Kokorinska draha 076
Jan Infeld Nebuželský |
/ #1062014-10-16 14:39Obnova lokálky je ekonomicky nesmyslná. Trať v úseku Mělník - Mšeno je technicky ve velmi špatném stavu. Štěrkové lože je velmi znečištěné, na mnoha místech silně zahliněné nebo podmáčené. Valná většina dřevěných pražců se rozpadá, upeňovací prvky mnohde chybí. Tam kde jsou pražce betonové, je špatná držebnost upevňovadel. Téměř na celé trati jsou deformované a propadlé kolejnicové styky. Výjimkou nejsou ani sjeté hlavy kolejnic v obloucích a opotřebené srdcovky výhybek. Dle mého názoru je třeba z celého úseku dlouhého 24 km úplně snést a kompletně obnovit bezmála 22 km kolejového svršku, včetně vyčištění a doplnění štěrkového lože. K tomu je třeba opravit většinu odvodňovacích staveb, zejména propustků a vodotečí. Náklady na takovou opravu odhaduji přes 300 milionů Kč. Pokud by měla být zvýšena traťová rychlost, bylo by třeba většinu přejezdů vybavit přejezdovým zabezpečovacím zařízením, což by si vyžádalo další nemalé investice. Teď něco k provozu: na trati jezdí 6 párů vlaků denně, což je nějakých 105 000 vlakokilometrů ročně. Většina jízd je prováděna motorovými vozy řady 810 s hmotností 22t. Na poplatcích za použití dopravní cesty SŽDC vyinkasuje (a ČD tedy zaplatí 5,5 x 105000 + 35x 105 x 22 = 586 000. (5,5Kč/ vlkm, 35Kč/1000 tunokilometrů) Tato částka nepokryje ani v plné výši roční náklady na provoz (běžná údržba trati + plat tzv. dirigujícího dispečera + spotřeba el. energie) Motorový vůz řady 810 má kapacitu o něco vyšší, než autobusy běžně obsluhující dannou oblast. Je ale ve srovnání s nimi mnohem pomalejší, méně pohodlný, obtížně přístupný pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo matky s kočárky, nepoměrně hlučnější a má vyšší spotřebu (cca 35 l nafty /100km, o víkendech nasazované jednotky 814/914 - tzv. Regionovy jsou na tom ještě hůř - spotřebují cca 45 l/100 km). Přitom průměrná obsazenost vlaků je ve srovnání s autobusy nízká. Výjimkou byl víkendový přímý cyklovlak z Prahy. O nevýhodnosti vlakové dopravy svědčí i výše dotace z krajského rozpočtu - tzv.úhrada prokazatelné ztráty dopravce, která u regionální vlakové dopravy začíná někde okolo 80 Kč na 1 vlakokilometr, kdežto u autobusů je to kolem 20 Kč/km i méně. Velkou nevýhodou této trati je, že až na výjimky (Lhotka- zastávka) jsou stanice a zastávky vzdáleny více než 300 m od centra obce, přičemž autobusy zajíždí až do centra a mnohdy zastavují na více místech v obci. K výše uvedenému jen doplněk. Ta trať je opravdu krásně trasovaná a já sám jsem se na ní něco najezdil. Obrovskou měrou se v době vzniku a následujících asi 50 let zasloužila o rozvoj a prosperitu oblasti, kterou dopravně obsloužila. Ale v této souvislosti je třeba si uvědomit, že po jejím zprovoznění zanikly desítky povoznických živností. Je to daň pokroku. Dnes podobným způsobem "válcuje" železniční dopravu doprava silniční. Zastavení provozu mě bude mrzet, ale jako pragmatik si dovolím tvrdit, že její oprava a provozování osobní dopravy je obrovský ekonomický nesmysl. Na závěr mám jednu otázku pro ty, kdo se pod petici podepsali: Ruku na srdce, kdo z vás ten vlak v posledním roce použil nebo jej používá pravidelně? |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Petice za statní občanství bez diskriminace
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
48334 Vytvořeno: 2022-12-27
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
1035 Vytvořeno: 2024-10-20
Výzva k pojmenování železničního terminálu VRT Praha-východ po Janu Kubišovi
922 Vytvořeno: 2024-09-23
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
2818 Vytvořeno: 2024-12-16
Voda pro zubry a divoké koně
19173 Vytvořeno: 2023-06-06
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1178 Vytvořeno: 2024-12-12
Petice proti uzavření ulice Pod Novým lesem Praha 6
180 Vytvořeno: 2024-12-09
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17901 Vytvořeno: 2023-10-23
Petice za přísnější tresty za týrání zvířat a zavedení sociální služby a kontroly stavů zvířat s názvem „psociálka“!
20 Vytvořeno: 2025-01-05
ZACHRAŇME ŠKOLNÍ SPORT
1704 Vytvořeno: 2024-11-29
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
2165 Vytvořeno: 2024-07-23
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
24885 Vytvořeno: 2022-12-13
Úprava vyhlášky města Mníšek pod Brdy -Zákaz odpalu zábavní pyrotechniky a ohňostrojů i v období od 30.12.-2.1 v intravilánu města Mníšek pod Brdy
80 Vytvořeno: 2024-12-31
ŽÁDOST O AUDIENCI U JEHO EMINENCE ROBERTA KARDINÁLA SARAHA Předmět: Ochrana práv Apoštolského stolce
5088 Vytvořeno: 2024-11-14
Petice za obnovu samosprávy Moravy a Slezska
51 Vytvořeno: 2024-06-25
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
2845 Vytvořeno: 2024-05-06
Otevření pizzerie a restaurant
198 Vytvořeno: 2025-01-01
Zachraňme Jelení louky!
1329 Vytvořeno: 2024-11-26
Pro práva zvířat zejména psů v Rumunsku, za změnu přístupu vlády a vládních činitelů v Rumunsku a pro podporu našich českých politiků v rámci EU tuto problematiku oslovit
161 Vytvořeno: 2023-12-21
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
15671 Vytvořeno: 2023-10-30