MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA


Nepřihlášený uživatel

#94276 Tomu se bohužel dá docela dobře věřit.....

2016-10-07 10:13

Z Ruska za posledních 26 let
emigrovalo možná až 18 milionů obyvatel

Jen loni a jen do USA a jen legálně z Ruska emigrovalo 300 000 lidí. 

Bohužel rusákové logicky emigrovali předvším od EU, tedy největší zločinecká imigrantská skupina je bezpečně z rusákova, neboť je naprosto jasné, že mezi 18 mil. musí být lidé s kriminální minulostí či pozadím. 

Podstatné je také to, že z Ruska logicky emigrují předvším absolventi vysokých škol, přesto jejich upatnění díky velmi špatným pracovním návykům, sociální adaptabilitě a obecně kultuře a morálce je kdekoliv na v euro - atlantické demokratické civilizace velmi špatné. 

 


Nepřihlášený uživatel

#94277 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvojitá kolaborantská vnučka :-))))

2016-10-07 10:17

#94274: - Re: Re: Re: Re: Re: Dvojitá kolaborantská vnučka :-)))) 

 

POLITICKÉ ZÁJMY A KÁDROVÁNÍ HISTORICKÉ VĚDY

K MÉMU JMENOVÁNÍ DO VĚDECKÉ RADY ÚSTAVU PRO STUDIUM TOTALITNÍCH REŽIMŮ

Atmosféra v Ústavu československých a světových dějin ČSAV za tuhé normalizace sedmdesátých let byla skutečně traumatizující. Aby mohl mladý historik vůbec vykonávat profesi, kterou vystudoval, byl drsně vsazen do mimoodborných rituálů, příkazů a požadavků nesvobodného systému. Akademičtí normalizátoři byli inteligentní lidé, a tak pokusy o přechytračení systému končily nezdarem, vyvržením a predestinací k zatracení. Konfliktem se stranickou organizací a vedením ústavu jsem však získal pocit jisté vlastní svobodné vůle v nesvobodě.

V průběhu své vědecké aspirantury z novějších čs. politických dějin jsem se v sedmdesátých letech jako nestraník dostal do konfliktu s vedením Ústavu československých a světových dějin a jeho stranickým vedením. Bylo mi vyhrožováno nestandardním odvedením na dvouletou základní vojenskou službu, k čemuž také skutečně došlo. Také jsem byl stranickou organizací ÚČSD shledán nevhodným za kandidáta KSČ, což se tehdy rovnalo nemožnosti pracovat v oboru politických dějin, na který jsem byl odborně vychováván. Po návratu z vojenské služby jsem neměl zaměstnání, finance a živil jsem se roznášením tisku při Poštovní novinové službě. Později jsem byl krátce zaměstnán v Památníku národního písemnictví, který částečně sloužil jako odkladiště neperspektivních osob. Jelikož jsem se nehodlal se zmarněním let své aspirantury smířit a chtěl jsem být zaměstnán v oboru svého studia, tj. československých politických dějinách, bylo o mně rozhodnuto následovně:

- Nesmím pracovat v žádném z ústavů normalizační Akademie věd. Až do roku 1989 jsem také nesměl publikovat ve vědeckých historických časopisech ČSAV.

- V případě dalších mých protestů „skončím u lopaty“ - manuální profese - jako ostatní nespokojenci a kverulanti.

- Pokud chci pracovat ve svém oboru politických dějin, mohu nastoupit jedině do Ústavu marxismu-leninismu Univerzity Karlovy, kde jsem měl zřejmě politicky dozrát. Před svou Alma mater jsem měl velkou úctu a možnost na ní pracovat mě přitahovala. Název mého pracoviště „katedra marxismu-leninismu“, který je mně některými mediálními propagandisty předhazován, mě tehdy neovlivnil v mém rozhodování. Vždyť veškeré historické ústavy a katedry, veškerá věda za nesvobodného režimu musely vycházet z marxismu-leninismu, ať to měly na vizitce či nikoli. Jinak by prostě nemohly existovat. Článek 16. Ústavy ČSSR z roku 1960 konstatoval: „ Veškerá kulturní politika v Československu, rozvoj vzdělání, výchova a vyučování jsou vedeny v duchu vědeckého světového názoru, marxismu-leninismu, a v těsném spojení se životem a prací lidu“.

- Ústavy marxismu-leninismu při vysokých školách byly z hlediska tehdejší historické vědy bezvýznamnými, pouze školícími středisky, které o nějakých koncepcích historického výzkumu a interpretacích dějin naprosto nerozhodovaly. Od toho byl Ústav marxismu-leninismu ÚV KSČ a po státní linii akademické ústavy.

- Protože jsem byl nestraník, nesměl jsem několik let vyučovat. Posléze jako historikovi mně bylo určeno, že budu učit Dějiny mezinárodního dělnického hnutí a KSČ. Předmět jsem neznal, ani jsem pro něj nezaplanul, ale musel jsem ho nastudovat. Domníval jsem se, že po určité době se budu přece jenom moci vrátit k výzkumu politických dějin. Netušil jsem, že budu muset čekat až do pádu komunistického režimu. Dnes vůbec nelituji, že mě okolnosti donutily se vedle politických státních dějin naučit ještě dějiny komunistických a socialistických hnutí, bez nichž nelze kvalifikovaně pochopit peripetie revolucí a konfliktů 20. století. Ostatně první, kdo v českých zemích přednášel na vysoké škole marxismus byl T.G.Masaryk. Pouze fundamentální vyznavači se mohou naivně domnívat, že vysokoškolský učitel se musí myšlenkově ztotožňovat a emočně hořet pro předmět, který jako odborník přednáší. Předmět jsem bral pouze jako kulisu pro oblíbené československé dějiny a politické ideologie. Někteří vysokoškolští učitelé historie mně potvrdí, jak dokázali najít (pokud to situace dovolovala) rozličné obchvatné cesty, aby mohli přednášet o tématech a osobnostech, které nebyly pro režim žádoucí. Naopak některá „příliš žádoucí“, ale z hlediska historické pravdy problematická témata, jsem prostě ze svých přednášek a seminářů vypustil. Potěšila mě svědectví několika mých tehdejších studentů, které na můj „ tvůrčí přístup“ k výuce přiděleného předmětu „Dějiny MDH a KSČ“ dnes vzpomínají. Dalším cílem, který jsem si tehdy předsevzal, bylo studenty naučit metodě kritické analýzy pramenů (přístup “jak to skutečně bylo“), která spolu s intelektuální skepsí člověka osvobozuje od manipulativních vlivů politiky a propagandistické novinařiny - tehdy i nyní. Z tohoto důvodu jsem věnoval značnou energii a čas kvalitě studentských prací. Jsem rád, že mezi mými žáky je zastoupeno několik dnešních čelných historiků a přemýšlivých nezakázkových novinářů. S erozí normalizace koncem 80. let jsem si mohl dovolit více. Vzpomínám , jak jsem roku 1988 a 1989 na PF UK přednášel o zločinech stalinismu v SSSR apod. Nicméně jsem si byl vědom, že za normalizačního režimu, i v době jeho rozkladu, jsem nemohl o dějinách KSČ přednášet jako v demokratických poměrech. Měl jsem vůči studentům v tomto směru pocit dluhu. Proto jsem v nové době vydal učebnice k dějinám komunistického Československa, které zahrnovaly problémy a rozpory, které v normalizační škole nemohly být vysloveny, a zároveň obsahovaly odbornou diferenciační optiku k jednotlivým etapám nedemokratického režimu. Poslední publikace vyšla pod názvem Československo v proměnách komunistického režimu za spoluautorství P. Houdy v roce 2010. Patřil jsem k prvním, kteří na vysokých školách začali přednášet o totalitní či autoritářské minulosti.

- Posléze mně bylo umožněno obhájit na podruhé kandidátskou práci s tím, že z rozhodnutí stranických orgánů nesměla vyjít tiskem. Neobhajoval jsem na nějakém stranickém pracovišti, jak to bylo u pracovníků ÚML UK obvyklé, ale v oboru československých dějin na FF UK. Kandidátská práce z dějin českého politického katolicismu (téma mně bylo uloženo) byla podložena mimo jiné dlouholetým dosud neprovedeným pramenným výzkumem škály katolických časopisů a tisku. Autoreferát musel vycházet, jako v případě disertace každého jiného historika politických dějin, z předepsané formy, jejíž součástí byly i citace tzv. klasiků marxismu – leninismu. Bez akceptace tohoto požadavku, který byl vnímán autory formálně, se obhajoba nemohla vůbec konat.

- Na tehdejším pracovišti jsem měl pozici člověka, který se „vymyká ze stanoveného rámce“, a proto habilitace mi nebyla za normalizace umožněna. Žádnou kariéru jsem za minulého režimu neudělal. Žili jsme tehdy v dvojí kůži, ale neměl jsem a nemám pocit, že bych byl pasivním instrumentem či nekritickým stoupencem minulého režimu.

Pražské jaro 1968 bylo pro mě hlubokým zážitkem svobody a národního rozmachu a tak jsem zpočátku hodnotil i Gorbačovovy reformy. Velkým zážitkem pro mě byla stáž v SSSR, kde jsem mohl ve studovnách pro vědecké pracovníky studovat bez problémů knihy, které byly v Husákově a Jakešově ČSSR stále zakázané. Stáž jsem v Moskvě zakončil prací o českém Květnovém povstání 1945 i o osvobození části Čech Americkou armádou. Práci jsem obhájil, což mě utvrdilo v tom, že glasnost funguje. Po nástupu Gorbačova do funkce jsem vstoupil do KSČ, neboť jsem soudil, že je třeba posilovat i v ČSSR jeho stoupence. Vývoj šel však mnohem rychleji a jinak. Po listopadu 1989 jsem z KSČ vystoupil. První, na co vzpomínám po pádu normalizace, byla radost a úleva. Vrátil jsem se do vědeckého ústavu. Otevřela se mně cesta k vědeckému bádání a publikační činnosti v souladu s mým odborným zaměřením, které jsem vystudoval, a specifickými zájmy.

- Nepatřil jsem mezi dlouholeté členy KSČ, jak je mně neinformovaně či ze zloby předhazováno.

- Nezastával jsem v KSČ nikdy žádnou funkci.

- Za komunistického režimu jsem nemohl být členem žádné vědecké, ani redakční rady.

- Nebyl jsem agentem StB, jak svědčí mé lustrační osvědčení.

V demokratickém systému má práce dosáhla odborného uznání. Následovaly úspěšné obhajoby a příslušné pedagogické a vědecké hodnosti. Mimochodem je příznačné, že v médiích, které o mně tak „ nezaujatě“ píší, chybí pro jistotu informace o mé vědecké práci. Asi je jednodušší napsat, že jsem na počátku své profesní dráhy přednášel na katedře marxismu – leninismu Univerzity Karlovy a tím se myslí, že je vše vysvětleno.

Z českých dějin jsem se mimo jiné analyticky zabýval tabuizovanou autoritářskou druhou republikou. V této souvislosti jsem narazil i na problém podpory tohoto nedemokratického režimu ze strany tehdejší římskokatolické hierarchie a kléru, na otázku českého klerofašismu a nedemokratického selhání části katolických tradicionalistických literátů a politiků, kteří se dali do služeb krajně pravicového režimu. Polemicky a věcně jsem v odborných časopisech vystupoval proti snahám tuto neslavnou epizodu retušovat či dokonce apologetizovat a heroizovat. Moji katoličtí fundamentální odpůrci se nenamáhali můj výzkum odborně vyvrátit. Místo věcné diskuse, která by se opírala o prameny a vědomí souvislostí, zvolili staletími prověřený způsob znevěrohodnění odlišného názoru pomocí osobního hanobení jeho nositele.

Diabolizující pamflety o mně, plné lží a polopravd s klamavým a úskočným výrazivem, které otiskovaly koncem devadesátých let a nyní znovu v patřičně přikořeněné repríze Lidové noviny, se mě snaží lidsky ponížit a znevěrohodnit jako odborníka. V textech těchto nadutých publicistických nositelů kultury a vědy z lidovek se vyskytly nejenom nálepky, ale i obyčejné nadávky. Na první pohled z nich teče zaujatá zášť.

Další vlna osobního mediálního pamfletářství se objevila v letošní okurkové sezóně a předvolební kampani 2013. Podnět k ní dal několik dní před svou demisí fatálně neúspěšný premiér RNDr. Petr Nečas, který reagoval na mé členství ve vědecké radě ÚSTR. Dodnes nemohu pochopit, jak může někdo, kdo sám byl fakultním funkcionářem SSM, organizace, která se ve stanovách hlásila k marxismu-leninismu, poukazovat na mou diskreditaci marxismem-leninismem. Nečasova podnětu k mé osobní dehonestaci se dychtivě chopila Mladá fronta Dnes a mediální pravicové propagandistické harcovnice jako Barbora Tachecí a vyznavačka katolické křesťanské mystiky Daniela Drtinová. Publicistické umění D. Drtinové lze přirovnat jedině k půvabům agresivních, omezených a arogantních výslechů vyšetřovatelky politické policie nedemokratického režimu. Přiživili se i jiní fabulátoři, kteří se tímto způsobem na mých zádech po dlouhé odmlce dostali do médií.

S růstem své moci a ztrátou sebekontroly P. Nečas získal chuť dozorovat výklad historie a podřídit výklad minulosti služebnímu pravicově propagandistickému zadání své strany a politickým zájmům své konzervativně katolické vlády. Ač amatér před svobodou historické vědy neměl žádný respekt a vměšoval se autoritativně a kuriózně do výkladu minulosti. V demokratické společnosti by však zákony a směrnice vlády či dokonce premiérů neměly závazně předjímat výsledky budoucího vědeckého bádání a diskuse.

V posledních letech konzervativně katolické vlády na půdě státní instituce ÚSTR vznikaly (zatím nečetné) studie či projekty, které v duchu historického revizionismu ospravedlňovaly protidemokratické veličiny druhé republiky či dokonce katolické fašisty, kteří se výslovně hlásili k totalitě Mussoliniho a Hitlera. K tomu nebylo možné mlčet. Tyto aktivity totiž souvisí s aktuální snahou o ideovou a majetkovou restituci poměrů z doby nesvobody po Mnichovu a za protektorátu.

Moje celoživotní vědecká, publikační, badatelská i pedagogická činnost je zaměřena na problematiku ideologií a systémů levicových a pravicových totalitních a autoritářských režimů v moderních českých dějinách. Nabídku k účasti ve vědecké radě ústavu, který má zastávat uvedené specializované poslání, jsem tudíž jako logickou přijal. Její složení pokládám za odborně kvalitní a vyvážené, odpovídající systému, kde platí princip svobody slova a je přípustná vědecká svobodná debata o různých interpretacích minulosti. Sám nejsem členem žádné politické strany a pokud mám nějaké osobní sympatie či antipatie k nějakým stranickým subjektům, tak je při tvorbě v sobě cíleně potlačuji.


Nepřihlášený uživatel

#94278 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvojitá kolaborantská vnučka :-))))

2016-10-07 10:22

#94277: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvojitá kolaborantská vnučka :-)))) 

 Mění to snad něco na tom, že to je marx-leniský komunista? Jestli tvrdí, že byl "nestraník" učící marx-leninismus vysokoškoláky, tak by to spíše bylo tak, že byl StBákem, ale je to jen spekulace. StBáci nemuseli být členy KSČ i z důvodu krytí, resp. měli členství v KSČ "tajné". 

Proč šel soudruh studovat komunistickou historii? Je na tom jako šílený blb Keller, který proto, aby mohl studovat něco tak absolutně zbyteného jako komunistickou "sociologii" vstoupil v osmnátci letech do KSČ :-). 

Co to soudruh Rataj svým textem vlastně zkouší? Soudruh sám dle jeho vlastních slov usiloval o "kandidaturu do KSČ", no to je legrace, oni ho nezvali, protože byl mravně, kulturně a znalostně nad touto pakáží a byl "kvelurantem" :-)

Ten člově se už jedinou vlastní větou usvědčuje, že je to opravdu marx-leninský komunistický zločinec. 

"nemožnosti pracovat v oboru politických dějin, na který jsem byl odborně vychováván."

V případě dalších mých protestů „skončím u lopaty“ - manuální profese - jako ostatní nespokojenci a kverulanti

On snad někdo na vysoké škole "odborně vychovává"? Ten idiot byl komunistou a zůstal komunistou i více jak dvacet let po revoluci. Slovník má komunistického aparátčíka a tedy je naprosto jasné proč žvaní ty svoje komunistické hovadiny v Putinových listech. 

Ty jsi opravdu ten jeho text četl? Tobě to opravdu nepřipadá, jako kdyby to napsal komunista v roce 1981? To je děsivé. Každá jeho věta je jak z komunistického rudého práva v době nejodpornější normalizace, to kopíruji, to nesmí zapadnout :-), díky, neb na jeho web bych sáhl tak leda z virtuálního stroje, který bych  následně hned zahodil 

 

POLITICKÉ ZÁJMY A KÁDROVÁNÍ HISTORICKÉ VĚDY

K MÉMU JMENOVÁNÍ DO VĚDECKÉ RADY ÚSTAVU PRO STUDIUM TOTALITNÍCH REŽIMŮ

Atmosféra v Ústavu československých a světových dějin ČSAV za tuhé normalizace sedmdesátých let byla skutečně traumatizující. Aby mohl mladý historik vůbec vykonávat profesi, kterou vystudoval, byl drsně vsazen do mimoodborných rituálů, příkazů a požadavků nesvobodného systému. Akademičtí normalizátoři byli inteligentní lidé, a tak pokusy o přechytračení systému končily nezdarem, vyvržením a predestinací k zatracení. Konfliktem se stranickou organizací a vedením ústavu jsem však získal pocit jisté vlastní svobodné vůle v nesvobodě.

V průběhu své vědecké aspirantury z novějších čs. politických dějin jsem se v sedmdesátých letech jako nestraník dostal do konfliktu s vedením Ústavu československých a světových dějin a jeho stranickým vedením. Bylo mi vyhrožováno nestandardním odvedením na dvouletou základní vojenskou službu, k čemuž také skutečně došlo. Také jsem byl stranickou organizací ÚČSD shledán nevhodným za kandidáta KSČ, což se tehdy rovnalo nemožnosti pracovat v oboru politických dějin, na který jsem byl odborně vychováván. Po návratu z vojenské služby jsem neměl zaměstnání, finance a živil jsem se roznášením tisku při Poštovní novinové službě. Později jsem byl krátce zaměstnán v Památníku národního písemnictví, který částečně sloužil jako odkladiště neperspektivních osob. Jelikož jsem se nehodlal se zmarněním let své aspirantury smířit a chtěl jsem být zaměstnán v oboru svého studia, tj. československých politických dějinách, bylo o mně rozhodnuto následovně:

- Nesmím pracovat v žádném z ústavů normalizační Akademie věd. Až do roku 1989 jsem také nesměl publikovat ve vědeckých historických časopisech ČSAV.

- V případě dalších mých protestů „skončím u lopaty“ - manuální profese - jako ostatní nespokojenci a kverulanti.

- Pokud chci pracovat ve svém oboru politických dějin, mohu nastoupit jedině do Ústavu marxismu-leninismu Univerzity Karlovy, kde jsem měl zřejmě politicky dozrát. Před svou Alma mater jsem měl velkou úctu a možnost na ní pracovat mě přitahovala. Název mého pracoviště „katedra marxismu-leninismu“, který je mně některými mediálními propagandisty předhazován, mě tehdy neovlivnil v mém rozhodování. Vždyť veškeré historické ústavy a katedry, veškerá věda za nesvobodného režimu musely vycházet z marxismu-leninismu, ať to měly na vizitce či nikoli. Jinak by prostě nemohly existovat. Článek 16. Ústavy ČSSR z roku 1960 konstatoval: „ Veškerá kulturní politika v Československu, rozvoj vzdělání, výchova a vyučování jsou vedeny v duchu vědeckého světového názoru, marxismu-leninismu, a v těsném spojení se životem a prací lidu“.

- Ústavy marxismu-leninismu při vysokých školách byly z hlediska tehdejší historické vědy bezvýznamnými, pouze školícími středisky, které o nějakých koncepcích historického výzkumu a interpretacích dějin naprosto nerozhodovaly. Od toho byl Ústav marxismu-leninismu ÚV KSČ a po státní linii akademické ústavy.

- Protože jsem byl nestraník, nesměl jsem několik let vyučovat. Posléze jako historikovi mně bylo určeno, že budu učit Dějiny mezinárodního dělnického hnutí a KSČ. Předmět jsem neznal, ani jsem pro něj nezaplanul, ale musel jsem ho nastudovat. Domníval jsem se, že po určité době se budu přece jenom moci vrátit k výzkumu politických dějin. Netušil jsem, že budu muset čekat až do pádu komunistického režimu. Dnes vůbec nelituji, že mě okolnosti donutily se vedle politických státních dějin naučit ještě dějiny komunistických a socialistických hnutí, bez nichž nelze kvalifikovaně pochopit peripetie revolucí a konfliktů 20. století. Ostatně první, kdo v českých zemích přednášel na vysoké škole marxismus byl T.G.Masaryk. Pouze fundamentální vyznavači se mohou naivně domnívat, že vysokoškolský učitel se musí myšlenkově ztotožňovat a emočně hořet pro předmět, který jako odborník přednáší. Předmět jsem bral pouze jako kulisu pro oblíbené československé dějiny a politické ideologie. Někteří vysokoškolští učitelé historie mně potvrdí, jak dokázali najít (pokud to situace dovolovala) rozličné obchvatné cesty, aby mohli přednášet o tématech a osobnostech, které nebyly pro režim žádoucí. Naopak některá „příliš žádoucí“, ale z hlediska historické pravdy problematická témata, jsem prostě ze svých přednášek a seminářů vypustil. Potěšila mě svědectví několika mých tehdejších studentů, které na můj „ tvůrčí přístup“ k výuce přiděleného předmětu „Dějiny MDH a KSČ“ dnes vzpomínají. Dalším cílem, který jsem si tehdy předsevzal, bylo studenty naučit metodě kritické analýzy pramenů (přístup “jak to skutečně bylo“), která spolu s intelektuální skepsí člověka osvobozuje od manipulativních vlivů politiky a propagandistické novinařiny - tehdy i nyní. Z tohoto důvodu jsem věnoval značnou energii a čas kvalitě studentských prací. Jsem rád, že mezi mými žáky je zastoupeno několik dnešních čelných historiků a přemýšlivých nezakázkových novinářů. S erozí normalizace koncem 80. let jsem si mohl dovolit více. Vzpomínám , jak jsem roku 1988 a 1989 na PF UK přednášel o zločinech stalinismu v SSSR apod. Nicméně jsem si byl vědom, že za normalizačního režimu, i v době jeho rozkladu, jsem nemohl o dějinách KSČ přednášet jako v demokratických poměrech. Měl jsem vůči studentům v tomto směru pocit dluhu. Proto jsem v nové době vydal učebnice k dějinám komunistického Československa, které zahrnovaly problémy a rozpory, které v normalizační škole nemohly být vysloveny, a zároveň obsahovaly odbornou diferenciační optiku k jednotlivým etapám nedemokratického režimu. Poslední publikace vyšla pod názvem Československo v proměnách komunistického režimu za spoluautorství P. Houdy v roce 2010. Patřil jsem k prvním, kteří na vysokých školách začali přednášet o totalitní či autoritářské minulosti.

- Posléze mně bylo umožněno obhájit na podruhé kandidátskou práci s tím, že z rozhodnutí stranických orgánů nesměla vyjít tiskem. Neobhajoval jsem na nějakém stranickém pracovišti, jak to bylo u pracovníků ÚML UK obvyklé, ale v oboru československých dějin na FF UK. Kandidátská práce z dějin českého politického katolicismu (téma mně bylo uloženo) byla podložena mimo jiné dlouholetým dosud neprovedeným pramenným výzkumem škály katolických časopisů a tisku. Autoreferát musel vycházet, jako v případě disertace každého jiného historika politických dějin, z předepsané formy, jejíž součástí byly i citace tzv. klasiků marxismu – leninismu. Bez akceptace tohoto požadavku, který byl vnímán autory formálně, se obhajoba nemohla vůbec konat.

- Na tehdejším pracovišti jsem měl pozici člověka, který se „vymyká ze stanoveného rámce“, a proto habilitace mi nebyla za normalizace umožněna. Žádnou kariéru jsem za minulého režimu neudělal. Žili jsme tehdy v dvojí kůži, ale neměl jsem a nemám pocit, že bych byl pasivním instrumentem či nekritickým stoupencem minulého režimu.

Pražské jaro 1968 bylo pro mě hlubokým zážitkem svobody a národního rozmachu a tak jsem zpočátku hodnotil i Gorbačovovy reformy. Velkým zážitkem pro mě byla stáž v SSSR, kde jsem mohl ve studovnách pro vědecké pracovníky studovat bez problémů knihy, které byly v Husákově a Jakešově ČSSR stále zakázané. Stáž jsem v Moskvě zakončil prací o českém Květnovém povstání 1945 i o osvobození části Čech Americkou armádou. Práci jsem obhájil, což mě utvrdilo v tom, že glasnost funguje. Po nástupu Gorbačova do funkce jsem vstoupil do KSČ, neboť jsem soudil, že je třeba posilovat i v ČSSR jeho stoupence. Vývoj šel však mnohem rychleji a jinak. Po listopadu 1989 jsem z KSČ vystoupil. První, na co vzpomínám po pádu normalizace, byla radost a úleva. Vrátil jsem se do vědeckého ústavu. Otevřela se mně cesta k vědeckému bádání a publikační činnosti v souladu s mým odborným zaměřením, které jsem vystudoval, a specifickými zájmy.

- Nepatřil jsem mezi dlouholeté členy KSČ, jak je mně neinformovaně či ze zloby předhazováno.

- Nezastával jsem v KSČ nikdy žádnou funkci.

- Za komunistického režimu jsem nemohl být členem žádné vědecké, ani redakční rady.

- Nebyl jsem agentem StB, jak svědčí mé lustrační osvědčení.

V demokratickém systému má práce dosáhla odborného uznání. Následovaly úspěšné obhajoby a příslušné pedagogické a vědecké hodnosti. Mimochodem je příznačné, že v médiích, které o mně tak „ nezaujatě“ píší, chybí pro jistotu informace o mé vědecké práci. Asi je jednodušší napsat, že jsem na počátku své profesní dráhy přednášel na katedře marxismu – leninismu Univerzity Karlovy a tím se myslí, že je vše vysvětleno.

Z českých dějin jsem se mimo jiné analyticky zabýval tabuizovanou autoritářskou druhou republikou. V této souvislosti jsem narazil i na problém podpory tohoto nedemokratického režimu ze strany tehdejší římskokatolické hierarchie a kléru, na otázku českého klerofašismu a nedemokratického selhání části katolických tradicionalistických literátů a politiků, kteří se dali do služeb krajně pravicového režimu. Polemicky a věcně jsem v odborných časopisech vystupoval proti snahám tuto neslavnou epizodu retušovat či dokonce apologetizovat a heroizovat. Moji katoličtí fundamentální odpůrci se nenamáhali můj výzkum odborně vyvrátit. Místo věcné diskuse, která by se opírala o prameny a vědomí souvislostí, zvolili staletími prověřený způsob znevěrohodnění odlišného názoru pomocí osobního hanobení jeho nositele.

Diabolizující pamflety o mně, plné lží a polopravd s klamavým a úskočným výrazivem, které otiskovaly koncem devadesátých let a nyní znovu v patřičně přikořeněné repríze Lidové noviny, se mě snaží lidsky ponížit a znevěrohodnit jako odborníka. V textech těchto nadutých publicistických nositelů kultury a vědy z lidovek se vyskytly nejenom nálepky, ale i obyčejné nadávky. Na první pohled z nich teče zaujatá zášť.

Další vlna osobního mediálního pamfletářství se objevila v letošní okurkové sezóně a předvolební kampani 2013. Podnět k ní dal několik dní před svou demisí fatálně neúspěšný premiér RNDr. Petr Nečas, který reagoval na mé členství ve vědecké radě ÚSTR. Dodnes nemohu pochopit, jak může někdo, kdo sám byl fakultním funkcionářem SSM, organizace, která se ve stanovách hlásila k marxismu-leninismu, poukazovat na mou diskreditaci marxismem-leninismem. Nečasova podnětu k mé osobní dehonestaci se dychtivě chopila Mladá fronta Dnes a mediální pravicové propagandistické harcovnice jako Barbora Tachecí a vyznavačka katolické křesťanské mystiky Daniela Drtinová. Publicistické umění D. Drtinové lze přirovnat jedině k půvabům agresivních, omezených a arogantních výslechů vyšetřovatelky politické policie nedemokratického režimu. Přiživili se i jiní fabulátoři, kteří se tímto způsobem na mých zádech po dlouhé odmlce dostali do médií.

S růstem své moci a ztrátou sebekontroly P. Nečas získal chuť dozorovat výklad historie a podřídit výklad minulosti služebnímu pravicově propagandistickému zadání své strany a politickým zájmům své konzervativně katolické vlády. Ač amatér před svobodou historické vědy neměl žádný respekt a vměšoval se autoritativně a kuriózně do výkladu minulosti. V demokratické společnosti by však zákony a směrnice vlády či dokonce premiérů neměly závazně předjímat výsledky budoucího vědeckého bádání a diskuse.

V posledních letech konzervativně katolické vlády na půdě státní instituce ÚSTR vznikaly (zatím nečetné) studie či projekty, které v duchu historického revizionismu ospravedlňovaly protidemokratické veličiny druhé republiky či dokonce katolické fašisty, kteří se výslovně hlásili k totalitě Mussoliniho a Hitlera. K tomu nebylo možné mlčet. Tyto aktivity totiž souvisí s aktuální snahou o ideovou a majetkovou restituci poměrů z doby nesvobody po Mnichovu a za protektorátu.

Moje celoživotní vědecká, publikační, badatelská i pedagogická činnost je zaměřena na problematiku ideologií a systémů levicových a pravicových totalitních a autoritářských režimů v moderních českých dějinách. Nabídku k účasti ve vědecké radě ústavu, který má zastávat uvedené specializované poslání, jsem tudíž jako logickou přijal. Její složení pokládám za odborně kvalitní a vyvážené, odpovídající systému, kde platí princip svobody slova a je přípustná vědecká svobodná debata o různých interpretacích minulosti. Sám nejsem členem žádné politické strany a pokud mám nějaké osobní sympatie či antipatie k nějakým stranickým subjektům, tak je při tvorbě v sobě cíleně potlačuji.

 


Nepřihlášený uživatel

#94279 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvojitá kolaborantská vnučka :-))))

2016-10-07 10:45

#94277: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvojitá kolaborantská vnučka :-)))) 

 Podle vás voličů Miloše Zeman, kteří přispíváte do této diskuse to vypadá, že se ve veřejném prostoru pohybuje jen odporná komunistická a nacistická pakáž typu Miloše Zemana. 

Naštěstí tomu tak ale není, ve veřejném prostoru jsou i lidé slušní, kulturní a mravní a tedy skutečně vzdělaní, kteří namají ani tu nejmenší potřeba např. pomlouvat pana Peroutku. 


Nepřihlášený uživatel

#94280 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-07 10:51

#94267: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

 Nikoliv. Nedokazuje nic. Spěkuje o tom, že se někteří hospodští o cosi snaží a není úplně zřejmé o co.  V žádném případě nevyčísluje, jaký měli potenciálně nepoctiví hodposdští obrat a tedy o kolik by i jen potenciálně měl výběr daní stoupnout. 

Co více, i když budou doklady vznikat, neznamená to, že proti nim nebudou vznikat nákladové doklady a tedy opět k žádnému výběru daní nedojde. 

Podobně podezřívám, že to dělá karusel Agrofertu, neboť takovou věc nově velmi trvdě stíhá EU a v zhledem k mezinárodnosti karuselu Agrofert a jeho struktuře cizího kapitálu se nabízí, že přefekturace za netržní ceny využívá či využíval také. 

Náklad pro daňové poplatníky je 2 mld. tedy cca. 6 mil. každý den kdy EET pojede!!!!!! To je opravdu čiré šílenství. Pokud by tedy podvodnická hospoda měla nově každý den zaplatit 1 000,- daní, tedy 365 000 ročně (a to uznáš je naprostá absurdita), znamenalo by to, že se jedná o 6 000 hospod, které by to musely udělat.  Tedy prakticky v každém městě nad 3000 obyvatel by taková hospoda musela existovat a především skutečně oněch 365 000,- daní ročně zaplatit :-), abychom provoz šílenosti EET neplatili my z našich daní a to jistě nahlédneš i ty z ANO StB, že se Burešovi zase cosi nepovedlo. :-)


Nepřihlášený uživatel

#94281

2016-10-07 10:56

DNES A ZÍTRA SE UKÁŽE, ŽE NÁCKOVSKÉ STRANY (ÚSVIT, SPD, ZEMANDRTÁLCI, BARTOŠ=NÁRODNÍ DEMOKRACIE) DOSTANOU NAPRDEL A ZMIZÍ Z POLITICKÉ MAPY. BUDE TO VELKÝ NEÚSPĚCH PUTLERA, KTERÝ JE FINANCUJE A POUŽÍVÁ ZA UŽITEČNÉ IDIOTY. = KONEC PUTLEROVÝCH NÁCKŮ V ČECHÁCH. 


Nepřihlášený uživatel

#94282 Re:

2016-10-07 11:01

#94281: -  

 Kéž by to tak bylo, bohužel je tu stále 15 % starších patnácti let, kteří jsou chopni odporné lhaní a bohapusté blabolení Miloš Zemana označit za pravdu. Není to mnoha. navíc není zřejmé, kolik z nich je starších osmnácti let a mohou volit, ale určité procento to bohužel je. 

Na druhou stranu nelze čekat, že všichni rozpoznají lháže a zločince, bohužel se mnoho lidí nechává takovými lidmi stále okrádat a na to Zemanovic, Okamura, Miloš Zeman, Veleba atd. spoléhají a tyto lidi aktivuji k tomu, aby "šli volit", přestože mnohdy tito lidé ani neznají volební zákon a Ústavu ČR, natož aby tušili, jaké jsou struktury EU a kdo v nich zasedá a jak se do takové pozice dostal, což není problém EU, ale logicky problém oněch 15 % kteří nejspíš právě lži Zemana o EU považují za pravdu pravdouci. 


Nepřihlášený uživatel

#94283 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-07 11:05

#94271: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Už zase neudržíš ani stolici, natož téma. Už to zabal geronte. 

Agroandrej

#94284

2016-10-07 11:06

"ANO", prdíme na vás, občané"


Nepřihlášený uživatel

#94285 Re: Re:

2016-10-07 11:07

#94282: - Re:  

 Dvě dementní havloidní buzny se sešly a je z toho zase jenom havloidní hovno.


Nepřihlášený uživatel

#94286

2016-10-07 11:08

"EET=STB"?


Nepřihlášený uživatel

#94287 Re: Re: Re:

2016-10-07 11:09

A to hovno jsi ty


Nepřihlášený uživatel

#94288 Re: Tomu se bohužel dá docela dobře věřit.....

2016-10-07 11:17

#94276: - Tomu se bohužel dá docela dobře věřit..... 

 Krysy utekly, no a?? To spíš dokazuje, že jsi eurofilní kretén!!


Nepřihlášený uživatel

#94289 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-07 11:18

#94283: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Přesně. Tapetuje zde diskusi minimálně půl roku stále stejnými příspěvky pořád dokola. Je tady celého toho půl roku takřka 24 hodin denně, jeden a týž troll. Snad ani nespí, nejí, nevyměšuje (tedy ani nemá co "udržet"), jenom stále trollí diskusi. Evidentní psychotik, který kromě trollení diskuse provádí zřejmě už jen jednu jedinou věc - dívá se pod postel a do skříně, jestli tam náhodou nemá Zemana, nebo rovnou ukrytého ruského agenta. Nejspíš jde o psychopatického důchodce, nebo placeného trolla z některé z mnoha Sorosových neziskovek, jiné vysvětlení jeho nepřetržité 24/7 aktivity není.   


Nepřihlášený uživatel

#94290

2016-10-07 11:42

A co "poháněč velbloudů" Konvička? Ještě žije?


Nepřihlášený uživatel

#94291 Re:

2016-10-07 12:32

#94290: -  

 Jo žije.Místo velblboudů začal mrdat srnky a slepice. To zaostalí islamofobní zemandrtálci z venkova rádi dělají. Naučili se to v Rusku od samotného Putlera. Je to hnusnej komoušskej sliz. Ve volbách co budou skončí na nevolitelných pozicích a ani pes po těch magorech neštěkne. 


Nepřihlášený uživatel

#94292 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-07 12:46

#94289: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Jak si na takovou blbost přišel? Ty monitoruješ diskusi ruský trotle? :-)


Nepřihlášený uživatel

#94293 Re:

2016-10-07 12:47

#94290: -  

 Konvička kandiduje? Ani se mi tomu nechce věřit. 


Nepřihlášený uživatel

#94294 Re: Re: Re:

2016-10-07 12:48

#94285: - Re: Re:  

 Rusáckyje buziky vypuskájut sputiniky, voliči idiota MIloše Zemana? 


Nepřihlášený uživatel

#94295 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-10-07 12:49

#94283: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Téma této diskuse je stále stejné zločinnost Miloše Zemana a ruských a čínských agentů, které přitáhl a Hrad a vše co s tím souvisí, jeho oplzlost, vazby na zločinecké struktury, relativizace hodnot, porušování Ústavy, porušování Ústavy při získávání moci, atd. 

Podivné jednání ve veřejném prostor, např. Babiše bohužel velmi úzce souvisí se zločinností Miloše Zeman a s tím, že se on tváří, že je v ústavní pozici. 

 


Nepřihlášený uživatel

#94296 Re: Re: Tomu se bohužel dá docela dobře věřit.....

2016-10-07 12:56

#94288: - Re: Tomu se bohužel dá docela dobře věřit..... 

 Krysy? Ty považuješ své spoluobčany v rusákově za krysy? Další 20 % rusáků o emigraci uvažuje. Kolik myslíš, že vás tam v tom vašem gulagu zbude a hlavně, jak vysoká průměrná inteligence v tom vašem gulagu zbude. 

Boro

#94297

2016-10-07 12:59

Zeman je posraný eman. 


Nepřihlášený uživatel

#94298 Re:

2016-10-07 13:07

#94297: Boro -  

 Boro je buzerant z pražský kavárny. Obyčejné havloidní kolaborantské hovno s rozmrdanou prdelí od Schapira a Sorose. 


Nepřihlášený uživatel

#94299 Havloidní zloději a vlastizrádci neprojdou!

2016-10-07 13:08

Volte SPD proti pražské kavárně!


Nepřihlášený uživatel

#94300 Re:

2016-10-07 13:10

#94299: -  

 U vás v rusákově kdesi na Moravě možná pár blbů zvolí SPD. Ale naštěstí vy o budoucnosti nerozhodnete protože jste moravská hovna. Měli jste hovno, máte hovno a budete mít hovno ty hovne. Jako ty blbe s hovnem v hlavě.