : Varianta vybavená motorem Arriel 2B, který výrazně zvýšil výkon vrtulníku. Tento vrtulník měl zvýšenou maximální vzletovou hmotnost na 2370 kg a byl vůbec prvním vrtulníkem, který přistál na Mount Everestu.

Didier Delsalle on 14 May 2005, Didier Delsalle, became the first person to land a helicopter on the summit of Mount Everest

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#168630 Re: Re:

2021-03-29 10:35:21


Nepřihlášený uživatel

#168665 Re: Re:

2021-03-30 16:17:18

#168629: - Re:  

   Kellnerova helikoptéra to napálila  do ostrého hřebene, pár metrů pod jeho hranou.  Podobně jako před časem  narazil do betonového mraku, jednoho z ramen hory Mt. Salak, ruský superjet u Jakarty. Podobně zahynul letecký konstruktér Gerard F. Vultee.

   Chyba vertikální navigace, způsobená podtlakem z větru za horou.

Přehlédli ve tmě neviditelnou jámu.  Navíc, proudění vzduchu tamtéž bylo silně klesající. To je důvod, proč Mt. Salak nedaleko Jakarty má pověst magnetu pro malá letadla. Ale, jak vidno, stejné nebezpečí číhá bez jakéhokoliv varování na mnoha místech jinde po světě.

   Foukal vítr, byla tma, je otázka, jestli pilot měl licenci na noční létání, a helikoptéra výstroj na létání bez vidu.

   Ale i kdyby by byli vybaveni sebelíp, jejich ohrožení by to nezmenšilo. Indikátor rychlosti výškového větru vůči zemi s sebou netahá žádné letadlo. Ani helikoptéra.

    Výškoměr tam mohl ukazovat o dost výš. A mohly to být i stovky metrů.

   Jsou fotografie hor, na kterých je jasně patrný rozdíl výšky základny mraků  na návětrné straně, a na závětrné straně.

     Barometrický výškoměr ukáže v základně obou mraků stejnou hodnotu, radiovýškoměr je matoucí ještě víc.

     Zvláštní, že se v některých místech letadla rozbíjí jak na běžícím pásu. Aljaška v tom má hodně smutnou statistiku.