Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi


Nepřihlášený uživatel

/ #287

2016-03-16 19:58

Chtěla bych se paní ministryně zeptat, zda vůbec navštívila běžné základní i speciální školy, zvážila rozdílnost počtu žáků ve třídách, vybavení pomůckami, profesionalitu pedagogů v souvislosti s prosazovanou inkluzí atp.
Napadá mě, že se možná učitelé ZŠ dočkají přeřazení do nižších platových skupin z důvodu nedostatečné kvalifikace v oboru speciální pedagogika, nebo snad budou po šichtě s 25 - 30 žáky včetně těch, kteří mají speciální potřeby, vysedávat po odpoledních na horkou jehlou ušitých seminářích, aby si kvalifikaci "dohnali"...??? A speciální pedagogové si budou shánět místa jako asistenti na částečný úvazek? Proč boříme kvality, které donedávna obdivoval na našem školství celý svět?
Znepokojuje mne poznání, že veškeré změny a "reformy" v našem školství od 90.let, které jsem prožila v roli učitelky na 1.st. ZŠ, přinesly pouze rozrušení propracovaného a provázaného systému vzdělávání a mají za následek výrazný pokles vzdělanosti v naší zemi. To potvrzují i výsledky průzkumů. Přiblížili jsme se v tomto směru k západním zemím a mnohými se nechali předběhnout. Ale snad je v tom jakýsi vyšší cíl demokratických systémů, neboť ovládání a záměrná manipulace nevzdělance a člověka neznalého souvislostí mezi fakty je prostě snazší.
Ve zdravý rozum ještě věřící Marie Krejčová