Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

/ #223

2015-10-30 08:24

Jsem učitelka na prvním stupni ZŠ, v současné době učím první třídu, mám 26 žáčků, z toho několik slabších dětí, 2 velmi slabé, které potřebují neustálou pomoc, jedna holčička přišla do školy zcela nepřipravená, dodnes neumí poznávat barvy, natož písmenka atd., každodenně zažívá neúspěch, do MŠ nikdy nechodila, nezbývá jí tedy nic jiného, než přesun do praktické školy, kde je mnohonásobně menší počet dětí a co je nejdůležitější, osnovy jsou přizpůsobeny jednodušší výuce a to si myslím je pro děti tohoto typu nejdůležitější. Proč zatěžovat tyto žáky zbytečně náročnými informacemi, které nikdy nevstřebají, ale dát jim jen to nejdůležitější pro život, ve kterém budou mít aspoň nějakou šanci se uplatnit. Je velmi jednoduché chtít naučit všechny všechno, ale my dlouholetí praktici víme, že to není vždy možné. Rozdíly mezi dětmi jsou i dnes značné, a jak k tomu přijdou abnormálně nadané děti, kterým se učitel už vůbec nebude moci věnovat.
Mgr. Milena Apeltauerová