MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA


Nepřihlášený uživatel

#77876

2016-03-29 20:07

prezident má vyšší důvěru než Veškrna, to někteří čůráci nejsou schopni přenést přes srdce! Dobře jim tak!

Uřvaná kavárna zhoven

#77877

2016-03-29 20:08

 Jean, co to je na ulici za hluk?“ „Průvod gayů, sire.“ „A co požadují?“ „Lásku stejného pohlaví.“ „A kdo jim ji zakazuje?“ „Nikdo, sire.“ „Tak proč tak křičí?“ „Jsou to bus.eranti, sire…


Nepřihlášený uživatel

#77878 Re: Re: Téma "legální i nelegální emigrace" je už evidentně včerejší rudé právo :-)

2016-03-29 20:12

#77870: - Re:  

 .....a je to veli dobře. Zkuste terorismus, tam budete mít ještě nějakou dobu pravděpodobně drobné úspěchy :-) ale bude to takové "střídavě oblačno"  tak jednou za dva roky budete mít možná nějakou "větší příležitost se projevit", ale i to postupně bude odeznívat. 


Nepřihlášený uživatel

#77879 Re: Re: Prolhaný Havel

2016-03-29 20:12

#77875: - Re: Prolhaný Havel 

 

Slova Václava Havla v roce 1989

Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podnik. Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno funkční období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce.V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci, jaké má dnes. Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku, a proto mám naději, že i člověk poslouží jí. Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec občanů kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují. Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jedna Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice více než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury. Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.

Lehce dohledatelná pravda. Stačí si přečíst knihu jeho proslovů

Zpracováno podle skutečného projevu V.Havla M. Douškovou

Můj pohled na Václava Havla

Když jsem ho kdysi zveřejňovala, netušila jsem, že chvíli na to zemře. Přesto nelituji toho zveřejnění, protože můj názor na Václava Havla se nemění s tím, že zemřel. Povídá se o mrtvých jen dobře a já se ptám proč?

Když někoho odsoudíme za nějaký nemorální čin a ten dotyčný zemře, tak se z něj po smrti stane člověk s čistým štítem? Nestane. Jen lžeme nahlas o skutečné povaze zemřelého. Když zapnu televizi a tam mne masírují šíleným stylem, dělá se mi zle.

Zrovna teď mi říkají větu:

„NEBÝT VÁCLAVA HAVLA, NEMĚLI BYCHOM MY, ANI SLOVÁCI NAŠI KRÁSNOU SVOBODU.“

No promiňe mi, ale naši svobodu zahájil M.Gorbačov a L. Walesa. Nebýt jeho perestrojky a polské solidarity, dál by všichni drželi hubu a krok. Když to kolem nás bublalo jako v kotli, věděli všichni komunisti, že je prostě konec. Studenti se jim jen hodili ke špinavé práci. Ano, oni za to nemohou, ale umožnili jim, aby zůstali ekonomicky silní a dál veleli v této naší zemi a co si budeme povídat, velí pořád. Mluví o pádu komunistické strany, ale kde je ten pád? Jakto, že ji okamžite po údajném převratu nezakázali? Nemohli, komunisté je drželi na zlatých nitích svých peněz. Ani smrt nesmaže, že nám lhal. Prý vládnout bude jen jedno období a pak rozdělil republiku jen aby zůstal o moci. Raději i Sládka zavřeli, aby nemohl hlasovat a tak zachovat Václovu Havlovi křeslo prezidenta. Jo, jen mi to nandejte a řekněte znovu o mrtvých jen dobře. Mám snad litovat jeho fešáckého kriminálu? Jeho spoluvězni docela jasně popsali, jaké to byl prominentní vězeň. Jeho restituce, prodeje a nevěra smrtelně nemocné ženě z něj rozhodně nedělají člověka, jemuž je morálka nade vše.

Pro mne věta o mrtvých jen dobře, je jen prázdou frází. Je mi ho líto každého člověka co zemře, protože po sobě nechal lidi, kteří ho milují.

 

Z Václava Havla udělali z něj falešnou modlu

Tak máme Havlovo letiště, kterému stejně lidé budou říkat Ruzyně. Kolik to stálo? Docela dost a jsou to vyhozené peníze. Na člověka se dá vzpomínat i jinak. Praha chce mít ještě Havlův most a Havlovo nábřeží a to už zavání budováním kultu osobnosti a to není dobře. Václava Havla budeme hodnotit jako člověka a jako politika až uplyne nějaký čas a bude s kým srovnávat. Označujeme ho za otce „sametové revoluce“, která se nestala. Tak proč ho tak nazýváme? Kdo z národa ho vlastně před touhle podivnou revolucí znal? Jen jeho blízcí a společnost, ve které se pohyboval.

Projděte si internet a najdete v něm hodně kritiky Václava Havla člověka, i politika. Havel je nikdy nevyvracel, nikdy nikoho nežaloval. Není to divné? Lidé se brání křivému nařčení. To, že komunisté využili událostí na Národní třídě 17. listopadu 1989 a zneužili protestů a akcí studentů k nekrvavému předání moci, která fakticky nikdy předána nebyla, ví většina z nás. Komunisté se vzdali moci politické a nechali si moc ekonomickou. 20 let mi v tom dává za pravdu. Obchod Čalfy a Havla – Havel prezidentem, Komunisté restituce, obsazení klíčových postů, firem, bank, fond národního majetku pod vlivem ODA, majetek SSM a armády. Proto se nikdy nedostala komunistická strana mimo zákon. Přece nezruší sami sebe.

V době věznění dostával balíky s potravinami, o kterých se obyčejným lidem mohlo tak akorát zdát. Psal si, jak chtěl, cenzura necenzura a všechno mu prošlo. Mohl tisknout knihy v zahraničí a přitom je nám jasné, že bez povolení komunistů, by tohle dělat nemohl. Proč si StB třídního nepřítele tak pěstovala? Snad pokyn shora? Věděli, že budou potřebovat podobnou postavu, až dojde nalámání chleba.

Václav Havel ve svém projevu v roce 1989 mimo jiné prohlásil, že komunisté budou strašit nezaměstnanost a chlácholi nás jak malé děti, že k tomu nikdy nedojde. Lhal. Došlo k tomu velmi rychle. Dále nám tvrdil, že nechce restituovat, pche, to bylo první, co udělal a stal se tak hezky rychle milionářem. Dobrá kariéra bývalého vězně, co se oháněl morálkou a rovností všech lidí. Asi tím myslel ostatní lidi, ale sebe ne. Sliboval, že prezidenta vezme na jedno volební období, ale pak se tam držel jako klíště. Sliboval lepší postavení dětí, důchodců, žen, nemocných, těžce pracujících. Sliboval ekonomickou reformu, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci, sliboval, že nedojde ke zdražování. Nedodržel z toho nic a my už to dávno víme. Havel nakonec nechal zvolit do funkce prezidenta celkem 4 x a to i za cenu uvěznění poslance Sládka.

Havlův strýc Miloš Havel byl po válce označen jako kolaborant a jeho majetek znárodněn podle Benešových dekretů. Proto se na něj restituční předpisy o navracení majetku zabaveného komunisty po roce 1948, nevztahují. Bývalý politický vězeň Jiří Wolf tvrdí, že Havel se svým bratrem Ivanem dostal neoprávněně nazpět majetek, který podléhal Benešovým dekretům! Byla to odměna za zradu, kolaboraci s komunisty a podílnictví na sametovém podvodu. Jejich strýc, Miloš Havel, se dal k Němcům a byl po roce 1945 odsunut do nové domoviny, tedy do Německa. Otec Václava Havla byl také německý kolaborant. Stále je otevřená otázka, která je tabu – kdo rozhodl o vrácení majetku dětem, jejichž rodiče prokazatelně kolaborovali s fašisty? Na tohle si odpovězte sami.

Víte co mi rozum nebere? Proč zrovna Bakala byl přítelem Václava Havla. Zrovna tohle docela nechápu. Náš morálně založený exprezident a uhlobaron Bakala. Vzal právo na odkup bytů udřených horníků a jejich rodin. Jak se slučuje jeho morálka, které má plnou pusu, s tímto prapodivným přátelstvím. Právě teď Bakala bojuje s nájemníkem. Nebo nájemník s Bakalou?

Tohle je souhrn z mých článků o Václavu Havlovi. Proč jsem se teď na ně dívala znovu? Protože se teď zajímám o naše bývalé prezidenty, když ten nynější je tak nenáviděn a přitom si ho národ vyvolil sám.

 


Nepřihlášený uživatel

#77880 Re: Re: Re: Téma "legální i nelegální emigrace" je už evidentně včerejší rudé právo :-)

2016-03-29 20:14


Nepřihlášený uživatel

#77881

2016-03-29 20:17

Co se stalo v ČR za 25 roků?- z vojáka - žoldnéř- z veksláka - podnikatel- z podvodníka - developer - z vyděrače - exekutor - ze zloděje - privatizér - z dušiček se stal Halloween a z Ježíška Santa


Nepřihlášený uživatel

#77882 Re: Nikoliv, Zemanovi věří pouze 19 % lidí, tedy o 2 % více než minulý měsíc a naprosto stejně....

2016-03-29 20:18

#77876: -  

 ...jako měsíc předminulý. 19 % idiotů, kteří jsou schopni označit Zemanovy lži z pravdu je ovšem opravdu poněkud hodně a řekl bych, že si tato země takové množství idiotů ani nemůže snad dovolit. 

Ostaní občané, tedy 81 % o Zemanovi více či méně pochybují, ale skutečně se poměrně velká část vyjádřila, že mu spíše důvěřuje. Skupina, která jeho lži označuje za lži je ovšem naprosto stabilní a činí 13 %, což se naopak proti 19 % idiotů označujících lež jako pravdu jeví jako málo, bohužel se lidé v drtivé většině vyjadřují neurčitě a Češi jsou v tom přeborníci. Platí ovšem stále, že i ti, co mu "spíše aktuálně věří" o něm v každém případě řádně pochybují a řekl bych, že i o sobě :-). 

 


Nepřihlášený uživatel

#77883

2016-03-29 20:18

Pochodu na pražský hrad se kromě zneužitých křiklounů zúčastnil i Kalousek, bývalý člen CSL - komunistický nohsled v národní frontě, Štětina, bývalý člen KSČ tedy podle zákona opovrženíhodný zločinec, Bursík, zelený mozek, který s ostudou musel z politiky, Kocáb, známý hlupák a velebitel cikánů. To je tedy společnost! Opravdu "následováníhodná"!


Nepřihlášený uživatel

#77884

2016-03-29 20:19

Předseda TOP09 se s tibetskou vlajkou v ruce rozhodl stanout v čele protestů proti čínskému prezidentovi Si Ťin-pchingovi. Bohužel stejně jako všem ostatním demonstrantům mu nebyl umožněn policejními těžkooděnci vstup na Hradčanské náměstí. Policisty neobměkčilo ani to, že spolu se svým stranickým kolegou Jaromírem Štětinou jsou zákonodárci. Kalousek tak nemohl realizovat svou touhu protestovat proti čínským komunistům, navzdory tomu, že v roce 2006 ještě jako předseda Lidovců podpořil vládu s komunisty českými.


Nepřihlášený uživatel

#77885 Re: Komunistického vojáka....

2016-03-29 20:20

#77881: -  

 ....jste považoval za vojáka? Komunistického veksláka za podnikatele? Zedníky pracující o sobotách načerno za hotové jste považoval za developery, komunisticé zloděje za lidi schopné řídit firmy? 

Vy jste idiot nebo Miloš Zeman tedy idiot Miloš Zeman? 


Nepřihlášený uživatel

#77886

2016-03-29 20:22

Vazalové USA ambasády-TOP09 jsou vedení instinktem lokajů, kteří drží s panstvem v zahraničí a vlastním národem pohrdají .


Nepřihlášený uživatel

#77887

2016-03-29 20:23

to není možný,že by Kalous byl takblbej,nejspíš už chce jen škodit-s tibetskou vlajkou ho taky na Hrad nepustili-ještě že tak-tibetani se pod Čínou mají líp,předtím tam lámům a dalajlámovi museli otročit jak ve středověku,ty zrůdy je mučili a zabíjeli...


Nepřihlášený uživatel

#77888

2016-03-29 20:25

Když sem furt taháte ten Tibet, tak vězte, že za vlády dalajlámy a jeho kněží tam byl teror, který neměl na světě obdoby a průměrná délka života byla pouhých 28 roků.
Po připojení k Číně se všechny parametry žití zlepšily, dalajláma uprchl ze země, neboť se oprávněně obával o svůj život. Tak se dodnes potuluje světem. "Nebeská dráha" vybudovaná Čínou v nadmořské výšce přes 4000 metrů přivezla do Tibetu mnoho turistů, kteří tak pomohou této končině i ekonomicky.
Ale to někteří odpírači pravdy z řad tzv "demokratů" nechtějí slyšet, že ano.

 


Nepřihlášený uživatel

#77889

2016-03-29 20:28

Je zvláštní že,,Lidská práva jsou víc než peníze,, hlásají většinou ti, kteří si nejvíc nakradli, jako Kalousek. :-)))

 


Nepřihlášený uživatel

#77890 Re: Celou věc jsme sledoval, členové antikonfliktního týmu projevili základní neznalosti ....

2016-03-29 20:33

#77884: -  

 ....z demokracie. Antikonfliktní policista použil argument, že Miloš Zeman platí daně a že má také plat, což je skutečně naprostý vrchol idiocie, neboť Zeman v ústavní pozici žádný plat nebobírá, není v zaměstnaneckém poměru a co více, z příjmu vyplývajícímu z Ústavní funkce žádné daně neplatí. 

Policiste požadovali jakousi "bumášku" průkaz opravňující ke v vstupu do perimetru, ale nebyli schopni říci, kdo jej vydává, jak vypadá a jakým případně podpisem je opatřen. Když s informací konečně přišli, byla děsivá, bumášku měl vydávat Mynář, člověk bez bezepčnostní prověrky státu a co je ještě daleko děsivější, že by tuto "bumášku" akceptovali a na základě této bumášky by tam poslance EP a Sněmonvy pustili. To je věc naprosto absurdní a svědčí o základní neznalosti zákona o policii těchto lidí. 

Další věcí je tak, že "antikonfliktní tým" se věc také pokoušel "řešit" jakýmsi "oddalováním" neboť svolavatelé demonstrace měli jasně určeno místo, kde se demonstrace má konat a to bylo Hradčanské náměstí, tedy skutečně byli kráceni na svých ústavních právech a demonstraci dělali v prostoru, který k tomu naopak vehrazen nikdy neměli. Policisté se domáhali toho, aby celou věc přijel potvrdit magistrátní úředník, který manifestaci povolil. 

Celé jednání tzv. antikonfliktního týmu bylo děsivě amatérské a to, že svolavatel byl na svých ústavních právech zkrácen, bude mít jistě trestně právní dohru, neboť státní moc, jak jistě velmi dobře z ústavy víte, lze uplatnit jen a pouze na základě zákona, nijak jinak. Pokud zákon uplatnění státní moci nenařizuje, neumožňuje nelze si uplatnění vymyslet, vykonvatel státní moci v takové situaci nesmí konat.

Tedy policie je v tomto případě ve velmi prekérní situaci, neboť uplatnila s velkou pravděpodobností státní moc proti poslancům Sněmovny a EP aniž by k tomu měla jakékoliv zákonné oprávnění a navíc zkrátila na ústavních právech tisíce lidí, k tomu všemu se projevila naprosto amatérsky a nad to projevila hrubé neznalosti ze základních principů demokracie, což vedlo právě k onomu naprosto zmatenému počínání. 


Nepřihlášený uživatel

#77891 Re: Zkuste být konkrétní, co Kalousek ukradl....

2016-03-29 20:34

#77889: -  

 ....u StBáka Babiše naproti tomu můžeme být oba dnes velmi konkrétní, ukradl dotace EU pro malé a střední podnikatel v objemu cca 50 mil., to je dnes již naprostá jistota. 


Nepřihlášený uživatel

#77892 Re: Re: Re: Prolhaný Havel

2016-03-29 20:35

#77879: - Re: Re: Prolhaný Havel 

 To jste tu také již psal a já jsem naprosto jasně doložil, že je haux. To co přičítáte Václavu Havlovi nikdy nevypustil z úst, to je holý fakt, jak si jistě v jeho knihovně dohledáte. http://www.vaclavhavel-library.org

Navíc podle vašeho textu, který přičítáte Václavu Havlovi se dá za desetinu vteřinu vytvořit seznal rusko trollých servů, které tento blábol v naprosto stejné podobě publikovaly :-). 


Nepřihlášený uživatel

#77893 Re: Tento text popisující politický systém Tibetu se zdá být daleko důvěryhodnější než ten váš.

2016-03-29 20:39

#77888: -  

 

Official Chinese texts about Tibet treat the issue of human rights as comparative. So they argue that conditions in Tibet are better than they were before China took over direct administration of the region in 1959. All Chinese sources describe the previous conditions as “feudal serfdom,” and the word “serf” occurs some thirty-five times in the 2001 edition. This approach skirts the question of whether current conditions meet international standards and implies increasingly that individual rights have to be sacrificed for economic or social rights to exist. Since 1990, Chinese leaders have justified this in terms of the need to ensure “stability.”

Melvyn Goldstein, an American anthropologist who carried out research within Tibet into pre-1959 social relations, concluded that most Tibetans before 1959 were bound by written documents to the land on which they were based and to the lord who owned that land, and so he argued that they could be described as “serfs” (Goldstein 1986,1988). Most Western scholars accept that this was broadly the case, but query the extensiveness of the practice and the politics behind the terms used to describe it. Franz Michael and Beatrice Miller argued that the less loaded words “commoner” or “subject” are more accurate than the word “serf,” partly because of ample evidence that a large number of Tibetans were able to moderate their obligations to their lords by paying off some of their dues, and so could move from place to place. Tibet also had a functioning legal system to which they could appeal in some cases (Miller 1987, 1988; Michael 1986, 1987). Dieter Schuh (1988) showed that those who might technically be called “serfs” were in fact relatively prosperous—the majority were often poorer, but in many cases they were not “bound to the land” and so were not technically “serfs.” Girija Saklani (1978) argued that the feudal-type institutions in Tibetan society were counterbalanced by factors that reflected “the principle of cohesion and collectivity” rather than of a rigid hierarchy. W. M. Coleman (1998) has pointed out that in practice the Tibetans had more autonomy than appears in the written documents, and that Tibetans could equally well be described simply as peasants with particular kinds of debts and taxation responsibilities, rather than using a politically and morally loaded term such as “serf.” Other scholars have noted that such social categories, Marxist or otherwise, are in any case rooted in European history and do not match the social system of pre-1951 Tibet, let alone the very different arrangements found among the people of eastern Tibet.

These scholars do not disagree with the Chinese claim that Tibet had a particular form of social relations that differed from those later found in democratic and Communist countries. What is contested is whether later scholars or politicians should use terms that imply a value judgment about the moral quality of these relations. This is a matter of intense dispute, because the Chinese claim about serfdom, on the surface a factual account of social relations, in fact depends for its effects on its linkage to two other elements, which are highly contestable—feudalism and extreme oppression. It is taken for granted that these are inseparable from serfdom. A conscious effort of the intellect is required to recall that one does not follow from the other.

There is no question but that Tibet was an extremely poor society for most of its members, or that the poorest were the most liable to exploitation and abuse. This was true of most sectors of any society in Asia and elsewhere until recently, including China, and is still true today in many areas. So even if it were agreed that serfdom and feudalism existed in Tibet, this would be little different other than in technicalities from conditions in any other “premodern” peasant society, including most of China at that time. The power of the Chinese argument therefore lies in its implication that serfdom, and with it feudalism, is inseparable from extreme abuse.

Evidence to support this linkage has not been found by scholars other than those close to Chinese governmental circles. Goldstein, for example, notes that although the system was based on serfdom, it was not necessarily feudal, and he refutes any automatic link with extreme abuse. “I have tried to indicate that the use of the concept of ‘serfdom’ for Tibet does not imply that lords tortured and otherwise grossly mistreated their serfs. … There is no theoretical reason why serfdom should be inexorably linked to such abuses,” he writes, noting that extreme maltreatment was unlikely since it would have been against the interests of landowners, who needed the peasants to provide labor (1988: 64–65).

There seems to be limited evidence of the systematic savagery described by Chinese writers, at least since the late nineteenth century. There was a famous case of mutilation as a punishment in 1924, but the officials involved were themselves punished by the 13th Daiai Lama for this action; he had banned all such punishments in a proclamation in 1913 (Goldstein 1989: 123–26, 61). A case of judicial eye gouging in 1934 as a punishment for treason was clearly exceptional, since no one living knew how to carry it out (Goldstein 1989: 208–9). On the other hand, there are hundreds of reports, many of them firsthand accounts, of Tibetan political prisoners being severely tortured in Chinese prisons during the early 1990s, as well as almost ninety cases of suspicious deaths in custody (see, e.g., TCHRD 2005), none of which have been independently investigated.

The more important question is why Chinese officials raise the issue of conditions in pre-1959 Tibet at all. They are entitled to argue that these might tell us something about the views of the Dalai Lama and other Tibetan rulers at that time, although this would ignore the efforts of the 13th and 14th Dalai Lamas to ameliorate the social system (in 1913, for example, the 13th Dalai Lama declared an amnesty for all serfs who had run away from their landlords and gave all vacant land to whoever was working it), let alone the attempts of senior officials like Lungshar and Künphel to reform the system. But the issue is hardly relevant, since a country is not entitled to take over a neighbor merely because social or political conditions there are backward. In addition, human rights are not usually judged by improvement, as if they were economic statistics, but by whether or not they meet current international standards. A regime does not normally argue that its abuses are justified because they are less than those of a regime half a century earlier; racism in contemporary America would not be considered acceptable even if it were in a form less odious than, say, lynchings in the 1950s. The social practices of a previous regime are only of marginal relevance to the human rights practices of its successor.

In any case, China made no claims at the time of its invasion or liberation of Tibet to be freeing Tibetans from social injustice. It declared then only that it was liberating them from “imperialism” (meaning British and U.S. interference). The issue of freeing Tibetans from feudalism appeared in Chinese rhetoric only after around 1954 in eastern Tibet and 1959 in central Tibet (Goldstein 1986: 109n2). Its justification then became that it was freeing them from class oppression. In the 1980s, this also changed: it now claims to be freeing them from “backwardness,” or lack of modernization.

Chinese references to preliberation conditions in Tibet thus appear to be aimed at creating popular support for Beijing’s project in Tibet. These claims have particular resonance among people who share the assumption—based on nineteenth-century Western theories of “social evolution” that are still widely accepted in China—that certain forms of society are “backward” and should be helped to evolve by more “advanced” societies. This form of prejudice converges with some earlier Chinese views and with vulgar Marxist theories that imagine a vanguard movement liberating the oppressed classes or nationalities in a society, whether or not those classes agree that they are oppressed. Moreover, the Chinese have to present that oppression as very extensive, and that society as very primitive, in order to explain why there were no calls by the Tibetan peasantry for Chinese intervention on their behalf.

The question of Tibet’s social history is therefore highly politicized, and Chinese claims in this respect are intrinsic to the functioning of the PRC, and not some free act of intellectual exploration. They have accordingly to be treated with caution. From a human rights point of view, the question of whether Tibet was feudal in the past is irrelevant. A more immediate question is why the PRC does not allow open discussion of whether Tibet was feudal or oppressive. Writers and researchers in Tibet face serious repercussions if they do not concur with official positions on issues such as social conditions in Tibet prior to its “liberation,” and in such a restrictive climate, the regime’s claims on this issue have little credibility.


Nepřihlášený uživatel

#77894 Re: Zkuste nejdříve studovat.....

2016-03-29 20:43

#77887: -  

 ....nejeví se jako pravděpodobné, že by komunisté kdykoliv a kdekoliv došli komunismem k prosperitě, nebylo tomu tak ani v Tibetu a není tomu tak ani v současné Číně s podivným státním kapitalismem ovládaným komunistickou pakáží, které je ale nutné přičíst k dobru, že alespoň nepřipustila doposud občanskou válku a snaží se ze svých vlastních zločinů a vraždění vlastních obyvatel vyzmijit podivným udržováním u moci, dokud se na ty nejhorší odpornosti nezapomene, ale bohužel přitom evidentně tvoří další, viz. vraždy na hlavním náměstí Pekingu za pomocí tanků.

Official Chinese texts about Tibet treat the issue of human rights as comparative. So they argue that conditions in Tibet are better than they were before China took over direct administration of the region in 1959. All Chinese sources describe the previous conditions as “feudal serfdom,” and the word “serf” occurs some thirty-five times in the 2001 edition. This approach skirts the question of whether current conditions meet international standards and implies increasingly that individual rights have to be sacrificed for economic or social rights to exist. Since 1990, Chinese leaders have justified this in terms of the need to ensure “stability.”

Melvyn Goldstein, an American anthropologist who carried out research within Tibet into pre-1959 social relations, concluded that most Tibetans before 1959 were bound by written documents to the land on which they were based and to the lord who owned that land, and so he argued that they could be described as “serfs” (Goldstein 1986,1988). Most Western scholars accept that this was broadly the case, but query the extensiveness of the practice and the politics behind the terms used to describe it. Franz Michael and Beatrice Miller argued that the less loaded words “commoner” or “subject” are more accurate than the word “serf,” partly because of ample evidence that a large number of Tibetans were able to moderate their obligations to their lords by paying off some of their dues, and so could move from place to place. Tibet also had a functioning legal system to which they could appeal in some cases (Miller 1987, 1988; Michael 1986, 1987). Dieter Schuh (1988) showed that those who might technically be called “serfs” were in fact relatively prosperous—the majority were often poorer, but in many cases they were not “bound to the land” and so were not technically “serfs.” Girija Saklani (1978) argued that the feudal-type institutions in Tibetan society were counterbalanced by factors that reflected “the principle of cohesion and collectivity” rather than of a rigid hierarchy. W. M. Coleman (1998) has pointed out that in practice the Tibetans had more autonomy than appears in the written documents, and that Tibetans could equally well be described simply as peasants with particular kinds of debts and taxation responsibilities, rather than using a politically and morally loaded term such as “serf.” Other scholars have noted that such social categories, Marxist or otherwise, are in any case rooted in European history and do not match the social system of pre-1951 Tibet, let alone the very different arrangements found among the people of eastern Tibet.

These scholars do not disagree with the Chinese claim that Tibet had a particular form of social relations that differed from those later found in democratic and Communist countries. What is contested is whether later scholars or politicians should use terms that imply a value judgment about the moral quality of these relations. This is a matter of intense dispute, because the Chinese claim about serfdom, on the surface a factual account of social relations, in fact depends for its effects on its linkage to two other elements, which are highly contestable—feudalism and extreme oppression. It is taken for granted that these are inseparable from serfdom. A conscious effort of the intellect is required to recall that one does not follow from the other.

There is no question but that Tibet was an extremely poor society for most of its members, or that the poorest were the most liable to exploitation and abuse. This was true of most sectors of any society in Asia and elsewhere until recently, including China, and is still true today in many areas. So even if it were agreed that serfdom and feudalism existed in Tibet, this would be little different other than in technicalities from conditions in any other “premodern” peasant society, including most of China at that time. The power of the Chinese argument therefore lies in its implication that serfdom, and with it feudalism, is inseparable from extreme abuse.

Evidence to support this linkage has not been found by scholars other than those close to Chinese governmental circles. Goldstein, for example, notes that although the system was based on serfdom, it was not necessarily feudal, and he refutes any automatic link with extreme abuse. “I have tried to indicate that the use of the concept of ‘serfdom’ for Tibet does not imply that lords tortured and otherwise grossly mistreated their serfs. … There is no theoretical reason why serfdom should be inexorably linked to such abuses,” he writes, noting that extreme maltreatment was unlikely since it would have been against the interests of landowners, who needed the peasants to provide labor (1988: 64–65).

There seems to be limited evidence of the systematic savagery described by Chinese writers, at least since the late nineteenth century. There was a famous case of mutilation as a punishment in 1924, but the officials involved were themselves punished by the 13th Daiai Lama for this action; he had banned all such punishments in a proclamation in 1913 (Goldstein 1989: 123–26, 61). A case of judicial eye gouging in 1934 as a punishment for treason was clearly exceptional, since no one living knew how to carry it out (Goldstein 1989: 208–9). On the other hand, there are hundreds of reports, many of them firsthand accounts, of Tibetan political prisoners being severely tortured in Chinese prisons during the early 1990s, as well as almost ninety cases of suspicious deaths in custody (see, e.g., TCHRD 2005), none of which have been independently investigated.

The more important question is why Chinese officials raise the issue of conditions in pre-1959 Tibet at all. They are entitled to argue that these might tell us something about the views of the Dalai Lama and other Tibetan rulers at that time, although this would ignore the efforts of the 13th and 14th Dalai Lamas to ameliorate the social system (in 1913, for example, the 13th Dalai Lama declared an amnesty for all serfs who had run away from their landlords and gave all vacant land to whoever was working it), let alone the attempts of senior officials like Lungshar and Künphel to reform the system. But the issue is hardly relevant, since a country is not entitled to take over a neighbor merely because social or political conditions there are backward. In addition, human rights are not usually judged by improvement, as if they were economic statistics, but by whether or not they meet current international standards. A regime does not normally argue that its abuses are justified because they are less than those of a regime half a century earlier; racism in contemporary America would not be considered acceptable even if it were in a form less odious than, say, lynchings in the 1950s. The social practices of a previous regime are only of marginal relevance to the human rights practices of its successor.

In any case, China made no claims at the time of its invasion or liberation of Tibet to be freeing Tibetans from social injustice. It declared then only that it was liberating them from “imperialism” (meaning British and U.S. interference). The issue of freeing Tibetans from feudalism appeared in Chinese rhetoric only after around 1954 in eastern Tibet and 1959 in central Tibet (Goldstein 1986: 109n2). Its justification then became that it was freeing them from class oppression. In the 1980s, this also changed: it now claims to be freeing them from “backwardness,” or lack of modernization.

Chinese references to preliberation conditions in Tibet thus appear to be aimed at creating popular support for Beijing’s project in Tibet. These claims have particular resonance among people who share the assumption—based on nineteenth-century Western theories of “social evolution” that are still widely accepted in China—that certain forms of society are “backward” and should be helped to evolve by more “advanced” societies. This form of prejudice converges with some earlier Chinese views and with vulgar Marxist theories that imagine a vanguard movement liberating the oppressed classes or nationalities in a society, whether or not those classes agree that they are oppressed. Moreover, the Chinese have to present that oppression as very extensive, and that society as very primitive, in order to explain why there were no calls by the Tibetan peasantry for Chinese intervention on their behalf.

The question of Tibet’s social history is therefore highly politicized, and Chinese claims in this respect are intrinsic to the functioning of the PRC, and not some free act of intellectual exploration. They have accordingly to be treated with caution. From a human rights point of view, the question of whether Tibet was feudal in the past is irrelevant. A more immediate question is why the PRC does not allow open discussion of whether Tibet was feudal or oppressive. Writers and researchers in Tibet face serious repercussions if they do not concur with official positions on issues such as social conditions in Tibet prior to its “liberation,” and in such a restrictive climate, the regime’s claims on this issue have little credibility.


Nepřihlášený uživatel

#77895

2016-03-29 20:43

I já chci zůstat součástí demokratického světa, z tohoto důvodu odmítám islamizaci Evropy a jsem za zákaz propagace totalitní ideologie islámu, neboť jde o krajně netolerantní náboženství, které je ve svém učení v přímém rozporu s Listinou základních práv a svobod. Muslimští předáci stále aktivněji prosazují šaríu, tedy islámské náboženské právo, které je symbolem omezování práv žen, tělesných trestů, trestů mrzačením, vražd ze cti, vražd za odpadlictví a takzvaných urážek víry a další podobně primitivní projevy, které nepatří do naší zeměpisné polohy ani do naší doby. Islámské představy o náboženských pravidlech nadřazených nad světská jsou v přímém rozporu se sekulárními státy Evropy, ohrožují nejen náš způsob života, ale i samotné principy demokracie, plurality, lidských práv a svobod pro všechny své obyvatele. Stejně tak označením bezvěrců za podřadné a nečisté obyvatelstvo se islám dopouští trestného činu Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod (§ 365). V extrémních případech islámu jde o trestný čin §400 Genocidium či § 401 Útok proti lidskosti. Tohle jsou dostatečné důvody pro postavení islámské ideologie na roveň nacismu, tedy zákaz jeho šíření, propagace a veřejného vyznávání. Na rozdíl od islámu, čínští komunisté do Evropy houfně nemigrují a nemění její kulturní prostředí, vztahy jsou na čistě ekonomické bázi, proto nevidím v tomhle pragmatickém svazku žádný problém.

 

 


Nepřihlášený uživatel

#77896 Re: Nelze být vazalem USA a přitom s USA být v NATO...

2016-03-29 20:44

#77886: -  

 ....stejně jako nemůžeme být vazalem EU, když svým členstvím a smluvními vztahy přímo Evropskou unii tvoříme. 

Zkuste něco duchaplnějšího ruský trolle. 


Nepřihlášený uživatel

#77897 Re: Zákon definuje zákaz propagace jakékoliv totalitní ideologie....

2016-03-29 20:50

#77895: -  

 ....řešíte včerejší rudé právo? 

Musíte tedy řešit, zdali islám je totalitní ideologie a je velmi pravděpodobné, až konečně zjistíte, co to islám je, sám usoudíte, že se jedná o náboženství a ne politické uspořádání veřejného prostoru a to přesto, že existují sekty, které toto budou směšovat. 

Proto není úplně správné mluvit o "islámském terorismu" ale o terorismu založeném či podporovaném islámskými sektami. To je přesnější. Problém v Evropě je ten, že jsme sice poměrně dobře schopni detekovat nebezpečné sekty křesťanské, ale bohužel detekce sekt islámských není v administrativách států EU běžná a to se dnes jeví jako poměrně velký problém i v uplatňování zákona o propagaci ideologií potlačující práva občanů. 


Nepřihlášený uživatel

#77898 Re: Mimochodem hloupost textů "pomlouvající" politický systém Tibetu dokládá už ona .....

2016-03-29 20:54

#77888: -  

 ....zasvěcená průměrná délka života, neboť aby bylo možné takovou věc dlouhodobě určit, byla potřeba velmi sofistikovaná administrativa, která by evidovala narození i úmrtí, což odporuje dalším popísům politického systému Tibetu, ničím takovým by se rozhodně v případě, že by to byla i jen částečně pravda neměl potřebu zdržovat, nemělo by to smysl. 


Nepřihlášený uživatel

#77899 Re: Re: Re: Re: Téma "legální i nelegální emigrace" je už evidentně včerejší rudé právo :-)

2016-03-29 20:59

#77880: - Re: Re: Re: Téma "legální i nelegální emigrace" je už evidentně včerejší rudé právo :-) 

 A to nikoliv, jak dokládá masové školení právě terorostů z arabského světa komunisitckými zpravodajskými službami východní Evropy a Ruska, tedy i místních StBáků. 

Mimochodem právě tito lidé jsou dnes na špicích sektářských teroristických organizací a chtějí svůj díl slávy, moc a peníze, tedy to k čemu byli vyškoleni. Je jim dnes mezi 50 a 60 lety a chtějí "udělat díru do světa". To je bohužel smutná realita komunistické zločinnosti, podpory terorismu a době komunistických zločinných vláda. 

Proto je také možné vcelku velmi uvěřitelně tvrdít, že dnesní KGBáci v Kremlu mají velmi dobré vztahy s teroristickými organizacemi po celém světě, právě proto, že je titíž KGBáci v osmdesátých letech školili. 


Nepřihlášený uživatel

#77900

2016-03-29 21:01

• Poláci koukají na to, že jsme se stali pro Čínu branou do Evropy a ne oni? Protože náš pan prezident si nenechal pindat do toho, kam pojede. Byl v Číně na oslavách konce II sv.války snad jako jediný z bývalého východního bloku a to je dobře.