Kokorinska draha 076
Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Kokorinska draha 076
Nepřihlášený uživatel |
#1012014-10-12 16:58je škoda, že hlavy těch, kteří snad ani netuší kde tato trať v nádherné přírodě Kokořínska leží, chtějí její zrušení. Je to ostuda! |
MilanD |
#102 Lokálka do Mšena.2014-10-12 21:16Je to již pár let, vzal jsem svou tehy pětiletou dceru na výlet do Kokořínského dolu. Odpoledne jsme se chtěli vrátit do Prahy a k mému zděšení jsem zjistil, že v sobotu odpoledne ze odsud, byli jsem nedaleko Ráje, nedostaneme. Následoval doslova úprk na vlak do Mšena, kde jsme chytili asi v 17 hodin poslední vlak. S osobní zkušenosti vím, že kam ve všední den autobus zajíždí běžně, nastáva v sobotu problém, autobus nejede. U dráhy se vždy nějaký spoj najde. Jestli chcete zachovat turismus, je tato dráha bezpodmínečně nutná, každý nemá auto nebo ho nechce při turistice používat. |
Nepřihlášený uživatel |
#1032014-10-12 22:07S radostí podepisuji tuto petici,neboť značně využívám trati z Mělníka do Mšena pro uskutečňování naučných i ozdravných výprav svých žáků do krajiny Kokořínska a příliš dalších dopravních spojů do těchto míst není. Tudíž se zasazuji o zachování provozu vlaku v podobě v jaké je dosud.R.Koláčná |
Nepřihlášený uživatel |
#1042014-10-13 11:04tuto drahu nezrusil zadny predchozi rezim az se lidu vratila jeho vlada,demokraticka tak se vse rusi nebo omezuje viz trat stankov horsovsky tyn hanba vsem kteri rusi dila nasich predku |
Jakub 024 |
#105 reakce2014-10-14 15:34Pendolino být do Mladé Boleslavi nemusí, ale když už tak uvažujeme, tak není problém rovnou začít stavět TVG, jako nyní staví úsek Tours - Bordeaux ve Francii... Ne teď už vážně, ta trať musí být zachována! |
Jan Infeld Nebuželský |
#1062014-10-16 14:39Obnova lokálky je ekonomicky nesmyslná. Trať v úseku Mělník - Mšeno je technicky ve velmi špatném stavu. Štěrkové lože je velmi znečištěné, na mnoha místech silně zahliněné nebo podmáčené. Valná většina dřevěných pražců se rozpadá, upeňovací prvky mnohde chybí. Tam kde jsou pražce betonové, je špatná držebnost upevňovadel. Téměř na celé trati jsou deformované a propadlé kolejnicové styky. Výjimkou nejsou ani sjeté hlavy kolejnic v obloucích a opotřebené srdcovky výhybek. Dle mého názoru je třeba z celého úseku dlouhého 24 km úplně snést a kompletně obnovit bezmála 22 km kolejového svršku, včetně vyčištění a doplnění štěrkového lože. K tomu je třeba opravit většinu odvodňovacích staveb, zejména propustků a vodotečí. Náklady na takovou opravu odhaduji přes 300 milionů Kč. Pokud by měla být zvýšena traťová rychlost, bylo by třeba většinu přejezdů vybavit přejezdovým zabezpečovacím zařízením, což by si vyžádalo další nemalé investice. Teď něco k provozu: na trati jezdí 6 párů vlaků denně, což je nějakých 105 000 vlakokilometrů ročně. Většina jízd je prováděna motorovými vozy řady 810 s hmotností 22t. Na poplatcích za použití dopravní cesty SŽDC vyinkasuje (a ČD tedy zaplatí 5,5 x 105000 + 35x 105 x 22 = 586 000. (5,5Kč/ vlkm, 35Kč/1000 tunokilometrů) Tato částka nepokryje ani v plné výši roční náklady na provoz (běžná údržba trati + plat tzv. dirigujícího dispečera + spotřeba el. energie) Motorový vůz řady 810 má kapacitu o něco vyšší, než autobusy běžně obsluhující dannou oblast. Je ale ve srovnání s nimi mnohem pomalejší, méně pohodlný, obtížně přístupný pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo matky s kočárky, nepoměrně hlučnější a má vyšší spotřebu (cca 35 l nafty /100km, o víkendech nasazované jednotky 814/914 - tzv. Regionovy jsou na tom ještě hůř - spotřebují cca 45 l/100 km). Přitom průměrná obsazenost vlaků je ve srovnání s autobusy nízká. Výjimkou byl víkendový přímý cyklovlak z Prahy. O nevýhodnosti vlakové dopravy svědčí i výše dotace z krajského rozpočtu - tzv.úhrada prokazatelné ztráty dopravce, která u regionální vlakové dopravy začíná někde okolo 80 Kč na 1 vlakokilometr, kdežto u autobusů je to kolem 20 Kč/km i méně. Velkou nevýhodou této trati je, že až na výjimky (Lhotka- zastávka) jsou stanice a zastávky vzdáleny více než 300 m od centra obce, přičemž autobusy zajíždí až do centra a mnohdy zastavují na více místech v obci. K výše uvedenému jen doplněk. Ta trať je opravdu krásně trasovaná a já sám jsem se na ní něco najezdil. Obrovskou měrou se v době vzniku a následujících asi 50 let zasloužila o rozvoj a prosperitu oblasti, kterou dopravně obsloužila. Ale v této souvislosti je třeba si uvědomit, že po jejím zprovoznění zanikly desítky povoznických živností. Je to daň pokroku. Dnes podobným způsobem "válcuje" železniční dopravu doprava silniční. Zastavení provozu mě bude mrzet, ale jako pragmatik si dovolím tvrdit, že její oprava a provozování osobní dopravy je obrovský ekonomický nesmysl. Na závěr mám jednu otázku pro ty, kdo se pod petici podepsali: Ruku na srdce, kdo z vás ten vlak v posledním roce použil nebo jej používá pravidelně? |
Nepřihlášený uživatel |
#1072014-10-16 20:17Je to strašná škoda a nesmysl zrušit tuto trat jsem proti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Jakub Kincl |
#108 Re:2014-10-17 07:42Mě by jenom zajímalo když jseš tak chytrej že nesedíš ve vedení PS a vlády a nepočítáš takto všude? Naštěstí je už rozhodnuto o modernizace a opravě tratě že bude, že se zmodernizuje a opraví. Ještě jedna věc, neccheš si udělat čas a spočítat, co se všechno od roku 1989 rozkradlo,kde to skončilo když ti jdou počítat počty jedné lokálky a další počty nevidíš? Já ti to řeknu, biliony se rozkradli a krade se dál, pokud to nevidíš a dokážeš spočítat jednu lokálku, škoda, mohl bys počítat jinde... Příklad podívej na Mělníku po volbách, kamárád Mikeše Volf by neměl pořádné prachy a tak se narychlo zřizuje pro něj teplé místečko v podobě 2 místostarosty, který mít Mělník nemusí, spočítej kolik vyjde plat Volfa na jedno volební období a uvidíme, kde by se dalo šetřit, nevidíš to? Pak ti doporučuji navštívit očního lékaře... Na jedné lokálce bys šetřil a jinde to vyhodíš a rozkradeš, nejseš náhodou spolumajitel čsad střední čechy jeden z trojice studenovský jakoubek ševčík a njde ti o to získat práci na autobus když je to tak výhodný s autobusem? Ty lidi co to podepsali jsou fandy toho posledního, co se tu ještě nerozkradlo a co se zničilo vinnou někoho, kdo na to léta kašlal, tomu bys to měl spočítat... Dělám v autobusové dopravě léta, a i ty autobusy nejsou nijak výhodné a podle jizdních řádů, které mam od r. 89 k dispozici tak zmizelo 70% spojů po okrese, vesnice jsou vylidněné a pokud to není kousek z vesnice do města, kde se dá sehnat slušně placená práce tak ta vesnice končí a neuživí se v ní obchod ani pohostinství, zrušením další lokálky a dalšíchlokálek připěje ještě k větší vylidnosti... Nebužely, Borek, Vrutice můžu pokračovat, jede to obcí, ne mimo a i ten Živovnín či Kanina si to lidi dojdou, když bus žádný nejede... Ale pokud chceš počítat tak být tebou, zruším vše protože žádná doprava na celém světě, ať autobusová nebo železniční po regionech si na sebe nevydělá a je dotovaná, takže lidi ať chodí pěšky nebo ať má každý auto, aspoň bude více bordelu v ovzduší, více nemocí v podobě rakovin a zaplatíš to chytráku ve zdravotnictví a nebo budeš opět počítat a zjistíš, že se ti nevyplatí platit zdraví lidem a necháš je chcípnout...
Miluju lidi, kteří umí spočítat tuhle lokálku a její provoz a jinde nevidí, co se rozkrádá, kde se krade ostošest a kde se peníze nás všech hromadně rozkrádají!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Z.P. |
#1092014-10-17 08:09J.Kincl> ááá, J.I.N. (Jáchym&Stroj?) se trefil! On totiž přesně vystihl, co se do této dnes již zbytečné, byť krásné, lokálky musí investovat a co to přinese. Navíc to napsal s rozvahou, což se o vašem příspěvku, plném gramatických chyb a urážek, ale prostém jakýchkoliv relevantních faktů, říci nedá. Vy a vám podobní tu totiž jenom řvete, že chcete lokálku zachovat, ale ať to zaplatí někdo jinej. To je ale v Česku bohužel poměrně běžným jevem - odstrašujícím příkladem je zcela zbytečná původní budova nádraží v Ústí n.O., kterou si podobní řvouni vydupali, a teď jí nikdo nechce, stála už miliony na úpravách projektu, další miliony bude stát na zbytečně propálené energii. Lokálka je sice hezká, ale provozně drahá - pro 25 lidí se fakt nevyplatí jezdit vlakem. To, že tu kdosi psal, že vlak je levnější než bus - to je taky hezká ukázka otáčení faktů. To, že on zaplatí míň (navíc na "slevovou kartu") neznamená, že vlak je levnější. Je to podobné jako tvrdit, že nachlazení je dražší než operace srdce, protože za acylpirin musím dát deset korun, zatímco operujou mě "zadarmo". Ať se řádně udržují tratě, které mají dopravní význam. Pokud chce někdo (nějaký spolek) udržovat lokálku, o kterou stát nemá zájem, ať jí od státu odkoupí (za korunu, už se to párkrát povedlo) a udržuje si jí sám. Schválně, kdo z přítomných by (opravdu, nejen zde v diskusi) byl ochotný na provoz takovéto lokálky přispívat řekněme aspoň tisícovkou měsíčně? (Přičemž skutečné náklady by byly o několikřádů výše.) |
Jan Infeld Nebuželský |
#110 Re: Re:2014-10-17 14:25Pane Kincle, neznám nikoho tohoto jména, takže jsme si těžko kdy potykali. Na úrovni, jakou jste zvolil pro svou reakci na můj příspěvek se odmítám bavit. Takhle se prosím bavte se svými soudruhy.
|
Nepřihlášený uživatel |
#111 Re:2014-10-17 17:19#22: - Chtěl bych se zeptat těch pragmatických ekonomů, co tvrdí že autobusy jsou levnější a rychlejší než vlak, jak mi vysvětlí Oni psali o tom, kolik stojí jízda, Vy uvádíte, kolik z toho zaplatí cestující. Na vlak kraje, obce, stát přispějí mnohem víc. Se závěrem Vašeho příspěvku ale souhlasím.
|
123 |
#112 Re: Re: Re:2014-10-18 06:38#110: Jan Infeld Nebuželský - Re: Re: další debil |
Jan Infeld Nebuželský |
#113 Re: Re: Re: Re:2014-10-18 08:05J.j. Když nemám argumenty, nazvu oponenta debilem. Jak jednoduché. |
Nepřihlášený uživatel |
#1142014-10-18 08:12Hrozí zrušení trati Mladá Boleslav - Mšeno - Mělník Město Mšeno nenachází jiné východisko, jak přesvědčit dráhy, aby zcela zanedbanou trať začoly opravovat, než pomocí občanské petice. Pokud by Vám malebná trať na Kokořínsko chyběla, čtěte více:
Vážení přátelé, Trať mezi Mšenem a Mělníkem je nyní v takovém stavu, že je zde povolena maximální rychlost 10 km za hodinu. Od 20. října má dojít k výluce na celém úseku trati mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem. Mohlo by se nakonec stát, že dráhy řeknou, že nemají na opravy peníze a provoz na trati by zrušily. Vznikla by tím nedozírná škoda pro celý region a jeho obyvatele. A také pro přijíždějící turisty navštěvující tento kraj, který je ve starých průvodcích nazýván „Mšenské Švýcarsko.“ V dokumentárním filmu „CHKO Kokořínsko dnes aneb Máchův kraj“ z roku 2003 autoři konstatují, že nejhezčí cesta z Mělníka na Kokořínsko vede po železniční trati z Mělníka do Mšena, odkud lze k putování po kraji využít husté sítě značených turistických cest. Je chvályhodné, že mšenský starosta – pan Martin Mach - sestavil petici požadující opravu a modernizaci této železniční tratě, kterou 24. září 2014 mšenské zastupitelstvo schválilo. Není to poprvé, co této trati hrozí zrušení. Zprávy o problému s tratí se objevily v médiích včetně regionálního vysílání České televize. To však ještě nemusí být zárukou, že provoz na trati bude nakonec obnoven. Proto Vás všechny prosím, abyste této situaci věnovali maximální pozornost a petici podepsali nebo přeposlali svým známým po celé České republice. Lze ji podepsat i v elektronické podobě po rozkliknutí následujícího odkazu: http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076 Vím, že ve Mšeně i v okolních obcích tuto petici podepsala řada lidí, připojili se k ní i členové evangelického sboru ve Mšeně, kde působím jako farář. Informace o vzniku této petice najdete rovněž na stránkách města Mšena: Požehnaný podzimní čas Vám přeje a zdraví Vás |
Jan Infeld Nebuželský |
#1152014-10-19 08:28
Petici za opravu trati podepisují tisíce lidíMělnicko – Trať z Mělníka do Mšena už je měsíc pustá. A po kolejích zřejmě ještě dlouho jezdit vlaky nebudou. Dlouhodobá výluka na na trati, kterou si vyžádal její havarijní stav, a zastřené vyhlídky na obnovení provozu vlaků tak vyvolaly mezi lidmi velkou vlnu nesouhlasu. Dokladem toho je petice, kterou každým dnem na mnoha místech regionu podepisují stovky lidí. „Petiční archy mohou lidé podepisovat do konce letošního října. Potom bychom s nimi chtěli navštívit generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC)," konstatoval starosta Mšena Martin Mach. Mezi lidmi panovala obava, že SŽDC trať už ani opravovat nebude a raději ji zruší. To se ale snažil vyvrátit mluvčí podniku Jakub Ptačinský, podle něhož by k opravě mělo dojít v průběhu příštího roku a k její plné modernizaci. Petici, která bojuje za urychlené obnovení provozu na trati 076, je možné podepsat například na radnici ve Mšeně, na Obecním úřadě ve Velkém Borku, na řepínské poště nebo v mělnickém antikvariátu Želví doupě.
|
Jan Infeld Nebuželský |
#116 Re:2014-10-19 10:59Příspěvek#115 jsem nepsal já ale nějaký zbabělý plagiátor. Docela by mě zajímala "váha" elektronické petice, kde si dost velký počet podpisujících nepřeje zveřejnit údaje o sobě. A nedivil bych se ani falšování petentů. |
Láďa |
#117 Re:2014-10-19 12:38Musím s vámi buhužel nesouhlast , vámi vypočítané kalkulace jsou asi správné , ale nemyslím si že když se léta do této tratě nic neinvestovalo , že by se mněla zrušit , ba naopak mněla by se kompletně zmodeznizovat Souhlasím s Vaší větou "víkendový přímý cyklovlak z Prahy" to je ta správná věc , proč sem na Kokořínsko nepřivést turisty/ciklisty rovnou přímou linkou z Prahy , myslím si že by se vyplatil stejný vlak i v neděli (možna z rannějším časem příjezdu do Mšena ), a co přímý prázdninový páteční pozdně odpolední . Další věcí jsou špatně načasované odjezdy ze stanice Mělník , některé spoje jedou souběžně z autobusem . Tuto trať používám dost často pro turistiku a do cukrárny do Mšena . Je zde pěkně , tak nevím proč si budeme ničit přírodu autama (kterým vi bespochyby jezdíte dost často ) a devastovat silnice autobusama , kterýma sem již nikdy žádný turista nepřijede ( to vím z vlastní zkušenosti , neboť všichni turisté raději sednem na vlak).
|
Láďa |
#118 Re:2014-10-19 12:52Rád bych věděl , jestli oponenti "naší mšenské lokálky " jsou z jejího okolí . Neboť já bydlím od narození (37let) za mšenskou tratí na Mělníku , s touto tratí jsem vyrost a nevidím vůbec žádný důvod proč bychom mněli likvidovat něco co postavily naší předkové a slouží to všem . To však nemůžu říci o zbytečně vyhozených penězích do dánic a rychlostních komunikací (i když také auto občas používám) tak si i přesto myslím , že je naše silniční síť dostačující a není potřeba daších záseků do přírody . Pokud se mnou nesouhlasíte , je to stejné jako vy nesouhlasíte ze záchranou "naší Mšenky" . S pozdravem Kopřiva Ladislav |
Nepřihlášený uživatel |
#1192014-10-19 17:42Tak české dráhy nechali dojít tuto trať do takového stavu a nyní si budou dělat odbornou studii, jestli se vyplatí dráhu opravit? Nad tím zůstává fakt rozum stát! Michaela |
Z.P. |
#120 Re: Re:2014-10-20 18:43#118: Láďa - Re: s touto tratí jsem vyrost a nevidím vůbec žádný důvod proč bychom mněli likvidovat něco co postavily naší předkové a slouží to všem Bohužel ,ta lokálka si své už odsloužila v minulosti a dnes je její dopravní význam zanedbatelný. Opravdu, pokud se na trati vede pár sólo motoráčků za den, tak je to ekonomicky neudržitelné. Nákladní doprava žádná - není se co divit, dopravci v jejím okolí už dávno přešli na operativnější a (bohužel) levnější silniční dopravu, krom toho je lokálka trasovaná dost nevhodně z trakčního pohledu. zbytečně vyhozených penězích do dánic a rychlostních komunikací ... tak si i přesto myslím , že je naše silniční síť dostačující a není potřeba daších záseků do přírody . I když naše dálnice jsou velmi pravděpodobně předražené, přeci jen bych si nemyslel, že jsou "zbytečné". A že silniční síť je dostatečná? Jel jste někdy z Prahy do Budějovic a dál do Rakouska? Jel jste něky od Prahy do Drážďan? Okruh kolem Prahy bude zbytečný? Meziregionální trasy, třeba LBC - HK - BO nebo PLZ - CB jsou zbytečné? |
Nepřihlášený uživatel |
#1212014-10-20 18:54Děkuji, že se k nám dostávají tyto a další nesmysly, jako je zrušení tratí atd. |
Jan Infeld Nebuželský |
#1222014-10-21 10:55Na stránkách SŽDC byla zveřejněna smlouva na opravu trati Martinice - Kunčice, která je v podobném rozsahu prací, jako třeba provést v úseku Mělník- Mšeno. Cena je 15 000 Kč za 1 metr trati.Odkaz:http://www.szdc.cz/o-nas/smlouvy/649.pdf Takže jsem se ve svém odhadu nespletl. |
Nepřihlášený uživatel |
#123 Re: Re: Re:2014-10-21 15:50Nepříjde vám zbytečné ničit naší malou zemi spoustou betonů a asfaltem ? Nebylo by jednoduší vrátit větší část nákladní dopravy zpět na koleje ? Nejsem žadný ekolog , ale nechci se dožít toho , že by Český ráj protínala pod Kozákovem dálnice . Jel jsem z Prahy do Českých Budějivic - vlakem i autem . V osobním autě většinou jede pouze jedem člověk . Jsem zastánce železniční dopravy . Autobusy - silnice na Kokořínsku jsou uzké , je tu klid a pohoda , kam vedou koleje tak je vlak ideální řešení . Vy nesouhlasíte s opravou tratě a já nesouhlasím ze silnicema . |
Jan Infeld Nebuželský |
#124 Re: Re: Re: Re:2014-10-21 16:06No jo, no. Tak založte petici za vyhlášení Všeobecné železniční povinnosti. Ta petice Vás nic nebude stát. Opravu trati zaplatíme všichni. Ze svých daní. Kdyby ta trať byla ve slušném stavu, asi bych byl proti zrušení provozu taky. Ale SŽDC a před ní ČSD nechaly tu trať schátrat, čímž byl porušen zákon o drahách a souvisící ppředpisy. Takže rozumnější by bylo sepsat petici za potrestání zodpovědných. |
Nepřihlášený uživatel |
#1252014-10-22 08:32Jára Cimrman,Liptákov.Toto je jediná věc kterou jsem nevynalezl a proto se řadím mezi genia podepsaná pod peticí |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Petice za statní občanství bez diskriminace
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
47691 Vytvořeno: 2022-12-27
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
2728 Vytvořeno: 2024-12-16
Voda pro zubry a divoké koně
19062 Vytvořeno: 2023-06-06
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1112 Vytvořeno: 2024-12-12
Otevření pizzerie a restaurant
187 Vytvořeno: 2025-01-01
Petice za zákaz prodeje a používání zábavní pyrotechniky na území města Studénky
151 Vytvořeno: 2024-12-31
Žádost o úpravu rozvrhu (zkrácení přestávek) na Gymnáziu Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace
98 Vytvořeno: 2024-12-29
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
2136 Vytvořeno: 2024-07-23
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17864 Vytvořeno: 2023-10-23
Moravská vlajka na Brněnské radnici
68 Vytvořeno: 2025-01-03
Úprava vyhlášky města Mníšek pod Brdy -Zákaz odpalu zábavní pyrotechniky a ohňostrojů i v období od 30.12.-2.1 v intravilánu města Mníšek pod Brdy
62 Vytvořeno: 2024-12-31
Zachraňme Jelení louky!
1321 Vytvořeno: 2024-11-26
Výzva k pojmenování železničního terminálu VRT Praha-východ po Janu Kubišovi
858 Vytvořeno: 2024-09-23
PETICE ZA ZACHOVÁNÍ ČESKÉ KORUNY
10843 Vytvořeno: 2021-06-01
Petice proti zjednosměrnění provozu v centru Loun
210 Vytvořeno: 2024-11-29
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23076 Vytvořeno: 2021-12-22
Petice proti zákazu ohňostrojů a používání zábavní pyrotechniky
723 Vytvořeno: 2020-05-23
Petice za statní občanství bez diskriminace
4465 Vytvořeno: 2024-09-11
Petice za zákaz používání veškeré pyrotechniky ve městě Luby ( s výjimkou Silvestra)
108 Vytvořeno: 2024-12-27
Břehy bez omezení!
1594 Vytvořeno: 2024-01-24