Petice PRO pořádání koncertu skupiny Ortel v Počátkách

Petiční výbor zastupuje Ludmila Marková, Školní  474, Počátky 394 64  

Vadí mi, že PETICE na zrušení  POČÁTECKÉ AKCE KONCERT KAPELY ORTEL  není pouze pro obyvatele města Počátky, ale pro celou republiku. Vadí mi, že důvody proč nehrát kapelu Ortel obhajují stále titíž lidé a neustále uvádějí na sociálních sítích lživé informace, napadající osobu Tomáše Ortela a jeho kapelu.

Vadí mi celý humbuk, který kolem koncertu nastal a cílené zastrašování nás obyčejných lidí, kteří CHCEME koncert realizovat.

PROTO ZAKLÁDÁM TUTO ANTIPETICI.....

Texty skupiny Ortel NEJSOU EXTREMISTICKÉ a NEvyzývají k rasové a jiné nesnášenlivosti. Povaha vystoupení skupiny Ortel je zcela  kulturní, a je určitou skupinou ve městě Počátky podporována, realizována a chtěna.

Přijíždějící skupiny fanoušků, jsou normální lidé a ne EXTREMISTÉ či NEONACISTÉ (NÁCKOVÉ) a NEMUSÍME se důvodně obávat o vyvolávání konfliktů a poškozování majetku. Proto nadále požadujeme uskutečnění koncertu.

Nejprve "straně proti koncertu" vadilo, že jej pořádá příspěvková organizace města. Když byl problém odstraněn, tak nyní chtějí, aby tato organizace zrušila nájemní smlouvu a zabránila konání koncertu skupiny Ortel v městských prostorech.

PROČ, PROČ, PROČ?

Kde jsme se to ocitli, kde to žijeme?

Nebudu Vám tady vytrhávat z kontextu části textů písní skupin a zpěváků. To se nedělá. Píseň je tvořena svým celkem, kdy na začátku je myšlenka a ta je rozvinuta do detailů. Ať už zpívám o lásce, dětech či zabíjení.

Každý má svůj styl daný své velikosti a době...třeba...

Veličenstvo Kat - Karel Kryl

V ponurém osvětlení
gotického sálu
kupčíci vyděšení
hledí do misálů
a houfec mordýřů
si žádá požehnání
Vždyť prvním z rytířů
je veličenstvo Kat
Vždyť prvním z rytířů
je veličenstvo Kat

Kněz - Ďábel co mši slouží
z oprátky má štólu
Pod fialovou komží
láhev vitriolu
Pach síry z hmoždířů
se valí k rudé kápi
prvního z rytířů
Hle - veličenstvo Kat
prvního z rytířů
Hle - veličenstvo Kat

Na korouhvi státu
je emblém s gilotinou
Z ostnatého drátu
páchne to shnilotinou
V kraji hnízdí hejno krkavčí
Lidu vládne Mistr Popravčí

Král klečí před Satanem
Na žezlo se těší
A lůza pod platanem
Radu Moudrých věší
a zástup kacířů
se raduje a jásá
Vždyť prvním z rytířů
je veličenstvo Kat
Vždyť prvním z rytířů
je veličenstvo Kat

Na rohu ulice
vrah o morálce káže
Před vraty věznice
se procházejí stráže
Z vojenských pancířů
vstříc černý nápis hlásá
že prvním z rytířů
je veličenstvo Kat
že prvním z rytířů
je veličenstvo Kat

Nad palácem vlády
ční prapor s gilotinou
Děti mají rády
kornouty se zmrzlinou
Soudcové se na ně zlobili
Zmrzlináře dětem zabili

Byl hrozný tento stát
když musel jsi se dívat
jak zakázali psát
a zakázali zpívat
a bylo jim to málo
Poručili dětem
modlit se jak si přálo
veličenstvo Kat
modlit se jak si přálo
veličenstvo Kat

S úšklebkem Ďábel viděl
pro každého podíl
Syn otce nenáviděl
Bratr bratru škodil
Jen motýl Smrtihlav
se nad tou zemí vznáší
kde v kruhu tupých hlav
dlí - veličenstvo KAT
kde v kruhu tupých hlav
dlí - veličenstvo KAT

 

Demokracie - Karel Kryl

Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou
Ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou
Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce
A z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce
Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce
A z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce

Demokracie prospívá, bez nás a pragmaticky
Brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky
Farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky
My nakrmíme forbesa, za dvě, či za tři pětky
Farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky
My nakrmíme forbesa, za dvě, či za tři pětky

Demokracie zavládla, zpívá nám Gott a Walda
Zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda
Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem
Pod střechou velký partaje se u koryta sejdem
Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem
Pod střechou jedný partaje se u koryta sejdem

Demokracie panuje od Aše po Humenné
Samet i něha v pánu je a zuby vylomenné
Dali nám nové postroje a ač nás chomout pálí
Zaujímáme postoje, místo, abychom stáli
Dali nám nové postroje a ač nás chomout pálí
Zaujímáme postoje, místo, abychom stáli

Demokracie dozrává do žaludečních vředů
Bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů
A je to mýlka soukromá snad optického klamu
Že místo srdce břicho má
A místo duše tlamu!

Pánubohudooken - Tomáš Klus

Za devatero horami a devatero řekami,

leží kraj líbezný jak z reklamy,
tam pravdě pšenka nekvete,
člověk zde vyvinul se z prasete.

Oděni v sametové rubáše,
zloději loví zbytky guláše,
z plastových talířku kartou ze zlata,
a při tom poslouchají Poupata.

A tváře se tam nemění,
pouze tituly a příjmení
a kdo má peníze vystaví svou mordu
u dálnice na bilboardu.

Potom řidič vskutku tvrdý chleba má,
furt on the road a s lumpama,
učí se všechna hesla zpaměti
a pak ty kecy hustí do dětí.

Za co, Pane Bože, za co, trestáš tento prostý lid?
Za co, Pane Bože, za co, nechals nás se napálit?
Za co, Pane Bože, za co? Zas čtyři roky v prdeli.
Za co, Pane Bože, za co? Omluv mě, že jsem tak smělý.

Mezi pány panuje věčná neshoda,
jeden chce z vrchu, tož druhý musí zespoda,
aby ochránil voliče občana,
před kapitalistickýma zrůdama.

Tak jedni kradou pro lidi a druzí od lidí,
případné aférky se pod stůl odklidí,
hlavně dodržovat všechny zásady,
nejlíp se špína kydá za zády.

Léta už tajím svoji příslušnost,
v zemi co vyměnila hrubost za slušnost,
bo se mi nelíbí morální předlohy,
čili papaláši hrající si na Bohy.

Povinné školení pro všechny poslance,
lekce planého žvanění, lekce arogance
a místo polední debaty z prdu kulička,
ať vzkvétá naše zemička!

Za co, Pane Bože, za co, trestáš tento prostý lid?
Za co, Pane Bože, za co, nechals nás se napálit?
Za co, Pane Bože, za co? Zas čtyři roky v prdeli.
Za co, Pane Bože, za co chceš, abychom trpěli?

Nutno ještě říct k tomu všemu,
hledá mnohý nešťastník řešení v extrému
a tak bacha na Rudé koalice,
vzpomeňme, jaká je po třešních stolice.

Nedávno přišla jedna děsivá zpráva,
že se zase valí dělníci, tentokrát zprava,
poznávacím znamením jsou holé hlavy,
neznalost dějin a ústavy.

Přes to všechno, co lid v tom kraji zažívá,
probíhaj všechny nepokoje v pajzlu u piva
a stále věří na rytíře z Blaníku,
než přijdou, zvolil národ vyčkávací taktiku.

Tak si tu pomalu každý svůj život hnije,
z úcty k tradici ruka ruku myje,
upřímně řečeno trochu teskno mi je,
že nám stačí DEMO-Demokracie.

Za co, Pane Bože, za co, trestáš tento prostý lid?
Za co, Pane Bože, za co, nechals nás se napálit?
Za co, Pane Bože, za co? Zas čtyři roky v prdeli.
Za co, Pane Bože, za co? Tak snad mě někdo vodstřelí!

A tak kdo se nebojí nést svojí kůži na trh používá slovník platný té době, někoho v rádiu hrají a pustit někoho se bojí......

Vadí mi neustálé vnucování myšlenky, že kapela Ortel vyvolává rasovou nenávist, je extremistická a neonacistická. Toto také, v souvislosti s Počáteckým koncertem, rozebral a NEGOVAL odborník z Masarykovy univerzity na extremismus Miroslav Mareš:

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3441896

 

Za SVOBODU SLOVA! Nechceme cenzuru a diktát, koho hrát a koho ne!

Svoboda projevu (též svoboda slova) je svoboda vyjadřovat se bez cenzury a bez omezení. Synonymní termín svoboda vyjadřování bývá někdy používán pro indikaci, že nejde jen o svobodu projevu, ale také o svobodu informace a myšlenky přijímat, vyhledávat a rozšiřovat jakýmkoli způsobem, bez ohledu na použité prostředky. Tyto svobody jsou úzce spjaty s konceptem svobody myšlenek. Právo na svobodu projevu je zakotveno jako lidské právo v Článku 19 Všeobecné deklarace lidských práv a v Mezinárodním paktu o občanských a politických právech (ICCPR). ICCPR definuje právo na svobodu projevu jako "právo mít názory, a to bez překážek. Každý by měl mít právo na svobodu vyjadřování". 

My níže podepsaní vyjadřujeme SOUHLAS, aby město POČÁTKY nebránilo konání koncertu skupiny Ortel v prostorách vlastněných městem Počátky.  


Ludmila Marková    Kontaktujte autora petice