Petice proti rušení praktických škol

Filip

#276 Takhle snad ne!

2012-11-14 16:07

Skutečně si odborníci z MŠMT a jim podobné další osvícené hlavy z nejrůznějších (a především nprosto zbytečných)institucí a organizací, kteří si dělají z problematiky žáků ze znevýhodněného sociokulturního prostředí především skvělý byznys, myslí, že žáci s IQ 70 (ba i nižším) patří mezi ostatní žáky v základních školách? Nebo snad skutečně lze chovat rybičky v kleci a kanáry v akváriu? Jak to zatím vypadá, opět se schyluje k tomu, že zdravý rozum by měl být opět vyštván někam na periferii.
Danches

#277

2012-11-14 16:30

Zrušit strany, zrušit tuto zlodějskou vládu a nastolit vládu odborníků a slušných lidí a věřím, že jich tu je dost!!!
Aktyj

#278

2012-11-14 17:59

Nemělo by se to rušit.

Nepřihlášený uživatel

#279 nerušit

2012-11-15 14:48

Náš syn navštěvuje ZŠ praktickou v ROŽNOVĚ POD RADHOŠTĚM.Vyskoušeli jsme si jeden rok kdy chodil do zakladni školy.Měl i svou asistentku.Myslim si že každy člověk v naší společnosti má své místo.Učíš se na samé jedničky ,dělej třeba ředitele firmy.Učíš se na čtverky dělej pomocnou sílu v kuchyni.Každy z nas má přece své schopnosti.Děti které navštěvují praktické školy nejsou v žádném případě vystrkovany na okraj společnosti.Teprve v praktické škole vidíme pokroky které náš syn dělá.Mužeme se radovat a né žít ve stresu ,který jsme sním prožívali na ZŠ.Tam byl jen pro smích spolužákum .Byl odstrkován a i ve třídě vznikal určity neklid.Dnešní děti jsou jiné.A JE JICH VE TŘÍDACH ČÍM DAL VÍC.Učitele maji co dělat aby si poradili s dětmi bez postižení .Proto nerušte praktické školy.Dejte šanci postiženym něco se naučit .V praktických školách mají k tomu podmínky.Náš syn by určitě nebyl tam kde je nebyt krásného přístupu ,porozumění a hlavně obětavosti učitelu a asistentu na praktické škole.Za to jim velký dik.Vaníčková DAJÁNA
Marcela

#280

2012-11-15 21:17

Integrace podle představ ministerstva nefunguje. Mluvím za II. stupeň – bez problémů to nejde. Mám ve třídě tři integrované žáky. Dva žáci mají vozíček, jeden žák se učí podle osnov speciální školy, jeden žák má problémy se sebeovládáním. Máme asistentku a ve třídě dalších 14 žáků. Nejlepší žáci jsou už na gymnáziu. Jaký přínos má pro žáka šeptanda s asistentkou o pohoří v ČR, když já u tabule povídám o zeměpisné síti, kterou on vůbec nemá v osnovách? Jak se má asistentka věnovat dalším žákům? Jak je možné, že úvazek asistentky je nižší než počet hodin žáků? Na víc asistentů nejsou peníze. Asistentka nemá ani plný úvazek – nejsou peníze. Učitel dělá tři přípravy na jednu hodinu – zadarmo. A to nemluvím o změně chování žáků v pubertě. Děti v tomto věku začínají mít svůj názor na věc. Jsou méně tolerantní. Sama si nedokážu představit, jak dotáhneme do devítky. Jak vyřešíme opakování ročníku? Jiná skupina spolužáků – nové prostředí, nové vztahy…. Zapomněla jsem, praxe nikoho nezajímá.
matka

#281

2012-11-16 15:32

Mám 11letého syna který chodil na základní školu v Rohatci , potíže jsme měli již v 1.tř ale z doměním že za neustálého se učení a doučování jsme si mysleli že to zvládnem a bude líp.Po ukončení 4.tř se známky a celkové chování mého syna zhoršili a tak po poradě ve škole a PPP jsme se rozhodklli, že bude chodit do Zvláštní školy, i když jsme jako rodiče samozdřejmě nechtěli přijat fakt, že zrovna náš syn!Ale co se nestalo, syn se zapojil úžasně, našel si kamarády kteří se mu nesmějí, chodí do školy rád,dobře se učí, jsem štastná ,že jsme měly navýběr, a proto mě zaráží jak v této době kdy je 21století má někdo takové právo vzít jiným dětem stejnou volbu školy, protože v normálních školách se snimi nikdo mazlit nebude , no a podepíše se to na jejich duši , protože je společnost odepíše jako nejhorší a nejhloupější děti, které budou jen propadat a trpět, tak prosím zvažte jestli máte právo zasahovat do jejich života a co jim můžete nabýdnou vy ?


Nepřihlášený uživatel

#282

2012-11-20 20:27

Jsem jednoznačnně přesvědčen,že rušení praktických škol je dalším krokem ke zhoršení školství jako celku.Je přece nesmysl,aby ostatní žáci čekali na to,až se rozkývají opoždění žáci a něco udělají,zejména když se jim v podstatě nic dělat nechce.Nemluvme pak o práci s talenty, ale o ubíjení talentů.To není pokrok,ale cesta zpět do pravěku.Opoždění žáci vyžadují speciální péči a tu jim mohou dát jen praktické školy.V klasické škole možná získají nějaké kamarády,spíše však pseudokamarády,keré stejně záhy ztratí.Mimo to v podstatě rozšíří v lepším případě řady bezdomovců.
Josef
Tessy

#283

2012-11-23 08:10

Učila jsem na zvláštní škole, a proto si myslím, že je potřeba tyto školy zachovat a to za předpokladu, že do těchto škol budou umísťované děti, které potřebuji více individuálního přístupu a více prostoru na zvládnutí ani ne tak teoretických znalosti, ale spíše praktických dovednosti, které budou ve svém životě více potřebovat a uplatňovat k seberealizaci.

Lena

#284 Nerušit praktické školy!!!!

2012-11-25 16:09

Petici jsem podepsala před několika týdny, ale teprve v tomto týdnu jsem se prokousala Strategií boje proti soiálnímu vyloučení na období 2011-15, což je dokument, na základě kterého máme začlenit naši nepřizpůsobivou /zatím ještě pořád/ menšinu. Tento dokument je velice netolerantní, několikrát se objevuje slovo ZAKÁZAT, co všechno se má rušit a zakázat, od přípravných ročníků při praktických školách, po praktické školy samotné. Nechápu zaslepenost autorů "Strategie".Co si od toho slibují? Že se naši nepřizpůsobiví změní, budou vděční a začnou si vážit štědré sociální podpory, kterou stát poskytuje? Začnou se o děti zodpovědně starat, posílat je do školy? Pouze je učíme, že bez práce nejsou koláče.A návratnost pro společnost je nulová.Finanční motivace v jejich případě nefunguje, jen jsou zvyklí, že se někdo za ně postará a oni nemusí nic, žádné povinnosti, žádná zodpovědnost, žádné postihy.Žila jsem a pracuji v Mostě.Asi všichni již slyšeli o sídlišti Chanov - také krásný příklad pokusu o socializaci nepřizpůsobivých. Co zdarma dostali, to vesele zlikvidovali a rozkradli. Je mi špatně, když si v uvedeném dokumentu přečtu, kolik sociálních terénních pracovníků se bude snažit pracovat v rodinnách, že bude povinná docházka do mateřských školek - školné a stravné pochopitelně uhradí stát, navíc aby se rodiče vůbec nemuseli snažit, pro děti budou docházet soc. pracovníci nebo bude fungovat svozová služba. Ta sveze špinavé, unudlané, zavšivené děti, bez základního vybavení - oblečení, pomůcky, svačiny, do školek a do škol,kde je učitelky místo toho, aby se věnovaly vzdělávání normálních dětí, budou učit, jak se smrká do kapesníku a co je teplá voda...Asi není třeba psát to, co už napsalo mnoho lidí přede mnou - postrádám ochranu nás normálě pracujících, kteří zodpovědně plánují rodinu, tudíž mají max.3 děti, o které se řádně strají, usilují o zajištění co nejlepšího vzdělání, financují kroužky ...Přečtěte si "Otevřený dopis učitelek z východního Slovenska", běhá z toho mráz po zádech, ale tam směřujeme. Je potřeba si uvědomit, že praktické školy nenavštěvují pouze nepřizpůsobiví Romové, ale také děti, které opravdu učivo základní školy nezvládají, proč jim upírat možnost na to, aby navštěvovali školu, kde jsou pro ně lepší podmínky a mají šanci, že se naučí to, co jsou schopni se naučit,ale nebudou středem posměchu a šikany, budou úspěšní v rámci svých možností.
bývalí učitel

#285

2012-11-26 16:06

Ono to vypadá, že na ministerstvu dost pijou, asi na všech, protože to co z nich padá jako geniální myšlenky, nápady, předpisy a vůbec, tomu dost odpovídá, to se totiž jinak než v podroušeném stavu nedá vymyslet.
Olga

#286

2012-11-27 03:51

Není možné zcelit, něco co je nemožné. Každý občan této republiky má právo na vzdělání a tak bych se nerada dočkala problémů ve školství, které budou následovat po zrušení praktických škol.

Tento příspěvek byl odstraněn administrátorem webu (Zobrazit podrobnosti)

2012-11-27 14:50


Tento příspěvek byl odstraněn administrátorem webu (Zobrazit podrobnosti)

2012-11-27 14:51


Tento příspěvek byl odstraněn administrátorem webu (Zobrazit podrobnosti)

2012-11-27 16:27


Lena

#290 dodatek k příspěvku # 284

2012-11-27 20:26

Zpětně koukám, že jsem se trochu zamotala do přísloví o práci a zasloužených koláčích - samozřejmě, že štědrým soc. systémem učíme určitou skupinu, že koláče jsou i bez práce :-(
Pepa

#291 ....

2012-12-09 04:33

Opravdu chcete dát romské děti(jestli se tomu dá říkat děti...) s "normálními" dětmi do jedné třídy? Nemyslím si že děti v první třídě jsou zkažené tak jako ty romské takže by to dopadlo celý špatně. Buďto by se mlátili, nebo by začali "normální" děti dělat to samí...

Nepřihlášený uživatel

#293

2012-12-09 20:01

Je to naprostý nesmysl a děti, které nemají problém s učením na tom budou bity, protože budou dětmi z praktických škol "bržděny"!
michael

#294

2012-12-11 12:08

jeto nehoraznost nedovedu si představit coto uděla stemi detmi ktere maji mentalni postizeni
arny

#295 rušení spec. škol

2012-12-14 18:02

speciální školy ano ale jen pro ty děti které ta mají v diagnoze nejaké postižení,ale přece že je někdo rom to neni diagnoza a měl by chodit do normální školy a ještě když špatně prospívá tak bych navrhla placené doučování a oni by se ti rodiče víc starali .
Katie Dev

#296 Negunguje dobre v UK - nebude ani v Ceske Republice

2012-12-14 20:07

Ve velke Britanie tento system uz davno funguje a ja vidim, jak velmi nefunguje a spousta normalnich a nadanych zaku tim trpi. Deti se specialnimi pozadavky je mozne zaclenit, ale je to velmi financne narocne, protoze v UK se jim venuji specialni asistenti,a to se pravdepodobne v CR nechysta. Nemyslim si, ze je to reseni a ze se tak deti z praktickych skol lepe zacleni do spolecnosti, spise to bude pusobit velmi negativne na ostatni zaky. Ceske skolstvi vzdy bylo pychou a ja jsem se s nim mohla chlubit at uz v Americe ci ve Velke Britanii, bohuzel toho jiz davno neni pravda a smerem kam se to ubira, uz budu velmi zvazovat, pokud pro moje deti ma budoucnost ceskeho skolstvi nejakou nadeji! Bylo by mile, aby se odbornici a pedagozy nad tim to velmi zamysleli a nepousteli se to techto experimentu, ktere ani jinde zcela dobre nefunguji.

Nepřihlášený uživatel

#297 Někdo by měl mít zdravý rozum!!!!!

2012-12-14 23:52

Proto jsme tyto školy zřizovali, proto jsme vyškolili odborníky. V jiných školách nebudou mít takto kvalifikovanou péči. Asistenti pobírají velmi nízké platy!!!! Znám situaci na základních školách, mám praxi s mentálně postiženými dětmi, jsem učitelka na střední odborné škole. Říkám jednoznačné NE!!!! zrušení něčeho, co funguje dobře ve prospěch dětí i jejich rodičů.
Anka

#298 pravda

2012-12-17 16:43

jen si tam ty cikany nechte
Irena

#299 zvlaštní praktické školy

2012-12-17 16:51

chodila jsem do praktické školy od 4 třídy ve třídě byla jsem an 2 škola v Upici a Červeným Kostelci, ve třídena nas bylo 6 tak jsme byli spojedy s třidou o rok starší bylo nás dohromady 13..chodili tam samí cikáni a byl tam ruch já byla z toho psychicky uplně nadně samí cikáni.....pak tam byla asistnetka která nám pomáhala....v praktické škole v 8 třídě berou učivo 4-5 trídy ve 5 třídě ebrou učivo 2háku normalní zakladní školy,bylo to děsný děti vyjdou uplně blbý,ale školy nerušit určitě né už kuli vozíčkářum, a ty cikány si tam můžou nechat....kdyby je dali na základku určitě by to nedopadlo dobře
armigen

#300 Sám jsem byl v roce 1995 kvůli hyperaktivitě vložen

2012-12-18 23:28

Sám jsem byl v roce 1995 kvůli hyperaktivitě vložen na přání třídní uřitelky s obhájením: Nestíhá učení a brzdí ostatní schopné žáky, do Zvláštní Školy na Praze 3.
Neskutečné co tam bylo za "děti" 15 - 18 letí romové v 8. a 9. třídách (nejen romové aby to nevypadalo rasisticky ale i bílé etnikum) co nás mlátili, kopali do krve, kradli svačiny, boty, peníze a vše se jim povolovalo, učitelé byli na ně krátcí, byli napadány jako by to byli jejich kamarádi, no a my to museli 2 roky vydržet.
Dodnes to je stejné, protože můj dobrý kamarád je můj tehdejší (dnes již 50 letý) kantor a vypráví mně, že to co bylo ve filmu Bastardi, je na těchto školách denním chlebem (nemyslím vraždu atp. ale to chování dětí k žákům i kantorům).
Já bydlím na Žižkově, a kdo zná co je Žižkov ví proč podepisuji !
Mám 7 leté dítě co půjde do ZŠ tady na Žižkově a nerad bych aby to dopadlo jako na konci toho zmíněného filmu ve 3. dílu jak po zrušení ZvlŠ/PrZŠ do třídy dorazí děti z těchto škol mezi děti které se učí, chovají se rovně a "zatím" jsou "normální"...