Petice proti rušení praktických škol
Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Petice proti rušení praktických škol
Jana Petrů |
#1762012-10-28 09:55Pokud by stát poskytl podmínky pro smysluplnou integraci a inkluzi (tj. výrazné snížení počtu dětí ve třídách, peníze na asistenty, speciální pedagogy ve školách), pak by tato petice nebyla aktuální. Ale za stávajících podmínek je záměr nesmyslný a naprosto kontraproduktivní. |
michaela |
#1772012-10-28 09:55Uvítala bych, kdyby se konečně "odborníci" od zeleného stolu přestali plést do práce lidem, kteří dané problematice skutečně rozumí! Zrušením praktických škol vyřídíte rodiče, děti i učitele. Prostě seďte, podtrhávejte si v důležitých podkladech a nechte nás učit v relativním klidu a hlavně - bez vašich reforem a inovací!!! |
Daniela |
#1782012-10-28 10:25Zrušení praktických škol je naprosto nesmyslné. Doufám, že si ty nahoře alespoň jednou vyzkoušeli na takové škole učit. Vřele doporučuji... Jsem zvědavá, jaký učitel na klasické základní škole bude mít čas se věnovat celé třídě a zároveň speciálním potřebám jednoho či dvou žáků. Docílíme tím mnoha věcí, například se bude rozvíjet negramotnost těchto dětí, protože se jim nebude mít kdo věnovat, šikana žáků bude na denním pořádku a děti nebudou mít šanci pocítit úspěch, kterého dosahují na na praktických školách. Nesmíme opomenout psychické poruchy, které se u dětí mohou rozvinout z důvodu rychlého tempa a neschopnosti zvládnout látku. Většina dětí z praktických škol je velmi hyperaktivní a narušují tím průběh celé hodiny. Všechny tyto okolnosti budou mít neblahý vliv nejen na děti se speciálními potřebami, ale i na ostatní žáky, kteří budou brzděni v učivu a ve vývoji. MA. Daniela Salačová |
Kateřina Sejčková |
#179 Tragický omyl2012-10-28 10:34Zrušení praktických škol a integrace jejich žáků do klasických základek je tragický omyl. Přinese to problémy všem zúčastněným stranám, tedy jak "normálním" dětem (budou se nudit a vyvíjet pomaleji, ty otrlejší a agresivnější budou integrující se spolužáky šikanovat), tak učitelům (obrovská psychická zátěž a ve velké míře chybějící kvalifikace ve speciální pedagogice), tak těm integrovaným ( zničené sebevědomí, pravděpodobně výsměch od "normálních" spolužáků, šikana, která může vést až k pokusům o sebevraždu). |
Nepřihlášený uživatel |
#1802012-10-28 11:48To je neuvěřitelné, co naše vláda vymýšlí. Kéž by se začala zabývat také něčím užitečným... |
mamka uča |
#1812012-10-28 13:19Dobrý den, dvacet let pracuji jako speciální pedagog, nedokáži si ve snu představit jak tento nápad,protože jinak se tomu říct nedá, by mohl v praxi probíhat. Odvedla jsem do života mnoho dětí, které potřebují zvláštní péči, což každý soudný člověk chápe jako péči pro každé dítě individuální. Tělesně a mentálně postižené, mnohdy obtížně zvladatelné i mezi pěti žáky, tím myslím udržení pozornosti, pochopení ze strany učitele, který mnohdy supluje rodinu. Miluji svoji práci a miluji tyto děti a právě proto jsem zásadně proti návrhu zařadit je do běžných základních škol, ale to i s ohledem na děti schopné se vyučovat v normálním tempu, pedagogy, kteří mají co dělat s dvaceti žáky. Z nás by prý byli asistenti, nechápu tento výrok, mě byl kvalifikovaný asistent odebrán, nejsou na něho finance, to se pak najdou na vyplácení v odpovídající výši? Nebo konzultanti? Dokáže si to ten někdo vůbec představit. Navštivte mou třídu, pobuďte s námi jeden den a pak mi řekněte do očí, že tyto děti mohou jít bez problému do běžné základní školy, pak si s Vámi ráda promluvím, z mé strany odborně a lidsky, to Vám mohu slíbit. Mgr.Jana Novotná,Stará Boleslav. |
Nepřihlášený uživatel |
#182 Re:2012-10-28 15:13To myslíte vážně? Neskutečný!!!!!! |
Pavel |
#183 Petice je zbytečná2012-10-28 15:30Režim potřebuje zmasírované nevzdělané hlupáky, ne obráceně. Proto dochází a i nadále bude docházet k tomu, co se již děje – destrukci státního školství s obrovským nárůstem středoškoláků a vysokoškoláků, kdy jde jen o to, udržet mladé lidi v masírovacím systému co nejdéle. To je však možné pouze při snižování úrovně vzdělávání. A s tím je třeba začít už na základních školách, kde i jeden permanentně vyrušující žák dokáže rozhodit celou třídu. Pokud by úroveň vzdělávání neklesala, nemohlo by k tomuto nárůstu papírově vzdělaných lidí docházet, protože inteligence populace neroste, spíše naopak. Cílem školství tohoto režimu tedy není vzdělaná populace, ale selekce lidí – ne podle dosaženého vzdělání na papíře, ale podle zvuku školy, kde tohoto vzdělání bylo dosaženo. Státní školství tedy bude produkovat tupé, ale poslušné ovečky a to soukromé (draze placené, aby si ho nemohl dovolit kde kdo) bude připravovat vyvolené ke vládnutí těm ovečkám. Stačí se podívat do zemí, kde toto úspěšně funguje už celá desetiletí. |
Skulba,,, |
#1842012-10-28 16:11Musí zvítězit zkušený názor odborníků speciální pedagogiky, zdravý rozum, který úředníci u stolu a dnešní vláda nemají. Mysleme lidsky, potřebně a hlavně pro vývoj dětí zdravých a hendikepovaných. Pryč ¨s dnešní vládou !!! |
Skulba |
#1852012-10-28 16:28Musí zvítězit zdravý rozum odborníku nad těmi od úřednických stolů a tabulek. Pryč s dnešní vládou !!! |
Nepřihlášený uživatel |
#1862012-10-28 16:53Nesouhlasím se zrušením praktických škol, neboť sdílím názor, že začlením dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol dojde k vzájemnému omezení ve vzdělávání jak na straně průměrných dětí, tak i na straně dětí s těmito potřebami. |
hl |
#1872012-10-28 20:13Rušit vše, co funguje, to je nehorázné. Za pár let, budete litovat z výsledků a horko těžko znovu obnovovat! |
učitelka |
#188 neuvěřitelné2012-10-29 08:58Neodborný návrh - proč bychom měli být ve vzdělání mezi posledními? Vzdělávací výsledky ve srovnání s minulostí nejsou dobré již teď. |
petra |
#189 Re: jarmila Re: NE nerušit2012-10-29 10:10#13: jarmila - jarmila Re: NE nerušit Ano souhlasím s vama mám dceru a ta na tuhle specialní školu chodí je hyperaktivní,má lehkou mozkovou dysfunkci,lokopedickou vadu ,dyslexii a disgrafii a nedovedu si představit že by měla chodit mezi zdravé dětia hlavně by neustala posměchy od spolužáku v její třídě jsi jsou všichni rovni a učitelé mají invidualní plany na každého žaka jak a v čem potřebují pomoc nechamu ty lidi co chtějí tyto školy zrušit tolik let to funguje atedka že nějakej chytrak si čuchnul k moci tak to chce zrušit a hlavně o těchto školach nic neví měly by se nad sebou zamyslet petra. |
Nepřihlášený uživatel |
#1902012-10-29 11:01Prakticke skoly funguji dobre. Nas system na globalni integraci neni pripraven. Znamenalo by to akorat prusvih, deti na bezne skole budou brzdeny a budou nastvane, akorat to muze vest k sikane a vylouceni nikoliv k integraci. Ucitele budou mit 30deti ve tride, jak v takovem poctu maji zajistit individualni pristup a to co bude mit zak ve tride v poctu 5 deti... Samozrejme, ze to je krasna myslenka, ale kdyz pracujete v realu a vite, jak to funguje, tak je pro me volba jasna. O integraci je nutne vzdy premyslet ze vsech stran a domyslet dusledky a ne si jen tak rici od stolu, nyni budeme vsechny integrovat. |
Jana |
#1912012-10-29 11:45Tento můj příspěvek je trochu mimo problém, patřil by asi na jiné fórum, ale myslím, že rušení praktických škol by bylo stejným nesmyslem (přímo zločinem na dětské duši), jako jsou věkově smíšené třídy v mateřských školách. Není možné se plně věnovat ani předškolákům, ani dětem mladším. Pokud se učitelka věnuje jedné věkové skupině, ostatní se nudí a zlobí, protože tříleté děti ještě předškolákům nestačí a pro předškoláky jsou aktivity tříletých již infantilní. Učitelky v prvních třídách si stěžují na stále horší úroveň dětí, které přicházejí do škol. Je to pochopitelné z výše uvedeného důvodu. Předškolákům nemůže být věnována taková péče, jakou by potřebovali. Argument, že děti se ve věkově smíšených skupinách učí vzájemně si pomáhat, nemůže obstát. Přece i v dané věkové skupině jsou jedinci zdatnější a méně zdatní, takže sociální ctění lze pěstovat i tam. Věřím, že se zdravý rozum jednou vrátí na své místo, jinak - "zpátky na stromy". |
Nepřihlášený uživatel |
#1922012-10-29 13:04Rušení praktických škol je možné. Ale pouze za předpokladu, že se upraví podmínky pro vzdělávání dětí, které v nich teď jsou. A to buď výrazné snížení počtu žáků v běžných třídách na max. 15 (oproti dnešním až třiceti) nebo zavedení asistenta pedagoga/osobního asistenta každému takovému žákovi. Případně pak obojí. Obojí ale stojí výrazně více než fungující a vysoce prospěšné speciální školství, do kterého spadají i školy praktické. Integrace těchto dětí do stávajícícho školského systému není efektivně možná, ve výsledku dospěje jen k tomu, že nebudou vzdělávány řádně děti s obtížemi ani děti, které je nemají. Jsem pracovníkem v pedagogicko-psychologické poradně. Za každým doporučením dítěte do praktické školy si stojím (ať už z důvodů mentálního znevýhodnění nebo snahy o ucelené vzdělávání u dětí, které nemohou kvůli zákonu opakovat více než jednou na každém stupni ZŠ - tj. mohou sice oficiálně vyjít ze sedmé třídy, ale s fakticky ukončenou třeba třetí). Byla jsem i v zahraničí, kde všichni, kdo zjistili co děláme a jaké možnosti pro děti s problémy máme, opakovali, jak by to potřebovali také, že u nich je vše jen v soukromé sféře. Braňme si vypracovaný systém podpory, nenechme si vzít právo, aby každé dítě mělo možost vzdělávat se podle svých potřeb - není to rušení náhodou i prostiústavní? Vždyť stát má přece poskytnout řádné vzdělání všem, ne? |
imullerova |
#193 Integrace?2012-10-29 13:55 Dcera chodila do logopedické třídy 1. a 2. , teď je "integrovaná" v třídě s 26 dětmi (2 integrace, 4 zvláštní režim) a nebýt toho, že další integrovaný chlapeček má asistentku - nešlo by to. Obrovský rozdíl pro všechny. Snažila jsem se probojovat dyslektické třídy na naší 3. ZŠ, ale Zlín je proti. V Kroměříži, kam chodíme do PPP jsou 2 školy (1. vše dys a 2. dys na jazyky). Být naše vada větší, jezdím s dcerou do ZŠ do Kroměříže (i tak brečela, že tam chce chodit). |
Nepřihlášený uživatel |
#1942012-10-29 15:41Moje dcera chodí do praktické školy,a můžu říct že kdyby ta škola nebila tak nevím co bych dělala. |
Zuzana |
#1952012-10-29 17:03Rušení speciálního školství poškodí zájmy jak dětí se zdravotním postižením, tak i dětí zdravých. Základní školy nejsou připraveny na inkluzi, nemají speciální pedagogy, psychology, bezbariérové úpravy, zařízení. V současné době, kdy v ČR dochází vlivem ekonomické krize k úsporným opatřením ve státním rozpočtu, se asi finance na výše zmíněnou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami budou hledat jen těžko. Dítě se zdravotním postižením, potřebuje pro svůj zdravý psychický vývoj zažít úspěch. Jak může dítě s mentálním postižením obstát ve třídě se zdravými dětmi? Jak se může učitel plnohodnotně věnovat oběma skupinám dětí? Kdo z tvůrců koncepčních materiálů "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" někdy v praxi učil? Kdo ponese konkrétní odpovědnost a zaplatí škody, které vzniknou touto neuváženou reformou školství? |
Johanka |
#196 Zrušit? NE!2012-10-29 17:27Proč v naší republice dělají neustále změny ve školství lidé, kteří tomu VŮBEC nerozumí??? |
Petr Koubek, učitel |
#197 Re: rušení ZŠ praktických a speciálních2012-10-29 18:44#151: Ivka - rušení ZŠ praktických a speciálních Tento zde zformulovaný názor je konzervativní a nevychází z faktů a z nejnovějšího poznání pedagogiky a pedagogické psychologie. Samotná petice je trochu dál, neboť správně poukazuje na to, že MŠMT nerealizuje své úkoly koncepčně, ale zejména za populisty Dobeše ztrácelo čas planými "veřejnými diskusemi", kde vždy "vítězí" aktivismus před odborným úsudkem... A přitom totéž MŠMT v též době platilo kvalitní evropské projekty na popsání metod zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb každého žáka a následných metod stanovení individuálních vzdělávacích plánů pro takové děti. Tytéž projekty narozdíl od samotného MŠMT (to zakázalo dělat systémové projekty monitoringu a ověřování inovací své vlastní organizace, nemísto toho je rušilo!) dokázaly i stanovit, kde jsou největší rezervy a částečně kalkulovat (za MŠMT!!) potřebné další výdaje (systém PPP, systém zachranné sítě přímo ve školách - pastorální péče, asistenti pedagoga, doučování dětí, kluby pro děti, které nemají podmínky na psaní domácích úkolů - je jich 12 v jedné místnosti - zlepšení dopravy dětí do školy atd., apod.). Spravedlivější vzdělávací systém, který bude identifikovat silné stránky žáků a pomáhat jim z obtíží, nepořídíme zdarma. Musíme se ale rozhodnout, zda jej chceme, nebo nikoliv. Zda budeme dál již maličké děti třídit, vydělovat plnokrevné koně, "průměr" a chromé posílat do kafilérky... Je to hyperbola, ale systém segragační je a bojuje se, aby takový zůstal! |
Zelda |
#198 Re: ... další argument2012-10-29 21:18#11: Ivča - ... další argument Milá Ivčo, ačkoliv je to mimo hlavní téma, já jsem jedna z "těch" kteří si toto vzdělání pracně dodělávají dálkovou formou na teologické fakultě, obor spec. pedagogika a mohu vám pravdivě sdělit, že na Ped. fakultě by mne za 5let studia tak nepřipravili, jako 6 let praxe,které mám. Neučím proto,že nemohu sehnat práci v oboru, naopak, jako jazykář vím, že bych práci v PRAZE, kde bydlím, sehnala okamžitě a dvakrát, možná i třikrát tak placenou, ale světe div se, já proste CHCI učit, protože mne to baví! Byla u nás inspekce a moje hodina dopadla lépe, než učitelkám s dlouholetou praxí a vzděláním na pedagogické fakultě. Opravdu, OPRAVDU mne rozčiluje tento názor, který říká, že člověk s pedagogickou fakultou je hodnotnější učitel, než bez ní.... NENI TO PRAVDA! U těch,co na to nemají pedagogická fakulta absolutně nehraje roli! Nemusím chodit daleko, ještě dnes máme všichni v našich pamětích příběh týraných dětí z Kuřimi, kde jejich matka studovala pedagogickou fakultu v Brně....opravdu pedagožka,kterou bych chtěla mít u svého syna!!!! Apropos když jsem u svého syna, je mu teprve dva a půl,ale kdyby mohl, jistě by Vám rád povyprávěl o tom, jaké to je,kdyz maminka od jeho 7 měsíců jezdí sobotu,co sobotu studovat přes celou republiku, protože někdo strašně chytrý vymyslel, že každý učitel prostě musí mít vzdělání pouze na pedagogické fakultě. A ještě jednou, poč to dělám? protože mě to BAVÍ. S pozdravem a přáním vstřícnějších myšlenek Jana Březinová Zelingerová |
Nepřihlášený uživatel |
#1992012-10-29 21:46Politicko-korektní důvody uváděné pro rušení praktických škol jsou pokrytecké. Děti jsou objektivně velmi odlišné a pokud budou do praktických škol zařazovány ty z nich, které potřebují speciální výukové metody, bude to velký přínos pro ně i pro celou společnost. Děti jsou totiž často velmi kruté k příliš odlišným vrstevníkům a snížení úrovně vzdělání na úroveň při níž by se ani velké rozdíly mezi dětmi neprojevovaly, bychom draze zaplatili. |
jaja |
#2002012-10-29 21:55V současné době probíhá nebezpečný útok na české školství, ruší se učitelská místa, zvyšují se počty žáků ve třídách, vše hájeno ekonomickými pseudodůvody. Vlastní výuka a výchova dětí již nikoho nezajímá. Není jedno, zda budeme žít své stáří mezi nevdělanci nebo vzdělanými lidmi. Ti nevzdělaní jsou ale lépe manipulovatelní...........Temelín tolik nepotřebujeme jako dobré školy pro naše děti. |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Petice za statní občanství bez diskriminace
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
2072 Vytvořeno: 2024-12-16
ZACHRAŇME ŠKOLNÍ SPORT
1642 Vytvořeno: 2024-11-29
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
741 Vytvořeno: 2024-12-12
Petice studentů, absolventů, učitelů a znepokojené veřejnosti proti omezení hodinové dotace dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
1674 Vytvořeno: 2024-12-08
Voda pro zubry a divoké koně
18278 Vytvořeno: 2023-06-06
ZÁKAZ RADARŮ NA DÁLNICÍCH
668 Vytvořeno: 2024-12-07
Petice na podporu paní ředitelky Mateřské školy Hostinné
99 Vytvořeno: 2024-12-20
Petice za pojmenování vltavské náplavky v Praze po Karlu Schwarzenbergovi
1687 Vytvořeno: 2024-11-12
Zachraňte oslíky v Krtkově světě
67 Vytvořeno: 2024-12-20
Petice proti uzavření ulice Pod Novým lesem Praha 6
134 Vytvořeno: 2024-12-09
Petice proti zrušení lůžkového onkologického oddělení Trutnovské nemocnice
239 Vytvořeno: 2024-12-12
Právo na vzdělání při zaměstnání: Podpořme možnost osobního rozvoje pro všechny!
63 Vytvořeno: 2024-12-17
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
43053 Vytvořeno: 2022-12-27
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23018 Vytvořeno: 2021-12-22
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
2010 Vytvořeno: 2024-07-23
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2241 Vytvořeno: 2024-08-23
ZACHRAŇME (A)VOID! 2.0.
1363 Vytvořeno: 2024-11-26
Petice za statní občanství bez diskriminace
4426 Vytvořeno: 2024-09-11
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17756 Vytvořeno: 2023-10-23
ŽÁDOST O AUDIENCI U JEHO EMINENCE ROBERTA KARDINÁLA SARAHA Předmět: Ochrana práv Apoštolského stolce
5039 Vytvořeno: 2024-11-14