MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#171446 Re: Re: Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země !!!

2021-07-02 12:50

#171274: - Re: Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země !!! 

Kolovratníkův návrh novely o konzervaci tratí byl prozatím ve sněmovně smeten ze stolu !!!! Ovšem pan Borecký ze STAN má jakožto radní pro dopravu Středočeského kraje volné ruce k likvidaci českých železničních tratí !!! Borecký je parchant a škůdce v naší zemi, je třeba nevolit STAN a Piráty !!!

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#171450 Re: Re: Re: Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země !!!

2021-07-02 13:10:44

#171446: - Re: Re: Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země !!! 

 

Poslanci hospodářského výboru otočili, na rozdíl od února neschválili ani mírnější pravidla pro možnou konzervaci dráhy. Plán tlačil poslanec ANO 2011 KOLOVRATNÍK

Poslanci hospodářského výboru odmítli plány Správy železnic předložené přes poslance Martina Kolovratníka (ANO 2011) na možnost jednoduše konzervovat některé železniční tratě. Na včerejším jednání odmítli i poslední, mírnější návrh novely zákona o dráhách, který by umožnil jednodušší likvidaci nevyužívaných tratí a jejich proměnu na cyklostezky.

Poslanci nakonec včera v této oblasti doporučili jen návrh pirátského poslance Ondřeje Polanského na konzervaci dráhy ze zákona zcela vypustit. Původně totiž v únoru Kolovratníkův plán na pravidla pro konzervaci dráhy schválili. Finální slovo bude mít celá Poslanecká sněmovna při třetím čtení novely zákona o dráhách, jejíž projednávání nabralo více než půl roku zpoždění. Novela přitom obsahuje řadu důležitých změn v návaznosti na evropskou legislativu, lidová tvořivost některých poslanců do technické novely ale přinesla i kontroverzní témata jako konzervace lokálek.

Konzervace měla umožnit majitelům dráhy jednodušší postup při nevyužití trati. Nedošlo by k úplnému zrušení, ale mohlo by dojít například ke snesení svršku. Snaha Správy železnic o možnost využití takového instrumentu je pochopitelná: od státu čerpá peníze na provozuschopnost některých tratí, které přitom kvůli nedostatečné údržbě  neumožňují vyjetí vlaků. Konzervací by se SŽ povinnosti péče o takové úseky zbavila.

1500, 1000 a nakonec 300 vlaků ročně. Ani snížení limitu nestačilo

Kolovratník včera svůj návrh prohlásil za dobrý, ale nešťastně pochopený. Původní plán počítal s tím, že ke konzervaci může dojít automaticky, pokud po trati neprojede více než 1500 osobních vlaků za rok. Svůj materiál původně vůbec nekonzultoval s kraji, za což sklidil velkou kritiku. Za poslední tři měsíce předložil postupně tři mírnější návrhy. Poslanci ale včera všechny odmítli. Poslední verze počítala s povinným souhlasem krajů a obcí a hranicí 300 vlaků za rok. Podle poslance Mariana Jurečky je novela problematická i proto, že návrh neprošel řádným legislativním procesem.

Správa železnic už dříve označila možnost konzervace dráhy za ochranu tratí. Kolovratník je členem správní rady Správy železnic. V materiálu chybí jakákoliv přesná kalkulace nákladů na údržbu a provoz nedostatečně využitých tratí. Správa železnic změnila během několika dní data o tom, kolik tyto tratě stojí.  Neproběhlo ani žádné hodnocení dopadů této změny.

Ostatní pasáže novely zákona o dráhách včera prošly bez větších problémů, poslanci dlouho řešili sankční systém strojvedoucích. Nakonec ho těsně do třetího čtení poslali také.


Nepřihlášený uživatel

#171451 Re: Re: Re: Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země !!!

2021-07-02 13:14:53

#171446: - Re: Re: Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země !!! 

 

Středočeský kraj začíná řešit zastavení provozu na některých tratích

Středočeský kraj je prvním regionem, který začíná řešit možné omezení i úplné zastavení provozu na některých regionálních tratích. V Integrované dopravě Středočeského kraje (IDSK) vznikla tabulka která od včerejška koluje zejména mezi zastánci provozu na lokálkách. Na seznamu tratí vytipovaných k možnému omezení dopravy je celkem třináct tratí.

V tuto chvíli se nejedná o žádný oficiální materiál. Jde o jednu z několika pracovních verzí, ale mohu potvrdit, že se tím zabýváme. Vyhodnocujeme poměr přínosu uzavření tratí s celkovými náklady a lokálními výhodami a nevýhodami. Nic jsme zatím definitivně nerozhodli,“ řekl krajský radní pro mobilitu Petr Borecký (STAN). „Nemá smysl držet při životě klinicky mrtvé tratě a nemít pak na investice do těch perspektivních,“ dodal.

Mluvčí Správy železnic Nela Friebová potvrdila, že o takovém dokumentu už jednali s IDSK. „Jde o pracovní materiál, který byl ze strany IDSK předložen Správě železnic na jednání, jehož účelem bylo představit zatím ještě neschválené záměry právě proto, aby se mohlo zabránit případně zmařeným budoucím investicím,“ řekla mluvčí Nela Friebová.

Podle mluvčího IDSK Oldřicha Buchetky je důvodem hledání úspor nepříznivá ekonomická situace způsobená zásadními výpadky příjmu v rozpočtu Středočeského kraje, kdy jen do dnešního dne chybí řádově stovky milionu korun v propadech výběru tržeb. „Ze strany státu se krajům žádné finanční podpory nedostalo, proto se musí hledat různé formy úspor tak, aby se podařilo rozpočet kraje opět stabilizovat,“ dodal Buchetka.

Na seznamu tratí k možnému omezení jsou i některé, které nedávno prošly velkou modernizací. Jde například o trať z Mělníka do Mladé Boleslavi. Zatímco v úseku z Mladé Boleslavi do Mšena proběhly jen drobnější opravy, ze Mšena do Mělníka došlo ke kompletní modernizaci za půl miliardy korun. Na jiných tratích už došlo v letošním jízdním řádu k zásadní redukci, například mezi Dolním Bousovem a Bakovem.

Ukázkovým příkladem nekoncepčního plánování v Česku by pak mohlo být utlumení provozu na trati Vraňany – Lužec nad Vltavou. Ředitelství vodních cest zde nedávno dokončilo soubor zdvihacích mostů včetně železničního za stovky milionů korun. Po uzavření by zůstal nevyužitý.

Plán kraje znovu otevře mimořádně vyhrocenou diskuzi na téma omezení provozu na některých tratích, kterou v posledních měsících oživily plány na změnu zákona v podobě konzervace dráhy.

Seznam tratí (úseků), kde může dojít k omezení provozu

012 Plaňany zast. – Kouřim: zastavení provozu, náhrada autobusy
014 Uhlířské Janovice – Ledečko: pouze sezónní a rekreační vlaky, jinak náhrada autobusy
062 Křinec – Městec Králové: zastavení provozu, náhrady autobusy
063 Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov: zastavení provozu bez náhrady
064+076 Mladá Boleslav – Mělník: zastavení provozu v pracovní dny, náhrada autobusy, víkendový provoz
094 Vraňany – Lužec nad Vltavou: zastavení provozu, náhrada autobusy
095 Zlonice – Straškov: zastavení provozu bez náhrady
110 Klobuky v Čechách – Peruc: zastavení provozu, provoz pouze sezónních vlaků, náhrada autobusy
121 Hostivice – Podlešín: omezení na celé trati kromě vlaků do Amazonu a provozu Cyklohráčku
124 Lužná u Rakovníka – Deštnice: omezení provozu na víkendové vlaky a týdenní dojížďku (pondělí, pátek)
162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka: zastavení provozu, nahrazení autobusy.
204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem: zastavení provozu, částečná náhrada autobusy
233 Čelákovice – Mochov: zastavení provozu bez náhrady.