Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

#201

2015-10-21 11:55

Já sám se celý život potýkám s docela velkou trémou a stresem z náročných prostředí a snažím se takovým situacím vždy vyhnout, jak jen to jde, jelikož mi nečiní právě dvakrát příjemně, takže se dokážu vcítit do role méně nadaných dětí, kterak se trápí v běžné třídě, absolutně nezvládají tempo výuky a nutně se v nich musí rozvíjet komplexy méněcennosti a musím souhlasit s tím, že tohle sloučení výuky různě talentovaných dětí rozhodně nepovede k jejich duševní pohodě a rozvoji, jaký by se docíli v praktických školách, kde mají potřebné zázemí ke svému plnohodnotnému rozvoji, proto jsem podepsal tuhle petici, i když tuším, že to k ničemu stejně nebude. Když se naši tupani pro něco rozhodnou, tak je názor voličstva absolutně nezajímá.


Nepřihlášený uživatel

#202

2015-10-21 13:43

pracuji ve školství 33 let, ale z mého hlediska je prakticky nemožné při počtu 30 žáků ve třídě se věnovat všem žákům plnohodnotně

Nepřihlášený uživatel

#203

2015-10-21 17:57

Plně souhlasím s průvodním dopisem. Navíc ještě dodám, že je třeba myslet i na běžné, zdravé žáky, kteří mají také právo na klidné, ničím nerušené vzdělávání. Zúčastnila jsem se výuky, kdy ve třídě byly se svými svěřenci dvě asistentky. Než asistentky "přetlumočily" a vysvětlily učivo, učitel čekal, dotazoval se, zda může pokračovat a třída se nudila a bavila.

Nepřihlášený uživatel

#204

2015-10-21 17:59

Je vidět, že podobné "dobré skutky" vymýšlí lidé bez mnohaleté zkušenosti se specifiky těchto žáků.

Nepřihlášený uživatel

#205

2015-10-22 08:37

V seriálu "9. A" jsem byla pohoršena konstatováním učitelky, která posílala váhajícího žáka na střední školu: "Když bys na to nestačil, no, tak ten učňák si můžeš kdykoliv udělat!" Místo toho, já bych řekla: Jdi na učňák. Máš možnost získat snadněji práci, no, a kdyby tě učení začalo bavit a dařilo se ti, tak tu maturitu si můžeš také udělat!

Nepřihlášený uživatel

#206

2015-10-23 06:45

Je to šílené. Nevím, proč naši představitelé neumí skvělé EU říct "děkujeme za cenné rady, ale uděláme si to po svém, školy necháme tak, jak jsou, máme na to jiný názor a máme také jiné podmínky, tohle nám diktovat NEbudete stejně jako další nesmysly!!!!"

Nepřihlášený uživatel

#207 Re:

2015-10-23 06:47

#203: -  

 A víte, že ani není třeba, aby měl člověk nějaké zkušenosti s výukou "pomalejších" žáků. Kdo má zdravý rozum a koukne na pár reportáží, musí mu být vše jasné! Měli bychom EU říci, děkujeme, nechceme ...


Nepřihlášený uživatel

#208 Re: Re: Inkluze a integrace je jen zástěrka k tomu, jak vytunelovat poslední nevykradený rezort v ČR

2015-10-23 13:51

#126: - Re: Inkluze a integrace je jen zástěrka k tomu, jak vytunelovat poslední nevykradený rezort v ČR .  

 Dobrý den, vystudoval jsme speciální pedagogiku, moje maminka pracuje jako logoped a v rámci své praxe pracuje s dětmi ze  ZŠ speciální a maminka mé přítelkyně je učitelka na 1. stupni ZŠ.  Já osobně jsem psal i přímo paní ministryni. Dostal jsem teoretickou odpověď, ze které je jasné, na ministerstvu sedí lidé, kteří si z totální inkluze udělali kariéru bez ohledu na následky.  Je mi líto dětí, keré toto rozhodnutí připraví o solidní šanci na budocunost. Vize MŠMT se buď do 14 dní po zavedení zhroutí a zruší  nebo, a to bohužel, bude zde navzdory všem ( kterých je drtivá většina) , kdo si přejí zachovat systém speciálního školství.


Nepřihlášený uživatel

#209

2015-10-24 17:48

Jsem přesvědčená, že každá země musí vycházet ze svých vlastních, specifických potřeb své země, svého lidu a nelze vše praktikovat plošně, celoevropsky.

Nepřihlášený uživatel

#210

2015-10-25 09:38

Jsem speciàlní pedagog, 40 let jsem se vênovala mentàlnê postizenym detem. Co se deje je nasili pachane na techto detech.

Nepřihlášený uživatel

#211

2015-10-25 19:06

Nerada se zviditelňuji na veřejných stránkách - s peticí však zcela souhlasím...

Nepřihlášený uživatel

#212

2015-10-26 11:20

Vzhledem k tomu, že jsem po dobu pěti let vyučovala v praktické škole, nechápu, proč by se tento typ vzdělávání měl rušit. V mojí třídě nebylo žádné romské dítě ( to jenom pro veřejnost, která si myslí, že v těchto třídách jsou pouze romské děti). Byly tam děti s nižším IQ, které mohly zažít úspěch, ve třídách je méně dětí a bere se učivo, které děti potřebují pro fungování v běžném životě. Při zařazení do běžných tříd děti zažijí pouze neúspěch, nebude čas na to, věnovat těmto dětem větší pozornost. Nechápu, že o těchto zásadních věcech rozhodují lidé od stolů nikoliv ti, kteří prošli praxí a podepsali již mnoho petic.

Nepřihlášený uživatel

#213

2015-10-26 14:20

Jsem učitelka v důch. a vím, co slabší děti potřebují. Učitelka se nemůže v normální škole věnovat jen slabým dětem, to by ty průměrné a nadprůměrné šly s rozumem dolů a to snad nechceme. Chceme-li mít vzdělaný národ, je nutné rozlišit k čemu se jedinec víc hodí, čím bude společnosti i sobě užitečný.Obvykle bývají slabší děti, tedy ze zvl. škol. manuálně velmi šikovné - a myslíte si, že takových lidí není zapotřebí!? Řiďme se tím, co nám říká zkušenost a zdravý rozum a nikoliv tím, co si vymyslí rádoby chytří od zeleného stolu, neřkuli ospalci z lavic, kam jsme je, bohužel, zvolili.. Je mi 83 let - Perm.
Tomáš

#214

2015-10-26 20:07

Praktické školy mají svůj smysl! Každému, kdo má rozum a umí ho používat, je nad svět jasné, že zabezpečit bezproblémový chod výuky s tak odlišně intelekčně nadanými žáky je holý nesmysl. Buď se budou jedněm věnovat více a ti nadanější se pak budou nudit a zbytečně se tím plýtvá jejich potenciálem, nebo se pojede podle normálního plánu a potom nebudou ti méně nadaní stíhat, nebudou ničemu rozumět, budou zmatení a zbytečně propadat frustracím a depresím. Proč jsou asi ve všech sportovních odvětvích různé kategorie, ligy, oddíly apod. podle nadání. Protože by se chtěli ti horší diskriminovat? Ani náhodou, přesně naopak - aby si vůbec mohli v kolektivu škrtnout a mít radost z toho, že jsou plnohodnotní a jsou ostatními přijímaní jako sobě rovní. Tím, že všechny napereme do jedné třídy, nejenže uděláme ze vzdělávacího procesu naprostý guláš, v jehož důsledku přitížíme práci pedagogům a zhoršíme dostupnost kvalitního vzdělání standardním žákům základních škol, ale především zkomplikujeme vzdělávací proces dětem z dřívějších praktických škol - tedy právě těm, kvůli nimž je tenhle nesmysl prováděn! To je přece absurdní, to autoři nemohou myslet vážně. Co sedí na MŠMT za hlupáky, že vymýšlí takové šílené koncepty?

Jarmila Píchová

#215 Všichni víme

2015-10-27 08:36

Všichni víme, že inkluze se provádí na nátlak romských organizací, které se neustále cítí být "dyškrymynovány". Kdyby raději svou energii napřeli na to, aby jejich děti do té školy alespoň chodily a tu a tam se podívaly na učení, nebyli by Romové ve 25 letech negramotní a pracovně nepoužitelní. Jak chcete zaměstnat člověka, který nedovede přečíst nebo vyřídit vzkaz nebo pracovat podle pracovního návodu, protože si ho neumí přečíst, a pokud už by ho náhodou přečetl, pak mu vůbec nerozumí? Je mi jasné, že učitelé sníží úroveň výuky, aby i tito žáci, kteří nemusejí být hloupí, ale kterým je celá slavná škola totálně u zadele, alespoň trochu stíhali. Tím ale poškodí ostatní děti s normální inteligencí, které se v takové škole budou nudit. Pokud se nám inkluzi podaří prosadit, budeme mít sice veřejné školství, kde se ale děti ve školách nic nenaučí, a vedle něj vznikne paralelní školství soukromé, do kterého budou rodiče posílat své děti, aby se tam naučily to, co jim nedá škola veřejná. Proč chceme zničit naše rozumně uspořádané a vyspělé školství a ponížit ho na úroveň Somálska? Proč cheme zničit ekonomiku, kde rodiče začnou spořit dětem na vzdělání už od jejich narození (na co pak odvádíme tak vysoké daně? Tak je teda snižme na polovinu, když kvůli inkluzi budeme muset zrušit státní školy, protože budou prázdné) a na jiné věci už pak nebudou mít zdroje? Proč chceme totálně zlikvidovat naši kulturu? Prosím, nedopusťme devastaci tohoto státu, je moc krásný na to, aby ho řídili naprostí diletanti!

Myšák

#216 Zrušení praktických škol

2015-10-27 09:42

Dobrý den já sice nemám dítě v praktické škole,ale mám dítě z vadou pozornosti a špatným soustředěním,pomalým tempem také je emočně labilní a těžko si zvyká na nové prostředí i učitelé.Když se jí v první třídě děti začali smát,že je hloupá-řešila to sebepoškozováním.Neumíte si představit vidět své dítě jak se trápí a řeší to tímto způsobem.Samozřejmě jsme hned začali chodit k psycholožce,která nám řekla,že přejít na jinou školu není dobré,protože ona ty spolužáky má strašně ráda,že by bylo dobré si s nimi promluvit-to jsem udělala a hned se situace výrazně změnila k lepšímu,ale její učitelka nám říkala,že dcera tempu nestíhá nosila ze školy samé 5 řešili jsme to s pedagogickou poradnou a stále docházeli k psycholožce.Usoudili jsme,že zkusíme najít školu kde by se jí mohli více věnovat,ale ona to vycítila a problém začal znovu nechtěla jít,pryč od někud kde se jí líbí děti už se jí neposmívají ba naopak po mém rozhovoru s nimi dceři pomáhají.Dcera to opět řečila sebepoškozováním.Psycholožka nám poradila zeptat se na asistentku celý rok jsem chodila do poradny a líčila naše problémy a na základě učitelky a učitelky z dislexii kam dcera pravidelně docházela nám asistentka byla přidělena sice jen na pár hodin v týdnu,ale i to stačí,aby měla dcera lepší výsledky a nemusela tudíš měnit prostředí a kolektiv a i učitelku na kterou je zvyklá.Jsme ted všichni velice štastný.A pro to chápu všechny ty maminky,které mají děti v praktických školách a nelíbí se jim jejich zrušení.Jak už řekla naše psycholožka-některé děti se neumějí začlenit do kolektivu a řeší to různě-šikanou,sebepoškozováním,chozením za školu atd.Takové děti potřebují láskyplný přístup-porozumění a na to opravdu většina učitelů nemá čas,když poslední dobou má ve třídách okolo 30žáků.


Nepřihlášený uživatel

#217

2015-10-27 17:43

Když to předvídal v létě pan prezident, tak se na něj všichni havlisti vrhli, jak na nelidu. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.

Nepřihlášený uživatel

#218

2015-10-27 20:56

Toto je tak nemorální zásah do našeho školství s tak tragickým dopadem do budoucna, že bych ihned všechny jeho autory a podporovatele soudil za vlastizradu!


Nepřihlášený uživatel

#219

2015-10-28 04:40

Valentová Marta
Dr. Chocholoušek
Nepřihlášený uživatel

#220 Re:

2015-10-28 11:19

#214: Tomáš -  

 Do svěrací kazajky autory inkluzního vzdělání, než napáchají ještě více škod


Nepřihlášený uživatel

#221

2015-10-29 03:59

Souhlasím. Od dítěte není rozumné ani zdravé očekávat více, než je schopné dávat.

Nepřihlášený uživatel

#222

2015-10-29 16:51

Vždytˇ jsem se podepsala, nevím co ještě mám napsat ! !
Jana Vurmová

Nepřihlášený uživatel

#223

2015-10-30 08:24

Jsem učitelka na prvním stupni ZŠ, v současné době učím první třídu, mám 26 žáčků, z toho několik slabších dětí, 2 velmi slabé, které potřebují neustálou pomoc, jedna holčička přišla do školy zcela nepřipravená, dodnes neumí poznávat barvy, natož písmenka atd., každodenně zažívá neúspěch, do MŠ nikdy nechodila, nezbývá jí tedy nic jiného, než přesun do praktické školy, kde je mnohonásobně menší počet dětí a co je nejdůležitější, osnovy jsou přizpůsobeny jednodušší výuce a to si myslím je pro děti tohoto typu nejdůležitější. Proč zatěžovat tyto žáky zbytečně náročnými informacemi, které nikdy nevstřebají, ale dát jim jen to nejdůležitější pro život, ve kterém budou mít aspoň nějakou šanci se uplatnit. Je velmi jednoduché chtít naučit všechny všechno, ale my dlouholetí praktici víme, že to není vždy možné. Rozdíly mezi dětmi jsou i dnes značné, a jak k tomu přijdou abnormálně nadané děti, kterým se učitel už vůbec nebude moci věnovat.
Mgr. Milena Apeltauerová
Ingmar

#224

2015-10-31 21:19

To zase někdo vymyslel pořádný nesmysl, za což by potřeboval pořádně naliskat. Naházet všechny děti různých intelektů do jedné třídy a myslet, že tak přejde domělé diskriminaci, je zhovadilost nejvyššího kalibru. Nejnadanější děti se nic nenaučí a školou se pronudí, zatímco ti méně chápaví nebudou stíhat a bude na ně vyvíjen zbytečný tlak. Sečteno a podtrženo - dosereme si celou jednu generaci žáků než zjistíme, že to je nesmysl a přejdeme k osvědčenému původnímu systému, ale o to přeci jde, dosrat vše, co ještě není dosrané, zničit vše fungující, rozprodat, nechat zchátrat, vytunelovat, po nás potopa..

Miluše

#225 Re:

2015-11-01 12:27

#3: Tomáš -  

 Toto je bohužel záměr. Jde o snížení vzdělanosti. A toto je cesta, jak toto dosáhnout. Méně vzdělaný člověk si tzv. méně otvírá ústa. Chtějí z nás mít tupé ovce. 

Když Zeman mluvil o zpomalování kolony podle nejpomalejšího auta, většina ho za to kritizovala, protože si hned odvodili kola auta - kola vozíčku a podsunuli Zemanovi, že tím myslí vozíčkáře, které tímto diskriminuje. 

Takže máme co jsme chtěli a jmenoval ministryni, která nejen, že tomu oboru prd rozumí, ale na inkluzi si udělá kariéru.