Proti podněcování k nenávisti ve hře "Naše násilí" v Brně.
Komentáře
#4801
Podepisuji, protože hra neslušným způsobem zneucťuje osobu Ježíše Krista, který položil svůj život, aby zrušil moc násilí a dal lidem život v lásce a ve svobodě. Hra tím zneucťuje každého, kdo usiluje o tyto hodnoty, třebaže nezná Ježíše.Jan Sponar (Brno, 2018-05-04)
#4802
Odsuzuji uvedení této hry, protože ji považuji za zneuctění a hanobení památky Ježíše Krista a pošlapání základních hodnot křesťanství, díky kterému se náš národ po staletí řadil mezi vzdělané světové kultury.Marie Košťálová (Lhánice, 2018-05-05)
#4805
Nevhodné, nechutné, urážející....Olga Kozlová (Bystřice pod Hostýnem, 2018-05-05)
#4808
Jakožto ateistu mne netrápí ve hře samotné vystupování symbolů náboženství - postav, ale jsem šokován skutečností, co vše je dnes vydáváno za liberální a pseudo-rebelské umění - zvláště v dnešní době celoevropské krize identity a ustupování invazivním ideologiím, které jsou neslučitelné s kulturou Evropy.Alexandr Nováček (Rosice, 2018-05-05)
#4810
je to špinění někoho kdo se nemúže bránit.lidé kteří nebudou znát souvislosti s pravdou budou uvedeni v hluboký omyl.fanatizmus není vpořádku.PROTESTUJI PROTI UVEDENÍ TÉTO HRY V NAŠÍ REPUBLICE.LUĎKA PŘIKRYLOVÁ (PRAHA, 2018-05-05)
#4816
Jsem vericiJan Betak (Liptal, 2018-05-05)
#4818
Jsem katolík vychován v lásce k Bohu i lidem , nesouhlasím s uvedením této divadelní hry, která vrhá špatné světlo jak na Ježíše Krista tak na všechny věřící lidi, církev. Je to nemorální a zvrhlé dílo, které zasluhuje odsouzení. Myslím si, že kdo neznají Ježiše Krista nebo kdo o něm nic neví, můžou snadno uvěřit tomu co shlédnou, tedy lži, nebo si udělat špatný úsudek jak o Bohu, církvi tak věřících i kdyby proběhla nějaká diskuze, co si asi může člověk představit po shlédnutí tohoto zvrhlého díla... PetrPetr Gersl (Brno, 2018-05-05)
#4827
Podepisuji z tohoto důvodu. Křesťanství hlásá lásku i k svým nepřátelům. Znásilnění je láska? Pokud ano, nemusíme trestat agresory, tyrany...Mluvit pravdu, brát ohled na odlišnosti druhých lidí. To by mělo být součástí umění, ne nenávist, napadání a pomluva se lží.
Iveta Janatova (Znojmo, 2018-05-05)
#4833
Jsem zděšena z toho,co je v této republice v oblasti kultury možné: ve vulgaritách se všichni předhánějí, krom násilí již se žáden film nenatočí.... ale tento počin je za hranou veškerēho lidskēho počínání. Je mi trapno za lidi, kterē něco takovēho vymysleli, ale nejvíc za představitele divadla, kteřī bojíc se o své mīstečká povolí cokoliv .Tatiana Řezníčková. (Ratíškovice, 2018-05-05)
#4834
Jak uvedla paní Kuncová z Blanska: "Nesoudnost a nestoudnost umělců je alarmující." Takže i politici se musí probudit a zdravým rozumem řešit závadný stav. Začít školstvím - jaké bezcharakterní a bez lásky k duchovním hodnotám nevzdělance to vychovává?Petr Skácel (Rájec-Jestřebí, 2018-05-05)
#4843
Jsem katolík a tato hra mne uráží, je to patvar, který nemá v divadle co dělat, tito rádoby umělci by měli okamžitě dát výpověď a jít takovéto braky hrát někam do kupy hnoje.Přemysl Pokora (Brno, 2018-05-06)
#4847
Hrubym zpusobem urazi náboženské cíteni a porušuje právo respektovat náboženské vierovyznani.Hra je také nástrojem sireni nasili a náboženske nesnasenlivosti.
Viera Kacinova (Brno, 2018-05-06)
#4848
Podepisuji, protože se chci připojit ke všem lidem dobré vůle......aby vyhrála láska.Jitka Šťastná (Třebíč, 2018-05-06)
#4852
Náboženská víra by se neměla urážet.Petr Jílek (Polička, 2018-05-06)
#4853
Podepisují, protože plně souhlasím s argumenty uvedenými v petici, hra není žádným přínosem a jako křesťánku, urazí moje náboženské citěniAgata Morková (Praha, 2018-05-06)
#4862
Podepisuji, protože pro mě, jako pro křesťana nepřípustné, aby tato divadelní hra podávala zcela falešný obraz a vysmívala se zvláště odporným způsobem osobě, o které já věřím, že je Spasitelem a Mesiášem. Děkuji za možnost podepsání této, dle mého názoru, velice důležité petice.Lukáš Bärtl (Brno, 2018-05-06)
#4865
Je třeba se ozvat proti zlu!Vít Kolinger (Příbram, 2018-05-06)
#4866
Podepisují, protože uvedenou hru považuji za naprosto nepřijatelnou.Jan Poláček (Praha, 2018-05-06)
#4869
Znevážení osoby Ježíše Krista touto vulgární a nepravdivou formou se mně osobně dotýká a nesouhlasím s uvedením této hry v rámci festivalu Divadelní svět Brno ani jindy a jinde!Ludmila Hartlová (Brno, 2018-05-06)
#4870
Námět hrubě uráží mé vnitřní přesvědčení a domnívám se, že i přesvědčení křesťanů v naší republice, kteří jsou menšinou a práva všech menšin by měla být bedlivě státem chráněna!Zdeněk Hartl (Brno, 2018-05-06)
#4871
Tento projev ,,kultury" není projevem slušnosti...ale znázorňuje spíše dnešní ,,vulgarismus" kterého tu máme kolem sebe přehršle a nuceně zbytečně dost, neúctu... ta to hra je prostě hanebnost !!! A autor v ní vyjadřuje bohožel, svoji ,,jednoduchost" svého v myšlení, nelásku, zlo, neúctu k posvátnostem, kultuře, historii,...atd. obecně i k lidem a také i k sobě!Anna Foglová (Hradec Králové, 2018-05-06)
#4872
Podepisuji, protože hra uráží osobu Ježíše Krista a tím uráží i všechny osoby křesťanského vyznání.Martin Klekar (České Libchavy, 2018-05-06)
#4875
Podepisuji, protože jsem křesťanka a děsí mě takové rouhání.Ludmila Sterziková (Nejdek, 2018-05-06)
#4877
Plně souhlasím s textem petice.Andrea Komancová (Jihlava, 2018-05-06)
#4879
Připojuji se k petici, jen je smutné, že případná žaloba v dnešním světě funguje jako dobrá reklama divadlu. Držím palce.Antonín Hurych (Litomyšl, 2018-05-06)
#4880
Podepisuji, protože nesouhlasím s mírou násilí použitou pro ztvárnění tématu. Zneužívání náboženských symbolů vulgárním způsobem k vyvolávání senzace nebo šokování a provokování diváků odmítám. Uvedení hry považuji za šíření nenávistné ideologie, zvažuji podání trestního oznámení.Argument, že uvedená divadelní hra má vyvolat diskusi je naivní a mylný. K diskusi je potřeba vyvážený přístup, který nabídne racionální argumenty pro a proti a kde se respektuje názor oponenta. Jak si snad každý dokáže představit, s aktivním agresorem lze diskutovat těžko, pokud vůbec.
Michal Havlíček (Brno, 2018-05-06)
#4881
Podepisuji, jelikož nesouhlasím s obsahem divadelní hry.Pavla Hlavsová (Trnava, 2018-05-06)
#4882
Podepisuji, protože hluboce nesouhlasím s uvedením hry Naše násilí Vaše násilí, a to především proti nepřijatelnému zneužívání jména a postavy Ježiše Krista, který představuje pro mne a moji rodinu Boha, nositele moudrosti a Dobra. Domnívám, že obsah hry nemůže vyvolat diskusi, jak je prezentováno ze strany pořadatelů festivalu DS, ale spíše motivuje k dalšímu násilí. Jedná se o hanobení náboženství a hlubokou urážku nejen křesťanů a křesťanských hodnot, ale celého kuturního dědictví Evropy. Prosím nenechme pseudoumělce zpochybňovat zákldní morální pravdy, nenechme se uvést v omyl relativizací prvdy.Petra Havlíčková (Brno, 2018-05-06)
#4883
Podepisuji petici, protože je mně moc líto jakým způsobem je zneuctěn a degradován Ježíš Kristus, který za nás všechny a naši spásu, zemřel na kříži.Nesouhlasím s tím, aby ten, který nás miluje byl mladým lidem odporně znechucen.
Stanislava Bártová (Prachatice, 2018-05-06)
#4884
Tato "hra" mě uráží...Marek Tesař (Hradec Králové, 2018-05-06)
#4889
KubatovaZdenka Kubatova (Brno, 2018-05-07)
#4895
Podepisuji, protože je to lež a pravda to není! Urážení Boha je velký hřích, tak by si to všichni měli uvědomit.Věřím v čistou a velkorysou lásku obyvatel České republiky. Díky Vám drazí přátelé.
Marie Nováková (Čáslav, 2018-05-07)
#4897
Podepisuji, protože v této divadelní hře došlo k znevážení osobnosti Ježíše Krista.Markéta Muselíková (Újezd u Brna, 2018-05-07)
#4898
Naprosto správně popsáno v textu petice.Martin Kubeš (Ostrava, 2018-05-07)
#4900
"Divadelní hra" je dle mého názoru daleko za hranou slušnosti a podporuje vzájemnou nevraživost mezi občany.Jan Prokop (Nový Bydžov, 2018-05-07)
#4906
Jsem příčetný, informovaný, zodpovědný a chci FUNKČNÍ životní styl, který je s islámem a neomarxizmem N E S L U Č I T E L N Ý ! ! !Martin Duben (Pardubice, 2018-05-07)
#4908
Podepisuji, protože jsem jako křesťanka hluboce zarmoucena prezentováním zvráceností a rouháním vůči Bohu, které se má z veřejných peněz provozovat ve městě, kde žiji. Považuji to také za jednoznačné porušení hranic svobody projevu, za podněcování k nenávisti, a tedy za narušování sociálního smíru, podporu občanských nepokojů až hrozby násilí.Lenka Prayová (Brno, 2018-05-07)
#4914
Podepisuji, protože osoby, které jsou schopny takovou kravinu vymyslet, pokud nebyly zbaveny svéprávnosti, je nutno považovat za zrádce křesťanských hodnot z nichž se vyvinula evropská civilizace. Podobné akce jen dále zvyšují napětí v naší již dost polarizované společnosti.Michal Šmálek (Praha 10, 2018-05-07)
#4917
Podepisuji protože souhlasím ze vším co tu je v článku uvedené . Nějaké hranice se musí dodržovat.Marianna Hansova (Mohelno, 2018-05-07)
#4920
Souhlasim s textem petice.Tomas Masopust (Brno, 2018-05-07)
#4921
Podepisuji, protože to uráží mé přesvědčení.Eva Zahálková (Senožaty, 2018-05-07)
#4925
Zkuste za Ježíše dosadit jinou osobnost. Třeba Karla IV., Komenského nebo dokonce ředitele NdB Martina Glasera. Pořád by šlo o svobodu tvorby?Miroslav Vencl (Varnsdorf, 2018-05-07)
#4930
Jsou hodnoty na které v civilizovaném světě útočit nelze.Petr Gabriel st. (Jedovnice, 2018-05-07)
#4931
Debata se dá vyvolat jiným způsobemSilvie Šindelářová (Pelhřimov, 2018-05-07)
#4936
Podobné zrůdné konání ubíjí morálku společnosti a amorální společnost může plodit jen lidské zrůdy. Když bude lidských zrůd příliš mnoho, tak se musíme rozloučit s demokracií, neboť držet na uzdě darebáky může jen totalitní režim.Jestli je lze ponižovat Krista, tak je možné ponížit, vysmát, zkarikovat vše, co je pro náš národ svaté a hodnotné. To je cesta k úplné likvidaci národní kultury, národní svébytnosti Čechů jako národa.
Jestli jsou podobné věci dle zákona přípustné, tak to je nedostatek zákona a ne společnosti a je třeba zdokonalovat zákonodárství. Pramenem zákona je morálka a ne amorální chování. Zákon by měl morálku ochraňovat a ne napomáhat k její likvidaci.
Miroslava Karpova (Rakvice, 2018-05-07)
#4940
Podepisuji, protože jsem věřící a protože si myslím, že toto zobrazení Ježíše je hodně daleko za hranou, zesměšňuje ho a podněcuje k náboženské nesnášenlivosti vůči muslimům i křesťanům.Alžběta Fiľová (Vsetín, 2018-05-07)
#4941
Domnívám se, že zvláště v dnešní době, kdy tak obtížně hledáme hodnoty na kterých by mohla společnost stavět a hledat smysluplná pojítka, je tato hra (její část) pouze granátem násilí a obskurnosti, který spíše než co jiné zraňuje křesťany a součást jejich osobní rodiny jímž je Kristus.Je třeba, aby se mohli zúčastnění rovnocenně s dotčenými vyjádřit kde leží hranice svobody projevu a vzájemné úcty a respektu. Organizátoři i divadelníci se již vyjádřili svoji podporou a účastí na akci, že tento projev považují (viz zveřejněný úryvek hry) za přípustnou provokativní uměleckou licenci k vybuzení otázek a postojů k tématu migrace aj.
Tvůrci zvráceně a spektakulárně ve hře skutečnou postavu Ježíše Krista (nikoliv vytvořenou postavu) znevažují na sexuálního násilníka. Asi by málokdo ať už je nebo není věřící strpěl takovouto veřejnou potupu pokud by šlo o jeho nejbližší a domáhal by se omluvy a ukončení takového pomlouvačného jednání.
Proto se přimlouvám za ukončení produkce tohoto představení. Umění určitě může být i provokativní, ale tato hra (v dané části) nejen, že jde za hranice umění, ale přímo i lidské důstojnosti a úcty člověka k člověku, které jsme jako dar od Stvořitele obdrželi.
Jiří Slezák (Moravany u Brna, 2018-05-07)
#4944
Krista vynechte, protože naše násilí je proti jeho příkazům. To se o Mohamedovi říci nedá. Jenomže podobně "ztvárnit" Mohameda, tak na to nemáte koule.Václav Sedlák (Lubná, 2018-05-08)
#4945
se domnívám,že i lidská svoboda má své limity slušnosti,dané již v desateru.Víra v Ježíše jako Božího syna je pro mě nejvyšší životní hodnota,a proto i mě vadí,když je Ježíš urážen takovými zvrhlostmi.Štěpánka Podlešáková (Třebíč, 2018-05-08)
#4947
Hra mě hluboce urazila a znechutila. Souhlasím se zdůvodněním petice.Anna Úlehlová (Rokytnice, 2018-05-08)
#4948
Hra mě hluboce urazila a znechutila. Souhlasím se zdůvodněním petice.Miroslav Úlehla (Rokytnice, 2018-05-08)
#4951
Podepisuji protože jsem věřící žena,která má živý vztah s Kristem, kterého miluji a děkuji mu za vše ve svém životě a hlavně za záchranu života :-) A nepřeji si , aby mého Pána tak to někdo uražel, to je jako by vám urážel někdo svojí manželku,matku otce, bratra a nebo celou rodinu.Lenka Šturmová (Kutná Hora, 2018-05-08)
#4955
Podepisuji, protože nesouhlasím s tím, aby touto vulgarní scénou a celou hrou byla urážena víra křesťanůMilan Krejčí (Brno, 2018-05-08)
#4957
Podepisuji, nejen jako krestanka, ale take ceska obcanka zijici v Anglii v blizke komunite s obcany islamske viry. Podle meho nazoru tato hra urazi obe strany a neprinasi nic, co by bylo k prospechu spolecnosti nebo smiru mezi temito dvemi stranami. Diky za stazeni teto hry z verejne produkce.Karla Tattersall (Bristol, 2018-05-08)
#4960
Otřesené!!!Lucia Ondrejková (Suchov, 2018-05-08)
#4961
Jako katolík nemohu přihlížet urážení Ježíše KristaTomáš Váca (Žďár nad Sázavou, 2018-05-08)
#4963
Myslím, že pokud by se taková hra měla vůbec někde hrát (každý má právo na projev, ale měly být určité hranice), tak by to nemělo být hrazené z peněz na podporu kultury a hrané ve státním divadle. Chápu, že celé představení není jen o tom, ovšem nemuselo by to být tolik naturalistické.Kuba Šimandl (Hořovice, 2018-05-08)
#4969
Urazat Boha je ohavnost a hrozna hlupost...Erika Marinakova (Kosice, 2018-05-08)
#4972
Souhlasím s obsahem petice a nesouhlasím s tím, aby postava Ježíše byla jakkoliv znevažována.Jaroslava Šimková (Hradec Králové, 2018-05-08)
#4973
motiv Ježíše sestupujícího z kříže (už toto) a navíc kohokoliv znásilňujícího mě uráží a pobuřujeMarcela Čmedlová (Mariánské Lázně, 2018-05-08)
#4975
Lidi zlatí. Vůbec netušíte co skrze provedení tohoto ubohého kusu činíte. Kéž by autor včas poznal kdo je skutečně Ježíš.Marek Šuba (Brno, 2018-05-08)
#4979
Tento projev svobody je vzdálen hodnotám většiny kultur a nemá nic společného s úctou, vzájemným porozuměním a nasloucháním. Je vzdálen tendencím dnešní doby, která se snaží o respekt a toleranci. Ztvárnění takto postavené hry nahrává nesnášenlivosti a nepřátelství, zrovna v tak citlivém tématu dnešní doby, muslimové vs. ostatní náboženství, migrace vs. přijímání uprchlíků a postoj Evropy. Říkám si, kam se poděl zdravý rozum, vždyť je to do očí bijící, jak to poškozuje vzájemné vztahy muslimů a křesťanů, zrovna v dnešní tak napjaté době! Tvůrci si nemohli vybrat lepší osobu, Ježíše Krista, a ta troufalost je až šokující, že se ani před tímto nezastavili. Nejen že to vrhá šíleně hrozné a hnusné světlo na Něj samotného, ale podněcuje to k nenávisti. A nabourává to hodnoty, o které se Jeho následovníci snaží, tedy lásku a vzájemný respekt, zmiňovanou úctu. Co by udělali muslimové, kdyby byl jejich prorok Mohamed takto uražen či by mu byl jen vlásek zkřiven? Není to tak dávno, co vyšly karikatury otištěné v satirickém týdeníku Charlie Hebdo a jaká byla odezva? Prosím tvůrce, aby se nad tím zamysleli a nepřikrmovali nenávist (náboženskou) a i tu mezilidskou, a naopak chránili ty křehké hodnoty, jako je lidskost, láska, úcta a respekt.Lenka Šafaříková (Brno, 2018-05-08)
#4985
Ježíš Kristus je důležitou součástí naší kultury. Symbolizuje mimo jiné mír a lásku. Tahle divadelní hra tenhle symbol pošpiňuje neskutečným způsobem. Osobně si nedovedu představit, co by v této hře mohlo být horšího.Navíc se zde poukazuje na problematiku uprchlické krize tak, že se vše klade za vinu nám, Evropanům. S tím taktéž nemohu souhlasit.
Daniel Karpov (Rakvice, 2018-05-09)
#4988
Souhlasím...František Ruprich (Hradec Králové, 2018-05-09)
#4995
Podepisuji, protože svoboda není totéž co libovůle a i umění má morální hranice.Zuzana Černá (Vřesina, 2018-05-09)
#4998
Ačkoli svoboda projevu se může vykládat různě, přesto je vhodné některé věci vyloučit, jinak nejde o svobodu ale anarchii. Ježíš Kristus přinesl tu nejvyšší svobodu a právě proto jej mnozí jeho současníci (židé ale i římané) nepřijali a raději jej nechali ukřižovat. Ale nebyla to svoboda bezbřehá, ale svoboda od hříchu k opravdovému ŽIVOTU. Pokud vycházím z toho, že lež je od ďábla (což řekl Ježíš), pak nemohu souhlasit s tím, když pravdu (kterou je Boží Syn) spojují s hříchem. Ježíš nikdy nezhřešil a nikdy mu nikdo žádný hřích nedokázal. Pokud někdo chce Ježíše "zatáhnout" do hříchu, pak je to přímo "ďábelské". Jen ďábel chce pravdu rozmělnit tak, že nebude zřetelná její hranice se lží. On od začátku říká: "Opravdu je to tak...?" a tím zpochybňuje vše, co je pravda. Stačí se podívat na to, jak se někteří lidé snaží zpochybnit holocaust. Tvrdí že nebyl. A tato opakovaná lež způsobila, že mnoho lidí už tomu uvěřilo. Podobně i genocida Arménů o které je všeobecně jasno, že byla, je v Turecku popírána (už víc než 100 let) a všichni Turci věří, že nebyla, že naopak Arménie napadla Turecko. Takže jakékoli i "malé" pozměnění reality (pravdy) již působí změnu v myslích mnoha lidí, která pak má nedozírný negativní dopad.Petr Hohn (Ostrava, 2018-05-09)
#4999
Podepisuji, protože divadelní hra "Naše násilí a vaše násilí" mě jakožto křesťanku pohoršuje a beru ji jako hrubou urážku a zneuctění osoby, kterou uctívám - Ježíše Krista a také urážku mého náboženského přesvědčení.Helena Tvarůžková (Ostrava, 2018-05-09)