MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#171564

2021-07-08 07:01

Dobrý den den. Mám dotaz. Jde o kolo Haibike Sduro Allmtn RX r.v.2017 s motorem Yamaha.Na vyjížďce se mi po 25 km jízdy naprosto zbláznil display a elektronika kola. Kolo mi začalo samo přepínat jízdní režimy, nahodile mi vypínalo motor, přestal fungovat tachometr, displej nereagoval na ovladač. Nešlo ovladačem přepínat, ani kolo vypnout. Prostě si elektronika dělala co chtěla. Například jedno šlápnutí bylo s podporou náhodného režimu, druhé s vypnutým motorem. Veškeré údaje o denním tripu se vymazaly, zadní elektronický tlumič také zhasl a nefungoval. Pokusil jsem se kolo resetovat vyjmutím baterie a po jejím znovunasazení už na displeji svítilo pouze Er , předpokládám jako error. Nechal jsem kolo do druhého dne, zapnul jsem displej a stále svítí naprosto všechny kontrolky co na displeji jsou a stav je neměnný, elektronika nefunfuje. Tomuto stavu předcházel rychlý poměrně delší sjezd na ne zrovna rovném povrchu.

Já osobně předpokládám, že došlo k nějakému prodření kabelu a toto to způsobuje.

Dotaz zní: nemáte někdo s něčím podobým zkušenos ? Jestli ano, co bylo příčinou ? Případně co si myslíte, že by toto mohlo způsobit ?

Děkuji za odpovědi.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#171570 Re:

2021-07-08 08:15:43

#171564: -  

     Vím jen o způsobu, jak ušetřit 100k.


Nepřihlášený uživatel

#171591 Re:

2021-07-08 16:04:23

#171564: -  

   Motocykly Jawa,  o nichž  president Novotný řekl, že do komunismu se pojede autem, měly zajímavou lonstrukční vadu....

    Byly tam bowdeny, jejichž plastový povrch časem praskal a oloupával se. Protože vedl z řídítek, které se za jízdy pohybovaly, obnažená kovová spirála bowdenu se občas dotkla houkačky. 

     Ta houkačka ... se používala u všech mototyklů. Její konstrukční vada hraničila se sabotáží. 

     Měla vyčnívající, holý napájecí kontakt.

   Nebylo to nápadné. O půl milimetru. 

   Jenže, kdo se toho všimne. Po nějaké době PVC v zimě přemrzlo, zkřehlo, na exponovaném místě odešlo.

   Od toho okamžiku se stroj přestal chovat spolehlivě.  Náhodně vyrážel pojistku baterie, vybíjel baterii.  Přetěžoval dynamo, které navíc pojistku proti přetížení ani nemělo, a to postupně přestalo fungovat. 

   Simultánně se začala zhoršovat kvalita zapalování, což odvádělo pozornost. 

   Náprava nebyla obtížná, pokud jste věděli, co se stalo. Nové bowdeny, amputace a izolace trčícího holého kontaktu houkačky, nový rotor dynama, nová cívka zapalování. 

    Tehdy neexistovaly procesory ani programovatelné paměti. V těch motocyklech nic takového nebylo. 

   Ale kdyby ano, měly by podobné potíže, jako to kolo. 

    Co s tím kolem? Oprava nemusí být nutně drahá. Mohly se utřást nebo povolit nějaké šroubky a kontakty. Někde to mohlo začít jiskřit. Případně dokonce vytvořit zkrat.

   Taková věc může vymazat přepisovatelnou paměť. Uložit na místo programu náhodný obsah. Takovou událost hned a snadno poznáte, přístroj, dejme tomu pračka, přestane vykazovat známky jakékoliv funkčnosti.

     Takže, co s kolem? Zkuste záruční opravu. Určitě s tím budou mít bohaté zkušenosti. Třeba budou umět ten program do té paměti znovu nahrát.

      Za pokus nic nedáte.