Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi
Quoted post
Anonymous |
#58 Re: Re: Re:2016-03-10 19:50Jo tak ČOSIV už pro jistotu sčítá úplně všechno, tak to potom jo. A takové zevšeobecňování vám nevadí? Podíl dětí integrovaných do běžných tříd se u různých diagnóz diametrálně liší: zatímco u dětí s poruchou učení, poruchou chování nebo tělesným postižením se se zdravými dětmi učí kolem 90 procent školáků, u mentálních a kombinovaných postižení je to pouhých 10 procent. Autisty se daří do běžných tříd zapojit asi v 40 procentech případů. Takto postižených dětí je totiž výrazně víc než těch 12 tisíc, které trpí lehkou mentální poruchou. Podle čísel ministerstva zdravotnictví loni trpělo různými druhy postižení 74 tisíc dětí. Pro srovnání, všech dětí ve věku pro základní školu bylo loni 828 tisíc. V následujícím grafu se můžete podívat, kolik dětí v Česku trpí danou poruchou a jakou část z nich se daří integrovat. Zdroj: Statistická ročenka Ministerstva školství ČR - graf nelze vložit, je v článku - rozhlas.cz - Před pěti lety chodila většina postižených dětí do speciálních tříd. dál - problémy ve školství plynou z nedostatku financí především na asistenty, proč je tedy nutné rušit přílohu o vzdělávání žáků s LMP? Co to má společného s financováním? dál - v první fázi se nebudou počítat ani tak počty násilně přeřazených, jako počty zázračně uzdravených - už tu máme první vlaštovky : "Dnes k nám na školu totiž dorazil papír s výsledky vyšetření žáka 6. ročníku - těžkého dyslektika, který je od druhé třídy integrován. V podkladech za školu jsme uvedli, že by měla integrace pokračovat ovšem i s asistentem, protože žák výuku češtiny a angličtiny bez asistence nezvládá, přitom v matematice je dvojkař. Bez schopnosti číst má samozřejmě také problém v naukových předmětech. Výsledek - vyřadili ho z integrace, o asistentovi prý nemůže být ani řeč. Nevím, jaké mají pracovníci PPP poraden befely shora, ale vypadá to, že peněz od září nebude dostatek a tudíž mají nařízeno asistenty šetřit. Zřejmě je budou přednostně přiznávat LMP žákům, kteří jsou ovšem na 2. stupni ZŠ již ve fázi nevzdělavatelnosti, a dyslektická děcka, která při patřičné pomoci vzdělavatelná jsou, na to doplatí." - k uvedení jména nemám v tuto chvíli souhlas dál - Dobrý den, v úterý jsem byl na semináři s názvem „ŠVP máme a co dál“. Lektorem byl Mgr. ........ Noo v zásadě řekl, že se ŠVP měnit zásadně nebudou. Dokonce to, co všichni očekávali, že budou muset do ŠVP zapracovat tzv. minimální očekávané výstupy – tak to nee?!!! Ty prý slouží pouze poradenským zařízením k tomu, že budou ve svých zprávách z tohoto vybírat a budou tyto minimální výstupy doporučovat. Opakuji, že škola to do svých ŠVP dávat nebude!! Dokonce jsem měl pocit, že ty minimální nároky tam jsou jaksi zpočátku celé akce, aby byl přechod na spol.vzdělávání jednodušší. Na opakované dotazy některých ze ZŠ, jak tedy ty minimální výstupy uchopit bylo odpovězeno, že to je práce poradenských zařízení a např. tam, kde tyto minimální doporučené úrovně pro úpravu očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření, jak se oficiálně nazývají, nejsou, nebude celý výstup realizován. Stejně jako může být vynechán celý obor – tedy např. cizí jazyk – v zásadě je tedy dle mého počítáno se začleněním mentálně postižených žáků až ke hraně středně těžce mentálně postižených /IQ 50/ a to natvrdo!!! Co mi k tomu dovedlo po semináři je i to, že pan .............. řekl, a svědkem mi mohou být všichni aktéři semináře, informaci o práci poraden. |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#59 Re: Re: Re: Re:2016-03-10 20:18:24Myslím, že už jsem vše napsal. Proto nechápu Váš příspěvek. Jen si potvrzuji jakou medvědí službou je tato iniciativita devíti lidí, pro všechny postižené děti ( napříč celým spektrem postižení), které se v hlavním proudu vzdělávají. |
Petra Nepřihlášený uživatel |
#74 Re: Re: Re: Re:2016-03-12 11:14:50Pracuji v PPP a žádný befel shora, jak píšete, jsme nedostali. Nevím, jak jiné poradny, ale u nás se snažíme hlavně vyjít vstříc dítěti, což je někdy dost tanec mezi různými zákony a vyhláškami. Také nám slibují, že bude peněz dost, ale co pomůžou peníze na asistenty, když asistenti nejsou a když tak jsou velmi nevzdělaní, neumějí s dětmi s postižením pracovat? Samozřejmě jsou vyjímky a zaplať pán Bůh za ně! Jsou školy, kde nepotřebují papír na integraci dyslektika a běžně a dobře s ním pracují, podle správné pedagogické intuice. Atd, atp. Ale nechápu, proč má dělat běžny učitel práci speciálního pedagoga!? Proto nešel spec. ped. studovat, protože chtěl např.učit češtinu-dějepis. Přibude negramotných, je to smutné, ve státě s tak dobře propracovaným a fungujícím speciálním školstvím! Petra |
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Petice za statní občanství bez diskriminace
Petice proti rozhodnutí české ambasády v Abuji o zamítnutí udělení víza pro rodinného příslušníka občana EU
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
48559 Vytvořeno: 2022-12-27
Opravte Pragerovy kostky! Petice za zachování a rekonstrukci budovy „kostek” u Emauz
2898 Vytvořeno: 2024-12-16
Voda pro zubry a divoké koně
19235 Vytvořeno: 2023-06-06
PROTI AKADEMICKÉMU ANTISEMITISMU
1216 Vytvořeno: 2024-12-12
Otevřený dopis za podporu sociálních pedagogů ve školách
1127 Vytvořeno: 2024-10-20
Otevření pizzerie a restaurant
201 Vytvořeno: 2025-01-01
Žádost o úpravu rozvrhu (zkrácení přestávek) na Gymnáziu Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace
122 Vytvořeno: 2024-12-29
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
2175 Vytvořeno: 2024-07-23
Úprava vyhlášky města Mníšek pod Brdy -Zákaz odpalu zábavní pyrotechniky a ohňostrojů i v období od 30.12.-2.1 v intravilánu města Mníšek pod Brdy
92 Vytvořeno: 2024-12-31
Výzva k pojmenování železničního terminálu VRT Praha-východ po Janu Kubišovi
933 Vytvořeno: 2024-09-23
UZNÁNÍ ZAMEZENÉHO STOLCE BENEDIKTA XVI. A SVOLÁNÍ KONKLÁVE
17911 Vytvořeno: 2023-10-23
Moravská vlajka na Brněnské radnici
78 Vytvořeno: 2025-01-03
Petice za zákaz prodeje a používání zábavní pyrotechniky na území města Studénky
152 Vytvořeno: 2024-12-31
Petice proti uzavření ulice Pod Novým lesem Praha 6
200 Vytvořeno: 2024-12-09
Zachraňme Jelení louky!
1334 Vytvořeno: 2024-11-26
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23084 Vytvořeno: 2021-12-22
PETICE ZA ZACHOVÁNÍ ČESKÉ KORUNY
10846 Vytvořeno: 2021-06-01
ZACHRAŇME ŠKOLNÍ SPORT
1710 Vytvořeno: 2024-11-29
Petice studentů, absolventů, učitelů a znepokojené veřejnosti proti omezení hodinové dotace dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
1724 Vytvořeno: 2024-12-08
Petice za přísnější tresty za týrání zvířat a zavedení sociální služby a kontroly stavů zvířat s názvem „psociálka“!
24 Vytvořeno: 2025-01-05